Ik ben sinds gisteren weer thuis. Nou ja bijna thuis. Niemand thuis dus even bij tweelingzus van de mama.
Heerlijke vakantie gehad in kusadasi en een leuke tijd in Nederland.
Ex askim zoekt ineens weer contact na een tijdje stilte. Hij heeft spijt van hoe hij zich heeft gedragen toen ik daar was.
Is voor mij alleen nog maar duidelijker geworden dat ik echt niet met hem verder wil al vind ik het nu ook lastig om het contact af te kappen.
Met A jammer genoeg erg weinig contact maar ja nog druk aan het werk een kappote telefoon en een jongen die niet weet wat hij met zn gevoel moet is niet echt ideaal samen. Na het seizoen ga ik denk ik proberen weer wat meer contact te krijgen.
Dan ook ineens meneer Istanbul die contact zoekt. Meneer is binnenkort weer in Antalya. Nou daar trap ik niet in he.
@isa leuke foto’s van jullie voorbij zien komen maar dus nog steeds beetje zelfde problemen jammer.
@lbds je weet gelukkig zelf heel goed wat je wilt. Wel jammer dat je schoonmoeder het wel zo door probeert te duwen. Het enige wat je kan doen is je angsten met je askim bespreken. En gelukkig luistert hij ook naar je
Verder ben ik het ff kwijt hoor. Hopelijk word het weer wat drukker hier
@isafalzi: Ik ga naar bodrum, vorig jaar ook al geweest in dezelfde periode en toen was het nog heerlijk weer overdag alleen 's avonds kon je niet meer in een hempje rondlopen. Me ouders zijn gisteren thuisgekomen van Side en zij zeiden al dat ze iedere dag 35 graden hadden, in Bodrum zal het denk ik iets koeler zijn maar nog heerlijk strandweer. De zenuwen vallen mee, volgens mij is er meer angst haha. Ik heb het type dat terughoudend is en als het zover is het liefst wegrent maar we zullen zien daar. Ik kijk er in ieder geval wel naar uit, niet alleen om hem te zien maar ook voor een heerlijke vakantie.
Leuk dat jij het fijn gehad hebt in Turkije, zal altijd weer moeilijk zijn om thuis te komen.
@Summie: Het staat al een beetje vermeld bij isa betreft de zenuwen. Misschien dat de zenuwen volgende week komen als het echt steeds dichterbij komt. Blijf het nog steeds erg moeilijk vinden of het allemaal echt en oprecht is, maar dat ga ik daar wel ondervinden hoe en wat teminste als ik niet hard wegren haha. Zal meer hard weg wandelen zijn, want een sprintje trekken zit er nog niet in na me operatie
Ik snap dat er wel even een moment van kwaadheid naar boven kwam toen je hoorde van het kindje. Ik heb het verhaal toen wel een beetje meegekregen. Inderdaad blij dat je toen naar je gevoel geluisterd hebt en er een punt achter gezet hebt.
Is er al meer duidelijkheid betreffende het werk of weet je al wat je hierna zal gaan doen?
@lbds: Eigenlijk is het al een beetje gezegd door de andere meiden en je weet ook goed wat je zelf wel. Het enige wat je kunt is praten en uitleggen waarom.
@Miloutjuhh: Jij zo te lezen ook een fijne vakantie gehad. Lastig dat je ex-askim weer contact opneemt, maar gelukkig weet je hoe hij in elkaar zit, alleen contact afkappen is altijd moeilijk en vooral moeilijk als je ook nog steeds met hem kan lachen. Hopen dat hij zelf gaat inzien dat het echt over is.
Ben je nog steeds werkzaam bij hetzelfde gezin, dacht eens gelezen te hebben dat het toen allemaal nog niet zeker was omdat de kinderen naar school gaan.
Over mij heb ik al een beetje verteld bij isafalzi en Summie
Even een snel berichtje, ik vertrek morgen vroeg naar antalya! Om 9:45 vlieg ik, Afgelopen week Druk gehad met alle spullen uit mijn huis te halen, en om mijn koffers te pakken! Ik vind het super spannend maar ik heb er ook Heel veel zin in! Ik ben benieuwd naar de familie maar volgens mij kom ik bij een super gezin! Tussen mij en askim gaat het ook goed, die vind het super dat ik naar Turkije kom, het afscheid nemen van mijn vrienden en familie is natuurlijk wel super zwaar maar ze staan gelukkig allemaal achter mijn beslissing! Ik reageer later eventjes op iedereen hihi heb het nu heel druk gehad. Nu nog even een avondje met vriendinnen en mijn tweelingzus!
@xlovato jij zit nog in de lucht heel spannend allemaal! Ik vind het knap dat je die stap hebt durven zetten echt super! Ik ben benieuwd naar je avonturen!
@ Summie wat een %^%^&%^^$ die ex! Die had dus duidelijk een dubbele agenda gelukkig dat je hem aan de kant hebt geschopt ook al was dat niet makkelijk. De dikke aap is nu wel uit de mouw gekomen. School begint volgende week.
@ Ladyside jij bent aan het genieten van je Blobje. Fijn al die foto’s kunnen we meegenieten!
Gisteravond goed gesproken met askim… Oeff… Het was het heftigste gesprek dat we ooit gehad hebben!
Heb hem goed verteld wat mijn voor en tegens zijn! Tuurlijk wil ik een kindje! Moeder worden is een grote droom van mij… Maar heb hem uitgelegt dat ik nu gewoon voel dat ik het fysiek niet aan kan! En dat ik er mentaal ook nog niet helemaal ben! En dat het belangrijk is dat ik er klaar voor ben omdat ik toch de meeste zorg zal dragen!
Askim snapte me helemaal maar wou mij ook goed uitleggen wat zijn punt hierin is… Dat hij zich oud voelt en bang is dat hij in de toekomst niet kan werken zoals hij nu kan werken en dat we dan geen goed leven kunnen geven voor de kids!
Waar ik angsten heb voor het nu heeft.hij angsten voor de toekomst! Hij vind het ook ERG moeilijk om ze moeder teleur te stellen… Wat ik wel snap natuurlijk! Zijn moeder is zijn alles! (Samen met mij haha) en hij vind het moeilijk om tegen haar te zeggen dat we wel getrouwt zijn maar nog geen kinderen nemen (hier is het natuurlijk normaal om dan gelijk te beginnen). En ik snap hoe lastig dat is… Familie is hier ZO belangrijk!
We hebben uiteindelijk besloten om wel te wachten en het gesprek volgend jaar na het seizoen weer te openen om te kijken hoe we er dan voor staan! Al met al wel super blij met het resultaat ookal heeft het wel veel emoties los gemaakt bij beide we hebben een mooie deal kunnen sluiten door het voor nu gewoon te sluiten! We moeten alleen nog kijken wat we tegen ze moeder zeggen… Maak je dr boos en zeg je dat je het express tegenwerkt of half gelukkig door te zeggen dat het gewoon niet lukt… Tsja dat mag askim uitzoeken!
Wel wou askim weten hoe ik dacht over abortus… Tsja als anticonceptie faalt en het gebeurt toch dan had het gewoon zo moeten zijn en dan zou ik het nooit weg kunnen halen!! (Stel later gebeurt er iets waardoor je nooit meer kids kan krijgen dan sla je jezelf toch voor je kop…) daar was die ook wel blij mee dat ik nooit leven weg zou halen!
Het was een laaaaange nacht! We hebben van 1snachts tot 4 op het balkon gezeten en gepraat! Maar wat ben ik blij dat we elkaar nu zoveel.beter.begrijpen en dat we nu beide tevreden zijn
LBDS : zoals je begrijpt lees ik al heel lang mee… En vindt dat ik niet het recht heb om ergens op te reageren… Alleen als ik iets kan bijdragen, als iets me aangrijpt, doe ik dat wel.
Denk dat jij, door hier je gevoelens en twijfels neer te schrijven… Een goed inzicht krijgt wat jij askin zou willen vertellen. Zet het op papier (digitaal) en zie waar het bij jullie toe leidt … Een goed gespek !!! Respect !!
Hihi @zonnetje ik heb vanacht een goed en lang gesprek gehad het van me af schrijven hielp idd heel erg! Het was even moeilijk maar ben blij dat we het gedaan hebben en askim ook we snappen elkaar nu heel goed
Ik sluit me even aan bij Filiz. En moeders kan willen maar het gaat haar geen bal aan. Het is jullie leven en een kind doe je er niet even naast bij dat is een levenstaak. En als je er niet klaar voor bent gaat dat loodzwaar worden en neemt moeders dan het kind van je over? Ze is erg kinderachtig in mijn ogen om jullie zo te ‘dwingen’. En ik zou haar laten weten dat ze zich hier buiten moet houden wat die andere jongens gedaan hebben kan ze niet projecteren op haar zoon dat is niet eerlijk. Gelukkig is jouw askin verstandig genoeg om zijn moeder een grens te stellen want ze heeft totaal geen recht van spreken ze moet maar blij zijn als jullie ooit wel een kind krijgen omdat JULLIE dat willen. Zo dat moest ik even kwijt Mensen kunnen het elkaar zo moeilijk maken nergens voor nodig.
Het wat leuk! Wat is er veel geschreven!
Hier al weer een tijdje onder een steen geleefd! Mijn kleine wondertje is afgelopen week op de wereld gekomen. Verder geen info hier openbaar qua namen etc… Mag altijd via fb pagina, daar zijn we in ieder geval bekend en afgeschermd voor de eventuele foute meelezers.
Oooh LBDS!!! Je askim had natuurlijk foto’s gezien van mijn buik en misschien vd kleine, en kreeg daardoor nog meeer drang om zich voort te planten? Sorry!!!
Fijn dat jullie uiteindelijk zo’n goed gesprek hebben gehad!
@summie; aah klinkt heerlijk dat je nu lekker in turkije zit! Hoelang mag je nog blijven?? Geniet er maar volop van!b
@ de rest, sorry gaat nog ff veel langs me heen. Maar leuk om te zien dat er weer lekker geschreven is!
Filiz dat heb ik idd verkeerd geschreven excuus! Je krijgt ze idd en neemt ze niet! Ben ik helemaal met je eens sorry!
Wat betreft de familiebanden ik weet niet hoe het in.heel turkije is… Ik weet dat de turken die ik ken HEEL close zijn met hun familie! En askims familie is super hecht besluiten ook veel samen… Wat grote irritaties bij mij opwekt vaak hoor! En idd ik vind niet dat mijn schoonmoeder zich er mee.hoort te bemoeien en.haar angsten op askim moet afschuiven… Maar zij krijgt de angst van de hele familie op haar en zij stuurt dit weer door naar hem… Wou dat ik VLOEIEND turks sprak dan had ik haar mijn zegje wel gedaan! Maar askim heeft met haar gepraat en gezegt dat die druk veel stress veroorzaakt bij mij en dat ik er dan alleen maar meer tegenop zie om te proberen zwanger te raken… Ze snapt het niet helemaal maar ach das haar probleem (woorden van askim)… Gelukkig snapt hij mij wel en daar gaat het om!!
Haha Ladyside jaa die kleine van jou heeft wat doen kriebelen bij askim hij wil alle fotos zien en kijkt dan 5 minuten naar de foto hihi! en nogmaals gefeliciteerd
Ik heb 2 dagen lang jullie berichten zitten lezen. Ik zie dat jullie elkaar echt steunen en dat vind ik heel mooi om te zien
Ik zal me even voorstellen en vertellen waarom ik een bericht wil plaatsen.
Ik ben een dame van 28 jaar en nog geen 2 weken terug uit Turkije en heb nu al heimwee.
Alvast sorry als me bericht te lang word… maar volgens mij vinden jullie dat geen probleem.
Ik ben samen met mijn zus 10 dagen naar Side gegaan.
Ik wilde eerst niet naar Turkije omdat het mij niet trekt (dacht ik). Eenmaal daar aangekomen voelde ik me gelijk thuis… heel gek! En dan ook nog verliefd worden…
Gelijk de eerste dag kwam hij naar ons toe maar dat is ook niet gek want hij werkt daar. Eerst moest ik er niet veel van hebben want ik had een vriend in NL, oke aandacht is altijd leuk je voelt je inderdaad niet onzeker daar, maar ik wilde absoluut niet verliefd worden. Dag 2 vroeg hij gelijk mijn Facebook ik had hem toegevoegd maar later weer verwijderd. Hij stuurde me wel elke keer berichten via een pb. Elke dag vroeg hij of ik mee wilde een strandwandeling maken elke keer heb ik hem weer afgewezen. Overal waar ik was was hij ook… Op een gegeven moment zouden we naar de disco gaan maar dat was buiten het hotel en had later toch maar gezegd dat het misschien niet verstandig is. Hij blockte me gelijk op fb dus ik naar hem toe gegaan om te vragen of hij wilde praten maar dat wilde hij niet dus heb gezegd is goed dan niet en ben weg gelopen. Ik dacht ik ga straks weer naar huis en mijn leven gaat wel verder. Toen stuurde hij een bericht dat het hem speet en dat ie me gewoon heel graag mag en hij ook een mens is met gevoel. Toen ben ik weer naar hem toe gegaan maar in het hotel mag hij niks doen met toeristen dus was beetje lastig. Alles was in ieder geval weer goed volgens hem. De volgende dag negeerde hij me… hij keek me wel “stiekem” aan dat merkte ik wel maar als ik voorbij liep draaide hij om… ik dacht wat jij kan kan ik ook dus heb hem ook genegeerd en toen kwamen de berichten weer. Daarna was alles echt super goed en helaas toch voor zijn charmes gevallen. Me laatste avondje hebben we gepraat en gelachen maar ook tranen in de ogen omdat ik naar huis moest. Eenmaal thuis kon ik hem niet meer vergeten en hij bleef mij ook berichten sturen. Ik heb de relatie met me vriend uitgemaakt. Verliefd worden op een andere man betekend dat de relatie niet goed zit vind ik… Geprobeerd na te denken maar is lastig als je verliefd bent. Ik heb nu ook zijn nummer en spreken elkaar elke dag via fb en whats app. We bellen ook elke avond wat mij echt goed doet.
Ik had echt nooit verwacht dat dit mij zou overkomen en na een paar dagen denken een ticket geboekt en ga nu in oktober naar hem toe. Dit is zo niet ik… Ik ben normaal van de zekerheid nu volg ik mijn hart en dat is best eng… Misschien ook wel erg snel maar het voelt voor mij goed om dit te doen… Ik ga ook voor het eerst helemaal alleen ergens naartoe wat ik zo ontzettend spannend vind daarom heb ik jullie berichten gelezen en het doet me goed dat iedereen tegen elkaar zegt “gewoon doen”. Mijn familie is er totaal niet mee eens en hebben allemaal vooroordelen terwijl ik helemaal geen verwachtingen heb en gewoon een leuke week met hem wil hebben en dan zien we wel weer verder hoe het gaat. Op de 1 of andere manier toch ook wel erg bang maar dat komt vooral omdat dit totaal nieuw is voor mij.
Ik zou graag meer verhalen van iedereen willen lezen en ervaringen horen en tips… noem het maar op.
Normaal gesproken ben ik inderdaad van: gewoon doen! Maar heel eerlijk krijg ik een slecht gevoel van dit verhaal. Uiteraard ken ik niet alle details, maar dat hij je nu al eens geblockt heeft en je negeert om jouw aandacht te krijgen… dan lopen de rillingen over mijn rug. Dat soort dominant en manipulerend gedrag voorspelt weinig goeds. Nogmaals, alleen jij weet alles wat er gebeurd is tussen jullie. Maar pas alsjeblieft goed op jezelf.
Ik heb een poging gedaan om dit forum te volgen. Wat zijn jullie een leuke groep meiden die elkaar helpen en steunen, fijn om te lezen! Volgens mij past mijn verhaal hier ook wel thuis, dus ik zal een stukje schrijven.
Ik ben begin dit jaar lekker op vakantie gegaan naar Turkije, samen met m’n dochter van 5. Na een paar dagen binnen de muren van een all inclusive resort te hebben gezeten zijn we d’r op uit gegaan en ben ik in Side een erg interessante Turkse man tegen gekomen. We hebben 's avonds veel tijd samen doorgebracht. Terug in Nederland veel aan het appen en bellen geweest. Uiteindelijk ben ik nogmaals naar Side gegaan en hebben we 10 dagen met z’n drieën doorgebracht. Wanneer hij aan het werk was lagen wij lekker op het strand of aan het zwembad en wanneer hij vrij was hebben we leuke dingen gedaan.
Een paar weken geleden is hij naar Nederland gekomen en heeft hij hier een dikke week in mijn leven mee kunnen kijken. Binnenkort wil ik weer richting Side gaan, even een paar dagen zon zonder dochterlief. Ik zou het fijn vinden om in contact te komen met jullie, om m’n ei kwijt te kunnen over de verschillen tussen de culturen en om in Side niet helemaal alleen te zijn wanneer hij aan het werk is.