Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

hahaha Wanderlust inderdaad! In deze tijd gaat het vaak allemaal wat losser en wordt niet alles meer zo streng nageleefd, al zijn er natuurlijk wel die echt volgens de regels leven zoals het zou moeten. Maar dat is zowieso lastig in deze moderne tijd meer dan je best kun je niet doen als je hart maar zuiver is dat is het aller belangrijkste. En je hart kan ook zuiver zijn als je geen moslim bent.

Gefeliciteerd met het nieuwe deel, meiden! Hopelijk weer vol met mooie verhalen :slight_smile: Ik las heel snel iets over meeten… Jaa! Dat lijkt me echt leuk.
Afgelopen zondag eindelijk askim weer eens kunnen zien via de webcam. Eindelijk was hij online op facebook. Hij ontweek alleen de hele tijd waar hij zo lang geweest was. Alleen dat hij druk was met het gebruikelijke. Tja, dat is dan maar zo. Hij vindt het prima dat ik nu even thuis ‘but you must hurry to turkey in 73 days askim!’ Ik mag hieruit afleiden, dat hij me nog steeds wil zien haha. Verder weinig zaken besproken. Het was een keer gewoon elkaar weer eens zien, even wat grapjes maken met elkaar. Geen/weinig gedoe.

Hee,

Whoohoo een nieuw deel proficiat aan allen dat iedereen gelukkig mag zijn in dit deel en naar hun Askim kan hèhè

Ik heb een weekje ziekekas gekregen mag heel de week thuis blijven enorme steken in men buik en zij maar met het kleintje is alles in orde :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Jeeh gefeliciteerd met het nieuwe deel meiden!! Wat ging dat snel!

@miloutjuh: Ik kan ook in het lijstje, ik ga a.s vrijdag 21 nov en ben woensdag 26 nov weer terug.
Aşkim en ik zijn trouwens sinds 09 - 08 - 2014 bij elkaar.
Hoe kom ik aan die koran met Nederlands er naast?

Deniz Kizi ik heb ze geschonken gekregen 1 van mijn Turkse lerares en 1 van een medestudent. Hier moeten ze vandaan komen
http://www.sheijma.nl/islam4.html

Hey lieve meiden,

Gefeliciteerd met het nieuwe deel!!!

Hier even een ego-update… :slight_smile:

Ik heb gisteren contact gezocht met het IND omdat ik toch vragen had over het opschuiven van de beslistermijn. De vrouw die ik te spreken kreeg zag dat er een brief voor me klaar staat die antwoorden zal geven op mijn vragen. Ze zou vragen of mijn behandelaar mij wilde bellen.

Hierna heb ik met aşkım gebeld en vroeg naar wat hij zou doen als we visum zouden krijgen. Hij zei dan kom ik naar je toe…lieve woordjes dat ik zijn Delali ben zijn sweetheart etc. Ik was ergens verbaasd vorige week was het nog kom je naar Istanbul maar eerder deze week was hij ook al weer meer uitgesproken van ik laat je niet gaan etc.

Later die middag belde mijn behandelaar. Het zag er goed uit. Zijn collega moest er nog voor tekenen maar zijn advies was positief te geven en ik kan deze week een brief verwachten ik zat te trillen toen ik het hoorde. Ik aşkım weer gebeld maar hij was al thuis en kon niet vrij praten dus hij zei alleen maar buyrun efendim en tamam tamam ;)…later die avond weer gesproken op de app hij vroeg wat zeiden ze nou precies. Ik uitleggen hij zei blij te zijn en te willen komen zodra het visum er is. Hele blije gezichtjes hartjes en roosjes. Ik kon alleen maar denken zou het dan toch zou het dan toch…

Vandaag weer gesproken en ik vroeg hem wat is er nu veranderd dat je zegt ik kom. Hij antwoordde ik wil komen. Ik zei dat wilde je ervoor ook dus er was niets veranderd de situatie daar is nog steeds onzeker met die familie die mogelijk wel/niet terugkomt. Hij gaat opnieuw het gesprek/gevecht aan met zijn familie zei hij om het over mij en het naar nederland komen te hebben. Hij gaat meer dan zijn best doen… Hij vroeg wel stel dat ik niet kan komen, kom jij dan hier. Ik zei van niet. Hij vroeg nooit ik zei ik denk het niet. Ik ben 7x terug geweest en nu is het joiw beurt zei ik. Ik zei als jij wilt komen dan kom jij hier. Hij gaf aan dat dat klopt. Dus ik ben heel benieuwd wel positief dat hij weer wil vechten en weer energiek en blij klinkt. Wel proef ik ook nog steeds zijn worsteling in zijn liefde voor mij en zijn loyaliteit naar zijn familie.

Als hij visum krijgt moet hij opnieuw een originele ongehuwdheidverklaring overleggen. Ik heb er inmiddels 2 maar hij moet er nog 1 hebben voor Istanbul.
Ik zei ik kan het posten maar hij zei nee ik haal het hier wel.

Dus het blijft spannend maar ben wel blij met deze grote verandering bij aşkım en hoop zo dat hij sterk genoeg in zijn schoenen staat om zijn hart te volgen…

Ik zag berichtjes voorbij komen van moslim worden of niet. Zoals een aantal van jullie weten ben ik moslim geworden bewust en naar eigen keus. Bij mij was het een sterk gevoel er meer over te willen weten en ik wilde vorig jaar al gevoelsmatig aan de ramadan meedoen. Toen niet gedaan omdat ik dan eerst moslima wilde worden dit jaar die keus gemaakt en meegedaan aan de ramadan. Ik herken wat civciv zegt je doet bewuste aanpassingen die ik overigens nooit als storend heb ervaren het voelt voor mij goed. Mijn aşkım wilde ook echt niet dat ik het voor hem deed. Al was hij wel blij met mijn uiteindelijke keus. Ik vind veel rust in het bidden en het lezen van de koran en ik bedacht me laatst dat ik het geloof wil aanhouden ook als het onverhoopt niet goed af zou lopen tussen mij en aşkım…daar was ik eerder nog niet zo zeker van.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

@ Delali fijn dat het er allemaal een stuk beter uitziet! Ik hoop dat hij het besluit neemt om wel te komen dat zal jullie goed doen en voor hem zou het ook goed doen om dan even van zijn lastige familie weg te zijn. Dan kunnen jullie samen hier goede gesprekken voeren oog in oog en dan vindt hij misschien ook dat laatste beetje kracht om voor jou te kiezen. Ik gun het je zo!!!

Als ‘meeleesster’ wil ik jullie feliciteren met het nieuwe deel! Dat er maar veel positieve en mooie verhalen in dit deel worden geschreven. :slight_smile:

2 likes

@civciv: Dank je wel voor de link. Ik zal er eens achter aan gaan. Ben nu wel heel benieuwd en wil me er graag in gaan verdiepen nu ik net het gesprek met askim er over af kon maken.

Blijkt dus dat het hem niks uit maakt en dat het geen invloed zal hebben op ons. ‘We kunnen gewoon normaal leven’ zei hij. Het is wel zo dat ik het bij het trouwen met hem toch soort van automatisch word, zei hij. Maar dat maakte geen merkbaar verschil voor mij volgens hem. Hij leeft zelf ook niet volgens het boek en doet nergens aan mee, volgt geen regels en dat soort dingen. Er is dus geen probleem. We zien het wel.

@delali: Wat een moeilijke situatie. Voor alle partijen! Ik hoop zo dat hij de kracht zal vinden om voor jou te kiezen. Spannend. Maar goed om te horen dat hij voor je blijft vechten ondanks het zwaar is om tussen je familie en je grote liefde te staan. Sterkte mop. Ik gun het je ook zo

Ik heb net op aşkims verzoek de film: ‘Evim sensin’ gekeken. Blijk een populaire film te zijn daar. Hij was ook heel mooi en romantisch, maar ohhh wat moest ik huilen. Maar helaas keek ik de film zonder ondertiteling. Vroeg me af of iemand hier weet hoe je turkse films met ondertiteling kan vinden/kopen?

@Delali: Ik zie trouwens net dat wij toevallig in hetzelfde stad/gemeente/dorp wonen :slight_smile:

Dankjewel Civciv en Deniz kizi voor jullie lieve wensen ja voor hem is het ook niet makkelijk ik kan alleen maar heel hard bidden en duimen dat het zover mag komen. Ik heb pas echt rust als ik m hier op Schiphol zie hahaha ;)…

Deniz kizi hey wat leuk ja klopt ook jij zat op de volksuniversiteit toch :)? Leuk! Als je hier in de buurt woont dan is de bios ook wel een aanrader. Er draaien momenteel drie turkse films met ondertiteling. Heb alweer even terug een turkse film gezien in de bios Sadece sen was ook erg mooi leuke liedjes ook…zakdoekjes wel mee hahaha…waar heb jij die film uiteindelijk gevonden? Klinkt mooi…

@ Delali als je trouwt wordt je geen moslim ook geen beetje. Misschien bedoelt hij dat je je toch meer zult gaan aan passen aan de Turkse cultuur vooral als je daar zou gaan wonen dan kom je daar niet onderuit. Maar dat heeft niks met moslim worden te maken.

Civciv je bedoelt Deniz kizi :wink:

Hey lieve meiden

Gefeliciteerd met het nieuwe topic!!!

We gaan langzaam richting de decembermaand. De feestmaand waarin de liefde, familie en gezelligheid een grote rol speelt maar wat ook een lastige tijd kan zijn als je niet bij je geliefde kunt zijn. Buiten zal het steeds kouder worden terwijl ik hoop dat we ook in dit deel hier met elkaar veel warmte, liefde en steun aan elkaar mogen geven en ontvangen!!!

Via Wereldwijzer app

1 like

Lieve meiden

Gefeliciteerd met het nieuwe deel :slight_smile: en bijna alweer een nieuw jaar
Ik hoop dat iedereen in dit nieuwe deel weer bij zijn geliefde mag zijn, dat gun ik jullie allemaal…
En dat we elkaar natuurlijk blijven steunen etc net zoals in de andere delen :slight_smile:
Liefs

Goeiemorgen meiden

Proficiat met het nieuwe deel!! Vind niet de tijd om te lezen, nu en een stukje, en om te updaten heb ik ook al de tuk niet, maar bij deze allemaal een knuffel!!! En veel geluk liefde en vnl vriendschap hier in dit nieuwe deel!!! Ben blij dat ik jullie allemaal heb en nog mag leren kennen!!!

• deniz kızı 21 November Izmir nog 2 nachtjes
  • Ladyside 9 december Side nog 20 nachtjes
  • Yildiz 19 december Nederland nog 30 nachtjes

***[SIZE=4]***BACK AT

• deniz kızı 26 november
  • Ladyside 23 december
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.

24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

@deniz kizi je staat er in. Weet alleen niet meer naar welke plaats je gaat maar je vliegt naar Izmir dacht ik dus dat maar neer gezet. Mooie datum trouwens dat jullie samen zijn, mijn 25ste verjaardag;)

Volgens mij heb ik een redelijk oud lijstje gepakt en missen er nog meer dames in het samen met vriend rijtje?

Later reageer ik verder. Fijne dag meiden

@Delali: Sadece sen heb ik al anderhalve maand geleden gekocht op dvd met ondertiteling indd, dus die heb ik al gezien. Ik zou graag meer van dat soort films met ondertiteling willen zien, maar liever thuis. Maar bedankt voor de tip hoor :slight_smile:
Ik zit trouwens indd op de Rotterdamse volksuniversiteit. Het 2e jaar. Zit jij daar ook op de universiteit dan? Niet in mijn klas iig toch?

@Miloutjuh: jeeey dank je. Wat grappig dat askim en ik op jouw verjaardag samen zijn geworden hihi.
Ik ga naar Izmir stad dus het lijstje klopt helemaal hihi :slight_smile:

Goedemiddag meiden.

Summie wat heb je dat mooi gezegd sluit me er dan ook helemaal bij aan.
@ Delali excuse me bedoelde idd Deniz kizi. Was ook al laat gisteren kuch kuch smoesje kuch :wink: