hmm ben je zelf ook turkse ? ik vraag me namelijk af of het lange vebrlijf geen nadelen heeft voor mijn nlse paspoort ?
ik stuur mijn msn adres via een berichtje ![]()
hmm ben je zelf ook turkse ? ik vraag me namelijk af of het lange vebrlijf geen nadelen heeft voor mijn nlse paspoort ?
ik stuur mijn msn adres via een berichtje ![]()
Owww wat leuk!
Ik ben ook net anderhalve dag terug uit Marmaris en moest ook me mannetje achterlaten :crybaby:, heb m vorig jaar ontmoet in het appartementen complex waar ik zat en sinsdien zijn we helemaal in loveā¦
Ben dan nu weer 12 dagen geweest en in September weer terug⦠kan niet wachten tot het zover is!!!
Meid vind het onwijs leuk voor je!
Groetjes
Heej⦠Kimboā¦
Ik heb hem leren kennen bij een boottrip⦠hij was een collega van diegene die ons voor de boottrip vroeg⦠maar weet je⦠ik wil je wel vragen hoe heet die jongen van die tappijtenwinkel?? want mijn beste vriendin heeft ook een turk ontmoet bij een tapijtenwinkel en ze zijn wel verliefd⦠maar ja⦠misschien is het wel dezelfdeā¦
Just let me knowā¦!! enne mja⦠k sms ook veel ensow⦠haha kost ook een hoop⦠hehe⦠Maar ja⦠ik zie ut allemaal wel johā¦xxx
@dscjanssen: heb je een mailtje gestuurd!
Ik heb je ook ff terug gemaildā¦
xxx
Heej Iertjeā¦
Ik snap heel goed wat je bedoeld⦠Zulke mensen heb je idd⦠Die je gaan vertellen wat je moet doen en wat je niet mag doenā¦!! Nou dat laat ik me niet gebeuren hoor⦠Ik ben echt wel iemand die van zich afbijtā¦
Ik mag dan wel iemand leuk vinden, maar ik hou er neit van als mensen zo gaan doenā¦!!
Ik kijk zeker uit⦠en let goed op met wat ik doe⦠!! Ik zoek alles uit⦠Voordat ik ook maar iets onderneem heheā¦
Nou meis⦠ik ben blij dat je een leuke vriend in NL hebt gevonden ![]()
Kusjj
@ Dunja heb je weer gemaild
Kim ik jouw ookā¦xxx
Dunja je hebt weer mail hihi
Heej meisā¦
Jammer he als je weer trug moet als je iemand heb gevondenā¦
Ik zou alleen willen weten wie jij hebt ontmoet⦠Misschien ken ik hem wel of niet⦠Heheā¦
Groetjes Dunja
Nog tien dagen en ik ga weer!
iK hoop dat de meiden die hun vriendje missen ook weer snel terug gaan!!
Hey,
wat leuk voor iedereen met een vriend in Turkije en die daar binnenkort weer heen gaan. Zelf heb ik ook een hele leuke Turkse jongen ontmoet
Ik ga er in oktober weer heen. Kennen mensen hier personeel van hotel Sunhill in Gumbet?? Ik ben zoiezo verliefd geworden op t plaatsje Gumbet en wil daar volgende zomer gaan werken. Ben nu aan het uitzoeken wat ik daarvoor allemaal moet regelen. En waar ik kan werken natuurlijk. Alle tips zijn welkom ![]()
Liefs Marieke
@ dscjanssen:
ik heb daarom ook gezegt dat ik nix meer met em wouā¦heb sinds kort weer klein beetje contact via mail met hem, en ik denk nog wel eens an de tijd die we samen hadden.
hij zou afgelope kerst eigenlijk naar nederland komen voor mij maar ik heb net voor kerst gezegt dat ik dat niet meer wilde en een andere jongen hebā¦
maar ik snap heel goed dat veel meiden voor die jongens vallenā¦ze zijn ook vaak heel mooi en geven je alle aandacht dieje nodig hebtā¦
Hoi Meid,
Ja wie weet ken je 'm wel, Hij heet Okan en werkt in app. club Amarisā¦
Ga je vaak daarheen dan?
Groetjes
Hoi Allemaal,
ik woon nu in Marmaris. Heb op 23 maart een enkele reis genomen en zit nu in het zonovergoten Turkije ![]()
Het leven is hier inderdaad zwaar.
Ik heb een visum gekocht voor 10 euro en om de 3 maanden neem ik de boot naar griekenland. Een dagje europa en huppa weer een nieuw visum voor 3 maanden⦠zo makkelijk.
Je hebt inderdaad een werkvergunning nodig om hier te mogen werken maar niemand die er moeilijk over doet. Je moet alleen uitkijken dat de politie je niet pakt want dan kan je het land uitgezet worden en ben je de eerste 5 jaar niet meer welkom.
Ik werk 6 dagen in de week van 8 tot 20.00 en verdien 1000 lr. Dat is nog geen 500 euro, wel ff slikken dus. Maar volgens de turkse begrippen heb ik een wereld salaris.
Dat maakt het leven hier inderdaad moeilijk. Het is maar net wat je wilt. Je kunt een huisje huren voor 300 lr in de maand maar ook voor 900lr. Eten krijg je meestal op je werk en zo niet dan kook ik thuis wat of eet in het restaurant van me vriend (gratis :P)
Als je niet elke avond de kroeg induikt en gewoon een normaal even lijd is het allemaal te doen. Voor de turken is het lastiger aangezien die de zomer werken om de winter door te komen. De meeste hebben namelijk in de winter geen werk. Ik kan me voorstellen dat de meeste turken momenteel met stress kampen. Het toerisme in marmaris neemt echt gigantisch af. Het is hier echt zooooooooo rustig als je het vergelijkt met de jaren ervoor.
Als jullie vragen hebben over het wonen en werken hier, stel ze gerust.
Dikke kusā¦
XxX Faithful
Heejā¦
Ja ik zit er zelf ook over te denken om misschien naar Marmaris te gaan⦠Maar kan dat allemaal zo makkelijk dan een dagje naar Griekenland en dan weer naar Turkije hahaā¦
Je heb dus geen verblijfsvergunning geregeld via de ambassade?? Je doet het gewoon op een andere manierā¦
Okeej⦠maar ben je niet bang dat je gepakt wordt met werken⦠Als je aan et werk ben??
Of heb je een goede baas die goede connecties heeft met de politie ![]()
Heheā¦
En mja enige wat mij tegen houdt is dat je daaar zo weinig verdiend⦠Ik bedoel hun verdienen in een maand wat ik in 2 weken werke verdien⦠en dan werk ik zeker de helft minder dan hun⦠en mja⦠daar kom ik net mee rond hahaā¦
Naja ik zie het allemaal wels hahaā¦
xxx
het leven in tr is natuurlijk wel een stuk goedkoperā¦!!
wij betalem daar aan de huur, de helft van wat je hier aan alleen een studentenkamer voor hebtā¦!! en we hebben echt geen ākrotā, om het zo maar even te zeggenā¦
en daarbij ben je aan boodschappen ook niet zo veel kwijt dan wanneer je hier precies het zelfde kooptā¦
Ja dat is natuurlijk wel sow⦠Mja⦠ik ben niet zo bekend met het leven in het buitenlandā¦
Ik moet nog een hoop uitzoeken voor mezelf, maar dat komt wel goedā¦
Mja ik heb me hele leven in NL gewoond dus dat moet ik zeker ff uitvogelen⦠Maar dat komt wel geodā¦![]()
Ik zie het wel gewoon joh ![]()
hey allemaal,
als je in turkije wil werken heb je wel een werkvergunning nodig. dit kan 2 tot 3 maanden duren .
je baas moet de werkvergunning voor je aanvragen, ja kan dat niet zelf doen.
als je in het zwart werkt en de politie of jandarma pakken je hiermee word je turkije uitgezet met een rode vlag in je pasport.
dat betekent dat je turkije niet binnenmag voor 5 JAAR!
en ze worden hier steeds strenger op.
dus meiden die in turkije gaan werken ,oppassen eh!
ik werkte ook in het zwart in een hotel en om de 3 weken was er wel controle ,
dan kregen we een hotelbandje en gingen aan het zwembad zitten.maar ls je ongeluk hebt en ze pakken je ermee ā¦
Groetjes
Uhhhh dames er is verandering in gekomen :biggrin:
Ik ga weer in Augustus voor 8 dagen heerlijk naar me mannetje toe, heerlijk idee dat het alweer over 6 weekjes is!
Hoop echt dat de weken snel omvliegen, en als alles goed gaat dan ga ik in september ook maar dan met me ma en de kids erbijā¦
XXX