Het Turkse liefdeskletstopic deel #101!

Hahaha geen probleem hoor civciv :wink:

Deniz kizi waar koop jij die films dan met ondertiteling. Ja ik zou er ook wel meer van die willen zien met ondertiteling idd. Ja ik zit in het eerste jaar en op de maandag. Jij zat op de donderdag toch? Wie is jouw docent?

Isa meis hoop dat je het leuk hebt bij je aşkım en dat je meer antwoorden krijgt.

Ladyside wat goed dat je toch hebt geboekt. Face to face uitvechten gaat makkelijker en goedmaken ook :)…leuk vooruitzicht en al lekker snel aftellen dus!

Fijne dag allemaal!

Sent from my GT-I9300 using Wereldwijzer

1 like

Milou mag ik nog een keer in het lijstje. Ga 1 tm 16 dec met askim naar Ankara. Thanks!

@civciv: boodschap kwam al bij me aan hoor, dus maak niet uit, dank je.
Zolang ik geen hoofddoek hoeft te dragen, kan ik voor derest overal mee leven denk ik. Aanpassen moet ik straks sowieso. Dat heeft met cultuur te maken, niet met geloof. Ik denk indd dat hij dat meer bedoelde hihi

@delali: Ik heb ze in een turkse videotheek gekocht in Rotterdam zuid. Ze verkocht ze niet standaard met ondertiteling, maar ze maakte ze voor me op verzoek en toen had ze toevallig alleen sadece sen. Ik weet niet hoe het winkeltje precies heet.
Ik zit op woensdag op de universiteit, Ali is mijn leraar :slight_smile:

Hoera voor ons allemaal. Deel 101 :slight_smile:

Ladyside:
Helaas kan ik dit jaar niet die kant op ivm werk.

Delali:
Wat een goed nieuws zeg. Hopelijk komt ie dan eindelijk een keer jou kant op.

Contact gaat met aşkim gaat niet zoals ik wil. Contact is best oppervlakkig. Meer van hoe gaat het, wat ben je aan het doen. Tot 3x toe belooft hij mij om elkaar online te zien en tot 3x toe is dit dus niet gebeurd. Hij liet ook niet weten dat het die dag niet ging lukken. Pas als ik ernaar vraag geeft hij antwoord.
Vandaag was dus de 3e keer. Ik heb hem gestuurd dat het voor mij zo niet langer gaat en dat ik er mee wil stoppen.
Hij stuurde gelijk een berichtje van dat ik echt zijn aşkim ben, dat ie me mist en van me houd en dat hij de hele tijd aan mij denkt.
Dus ja, wat moet ik hier nou mee? Ik laat het nu echt van zijn kant af komen.

Het vervelende is, is dat ik dit jaar gewoon echt niet zijn kant op kan komen. Dat weet hij ook. Hij vond het natuurlijk niet leuk.

Liefs

Gefeliciteerd meiden met dit nieuwe deel. En op naar een meeting!!!

Via Wereldwijzer app

1 like

Goedemorgen meiden
Ik ga dan wel niet naar Turkije (wel tussenstop) maar mag ik ook in het lijstje
Zoals het nu dr uit ziet vliegen we van 22 dec tot 3 januari naar Tel-aviv/Jerusalem… spand er een beetje om want het is dr erg onrustig op het moment hoop zooooooo dat we wel kunnen gaan want ben dr wel aan toe :slight_smile:

Verder weinig bijzonders gister examen gehad Nlds dinsdag weer in het ziekenhuis geweest voor mijn schouder gaat helaas niet zo best en ziet dr ook niet oke uit
Hopen op een wonder
En verder ups en downs merk dat ik sterker word maar ook zo weer om kan slaan
Had een lange app van mijn ex schoonzusje hoe het ging dat ze me mistte en dat het met hem ook niet zo goed ging etc
Tja… moeilijk

Ik zal morgen ff op iedereen probereb te reageren een x weer
Nu zo aan het werk en aansluitend vergadering word een latertje dus

Fijne dag meiden

Lijstje komt vandaag wat later. Zo naar de vreemdelingen politie voor mn ikamet.

Bianca ik zou nu e HT wachten tot het van zijn kant komt. Niks meer zeggen etc dan weet je gelijk waar je aan toe bent.

Ik ineens 2 sollicitaties volgende week ipv 1. Een bij Thomas Cook dus waar ik in Turkije officieel ook voor werk en nog een bij een bekende tour operator die zakenreizen en congressen organiseert. Beide voor 4 maanden full time, dus dat is echt super. Iedereen zei daar blijf toch in Turkije, in nederland vind je toch geen baan op het moment maar ben zo trots dat ik er toch 2 gesprekken uit heb kunnen slepen. En nog waar ik voor gestudeerd heb ook! Heb maandag de eerste en dinsdag de tweede.

• deniz kızı 21 November Izmir nog 1 nachtje
  • Yildiz 1 december Ankara nog 11 nachtjes
  • Ladyside 9 december Side nog 19 nachtjes
  • Yildiz 19 december Nederland nog 29 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 32 nachtjes

******BACK AT

• deniz kızı 26 november
  • yildiz 16 december
  • Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.

24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

@ Tamara even een knuffel voor jou. Ik hoop dat je zonder problemen naar je familie kunt gaan en dat het goed met ze gaat ondanks de zware tijden in hun land. en dat het wonder voor jou komt, zowel voor je schouder en met askin. Je verdient het!

@ Wanderlust proficiat wat goed van je! In Nederland is het inderdaad een bak ellende wat werk zoeken betreft maar heej wat kan jou het schelen je hebt 2 sollicitaties te pakken hahaa goed van je! Heel veel succes.

Hier is alles rustig 2 dagen gevloerd van de koppijn maar gaat al wat beter medicijn werkt eindelijk dus is ben nu zo stoned als een garnaal ahhhhhh!!

1 like

Hallo meiden,

pfff Ikamet nog niet kunnen aanvragen, we hebben als het goed is wel alles maar we kwamen bij de vreemdelingen politie en de man waar we een nummertje moesten halen zei alleen maar ja sorry ik heb al 80 nummertjes uitgedeeld voor aanvraag of verlengen en meer dan 80 mag ik er niet geven. We hebben hem heel verbaasd aangekeken en toen zei hij morgen vroeg maar terug komen pfff. Dat word dus zorgen dat we er morgen voor 8 uur zijn.

@Ladyside Toch maar geboekt. Ik hoop dat hij het gaat inzien dat het voor jou op deze manier niet kan werken.
Hoe heeft hij gereageerd toen je vertelde dat je geboekt had?

@xlovato. Nee ideaal is het niet om ver bij je askim te zitten. Maar als au pair iets is dat je altijd al wel graag zou doen dan is Turkije altijd een betere oplossing dan een heel ander land. De meeste mensen vinden het hier vreemd. Een vreemde in je huis die op je kinderen past? En die ook nog eens in je huis slaapt. Mensen zeggen soms ook durf je die oppas dan alleen te laten met je man hahahahaha. Hier is geen man in huis dus dat probleem ook niet. Maar het is hier gewoon nog niet bekend en een beetje vreemd voor mensen.
Het woord au pair kent ook bijna niemand hier.

@Kardelen ja dat het geen makkelijk boek zou zijn om te lezen had ik al wel verwacht. Of ik er veel van ga onthouden en er verder iets mee ga doen geen idee, maar vind wel dat ik me een beetje in zijn geloof moet verdiepen, hij weet behoorlijk veel van mijn geloof.

@Egwene wat fijn dat je hem hebt kunnen zien. En soms is even geen gedoe alleen maar fijn en heb je dat echt even nodig.
Langzaam aan komt zijn laatste dienst dag dichterbij :slight_smile:

@Littleone beterschap meid, gelukkig met de kleine alles goed nu jij snel opknappen :slight_smile:

@Delali wat een goed nieuws van de IND en je askim. Hoop zo dat je snel echt zekerheid hebt en je askim dan snel bij je is. Wanneer was ook alweer de bruiloft van je zusje? Misschien haalt hij dat dan toch nog.

@Bianca ik hoop dat hij je gaat laten zien dat hij echt gek op je is en je niet kwijt wilt meid!
knuffel.

@Tamara, wat enorm vervelend van je schouder!
En lastig zo’n berichtje van zijn zusje. Lijkt me ook lastig wat je er mee moet. Je wilt natuurlijk dat het goed met hem gaat maar blijkbaar heeft hij net als jij het er nog steeds moeilijk mee.

@WL wat goed die twee sollicitaties! Succes en ik hoop dat er iets positiefs uit komt.

@civciv beterschap, hopelijk snel de hoofdpijn helemaal kwijt.

Hier begint het slecht weer te worden. Helemaal donker aan het worden en hoor al onweer in de verte. Over een kwartier de kids halen hoop zo dat het nog even droog blijft.

1 like

Neee ik druk op verzenden en twee seconde daarna komt het met bakken uit de hemel :frowning:
word dus niet rennen buiten vanavond :frowning:

Ooohhhh wat gaan we hier snel :slight_smile: Gaan we nu met zijn allen voor in een record tempo dit topic volschrijven?

LadySide: Meid wat ben ik ontzettend trots op je!!! Volgens mij was hier veel lef voor nodig!!! Maar wat dapper dat je hem gaat opzoeken!!! Ooh en ik ga keihard voor je duimen dat jullie er samen uit gaan komen. En stiekem wou ik dat ik je voorbeeld kon volgen. Maar ik kan hier momenteel niet weg en misschien is dat ook wel effe beter ook al klinkt dat best wel bizar.

Yildiz: Zo te horen hebben jij en je askim een mooie balans gevonden wat betreft het geloof. En ook jullie hebben samen veel moeilijkheden overwonnen. Weer een stukje hoop voor mezelf om me daaraan vast te houden hihi. Wat leuk dat jullie naar zijn familie gaan en dat je naar NL komt!!! Veel plezier.

Civciv: Mooi om te lezen dat jij zo je rust hebt gevonden met de islam. Wat jij trouwens schreef over het moslim zijn en kinderen krijgen klopt denk ik wel. Maar is het andersom ook niet zo? Dat als iemand uit een streng christelijk gezin komt en trouwt met een jongen die geen geloof heeft dat de ouders stiekem toch echt wel hopen dat de kinderen christelijk opgevoed gaan worden. De familiedruk is hier alleen misschien wat minder groot. Tegelijkertijd denk ik dat juist omdat je allebei uit een andere cultuur komt en in sommige gevallen ook een ander geloof hebt dat daarin juist een uitdaging zit om samen daarin een middenweg te vinden.

X-lovato: Ik vroeg me af hoe oud ben jij? Hoe is het afgelopen met je school? Wat een bizar verhaal. Jij hebt een schoolovereenkomst afgesloten voor een jaar dan mogen ze jouw niet zomaar van school aftrappen. En meid er is niks mis mee om even tijd te nemen om na te denken wat je nu wilt gaan doen.

Kardelen: Fijn om te weten dat je askim jouw de vrijheid geeft wat betreft het geloof. Tegelijkertijd denk ik dat hij het wel waarderen kan dat jij je verdiept in de Islam. Want het is wel een onderdeel van zijn leven. Zelf heb ik een tijd geleden hele leuke gesprekken met askim over het geloof gehad. Ik heb het gevoel dat hij niet fanatiek bezig is met zijn geloof. Hij zegt zelf was ik in NL geboren dan was ik een Christen geweest. In Turkije kwamen we langs een moskee en ik wilde graag naar binnen.Terwijl askim later vertelde dat het voor hem toch wel heel vreemd was. Hij vroeg of ik het speciaal voor hem deed, eerlijk gezegd niet ik had gewoon effe de behoefte om naar binnen te gaan. Waarop hij zei…Summie jij bent goed zoals je bent en beloof me dat je blijft wie je bent…

Wanderlust: Wat leuk om jouw hier weer voorbij te zien komen. Dus je bent back in Holland. Ik vroeg me af hebben jij en je askim elkaar weer helemaal teruggevonden? Veel succes met je sollicitatiegesprekken. Je mag trots op jezelf zijn!!! Ik moest stiekem wel lachen over dat jij schreef dat je askim hoofddoekjes griezelig vind. Mijn askim heeft daarover tot mijn grote verbazing ook een hele uitgesproken mening over.

Egwene: Ooh meid wat fijn en wat is het je gegund dat jij even je askim hebt kunnen spreken zonder moeilijkheden en gedoe! Hoe is het verder met je?

Litlleone: Hopelijk heb jij even een weekje bij kunnen tanken. Pas goed op jezelf meid!!!

Deniz: Ooh meid wat heerlijk dat je morgen richting je askim gaat. Heel veel plezier en geniet er van!! Maak samen mooie herinneringen!!!

Miloutjuh: Wat ontzettend balen dat je ikahmet niet gelukt is. Hopelijk heb je morgen meer succes. Mooi om te lezen dat jij je probeert te verdiepen in de islam en dat jouw askim zich verdiept in jouw geloof! Zo te lezen proberen jullie beiden open te staan voor elkaars afkomst. Ooh jakkes dus noodweer in Antalya…hah ik hoor askim in gedachten nu al mopperen want die heeft echt een hekel aan regen hihi. En dan denk ik zou je vlakbij mijn askim wonen en dan denk ik…kom op Summie Antalya is een grote stad.

Delali: Oooh meid wat spannend. Ik duim echt voor jullie dat jullie heel snel heel goed niwuws gaan krijgen!!! Wat fijn trouwens dat je askim weer wat uit zijn dal begint te komen en weer wat lichtpuntjes begint te zien. Tegelijkertijd begrijp ik ook dat het voor je askim een lastige situatie is. Maar dat hij zo te horen weer moed heeft gevonden om te vechten voor een gezamenlijk leven met jou klinkt positief!!! Ik zou bijna willen zeggen askim…volg zijn voorbeeld…haha. Meid ik duim voor jullie…

Isa: Uuuhhhh volgens mij weten wij hier nog steeds niet waarom je askim jou een ring heeft gegeven…hihi… vertel…vertel…

Bianca: Ach wat balen dat het niet zo lekker gaat met je askim en jou. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. En mocht je je hart willen luchten weet dat je hier altijd welkom bent.

Tam: Zussie ik mis je :wink:

Tamara: Ik hoop en duim voor je dat je mooi naar je familie kunt gaan!!!. He jakkes wat balen dat het met je schouder niet goed gaat. Lukt het werken dan wel wat? Dat lijkt me namelijk ook erg belastend voor je schouder. Veel sterkte meid je bent een kanjer!!!

Wat betreft de Islam:
Heel interresant en leerzaam om er hier over te lezen. Zelf ben ik geboren als een Christen maar dankzij askim heb ik ontdekt dat ik meer een humanitair type ben. Het belangrijkste voor mij is liefde en respect hebben voor de mens en de wereld. Ik merk wel dat ik het onderwerp Islam momenteel een erg lastig iets vind. Waarschijnlijk door hetgeen waar ik mee geconfronteerd word, misschien vanuit onwetendheid of omdat bepaalde dingen onbegrijpelijk voor me zijn. Ik probeer mijn best te doen om iedereen in zijn waarde laten want wie ben ik om dingen te veroordelen of te zeggen wat goed of fout is?

Update van mij:
Het is hier heel wisselvallig. Ik ben druk met mijn werk/studie dus veel afleiding. Maandag mot gehad met askim. Ik zat in een onzekere emotionele bui wat ik op hem afreageerde door lullige opmerkingen te geven en hem onder druk te zetten. (Terwijl ik ook wel weet dat een Turk onder druk zetten totaal niet werkt) Achteraf gezien had ik gewoon de behoefte aan erkenning en zijn steun. Maar het was wel effe slikken toen askim zei… we moeten nu stoppen met praten want dit werkt niet we doen nu elkaar alleen maar pijn waarna hij met de noorderzon vertrokken was. De volgende dag afgesproken dat we even moeten proberen te voorkomen dat onze gesprekken alleen maar over de ellende gaat. Ach ja soms vraag ik me af waar ben ik in terecht gekomen, is er een toekomst en waar ben ik mee bezig. Tegelijkertijd heb ik zulke diepgaande gevoelens voor deze man. Mijn moeder zei heel mooi ik geloof dat jij als je de mogelijkheid krijgt dat jij je leven hier in NL op zou geven voor een leven met hem. En ik dacht ze heeft echt gelijk, normaal ben ik iemand die altijd op safe wil spelen, zou ik misschien zelfs wel bang zijn om zo’n grote stap te nemen. Maar ja ik moet natuurlijk wel mijn koppie blijven gebruiken en ja dan moeten de omstandigheden wel echt veranderen. Ach ik zie wel waar het me brengt…

Via Wereldwijzer app

2 likes

Ik kan idd goed bijtanken heb een weekje ziekte verlof gekregen :slight_smile: heel veel steken in mijn zij en in men buik… voor de rest gaat het super
Druk bezig met een appartement te zoeken ik heb altijd de pech dat het te duur is of. Net voor me neus verhuurd is zoo jammer…
Met Askim is alles ok maar met de papieren helaas… huwelijk nog niet goed gekeurd zolang het ni in orde is kunnen we geen gezinshereniging aanvragen pfff

Ik weet niet wie het vroeg… ik ben met Askim getrouwd en ik ben geen moslim ik ga het ook niet worden al zal ons ukkie toch meer als een moslim opgevoed worden :slight_smile:

Sent from my C2105 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

• deniz kızı 21 November Izmir Vandaag! Goede reis en veel plezier
  • Yildiz 1 december Ankara nog 10 nachtjes
  • Ladyside 9 december Side nog 18 nachtjes
  • Yildiz 19 december Nederland nog 28 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 31 nachtjes

******BACK AT

• deniz kızı 26 november
  • yildiz 16 december
  • Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.

24-11 LadySide
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh
29-03 Yavrum
28-05 Deniz Kizi
16-06 littleone
24-06 LBDSS
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 yildiz
15-11 Egwene

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Wanderlust: 24 oktober 2009
Yildiz : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Kardelen : 18 november 2012
Tamara082 : 28 juni 2013
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDSS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Ladyside : 11 april 2014
Deniz kizi : 09 Augustus 2014

ff snel LBDSS een goede vlucht wensen voor morgen. Bereid je voor op de kou meis! hihi :slight_smile:

Ooohhh LBDSS ik lees nu dat jij morgen weer naar ons koud kikkerlandje komt…meid goede reis en sterkte met afscheid nemen van je askim.

Via Wereldwijzer app

@lbdss goede reis en fijne tijd in Nederland!

• Yildiz 1 december Ankara nog 9 nachtjes
  • Ladyside 9 december Side nog 17 nachtjes
  • Yildiz 19 december Nederland nog 27 nachtjes
  • Tamara082 22 december Tel-aviv/Jerusalem nog 30 nachtjes

******BACK AT

• deniz kızı 26 november
  • yildiz 16 december
  • Ladyside 23 december
  • Tamara082 3 januari
  • Yildiz 4 januari

***- BIRTHDAY’S.

24-11 LadySide