Turkse liefdeskletstopic deel 102 :-)

Fijn suikerfeest meiden :wink:

Een fijn suikerfeest voor iedereen die het viert (waaronder ik :))

Ik heb ook zo een beetje de geloofsdiscussie zitten mee te lezen. Ik vind toch ook wel dat je familie hier een grote invloed op heeft en het lijkt mij ook makkelijker om een hoofddoek te gaan dragen in Turkije dan hier. Ook al zou het moeten zijn van je draagt em wel of je draagt em niet. In de praktijk is het toch net ietsje anders vind ik. Zeker als je weet dat je je familie kwetst of dat zij zich gaan schamen.
Nu ja het is sowieso niet makkelijk om gesluierd te zijn in de deze tijd en in deze wereld met al de dingen die gebeuren en al de vooroordelen en al zeker in een niet islamitisch land.

1 like

Fijn suikerfeest voor iedereen die het viert :smiley:

whaaaa! It is still alive?!! Leuk je ff langs te zien komen!

Hihi ja ik ben er nog. Had het even moeilijk met mezelf, maar i’m back hihi. En voor het eerst meegedaan aan ramadan dit jaar, was echt supermooi. En zo suikerfeest bij mijn schoonmoeder. Ik ga ook snel weer even bijlezen. En LadySide, ik volg al je leuke nieuwtjes over jou en blob nog hoor!!! Nog maar een paar weekjes voor jou :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Dag meiden allemaal
Blij om de gezellige drukte hier te zien ;))
Tam 198 blij van je nog eens te zien!! Blij dat het goed met je gaat!
Deniz fijne reis meid geniet ervan!!
Pookie beterschap voor je broer en vader
Rest van de meiden knuffels allemaal!
Venetie was e is mooi maar vermoeiend;)

Hoi meiden…

Een fijn Suikerfeest voor de meiden die het vieren :slight_smile:
Hier eindelijk weekend pppfff kan geen kind meer zien haha

Ik wil nog even terug komen op Deniz kizi… Ik weet veel dingen zijn al gezegd en ik weet ook dat je ‘schoon’ familie veel kan doen beïnvloeden etc maar het is jou leven en jou keuze…
Het punt hoofddoek vind ik wel lastig… Je zegt dan ook dat je hem niet meer zal dragen eerst totdat je d’r aan toe bent om hem volledig te dragen… Dit vind ineen hele verstandige keuze eigenlijk had je dit eerder moeten bedenken… Je doet daar een hoofddoek op om als ware de familie te vriend te houden dit kan toch niet… Tenminste zo zie ik het
Wil je eigenlijk wel een hoofddoek dragen? Of moet je dit gewoon van je man…
En dan lees ik in ladyside haar antwoord dat je een blog hebt geschreven dat je je in Turkije als moslima kleed… En nu door omstandigheden niet…
Sorry maar ik vind het allemaal best warrig en volgens mij weet je zelf niet zo goed wat je wilt…
Ik vind het gewoon respectloos tegen over het geloof eerlijk gezegd…
Ik wil niet boos overkomen of wat dan ook… Maar denk aub heel goed na d’r over verdiep je d’r meer in en kijk dan wat je doet en kies vooral zelf!!! En niet om anderen te vriend te houden of om mensen die het niet zullen accepteren te sparen…
Ik vind gewoon als je hem draagt hoor je hem op te houden de rest van je leven en zul je je ook als een moslima horen te kleden
Iedereen zal d’r anders naar kijken…en je hoeft als moslima geen hoofddoek te dragen…Kijk naar mij ik doe het ook niet en nee ook ik bid geen 5 x op een dag…ik ben zo op gegroeid met dit geloof en ik weet niet anders ook mijn tantes en enkele nichtjes dragen een hoofddoek en ook mijn zusje zal hem gaan dragen…

Volgens mij is het verhaal wat warrig…
Moest het gewoon even kwijt

@tam, volgens mij moeten wij binnenkort es ff weer kletsen en moet ik een update horen!!! :wink:
Je hebt meegedaan met Ramadan en je bent nu Suikerfeest bij je schoonmoeder aan het vieren… Woehoeeeee!! Dat klinkt nl allemaal heel goed!!

Hey meiden,

Istanbul gaat het toch niet worden denk ik. Sinds zondag avond niks meer gehoord, waarom echt geen idee. Hij leest het wel als ik iets schrijf maar helemaal geen reactie. Dan ben ik er al snel klaar mee hoor!
Hij mag ook wel een beetje moeite doen.

@Summie, Sfeer in huis is een stuk beter. Nicht woont niet meer bij ons :slight_smile: Sinds een aantal dagen praat ik ook weer gewoon met haar. Vind haar nog steeds niet super leuk maar ja dat hoeft ook niet natuurlijk.
Maakt dus echt geen bal uit waar een man vandaan komt, ze zijn allemaal niet te begrijpen :wink:
Wat enorm balen van je werk! Hoop dat het mee gaat vallen.
Enne vakantie naar Turkije, als het mogelijk is gewoon doen!

@tamara zo dan jij maakt behoorlijk wat uurtjes op je werk! Waarom durf je niet alleen naar Turkije?

@Deniz, meid ook dat soort dingen moeten soms besproken worden met kinderen hoor hahah. Stel je bent zwanger en ze is nieuwsgierig dan kan je binnen no time de vraag verwachten hoe die baby daar nou in je buik is gekomen :wink:
Denk eigenlijk dat jullie al in Turkije zijn, hoop dat jullie een super leuke tijd hebben!

@pookie hoe is het nu met je vader en je broer? Wat een pech vakantie hebben die twee zeg!

@Littleone stiekem best wel benieuwd hoe jouw kleine man er nu uit ziet. Heeft je grote man het nog steeds fijn in België? En hoe staat het met zijn plannen om iedereen op te zoeken in Turkije?

@Civciv bijna je askim weer thuis. Ja bussen zitten overvol volgens mij op dit moment, familie hier heeft ook geen plekje meer kunnen vinden naar hun stad.

@yildiz, leuk jou hier ook weer even te lezen. Super fijn dat je nu aan het werk bent. Woonruimtes van het hotel stellen vaak niet echt veel voor maar scheelt waarschijnlijk wel een hoop in de koste.

Hier een enorm relaxed weekendje :slight_smile: geen kindjes lekker zwemmen en genieten van die zon. Gisteren morgen ineens een huilende ex askim aan de telefoon. Oke meneer had gedronken maar hij was ook helemaal van slag.
Weet niet zo goed wat ik er mee wil/moet hij zoekt best wel weer wat contact de laatste dagen.

Dit is een link naar een reportage over Nederlandse dames die bekeerd zijn. Best interessant om te zien vond ik, best heftig ook er word een moeder geïnterviewd waarvan de dochter als jihadbruid naar Syrië is vertrokken.

Fijne avond meiden

he meiden! waar zijn jullie nou weer allemaal gebleven?

Hey miloutjuuh ik ben aan het werken ;)) alles goed met je?
Heb je je ex askin of istanbul al teruggehoord? Knuffel

Allemaal knuffels zomaar

Hier gaat het goed hoor Isa. Met jou?
Ex askim zondag nog even aan de telefoon gesproken. Verder is hij stil omdat zn internet op is. Meneer Istanbul nu meer dan een week niks van gehoord. Die kan echt de pot op. Geen idee wat het probleem is of ik iets fout gezegd of gedaan heb maar als hij nu al zo lekker gaat negeren gaat dat echt niet werken voor mij.

Hi!!
@miloutjuhh, aah wat jammer dat meneer Istanbul niets meer laat horen… Misschien geen btg of internet meer? Heb jij al geprobeerd hem te bellen, zodat je weet wat er is?? Misschien is er wel iets anders aan de hand dat je niets van hem hoort…
En dan je ex, beetje jammer dat ie dan weer belt als ie dronken is. Dan heb ik altijd gelijk de neiging om op te hangen. Haha!
Lastige situatie!

@ladyside dat is niet het probleem hij leest mijn berichtjes op whats app en fb wel. Heb hem vorige week een paar keer geprobeerd te bellen en dan word er of niet opgenomen of ik word weg gedrukt. Denk dus dat hij boos is ofzo maar geen idee wat ik heb gedaan.
Ja dat wilde ik ook meteen doen ophangen tot ik hoorde dat hij buiten liep. Ik dacht dronken en aan het huilen dalijk loopt hij onder een auto ofzo. Heb gezegd dat hij naar huis moest gaaan en moest gaan Slapen. Gelukkig heeft hij geluisterd hahaha

Vanmorgen wakker geworden met een rood dik oog wat bijna niet open ging. Ontstoken word er na een paar uur al gek van hoop dat het snel over is.

Hoe is het met jullie meiden?

Miloutjuuh idd maar rare kuren dat istanbul heeft, maar je zei dat je ex hem ook kent?,hebben ze mss gepraat over je? Wel,goed dat je ex zo goed naar je luistert, idd als ze gedronken hebben, wie weet wat hij anders uitsteekt?!
En je oog dik en rood, hoop,dat het vlug betert!
Hier alles goed.

Heb het filmpje gezien jeetje wat erg die moeder die zo haat mening geeft over haar dochter waar ze naast zit…

Ik weet niet wie het vroeg hier gaat alles goed. morgen nog werken en dan vakantie… nog niet om naar Turkije te gaan maat gewoon om van mijn ukkie te genieten… hij wordt zoo groot hij eet al een maand patattjes en nu ook al fruitpap. Is even groot als kindje van mijn collega en die is van december. zijn huidskleur word iets donkerder met de zon blijkbaar :)… Verder Askim druk aan het solliciteren en gaan we 4 september naar Turkije een weekje marmaris en dan een weekje bij Askim thuis

Via Wereldwijzer app

1 like

hoi meiden!

Ook hier is alles goed askim vanmorgen weer thuisgekomen dus ik heb hem alweer gezien.
Het is hier gezellig geweest mooi zo!

Knuffel voor iedereen

Hey meiden

Wat is het hier rustig… niemand iets leuks te vertellen…of minder leuk natuurlijk?!

Ik vanmiddag onverwacht midagje vrij heerlijk alleen een beetje jammer van het herfst weer ppffff…
Heb ff me keuken gesopt auto naar de garage gebracht en nu lekker op de bank een film kijken of nou ja dat denk ik haha… wil nl ook nog even naar de stad…

Fijne na middag en avond alvast :slight_smile:

Wat is het stil hier… wat jammer ik hoop dat dat betekent dat iedereen gewoon veel leuke dingen aan het doen is en erg gelukkig is…

Hier is dat wel het geval… 2 weekjes vakantie dus gewoon genieten van mijn 2 ventjes en leuke dingen doen.
Askim is ook helemaal gelukkig het ligt helemaal vast wij gaan in september 14 dagen naar Turkije 1 week. Marmaris 1 week bij Askim zijn familie… Askim Zijn geluk kan niet op naar zijn familie en zijn beste vrienden…

Via Wereldwijzer app

1 like

Is er nog iemand actief op dit forum? Ik zoek nml vertaalhulp en ik kan het echt nergens vinden… Ik hoop zo dat iemand me kan helpen!! Please???