Wat moet er vertaald worden??
Via Wereldwijzer app
Wat moet er vertaald worden??
Via Wereldwijzer app
@mee er zijn hier nog wel wat meiden actief maar weet niet wie er kan vertalen. Ik begrijp wel wat Turks maar niet geweldig.m
Het is hier inderdaad weer erg stil.
Hier eigenlijk gewoon niks te melden. Lange warme dagen met de kids.
Slaap buiten op het dak zelfs daar had ik het vannacht heet.
@littleone geniet van je vakantie en heerlijk vooruitzicht met zn 3e naar Turkije. Zal bijzonder worden je schoonfamilie die jullie kleine man voor het eerst zullen gaan zien.
Verder een knuffel voor iedereen!
Waauuw Miloutjuh op het dak? lijkt me erg leuk ![]()
Via Wereldwijzer app
Het meiden! Ik wil het volgende graag vertalen, heb iemand leren kennen, mag deze persoon heeeeel erg graag, maar krijg gemixte signalen en ik begrijp niet goed waarom. reageert wel maar als ik een vraag terug stel krijg ik geen antwoord :-S
Je zegt dat je contact wilt houden, maar elke keer als ik je iets vraag reageer je bijna niet? Ik begrijp niet waarom? Als je niet wilt praten is het ook goed, maar zeg het dan gewoon. Nu voel ik me een stalker…
Dag meiden allemaal, het is hier idd erg rustig, lmaar geen nieuws goed nieuws zeggen ze…
Lbdss hoe is het met jou?
Tamara bijna vakantie?
Littleone wat fijn dat je in september naar ginder kan;) kan me inbeelden dat aşkın er naar uit kijkt;) hoe lang is hij hier nu al? Geniet ervan meid!!!
Miloutjuuh hoe is het met jou? Al plannen voor september? En op het dak slapen;) heeft toch wel iets, de familie slaapt overal als het zo warm is.
Civciv fijn dat je askın terug thuis is en het contact terug zoals voorheen is!
Deniz welkom terug thuis en een superknuffel!
Ook Rest van de meiden vele groetjes en knuffels
Hier ook alles ok, drukke periodes
dagen zijn rap gevuld. Hij heeft me ook al paar maal gevraagd om naar ginder te gaan, heb vlucht geboekt naar antalya voor eind augustus!
Meee zelf ben ik nog niet zo een crack in het vertalen, wij hebben ons eigen “taaltje” laten we maar zeggen, denk dat je het best aanklopt bij civciv
bedankt voor je reactie, wat bedoel je met aankloppen bij civciv?
Ze bedoeld dat civciv waarschijnlijk het beste in de Turkse taal is.
Dames ik voel me gevleid maar zo goed ben ik niet hoor. Ik zal een poging wagen als hij het maar begrijpt daar gaat het om.
Benimle irtibatta kalmak istiyorsun dedin. ama ne zaman sana bir şey sorabilirim istiyorum bana bir cevap vermiyorsun. bu anlamiyorum.sen benimle konusmak istemiyorsanız bana söyle lütfen.simdi Seni rahatsız etmek hissediyorum ama bu istemiyorum.
zoiets. let niet op de grammatica maar ik denk dat de boodschap wel overkomt
Trouwens Isa wat gaaf dat je snel alweer gaat! Leuk hoor.
En littleone heerlijk op vakantie wat zal hij genieten het is ook niet niks je familie en vrienden te moeten missen. En dan met jullie kindje pronken hij zal ook wel verwend worden door iedereen!
Bedankt civciv!! Snap niet wat hij van me wil. En juist dat maakt me verward. Misschien ook omdat niemand weet dat ik iets voel voor hem. Ook omdat ik er nog miet uit ben wat ik voel. Wat ik nu voornamelijk voel is irritatie dat ik geen antwoord krijg als ik iets vraag? Is dat typisch Turks? En dan hoor ik: ik werk, of ik eet of ik sliep? Je kan toch later ook reageren? Ik snap dat niet.
Of iets typische turks is. Sommige dingen wel, maar de ene man is de andere niet. Als hij hard aan het werk is kan ik me wel voorstellen dat hij niet meteen reageert. Maar dat kan hij inderdaad later alsnog doen, zoveel tijd kost dat niet. Dat heeft met respect voor jou te maken. Maar misschien komt dat wel omdat jullie eigenlijk nog niks hebben, hij is niks verplicht aan jou en omdat jij misschien wel meer voor hem voelt verwacht je ook meer van hem. Zoek voor jezelf uit wat je nu wil en zeg hem dat dan rechtuit. En Turkse jongens zijn nu eenmaal anders en veel zijn ook helemaal niet makkelijk. Als je echt voor hem wilt gaan zou ik dat zeker doen maar houd ook rekening met een boel beren op de weg. En om daar doorheen te komen is dit forum. Wij hebben het al allemaal gezien en meegemaakt en kunnen je overal doorheen slepen. Dus wees welkom meid!
Ik ga je tekst zo sturen, vindt het echt spannend. Dit gooit een deur open of een deur dicht. Iig weet ik het dan.
Kan je dit misschien ook nog voor me vertalen? je hoeft niet altijd gelijk te reageren, maar helemaal niet reageren vind ik raar?
Ik ben echt een newbee in deze dingen. Had het nooit achter mijzelf gezocht dat dit me zou overkomen. Deze verwardheid. Ik keek hem aan en er gebeurde iets. Voel me zo ontzettend kwetsbaar.
@tamara082: Ik geloof niet dat je alles wat ik geschreven heb goed gelezen heb en dat hoeft natuurlijk ook niet, maar dat maakt het wel dat je nu een niet helemaal terechte commentaar geeft, wat ik ook prima vind hoor. Ik zal het nog een keer vertellen. Ik heb mijn man verrast met het dragen van een hijab wat begon als een verassing voor hem uit liefde voor hem en uit nieuwsgierigheid voor mezelf. Intussen verdiepte ik in het islam…ook uit mezelf! Bij het dagelijks dragen van mn hijab onstond iets in mijn hart. Aangezien ik in Nederland geen hijab draag, waar ik ook zelf voor kies en ik vind dat je het niet de ene keer wel kan dragen en de andere keer niet heb ik besloten het niet te doen…wat ook helemaal prima bevonden word door mijn man, ook al gaat het niet helemaal om mijn man, want het geloof is iets voor jezelf in je hart, dus dat het van mijn man moet vind ik een erg ongepaste opmerking en heb ik al meerdere malen eerder gezegt. Maar goed, ik heb hier het moment van mijn hijab-gedeelte met jullie gedeeld en nu het moment van mijn keuze geen hijab te dragen gedeeld. Maar dit alles heb ik al eerder verteld en ik geloof dat derest dat allemaal al weet en begreep. Ik besef dat als je iets deelt ik commentaar kan verwachten en dat geeft ook niks, maar moet dan wel even kwijt dat opmerkingen zoals ‘het van mijn man moeten’ en ‘onrespectvol naar geloof toe’ wel heel ongepast vind en onterecht als je derest van wat ik eerder schreef ook gelezen had.
@littleone: heerlijk…dat genieten van je 2 centjes! Ukkie groeit zeker als kool…het gaat altijd zo hard bij die kleintjes. … Geniet ervan! Maar als ik het goed begrijp ben je nu 2 weken daar en in september weer 2 weken of? Super leuk zeg…enjoy! ![]()
@miloutjuh: oh wat vervelend de siruatie en je oog meid…heel veel sterkte en Beterschap toegewenst!
@derest bedankt voor de lieve reacties!
Afgelopen 2 weken waren SUPER! Wè hebben veel plekken bezocht en gezien de eerste week met de auto en tweede week gerust in een super mooi appartement in Bodrum. Na mn slapen in een grot en slapen in een tent ervaring verlangde ik naar een beetje lauw water en een normaal bedje, dat is alles maar aangekomen bij het appartement had mn dochter gewoon een eigen 2 persoons-slaapkamer met eigen wc en douche…mevrouwtje voelde zich als een prinses haha! Zelf geprobeerd te koken in het huisje met spullen uit een Turkse supermarkt vond ik best een uitdaging van mezelf, maar gelukkig werd dat helemaal gewaardeerd en perfect bevonden hihi. Mn dochter en hij waren de beste maatjes ever en ik weet niet of er mensen zijn die het in mijn status hadden gelezen, maar de relatie en band tussen die 2 ging veel dieper dan ik ooit had durven dromen of verwacht had. Het was hartverscheurend Hoe ik haar van hem los moest rukken van hem met haar hard gehuil en ik huilde tranen met tuiten terwijl honderden mensen om ons heen naar ons keken. Aşkım vertelde later dat toen ik wegging mensen hem gewoon gingen omhelzen en klopjes gingen geven omdat iedereen zag hoe mn dochter stikte van haar verdriet om hem los te laten. Wat zijn die 2 gek op mekaar en wat was dat mooi en moeilijk tegelijk. Nu weer momenten van Skype. Wat is het koud hier na 2 weken 40 graden zeg hihi. Jammer…2 weken zijn als een scheet voorbij gegaan. Nu tijd voor een nieuw huisje zoeken…zucht
@ Meeeee ik denk dat we dat allemaal wel kennen. Ik riep ook altijd een Turk? Nooit niet. Totdat ik voor de eerste keer naar Turkije op vakantie ging en ja hoor pats boem knetter ik was verliefd. Nu ben ik bij mijn tweede Turk en dat is echt de ware. Zou niks anders meer willen zelfs hahahaa. Komt ie:
Bana her zaman bir cevap versin lazim degil. ama bana yanıt vermesin normal degil gözlerimin içinde.
Deniz kizi wat ben ik blij voor jou dat je het zo fijn hebt gehad, en dat je kleine meisje zo gek op hem is. Dat moet jou toch wel veel rust geven, die kleine meid had het kunnen maken of breken tussen jullie. Zo sneu dat ze zo’n verdriet mee moet dragen zo klein als ze is, maar dat is het leven. Je kunt ze niet altijd maar in een gouden kooitje stoppen. Kinderen zijn sterk en veerkrachtig. Ik hoop dat jullie snel als een gezinnetje jullie leven kunnen starten en gelukkig kunnen zijn.
Meeee: En daar is de eerste nieuweling van deze zomer… oooh wat leuk…leuk dat je hier reageert…welkom…En natuurlijk mag je hier mee schrijven. Hoe meer zielen…hoe meer vreugde…We zijn alleen wel heeeeel nieuwsgierig… Dus zou je wat over jezelf willen vertellen? Ik zal me ook ff voorstellen. Ik ben Summie ik zweef hier al een tijdje rond maar ik ben inmiddels wel askimloos. Maar toch de liefde voor Turkije blijft en de meiden hier zijn veel te leuk en gezellig en daarom blijf ik hier plakken. De verwarring die jij misschien voelt. Hebben velen van ons meegemaakt. Is dit een vakantieliefde of toch echte liefde? Hoe ga je om met de afstand? Hoe ga je om met de vooroordelen? En ja Turkse mannen zijn soms (net als alle andere mannen) lastig om te begrijpen. Juist dan is het fijn dat je ergens terecht kunt waar meiden zijn die hetzelfde ervaren/hebben meegemaakt. Hier proberen we elkaar te steunen, te helpen, adviezen te geven. Together we are strong!!!
Miloutjuhhhhh…wat balen zeg van die meneer uit Istanbul…mannen ik begrijp ze niet hahaha … en kom op…die meneer van jou…wat een flippo laat hij zo’n leuke meid lopen…Hoe bevalt het trouwens in jullie nieuwe huis? Hoe is het met je beide banen?
Civciv: Wow meid wat lees ik prachtige en krachtige woorden van jou en over jouw askim. Zo te horen worden jullie samen alsmaar sterker! Het mooie bewijs dat je soms keihard vechten moet…maar als twee mensen hetzelfde doel voor ogen hebben niks onmogelijk is…
Deniz Kizi: Jeetje hoe jij het weet te schrijven kon het zo een ontroerende scene uit een film zijn. Wat zal het voor jou een opluchting zijn dat het met zijn drieën zo goed ging. Hebben jullie nu ook concrete plannen kunnen maken hoe jullie verder willen gaan?
Isafazli: Meid heb je het leuk in Venetië gehad? Dus toch een reisje naar je askim geboekt. Lekker vooruitzicht. Ga je naar het toeristengebied lekker tijd voor jullie samen of wederom richting zijn familie?
Littleone: Oooh meid ik zag een foto. Wat een prachtig gezinnetje heb je! En oooh dat je kleine mannetje lekker snel een bruin velletje krijgt is alleen maar mooi. Haha pas maar op als hij 16 is vallen de meiden vast als een blok voor hem hihi. Leuk en dat jullie richting Turkije gaan. Dat zal voor je askim wel heel bijzonder zijn om zijn kleine mannetje te showen. Hoe gaat het met hem in België? Kan hij wat wennen?
Tamara: Zo te horen heb jij het erg druk! Lukt het allemaal een beetje in combinatie met je gezondheid? Je hebt binnenkort vakantie toch?
Ladyside: Meid hou je het allemaal wat vol? Gelukkig voor jou hebben we hier niet de Turkse warmte. En beginnen de gezonde kriebeltjes al wat te komen? Ben je er klaar voor?
Voor alle anderen die ik vergeten ben. Sorry niet persoonlijk bedoeld. Hoe is het met jullie?
Update van mij:
Zelf zit ik niet echt lekker in mijn vel. Midlife crisis ofzo, ja misschien een beetje vroeg maar goed haha. Mijn contract is verlengd onder minder goede omstandigheden. Naast de zoektocht in de liefde zal ik binnenkort ook op zoek moeten naar een nieuwe job.
Oh ja ik vroeg me af. Komen jullie momenteel ook van die lugubere bloederige foto’s tegen op FB? Of is het toevallig dat een aantal Turkse mensen, die ik ken, dat die dit liken. Ik vind het eerlijk gezegd wel schokkend.
Hoi allemaal,
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch een keer iets te gaan schrijven. Ik lees al bijna een jaartje mee hier en heb daarvoor ook nog wat stukken teruggelezen. (poeh voel me nu wel een beetje een stalker haha). Misschien dat het daarom ook een keer netjes is om zelf iets te schrijven en volgens mij vinden jullie nieuwe verhalen altijd wel leuk ![]()
Even een mini stukje over mij. 30 jaar en erg onzeker betreft mannen en relaties.
Vorig jaar in september ben ik naar Turkije geweest en daar heb ik “hem” ontmoet. Even voor de duidelijkheid we hebben niets en zal dus “hij” of “hem” zeggen. Ik zal ook proberen om het verhaal een beetje kort te houden.
Tijdens mijn vakantie is hij me pas opgevallen halverwege de vakantie (was een 8 daagse reis). Aangezien ik dus terughoudend ben was een echt gesprek er niet van gekomen. Er is toen niets gebeurt dan alleen gezelligheid. We waren met een groepje.
Na thuiskomst had ik hem al snel gevonden op facebook en begon het praten. Eerst via facebook later via whatsapp. Eerst dagelijks, na een 1,5 maand werd het minder maar nog wel regelmatig. Afgelopen december ben ik naar Istanbul geweest voor een citytrip samen met iemand ontmoet via wereldwijzer forum. Mijn reisgenoot vertrok 2 dagen eerder dan mij, had niet langer vakantie. In die tijd had ik nog steeds contact met hem en na lang wikken en wegen heb ik het vliegtuig gepakt vanuit Istanbul en ben ik naar zijn woonplaats gevlogen voor een dagje. Daar stond hij me dus op te wachten met een vriend. De ochtend verschillende dingen gedaan met zijn drieën en 's middags was ik alleen met hem. Toen ook gezoend, maar hij wilde meer en dat wilde ik niet. Daarna nog samen gegeten met 2 vrienden van hem en toen was het weer tijd om terug te vliegen naar Istanbul. Na dat avontuur nog even contact gehad, maar toen zijn er wat dingen gebeurt (ga het niet vermelden, want dan wordt het nog langer) waardoor het contact dus ophield.
Na een kleine 2 maanden radiostilte is er weer contact (sinds eind maart). Nu is het dat ik in september weer naar Turkije ga, zelfde plaats als vorig jaar. Ik ga niet voor hem, maar zal hem wel weer zien daar. We hebben wel nog steeds contact al is het wel minder nu maar dat wijd ik aan het feit van veel werken.
Ik voel me denk ik een beetje hetzelfde als meeeee. Ik weet ook niet of iets voor hem voel. Er zijn momenten dat ik hem een mep wil geven haha maar er zijn dan ook momenten dat hij me aan het lachen maak en ik hem niet uit me hoofd kan zetten. Ik vind het moeilijk te bepalen of de gesprekken voor de fun of toch een tikkie serieus zijn als jullie snappen wat ik bedoel. Zoals meeeee ook al zei voel ik me ook weleens een stalker en vraag ik me af of ik me niet zwaar voor schut aan het zetten ben, maar dit denken zal ook door de onzekerheid komen. Vooral nu door het mindere contact ga ik denken komt het vanwege drukte of ben ik nu overbodig.
Nou dit was wel een beetje de beknopte versie van mijn verhaal. Over 6 weken zal ik hem dus weer zien en dan is het kijken wat het zal worden. Van de ene kant zenuwachtig, van de andere kant ook weer niet want ik kom niet speciaal voor hem, ben niet afhankelijk van hem. Mocht het namelijk één grote grap zijn dan is me vakantie gelukkig niet verpest, maar dan is wel alles duidelijk ![]()
Ik vind/vond het altijd leuk en interessant om jullie verhalen en adviezen te lezen.
Ik zal mee blijven lezen en hopelijk kan ik jullie in september een postief verhaal schrijven ![]()
Ps. Sorry voor het lange verhaal, hopelijk is het ook een beetje duidelijk ![]()
thnx meiden voor jullie reacties, @muurbloempje ik begrijp (denk ik)heel goed hoe je je voelt. Ik weet het ook gewoon niet. Heb de tekst ook nog niet verstuurt. Waarom weet ik niet? Mijn eer? Bang voor een afwijzing? Een afwijzing waarop? Op iets wat niets is? Of toch wel? Ik weet ook niet wat ik voel? Wat ik wil is gewoon contact. Vanuit daar zien we wel verder. Maar als dit al zo moeizaam gaat? Hij is op alle fronten perfect, geen player, heel hoffelijk. Bijna onschuldig. Stuurt lieve foto’s om vervolgens wel te vragen maar geen vraag te beantwoorden? Ik weet 1 ding. Dat hij iets met mij doet. Maar het volgende moment lach ik erom en denk ik stik erin. Maar hoe leg je dat uit??? Heel goed dat je over 6 weken meer weet. Heb jij het hem durven vragen? Of je teveel bent? En zo ja wat heeft hij gezegd?
@meeeee ik snap dat je het nog niet hebt durven te versturen. Van de ene kant wil je het graag weten, maar van de andere kant bang om iets kapot te maken. Bang om te hard over te komen of verkeerd te worden begrepen. Ik merk ook dat praten via whatsapp niet altijd even makkelijk is. Soms komen dingen dan net verkeerd over. Ik heb ook die momenten van de ene keer lachen en de andere keer denk ik stik erin ik praat niet meer ik laat het los. Dat loslaten vind ik alleen erg moeilijk nu omdat ik hem nog ga zien. Mocht ik namelijk niet naar turkije gegaan zijn dit jaar dan geloof ik dat het voor mij al eindigde maanden geleden. Nu wil ik het toch een kans geven.
Ik heb hem niet gevraagd of ik teveel ben momenteel. Ik heb weleens gevraagd of ik niet teveel praatte en hem niet lastig viel. Kreeg daar dan als antwoord op nee natuurlijk niet anders zeg ik het wel. Vanwege onzekerheid vind ik dit dan moeilijk te interpreteren. Zegt hij het om me een goed gevoel te geven en praat hij vanwege beleefdheid of meent hij het.
Maar zoals ik al zei ik over 6 weken ga ik ontdekken wat het allemaal zal worden
Hebben jullie elkaar recentelijk ontmoet en kennen jullie elkaar al wat langer? En bestaat er een mogelijk om elkaar binnenkort nog eens te zien om te kijken hoe het gaat?