Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Woehoe deel 101.
Dat het maar weer een heel mooi deel mag worden. Met hopelijk veel mooie liefdes momenten. Maar dat we elkaar ook mogen steunen als iemand dat nodig heeft.

1 like

Woehoeeee! Deel 101 alweer!! Gefeliciteerd meiden, ging nog best wel snel.
Dat we deel 101 ook maar weer snel volschrijven met al onze mooie ervaringen, belevenissen, hoogtepunten en dieptepunten. En dat we er net als in alle andere delen weer voor elkaar zijn om elkaar te steunen in al deze dingen!

Ik ben met een update bezig, hij is bijna af!

Wow wat is er al weer veel geschreven! Dacht hem nog in deel 100 te kunnen posten, maar nee! Het is deel 101 geworden.

Ben er, na al die drukke dagen, helemaal uit.
En dan zondag ook nog “gezellig” koorts gekregen, wat nu gelukkig al wel afgezakt is.
Wel mijn werk maar ff afgezegd voor deze week, even om mezelf denken.
Ik zal eens proberen te reageren op iedereen.

Het hele visumdeel van askim sla ik voor het gemak maar ff over.

@Summie: Ik heb heerlijk genoten van mijn wijntje, in de stad was het weer iets minder,
we kwamen erachter dat er dit weekend wel extreem veel jong grut op de been was. En de sfeer was helaas behoorlijk agressief. Uiteindelijk redelijk op tijd naar huis gegaan.
Je vroeg of ik al eens nagedacht had over een rustpauze, ik ben bang dat als ik dat doe,het voor mijn gevoel helemaal niet meer goed gaat komen. Het is bij mij alles of niets, en misschienben ik daar wel veel te hard in
Maar persoonlijk geloof ik niet zo in rustpauzes.
Wat een ontzettend lief berichtje met mooie tekst heb je van je askim gehad. Het is wel
eentje die zooo waar is! Jullie zijn sterk samen! Plus je eigen onderschrift
 moet goed komen dus! :slight_smile:

@Littleone, heerlijk om gericht spullen te kunnen uitzoeken doordat je weet wat het gaat worden.

@Deniz Kizi, Leuk om ook weer eens iets van jou te lezen! En heerlijk dat je al bijna weer die kant op gaat!
Zit je ondertussen al in de FB groep? Raak een beetje in de war van alle nieuwe koppies daar :wink:

@Miloutjuhh, aah meis, wat ontzettend balen dat je je ring kwijt bent! Ik hoop echt dat je hem nog terug gaat vinden. En hopelijk gebeurd dat op een moment dat je het helemaal niet meer verwacht.
Goed te lezen dat je een leuke dag/weekend hebt gehad met je zus!

@LBDSS, situatie is idd niet echt ideaal te noemen, maaaaar we gaan vol goede moed door!
Jij gaat al bijna naar ons koude kikkerlandje! Het begint eindelijk wat kouder te worden, dus bereid je voor!
Balen dat je askim zo in de stress zit door winterwerk.
Heeft ie ondertussen al iets gevonden? Wel super dat je ouders jullie kunnen en willen helpen de december maand!
Ohh en je konijntjes weer terug! Hebben jullie er ruimte voor nu ze zoveel groter zijn geworden?
En gaan jullie ze houden, of toch weer een goed adresje zoeken?

@xlovato, Jij zit ook niet echt in een ideale situatie zeg!
Ik hoop dat er alsnog een oplossing gaat komen met school. Want de ene keer dit zeggen, en de andere keer heel iets anderskan natuurlijk niet.
MIsschien moet je geen overhaaste beslissingen maken over vertrekken naar TUrkije, wat je zelf ook al zegt: het seizoen is nu afgelopen, dus werk ga je ook daar waarschijnlijk niet vinden.
Misschien eerst het gesprek op school ff afwachten, en dan eerst in NL een baantje zoeken zodat je wat kunt sparen voor een eventueel leven in Turkije.

@Bianca, Leuk dat we ook weer iets van jou horen! Je zegt dat je contact met ups en downs gaat, de hoeveelheid van contact of gaat het contact zelf gewoon niet zo lekker af en toe?
Heb jij al plannen om weer die kant op te gaan? Of had je dat hier al ergens gemeld, en ben ik dat weer kwijt?

@Wanderlust, welkom terug! Kan me voorstellen dat je weer heel erg moet wennen aan het terug zijn.
Leuk om te lezen dat jij en Yildiz het zo goed kunnen vinden, en leuke dingen hebben gedaan.
Hoop voor haar dat de connecties hebben geholpen en ze komend seizoen een leuke baan kan vinden.
Wat ik me afvroeg; heb jij je askim vaak kunnen zien in de tijd dat je daar was?
Ik weet niet meer of hij nou ook in de buurt werkte of niet
 Wel super dat hij een vaste zomer Ă©n winterbaan heeft weten te vinden!

Zo volgens mij heb ik nu iedereen gehad

Nog een nieuwtje hier; ik heb toch maar een ticket geboekt, want via internet lijkt onze relatie niet te werken.
Dus dan nog maar eens daar heen en wéér kijken hoe het gaat en afspraken maken en duidelijk maken dat ik het niet langer trek als het weer de verkeerde kant op gaat als ik weer thuis ben.
Gaat het dan weer fout, dan zie ik geen andere optie om het te eindigen. Hoeveel ik ook van die man houdt.
Maar voor nu eerst nog ff 3 weekjes aftellen en dan 9 december weer voor 14 dagen die kant op.
Onzekerheid heerst nog steeds volop, maar zoals 1 van de meiden op FB al schreef (weet niet wie ze hier is)

‘Het is onmogelijk’, zei trots.
‘Het is riskant’, zei ervaring.
‘Het is zinloos’, zei rede.
‘Probeer het’, fluisterde het hart.

Ik ga het dus maar proberen

Nu eeerst maar eens in etappes mijn huishouden gaan doen. Maandag ben ik jarig, en weet nog niet
of ik het ga vieren. Maar voor die tijd moet het in elk geval toonbaar zijn, anders durf ik niemand binnen te laten.

Fijne dag meiden!!

Gefeliciteerd met het nieuwe deel meiden!!!


  • Ladyside 9 december Side nog 21 nachtjes
  • Yildiz 19 december Nederland nog 31 nachtjes

***[SIZE=4]***BACK AT

  • Ladyside 23 december
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.



24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene


***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014

1 like

Vond het nieuwe deel wel mooi om weer met het lijstje te beginnen.
Dusss wie mag er in?

1 like

Ikke!! (maar dat had je vast al gelezen)
9-23 december naar Side :wink:

Leuk dat je er weer mee begint!

Jeej gefeli met het nieuwe deel!!!

@ Miloutjes dat boek van Kader Abdollah heb ik ook. Het is een vrije vertaling van de Koran. Zeker de moeite waard om te lezen, maar de echte goede Koran is natruurlijk de arabische versie. Vertalingen zijn nooit helemaal precies perfect vooral ook omdat arabische woorden op verschillende manieren kunnen worden geinterpreteerd. Maar als je het boek uit hebt weet je zeker een stuk meer.

Deniz kizi: ik ben getrouwd met mijn askim zowel voor de wet als voor de islam in de moskee (Imam nikah) maar ben zelf ongelovig. Ben gewoon zo opgevoed en zie dat eerlijk gezegd ook niet veranderen. Voor wij trouwden hebben we wel strubbelingen gehad met mensen van zijn dorp die het een schande vonden, maar dat is gelukkig allemaal verleden tijd. Hebben elkaar toen ook beloofd dat we elkaar alles zouden gaan leren, zijn geloof en wat dat allemaal met zich mee brengt, en waarom ik niet geloof. En het gaat nog altijd heel goed op deze manier. Kan ook wel zeggen ondertussen dat ik best veel kennis heb gekregen van de islam. Ik sta er ook wel heel open voor hoor, vind het ook wel heel interessant. Sommige dingen vind ik mooi, en sommige dingen trekken me totaal niet! Maar dat is voor ons niet erg, het is zijn geloof en dat hoort bij hem, maar daarom hoeft het niet direct bij mij te horen!

En een geloof kan je ook op zo veel manieren interpreteren. Want wat Civciv zei, dat een man niet met een ongelovige mag trouwen daar hebben mijn askim en ik het ook over gehad. Maar hij wist zelf ook dat wanneer ik dan/nu zou zeggen: oké we gaan trouwen dus ik ben nu christelijk of moslim, dat toch niet echt zou zijn. De imam maakte er ook geen probleem van overigens, hij heeft er niet eens naar gevraagd.

Wij hebben leuke plannen gemaakt! Gisteren vliegtickets geboekt naar Ankara, we gaan van 1 tm 16 december naar mijn schoonfamilie toe! Vliegen is gewoon goedkoper dan met de bus, echt bizar. Maar mij hoor je niet klagen haha. Een uurtje vliegen is veeel beter dan 13 uur met de bus. :slight_smile:

@Ladyside je staat er in.
Heb het nog wat minder kleurrijk maar zo is het in de app een stuk makkelijker bij te houden.

@civciv Thanx voor de info. In het Arabisch gaat hem niet worden dus dan binnenkort eens aan die beginnen.
Nou weet ik dat er regels zijn als je de Koran wilt lezen. Bijvoorbeeld wassen, en dat het niet mag als je ongesteld bent, geld dat ook als ik deze digitale versie wil lezen?

Oh en dan ga ik 19 december naar Nederland toe tot 4 januari (onder voorbehoud). Voor wie het vroeg, askim blijft een jaartje hier. Volgend jaar gaat hij hopelijk weer mee!

@ Miloutjuhh daar kan ik je geen antwoord opgeven. Omdat dit een vrije vertaling is denk ik niet dat het nodig is. Dit boek heet dan wel de Koran maar volgens mij is het dat niet. Als je een echte Koran wilt lezen dan gelden er idd regels. Ten eerste mag een ongelovige niet eens een Koran aanraken. En je mag hem alleen aanraken als je rein bent dat klopt. Dan doe je de rituele wassing en je bedekt je lichaam en haren. Ook moet je de Koran op een hoge plek bewaren. Op de grond leggen mag niet. En idd als je ongesteld bent ben je onrein dus dan mag je er ook niet aankomen. Ik heb wel een Koran waar arabisch in staat en ernaast het Nederlands. Dat beschouw ik wel als een echte Koran. En het gaat om de woorden van Allah die je leest of het nou een boek is of digitaal dat maakt volgens mij niet uit. Maar nogmaals ik durf het niet met zekerheid te zeggen misschien weet BirgĂŒl het?

Jeej! Deel 101 alweer!
Dat dit maar weer een deel mag worden met vooral mooie momenten en verhalen maar waarin we elkaar ook kunnen blijven steunen zoals we dat nu doen!

@denizkizi leuk zeg dat je alweer bijna gaat!

@ladyside leuk dat je toch geboekt hebt! Ja misschien is het wel het fijnste om die kant op te gaan, face to face praten en afspraken maken is toch wat fijner! Nog 3weekjes aftellen! Jaa ik wacht het gesprek met school even af maar ik ben er bang voor
 Helaas liggen de banen hier in Nederland ook niet voor het oprapen hihi


Nou ik ben benieuwd wat school nog te zeggen heeft! @miloutjuhh bedankt voor de tips! Ik had me idd Ookal aangemeld op de site en heb gisteren een berichtje gehad van een familie, waarmee ik nu aan het praten ben
 De familie zit wel in Istanbul dus niet echt ideaal maar tot nu toe klikt het al wel best goed. Ik zou liever in de buur van antalya zijn maar als ik daar aan de slag zou gaan vinden ze het niet erg dat ik af en toe naar askim ga voor een weekendje ofzo! Dat ik dit werk wil gaan doen in Turkije is dus niet alleen maar voor askim, maar het lijkt me gewoon een super uitdaging waarin ik nog veel meer kan leren over de cultuur, maar ik neem nu even geen overhaaste beslissingen, voordat ik deze stap zou willen gaan zetten! Ik heb askim wel al verteld dat ik dit misschien wil gaan doen, hij vind het maar niks dat ik dan bij een vreemde familie ga wonen/werken maar hij zegt dat ik het zelf moet weten.

Fijne dag nog meiden! Xx

Hoi meiden,

Gefeliciteerd met het nieuwe deel! Volgens mij hadden we afgesproken om in deel 100 te meeten, maar dat is er eigenlijk niet van gekomen. Volgens mij is het grootste deel van de meiden nu in Nederland! Zou wel leuk zijn.

@Wanderlust: Leuk om weer eens wat van jou te lezen. Fijn dat je zo’n leuke tijd heb gehad in Bodrum en jij en Yildiz het zo goed kunnen vinden! Wat voor baan ga je nu in de winter doen hier in Nederland?

@Milou: Ik heb de Koran van Kader Abdolah ook gelezen, ook om meer over de Islam te weten te komen. Ik heb het dan ook niet gelezen op de manier zo als moslims het doen, dat je jezelf wast en volgens mij ook iets moet opzeggen. Het is ook een vrij vertaalde versie, dus niet officieel. Al zou ik de Ă©chte koran lezen zou ik dat denk wel doen, mja arabisch gaat lastig worden :stuck_out_tongue: Ik vond het trouwens best lastig lezen en moet zeggen dat ik er ook niet heel veel van onthouden heb, ja sommige dingen worden een paar keer herhaald en die heb ik dus wel onthouden, en wat leefregels etc en dingen met betrekking tot vrouwen.

Askim en ik hebben het ook wel eens over de Islam, maar hij heeft nooit gezegd dat ik moslima moet worden of iets dergelijks. Alleen als ik dat zelf zou willen en ook echt zou geloven, want net als wat Yildiz zegt vind ik dat je geen moslim bent/kunt worden als je niet echt gelooft in Allah en de leefwijze.

Dan zou aƟkım dus niet met mij mogen trouwen, want ik geloof nergens in.
Ik moet echt niks hebben van geloven, komen alleen maar problemen van. Ik zeg altijd: ik geloof in de wetenschap, EN in leven op andere planeten ^^
AƟkım vind dat maar gek, maar dan heeft ie pech. De islam vind ik wel iets moois en mysterieus hebben, maar zelf zou ik me nooit bekeren.

Heb volgende week dinsdag nog een sollicitatie gesprek bij een business travel agency! Het kwam toevallig via een oud klasgenootje op mijn pad en kan daar waarschijnlijk tot eind maart terecht, dus precies tot wanneer ik weer naar Bodrum. Wil ook het gesprek bij Neckermann even afwachten en dan kijken wie mij het meest te bieden heeft.

Ladyside; jij vroeg het geloof ik, maar in Bodrum zagen aƟkım en ik elkaar regelmatig. We sliepen beide in iets van ons werk maar bij mij kon aƟkım makkelijk binnenkomen want ik deelde mijn appartement alleen maar met een collega van me en ik had mijn eigen kamer en tweepersoonsbed.

Gefeliciteerd weer met dit nieuwe deel.

@ wanderlust het is natuurlijk een keuze van jouw askin. Het is zijn verantwoordelijkheid dus als hij met jou wil trouwen ook al geloof je nergens in dan is dat zijn keuze. Zal hem niet in dank afgenomen worden waarschijnlijk maar het is zijn keuze. Vaak is het ook zo dat het de bedoeling is dat kindjes ook als moslim worden opgevoed. En aangezien het vaak de taak is van de vrouw om de kinderen op te voeden wordt het als heel belangrijk gezien dat mama ook moslim is. Want als mama dat niet is worden de kindjes ook niet als moslim opgevoed.

Civciv: dat ben ik niet helemaal met je eens. Wat betreft dat vrouwen kinderen opvoeden en een niet-moslim ze niet islamitisch zou opvoeden. Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Askim en ik hebben geen kinderen maar mochten we die hopelijk ooit mogen krijgen, dan zullen wij samen het kindje opvoeden met zowel zijn als mijn normen en waarden. Misschien in de ogen van sommigen niet het ‘juiste’ maar volgens mij is het in de islam ook heel belangrijk niet te oordelen over anderen.

Wanderlust: ik ga heeeel hard voor jou duimen dat je de baan krijgt en het snelll maart is! :smiley:

Yildiz daar heb je ook gelijk in maar dat is niet zoals het zou moeten. Tenminste volgens de Islam. Ik spreek nu alleen over wat ik weet zoals het in de Islam hoort. Natuurlijk is het ieders keus en in de Islam is geen dwang, maar er zijn richtlijnen en een ervan is ook je kinderen als moslim opvoeden. Dat is gewoon zo. Of je die richtlijn volgt is aan jou. Je moet niks. En al is het in de ogen van sommigen niet het juiste, ze moeten je toch respecteren.

Ik wil mijn misschien kindjes nooit alleen islamitisch opvoeden. Ze moeten ook mijn normen en waarden meekrijgen. En als aƟkım zelf al nooit naar de moskee gaat, niks aan islamitische feesten doet en vrouwen met strakke hoofddoekjes griezelig vind is hij de laatste die mag zeggen dat ie zijn kinderen islamitisch wil opvoeden hihi.

Thanks Yıldız, ben nu al zenuwappig!