Dat berichtje hierboven is van mij. Me telefoon stond nog op me oude account, foutje haha
Ook in de Yere batan of Sarniç geweest? Dat oude waterreservoir op tegenover de ingang van het Topkapı paleis. Je hebt inderdaad al veel gezien. Je hoeft ook niet altijd te attractiehoppen. Lekker genieten van de stad en op het gemakje rondneuzen op Tahtakale, tussen de Grand bazaar en de Egyptische Bazaar. Ook leuk is met de boot naar Kadıköy en daar door de smalle straatjes eens bij de eethuisjes en antiekwinkeltjes te kijken. Verderop Noordwaarts langs de Bosphorus is ligt Rumeli Hisarı, oude stadsmuur/fort waar je in/op kan. Kan met de bus naar Sariyer of met de veerboten die die kant opgaan.
Misschien een gek idee maar je kan het maar net leuk vinden, ik wel en een vriendin van mij ook. Vissen op de Galatabrug. Bij de mannen die spulletjes verkopen kan je een hengel huren voor 10 lira per uur.
Lijkt fietsen in een groepje met een Nederlandstalige gids je wel wat, kijk dan even op deze blog.
Hallo meiden,
Het was er even stil hier ja, ook ik kwam er niet aan toe. Maar gelukkig word er alweer geschreven en zijn er ook weer nieuwe verhalen bij. Het is toch fijn voor die meiden dat ze hun verhaal hier kwijt kunnen en tips er voor kunnen krijgen. Meestal zijn dit soort dingen toch niet de onderwerpen waar je in eerste instantie bij je familie terecht kunt in angst voor oordelingen en kritiek. Maar goed, daar wou ik zomaar even mee beginnen haha.
@ kimmie: ik begrijp je zorgen en ik snap dat je na je ex nu nog voorzichtiger bent. Dat is denk ik een logisch gevoel en ook niet verkeerd, want ik denk dat je dan iets meer herkent in gedragingen en signalen. Maar het hoeft zeker niet te betekenen dat er kans is dat het weer fout gaat. Niet iedereen is hetzelfde. Ook ik had eerst zo’n ex zoals jij en ook ik dacht 2x langer na bij de volgende, maar die was een wereld van verschil en voelde heel anders aan. Het kan dus gewoon. Wel leuk dat hij moeite voor je deed en geniet er lekker van mop!
@ justme: meid jeetje, wat een situatie :-(. Alles wat ik wilde zeggen nadat ik je verhaal las heeft summie en de andere al heeel goed verwoord, dus heb niet echt meer iets toe te voegen eigenlijk. Ik denk inderdaad dat je diep in je hart wel inziet of in gaat ziet wat je kansen zijn en wat beter is voor jou. Hoe dan ook wil ik je heel veel kracht en sterkte wensen met het dealen van deze situatie. Ik kan jou gevoelens heel goed voorstellen en begrijp ook heel goed dat het echt niet makkelijk voor je is. Sterkte hierbij toegewenst meid!
@summie: Jij bent onze top schrijfster!! Gaat alles goed met je?
@Isafazli: Ben heel erg benieuwd hoe het nu echt met je gaat lieverd! Schrijf je mij weer? Knufff
@muurbloempje: Wat voor datum ben je in Istanbul?
Voor diegene die het vroegen…
Met mij en aşkım gaat het super goed. Behalve het gemis. Voor het laatst was ik er in juni, dus het gemis was niet makkelijk, maar gelukkig werden we hoe dan ook toch closer met de dag! In December ga ik weer een paar dagen met hem naar Istanbul en ik kan niet wachten!!!
Toekomstplannen…hmm. Zoals sommige van jullie van mij weten ben ik mevrouw impulsief en ongeduldig. Maar ik doe het eigenlijk heel rustig aan. Er is geen haast en we bekijken onze keuzes nu meer met wat slim is ipv alleen met ons hart zoals we eerst deden. Of ik naar daar gaat of hij naar hier of wij samen naar Canada ligt allemaal nog open. Tuurlijk moet er een plan komen en die komt er ook wel en daar hebben we het in Istanbul nog persoonlijk over, maar we maken ons er geen seconde zorgen over
@sideli: toevallig nog een hoteltip? ![]()
@ Deniz kızı
Ik weet niet wat je wil…
Hotelletje of hostel?
Ik heb zelf vorig jaar met een vriendin in een hostel achter de Aya Sofia gezeten voor 70 lira per nacht voor zijn 2en.
De badkamer was dan wel op de gang en een kamer met douche was iets van 50 lira ofzo. Nette mensen, 24 uur de deur open, hippies en backpackers op de zolder, wifi gratis, heel gezellig allemaal.
Hotels kosten iets van 80-100 en hoger per nacht en die zijn ook goed in die buurt.
Onur Air vliegt nu ook heel goedkoop op Atatürk airport. Dat is stukken dichterbij het oude centrum dan Sabiha Gökçen.
Ik denk er namelijk over om een dezer weken ff naar NL te gaan en zie retourtjes van 106 euro op Amsterdam.
Maar is een reisje met Corendon incl hotelletje en transfer niet goedkoper cq makkelijker? De hotelletjes waar zij in Sirkeci contracten mee hebben zijn gewoon goed.
De goedkoopste vind je daar. Geen vervelende buurt ook. Laleli/Aksaray 2-3 km westwaarts van de Sultan Ahmetbuurt is ook goedkoop maar niet zo’n fijne buurt om 's avonds alleen over straat te gaan.
Aan de Taksimkant liggen de prijzen hoger.
Deze site kon ik in het Nederlands zetten en kan je ook vanuit buitenland boeken blijkbaar.
Deze, kan je bekijken om een indruk van de prijzen te krijgen en als je wil boeken zou je vriend dat misschien kunnen doen.
Ik weet niet wanneer je wil gaan maar rond de feestdagen gaan de prijzen van tickets en hotelkamers omhoog. Wacht daarom niet te lang met reserveren.
@Sideli: Bedankt voor je tips. Het fort heb ik erbij gezet op me lijstje, lijkt me leuk om deze te gaan bezoeken. Kan dan denk ik mooi in combinatie met het bezoek aan Ortaköy. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit hoe het werkt met de veerboten. De fietstocht had ik inderdaad ook gezien en deze wil ik ook zeker gaan doen. Ook wil ik deze keer graag naar de Aziatische kant, naar Kadıköy. Verder wil ik zeker gaan shoppen en als het mogelijk is ook nog een voetbalwedstrijd gaan bezoeken ![]()
@Deniz: Super dat het zo goed gaat tussen jou en aşkım. Het gemis zal zeker zwaar vallen, 6 maanden elkaar niet zien is niet niks. Ik snap dan ook helemaal dat je uitkijkt naar december, eindelijk elkaar weer zien in reallife na zo’n lange tijd.
Ik vertrek vrijdag 11 december en vlieg terug dinsdagavond 15 december. Het is voor mij de eerste keer dat ik echt alleen vertrek. Vind het van de ene kant doodeng, maar ook weer spannend en heb ik reuze zin in.
Voor de veerboten kan je muntjes kopen uit een automaat bij de hekken naar de boot. Ik raad je aan niet de tourboten te pakken, die zijn duur. De gewone veerboten kosten 2,15 lira per keer dat je erop stapt. Je moet de oude boten nemen, niet de nieuwe snelboten, die zijn niet leuk en ook veel duurder. Alleen die naar de prinseneilanden kosten iets meer, 3,50 dacht ik, staat trouwens overal aangegeven.
Ik neem tenminste aan dat je geen Istanbulkaart hebt? Voor diegenen die regelmatig komen is die handiger. Je kan daarmee in al het openbaar vervoer behalve dolmuşsen en vliegtuigen. Je koopt eenmaal een kaart voor 7 lira (was het toen ik hem voor het laatst kocht 3 jr terug) en die waardeer je telkens op bij van die kiosken waar **Akbil dolum **staat aangegeven of in een automaat op de grotere bus-,tram- of metrostations.
Afijn, aan de kant van Eminönü liggen de boten Noordwaarts de Bosphorus op naar Sariyer naar de overkant en Üşküdar. Ik heb het met mijn vriendin een keer zo gedaan: met de boot tot aan Sariyer, daar wat gelopen en gedronken en toen met de bus terug. Bussen naar Taksim, Beşiktaş en Eminönü staan overal. Met dat rondje ben je een dag zoet. Rumeli Hisarı (fort) en Ortaköy samen ook.
In Kabataş (onderaan Beyoğlu) komen aan 1 kade 2 veerponten. Links die naar Kadıköy en rechts die naar de eilanden. Die gaat ook naar Kadıköy maar dan betaal je meer.
Hier heb je het programma van de vertrekpunten en de tijden van de boten. Met een beetje puzzelen moet je er wel uitkomen. Je kan hem zelfs in het Engels zetten zie ik.
Dankjewel @Deniz kizi
Ik ben ook erg blij dat ik mijn verhaal kon delen. En iedereen heel erg bedankt voor jullie eerlijke reacties! Behalve mijn beste vriendin weet verder niemand het, en dat maakt het echt niet makkelijker. En mijn vriendin wil ik er ook niet steeds lastig mee vallen.
Ik heb de afgelopen week echt heel erg nagedacht, en ik vind het nog steeds heel erg moeilijk. Vooral omdat hij ook zoveel contact blijft zoeken. Maar ik probeer er steeds minder op te reageren. En ik merk dat hij dat niet helemaal begrijpt, of doet hij maar alsof? Ik begin daar steeds meer aan te twijfelen door sommige verhalen die ik hier lees. Ik weet in ieder geval dat ik van deze situatie niet gelukkiger word. En ik weet niet hoe ik hem dat duidelijk moet maken…
Wat fijn voor je dat het bijna december is! Ik wens je alvast heel veel plezier! Geniet er van. Wat een heerlijk vooruitzicht.
Lieve groetjes “JustMe1983”
@Sideli: ticket heb ik al…enkeltje was 44 euro via triptime.nl. Ik ben vaker in Istanbul geweest en ken een paar hotelletjes al. Mijn vraag was meer of er een bijzonder leuke tussen zat of eentje die geliefd is of meest bezocht. Misschien dat je zoiets wist hihi, maar evengoed bedankt voor al je informatie hoor. Van te voren boeken deed ik in het begin, maar laatste keren gewoon naar hotel gereden en daar ter plekke geregeld…tenminste niet ik maar mijn man dan haha. Hij vroeg me of ik voorkeur had of al een hotelnaam in mijn hoofd had, dus vandaar mijn vraag. Ik zie het nog wel…heb nog tijd. Ik heb trouwens ook zo’n Istanbul pas. Is handig ja.
Wat leuk dat je ook nog een tripje naar Nederland wilt gaan maken. Op triptime zijn de tickets ook meestal goedkoop ![]()
@Muurbloempje: oh jij bent er net voor mij. Ik vertrek 19 dec en kom 23 Dec weer terug. Ik snap dat je het spannend vind om in je eentje te reizen. Toen ik dat voor het eerst deed (11 jaar geleden) dacht ik ook dat ik in een heel ander land terecht zou komen met mijn zenuwenkop, maar het is ook een cool ervaring en van te voren kun je zooo veel enge of moeilijke dingen verzinnen, maar meestal valt het wel mee. Vooral Istanbul is heel goed te doen. Duidelijk en best makkelijk, dus maak je maar geen zorgen en geniet lekker van je reis en trip en aanwezigheid van je vriend. Ik kan ook inderdaad niet wachten om mn man weer aan te kunnen raken en zal bij aankomst eest een uur lang hem alleen vast houden…zooo erg mis ik hem
@just me: ik begrijp zo goed dat het allemaal door je hoofd blijft spoken en dat het moeilijk voor je is. Weet je, voor sommige dingen heb je gewoon nog geen antwoord voor of duidelijkheid…ook al denk je er 24/7 over na. Het gevoel is een sterk en krachtig iets en dat schakel je niet 1,2,3 uit. Het is alleen wel handiger als je misschien probeer te handelen naar wat je onderbuik gevoel zegt. Ik merk dat je het zelf ook al weet, maar dat je zooo graag wilt dat het anders is dat je vast blijft houden aan de positieve kanten. Ik ben alleen bang dat de klap dan groeit tot een hardere klap en dat wil je niet. Het is ook verrekte moeilijk als je probeert los te laten door minder te reageren, terwijl hij jouw aandacht blijft trekken. Dat begrijp ik. Ik denk dat het kwestie van tijd is mop. En schrijf in tussen maar hier van je af…Daar zijn we voor! ![]()
@sideli: bedankt voor de duidelijke uitleg. Hier was ik naar op zoek. Ik ben wel van plan om een istanbul card aan te schaffen, is toch iets handiger dan de muntjes en ben van plan om toch vaak het openbaar vervoer te pakken.
@deniz: thanks voor de opbeurende woorden. Vorig jaar ook in Istanbul geweest dus gelukkig voelt het niet helemaal vreemd. Verder ben ik wel helemaal alleen dus ook geen aanwezigheid van vriend, want het was niets geworden tussen ons. Spreek hem eigenlijk ook niet meer echt en merk dat ik het steeds meer opzij kan zetten
Muurbloempje, leuk dat je een voetbalwedstrijd wilt gaan bezoeken,die staat ook nog hoog op mijn lijstje… mijn droom was een Turkse club,tegen mijn cluppie,maar helaas kwam dat in oktober niet uit.
Dag meiden allemaal
Ik kom jullie allemaal een fijne kerstdagavond wensen!
Hoe is het met jullie?
Muurbloempje al terug?
Grtjes allemaal
Ook vanuit het hoge noorden…fijne feestdagen!!!
Fijne feestdagen allemaal! En alvast een heel fijn, maar vooral gezond 2016 gewenst
dat er allemaal mooie dingen mogen gebeuren.
Hoi,
@isafazli: Ja ik ben weer terug. Het was heerlijk
Geen moment spijt gehad dat ik alleen gegaan ben. Op het begin hier in Nederland was het nog spannend van zal ik me niet gaan vervelen en is 5 dagen niet te lang (van vrijdag tot dinsdagavond). Maar vanaf het moment dat ik in het vliegtuig zat geen extreme spanning of knoop in me maag gehad. Het voelde allemaal zo relax en comfortabel. Natuurlijk wel wat momenten gehad van “uh waar moet ik nu heen” en “waar ben ik?”. Maar ik had van te voren via tripadvisor ‘istanbul’ gedownload. Zo kon ik offline vanalles zoals bezienswaardigheden, activiteiten bekijken. Ook kon ik zo offline google maps van Istanbul bekijken en met me gps kon ik zo precies zien waar ik was. Daarnaast een app gedownload die vertrektijden van al het openbaar vervoer offline weergaf.
Verder was het ook leuk om alleen rond te lopen. De mensen maken naar mijn idee sneller een praatje met je ook al praten ze dan wel turks tegen je.
Kortom het was zeer geslaagd, heb me geen moment verveeld en vond het zelfs jammer dat ik moest gaan want had zoveel dingen nog niet gezien. Eindconclusie volgend jaar in het voorjaar als het dan mooi weer is nogmaals terug ![]()
Ps. Niemand ontmoet daar haha, maar kan me contact van afgelopen september/afgelopen jaar nu wel helemaal los laten. Daarvoor kon ik dat nog niet helemaal en ik heb toch nog vaak zitten denken wat als… Dus Istanbul heeft toch nog iets goeds opgeleverd ![]()
@Deniz: Hoe was jij trip in Istanbul?
Hoe gaat het verder met iedereen? Het is een beetje rustig hier.
Verder wens ik iedereen fijne dagen toe en een mooi en vooral liefdevol 2016. Dat 2016 voor de singles het jaar mag worden om de grote liefde te vinden, in Nederland of daarbuiten. En natuurlijk voor de stelletjes onder ons dat 2016 een mooi jaar mag worden waarin de liefde sterker wordt en misschien dat uit deze liefde iets prachtigs zal voortvloeien (dat laatste mogen jullie zelf invullen
)
Gelukkig nieuwjaar allemaal, dat in 2016 jullie dromen en wensen mogen uitkomen!
Hallo allemaal!
Gisteravond al een paar pagina’s van het forum met veel enthousiasme gelezen!
Het was te laat om echt alles te lezen, maar dat komt nog wel!
Ik zou graag even jullie mening willen over het volgende, jullie als ervaringsdeskundigen, haha!
Afgelopen zomer heb ik 2,5 maand gewerkt in Bodrum voor Corendon als animatiemedewerkster voor de kids.
Onwijs leuke tijd gehad! Van de 2,5 maand heb ik er 2 maanden alleen gezeten zonder Nederlandse collega’s waardoor je wel echt contact gaat maken met je Turkse collega’s.
Ik woonde samen met meerdere collega’s uit het hotel in een appartement waar ik een eigen kamer had.
Een van de collega’s was een leuke, enthousiaste en aardige jongen van de receptie.
Af en toe contact met hem gehad, aangezien hij een van de weinige was die goed engels sprak. Verder niks, aangezien ik behalve zijn naam ook niks wist. Ook had ik op dat moment nog een relatie.
In mijn laatste week in Bodrum moest de reisleidster een enveloppe voor mij achterlaten bij de receptie, die de receptie dan aan mij zou geven.
Toen ik bij thuiskomst de enveloppe opende zat er een briefje bij, met de voor&achternaam van de leuke receptiejongen erop.
Hem opgezocht op Facebook (lang leven het digitale tijdperk) en op die manier iets meer contact gekregen.
Op de dag van vertrek een afscheidsknuffel en dat was het dan, dacht ik op dat moment.
De volgende dag toen ik weer terug was in Nederland kreeg ik direct een berichtje hoe de vlucht was gegaan en dergelijke.
Vanaf dat moment elke dag contact gehad via whatsapp. Inmiddels was mijn vorige relatie uit gegaan en groeide het contact tussen meneer de turk en mij.
Ook hij was inmiddels weer terug in Mersin, waar hij toerisme studeert. We spraken elkaar nog steeds dagelijks en Facetimen bijna elke dag.
In oktober ben ik nogmaals 2 weken terug geweest naar Bodrum om daar nog 2 weken te werken.
Ons contact werd steeds meer en de gesprekken gingen steeds dieper.
Besloten dat we heel graag wat tijd met elkaar wouden door brengen en dus een enkeltje Mersin geboekt voor in de kerstvakantie.
Omdat ik totaal niet wist hoe het zou gaan en of het zou klikken besloten om een enkeltje te doen, zodat ik naar huis kon wanneer ik wou.
Uiteindelijk 15 volle dagen gebleven en werkelijk een super tijd gehad!
Vanaf het moment dat hij me ophaalde op het vliegveld tot aan het moment dat hij me weer wegbracht heb ik echt een super tijd gehad.
Op de laatste avond best een goed gesprek gehad over wat nu. Het was voor ons beide wel erg duidelijk dat we elkaar heel leuk vinden en dat het goed klikt tussen ons beide. Alleen zien we het beide niet echt zitten om een relatie te hebben op zo’n lange afstand.
Na een erg verdrietig afscheid met de nodige tranen, zat ik daar alleen op weg naar huis.
Gisteren bij thuiskomst gelijk weer even geskyped met hem en toen nog even gehad over het ‘relatie’ gebeuren.
Ik vertelde hem dat ik het lastig vind om in te schatten wat hij van mij verwacht als hij geen relatie wil. Uiteindelijk zei hij dat hij gewoon nog heel veel contact met mij wou en dat we ook gewoon nog konden bellen en elkaar zien maar dat hij het geen relatie wou noemen omdat hij vind dat het niet echt een relatie is als je zover bij elkaar vandaan bent. Ik vond dat hij daar wel een goed punt had.
Alleen nu zat ik gisteravond jullie forum te lezen en toen begon ik toch een beetje te twijfelen.
Ik ben in een vorige relatie heel erg gekwetst en vind het daardoor lastig om anderen te vertrouwen en dat is in dit geval echt onwijs lastig.
Als ik zie hoe hij mij behandeld en hoe hij naar mij toe is als ik bij hem ben durf ik wel te zeggen dat hij mij echt leuk vind.
Dit zegt hij ook vaak genoeg hoor. Hij heeft me aan al zijn vrienden en huisgenoten voorgesteld. Hij liet me vol trots zijn aan de ‘traditionele’ familie van een vriend van hem. Toen ik hem vroeg of zijn eigen familie eigenlijk van mijn bestaan afwist, zei die dat ze niks wisten. Dus ik vroeg of het uberhaupt wel toegestaan was om een relatie te hebben met mij. Hij zei nee maar gaf toen wel aan dat zijn familie ook wil dat hij gelukkig is.
Nou goed, een heel lang onzin verhaal maar moest het ook gewoon even van me afschrijven, haha sorry!
Als jullie de tijd hebben om het te lezen, zou ik heel blij zijn met wat reacties!
Wat ik eigenlijk precies wil weten, geen idee.
Maar ik weet gewoon niet zo goed of ik hem moet vertrouwen wanneer hij zegt dat hij mij echt leuk vind. En ik weet dat jullie ook geen helderziende zijn, maar misschien hebben jullie nog mooie tips oid.
Bedankt alvast!
La Vie Est Belle, het inderdaad een heel verhaal, maar wel heel leuk.
Ik zou zeggen, geniet er van en laat het allemaal lekker op zijn beloop. Je kan wel geen zin hebben in een lange afstandrelatie, maar die heb je al ![]()
Zoal jij niet goed weet wat je er mee aan moet weet ook ‘hij’ dat niet. Natuurlijk stellen ze je niet meteen voor aan de familie, dat hoeft ook helemaal niet. De dochters van mijn man hebben zoveel mannelijke vrienden die hij en hun moeder helemaal niet kennen. We leven hier in Turkije niet meer in de Middeleeuwen. Zeker als hij al in de 20 is gaan die gasten echt niet elke vriendin/kennis aan meteen de ouders voorstellen.
Zouden jullie op den duur serieuzere plannen krijgen is het wat anders…
Je schrijft zelf dat je net vers uit een moeilijke relatie komt, laat dat eerst even betijen…
Ik weet niet, studeer je of werk je? Stel je toekomst safe. Ik weet niet wat hij studeert op de toerismeschool maar als dat alleen maar receptie en backoffice is gaat hij geen vet loon in de toekomst verdienen. Andere koek wordt het wanneer hij doorgaat voor manager.
Misschien lach je nu, “van is dit belangrijk?”. Ja in Turkije wel. Je kan niet leven van de liefde en seizoenswerk als je het leven in Turkije niet gewend bent. Dan is je relatie in 2 jaar kapot. Zorg dus dat je eerst op eigen poten kan staan, of staat.
Zou je hem naar NL willen halen weet dan zeker dat hij geen relatie met jou aangegaan is ‘daarom’.
Geniet ervan en laat het op zijn beloop, maak je nog niet te druk van ‘over hoe nu verder’? Ga nog een zomertje werken daar en als hij zijn school af heeft en het is nog ‘aan’, ga daar dan eens een paar maanden in de winter naartoe. Kost je wel wat geld maar je weet dan wel gelijk of jullie voor elkaar bestemd zijn.
Hallo Sideli,
Wat lief en leuk dat je even de tijd hebt genomen om mijn berichtje te lezen en te reageren!
En ik ‘herken’ je reactie erg goed, ik weet dat ik altijd 10 stappen te ver voorloop en om alles kan lopen stressen.
Toen ik vertrok uit Turkije afgelopen week met tranen in mijn ogen zei meneer eigenlijk precies hetzelfde tegen mij; maak je geen zorgen om dingen, denk positief en geniet.
Ik studeer zelf ook nog in Nederland dus ben daar ook nog lekker druk mee. Hij studeert aan de universiteit van Mersin iets van toerisme. Als ik zie welke vakken hij allemaal heeft denk ik dat het wel iets uitgebreider is dan alleen de receptie.
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ga proberen om me er iets minder druk om te maken en we zullen wel zien hoe of wat.
Ondertussen zal ik hier zo af en toe eens even meelezen!
Dames van de Liefdeskletstopic,
Wat denken jullie ervan om dit gedeelte, nummer 102, te sluiten en voortaan per jaar verder te gaan?
Liefdeskletstopic 2016, 2017 ect.
Zo kan je makkelijker iets terugvinden en is de topic altijd actueel.
Dag meiden allemaal!
Alles goed met iedereen?
Muurbloempje fijn dat je zo een leuke tijd hebt gehad in istanbul!
La vie est belle: welkom hier, leuk dat je je verhaal hier wilt delen met ons! Ik zou zeggen geniet vande vriendschap, leer elkaar verder kennen, en kijk wat dat geeft.
Grtjes verder allemaal!