Tamara: Wat jij schrijft zoooooo herkenbaar. Ik bedoel was ik 23 ofzo als je er dan effe een tijdje er tussenuit gaat is dat toch anders. Daarnaast heb ik ook geen diploma in de richting van het toerisme. Dus ja net als wat jij zegt lijkt dat me erg lastig. Enne ik mag maandag weer aan het werk, op zich wel weer goed denk ik hihi.
Wat je schrijft over de Turkse mannen en er niet aan toe zijn. Bij mij gaat het juist een beetje de andere kant uit. Voorheen had ik me dan net als jouw voor alles afgesloten. Nu merk ik eigenlijk dat ik het stukje aandacht een beetje nodig heb om de leegte in mij maar niet te hoeven voelen. Ik denk juist dat ik die leegte voel omdat het dus nog niet helemaal weg is, ik mijn weg in mijn eentje moet zien te vinden en er toch behoeften aan verbondenheid met een ander in mij echt zijn aangewakkerd. Klinkt misschien heel fout. Maar daarin weet ik gelukkig wel mijn grenzen. Met mezelf had ik ook echt afgesproken een beetje flirten/aandacht krijgen/plezier maken mag maar wel op een gepaste afstand en geen gerotzooi hahaha. Want ja als ik had gewild hadden de mannen bijna nummertjes mogen trekken. Eerlijk gezegd heb ik daarover wel een beetje verbaasd gestaan. Ja ik weet natuurlijk wel dat er dingen gebeuren maar zelf had ik het nog nooit zo in Turkije meegemaakt. Het verbaasde mij hoe bepaalde mannen zich bijna wanhopig aan wilden bieden (misschien nog ff vlug voor de Ramadan ofzo) maar ja zo werkt dat dus niet bij mij. Er zijn dan geloof ik wel een paar ego’s wat kleiner geworden haha.
Ooooh en met zijn allen op vakantie, ooooh wat zou dat leuk, gezellig en grappig zijn!
@summie, ook ik snap helemaal wat je bedoeld! Hier is de heimwee blijvend jammer genoeg haha!
Ik voel me zo ontzettend thuis daar, zo relaxed. Had ik gelijk vanaf het allereerste moment dat ik in in Turkije was. Zelfs in de winter ![]()
Hoezo was jij verbaasd over al die aandacht? Heb je al je spiegels afgeplakt? Halloooooo je ziet er ontzettend leuk uit, logisch dat die mannen een nummertje moeten trekken! Haha!
En denk dat ze het hele jaar door zo zijn hoor, is geen Ramadan voor nodig dat ze nog ff snel los moeten. Als ze een mooie vrouw zien dan gaan ze ervoor! En halen ze gelijk alles uit de kast ![]()
Dacht dat ik “veilig” zou zijn met mijn grote lichaam, aangezien ik in NL nog nooooooit een blik van een Turk had gekregen… Maar blond en blauwe ogen in combi met een vriendelijke lach en ik was het bokje hahaha!
Ego’s kleiner maken is dan een heeeeel goede oplossing ![]()
Ben blij dat je het in ieder geval zo leuk hebt gehad!
@tamara, jij ook al aan de heimwee, bah!! Jij mag gelukkig al bijna weer!!
Hier mag ik nog ff geduld hebben voor ik weer terug mag… Hopen dat de prijzen net als andere jaren in de winter weer laag zijn, dit keer in een hotel
ook wel weer eens fijn haha!
Summie…
Jij verwoord het zooo mooi… precies zoals het is en we ons voelen
Ooit zullen we dat gevoel miss niet meer hebben maar voor nu is het lastig moeilijk en zwaar… maar we komen de wel haha
Ladyside
Oohh lekker meid in een hotel met je kleine prins…
Hoe is het contact met de vader?
Hey meiden,
Ben ik ook weer eens. Is hier weer veel gebeurd.
Een tijdje wat contact gehad met ex askim en hem gezien toen ik een paar dagen bij Lisatje in het hotel was. Best gezellig maar ik begon me te beseffen dat ik, hoeveel ik ook nog om hem geef, niet meer met hem verder wil. Soms schrijft hij nog wel maar ik reageer niet echt uitgebreid.
Verder zijn we verhuisd, wonen we weer in de middle of no where maar is het daar wel lekker rustig.
Er woont al 3 maanden een nicht bij ons in huis waar ik afgelopen week flink tegen ben uitgevallen. Ze heeft veel dingen gedaan, gezegd de afgelopen maanden en van dr week was de laatste druppel in de emmer. Nu praten we niet met elkaar en ben ook niet van plan daar jets aan te gaan doen. Lekker rustig zo.
Verder aan het genieten van het weer al is het zoals ik bij summie las nog helemaal niet zo warm als het al zou moeten zijn in deze tijd van het jaar en zeker niet zo stabiel. Af en toe ineens weer regen en s avonds soms heel frisjes.
We hebben in ons nieuwe huis nog geen internet en 3g is ook niet al te best. Reageren is daardoor erg lastig probeer wel mee te lezen.
Liefs!
@tamara, summie heeft er een handje van alles ontzettend goed te verwoorden!
Hier gaat het rustig zijn gangetje, niet zoveel contact als in het begin maar er is contact. Vind het wel ff prima zo, all focus on the baby, en geen strijd en stress ![]()
@miloutjuhh, goed weer een update te lezen van je!
Moeilijk lijkt me dat het besef dan ineens er is dat het toch niet meer gaat werken tussen jullie.
Zie leuke foto’s voorbij komen op fb van jou en je turkse family, volgens mij hebben jullie het prima naar de zin daar en doen jullie veel leuke dingen!
Jammer dat zo’n nicht dan zo’n negatieve invloed meebrengt. Maar negeren is dan idd het beste denk ik.
Natuurlijk is er de heerlijke temperatuur (meestal dan haha) geweldige resorts en wat een luxe, mooie zandstranden (neeeee mijn voeten vonden het kiezelstrand niet fijn haha) Maar het intressante voor mij is het Turkse sfeertje. Dat sfeertje van het personeel wat op straat zit voor hun winkeltje om mensen in hun winkel te krijgen, het afdingen zo’n geweldig spelletje, over de markt lopen, de heerlijke baklava, turksbrood, kebab, lokum en de appelthee, de watermeloenen aan de kant van de weg, mannen die op straat spelletje spelen, de begroeting van mensen als ze elkaar tegenkomen, chaotische verkeerssituaties en de creatieve manieren van het vervoeren van dingen of personen. De nieuwste rage scootmobieltjes met zitjes achterop om zo toeristen te vervoeren (levensgevaarlijk maar in Turkije kan het haha). Zet mij op een druk kruispunt en ik vermaak me al haha of zomaar onderweg ergens een verdwaalde scooter zien staan en dat je dan denkt hoe zou die hier gekomen zijn, een afgesloten rijbaan omdat een palmboom dorst heeft, de liefde voor Atatürk en de vaderlandsliefde. Hoe Turken op kunnen gaan in hun eigen muziek ja dat zijn nog maar een paar van die dingetjes die het voor mij zo bijzonder maakt. Tot een bepaald punt zijn ze ook veel relaxter en ja toch ook de gastvrijheid. Terwijl ik ook echt weet dat ze onderling keihard kunnen zijn en dat het leven daar ook niet altijd gemakkelijk is. En dat als een Turk boos is dat het echt heetgebakken typetjes zijn.
LadySide: Ik denk dat bij jou de heimwee misschien nog wel groter gaat worden aangezien er een stukje Turkije in jou groeit
Maar ooh wat zal dat bijzonder zijn als jij met je kleine spetter naar Side zal gaan. En wat lief wat je over mij schreef. Thanks voor het enorme compliment. Ik denk dat het ook anders was omdat ik nu single ben. Want anders ben ik toch automatisch meer op afstand. En het bizarre ik voel me in Turkije veel vrouwelijker en zelfverzekerder dan in Nederland…bizar eigenlijk haha.
Miloutjuhhh: Ach meid even een knuffel voor jou. Wat komt er veel op je pad en wat probeer jij jezelf er goed doorheen te slingeren. Vervelend dat je opeens opgezadeld bent met een vervelend familielid. Inderdaad is zwijgen en iemand negeren dan soms de beste optie ook al zou dat voor mij een hele opgave zijn. Geeft het je niet juist nog meer irritatie of geeft het je rust? Wat betreft jouw ex-askim ook dat lijkt me lastig. Meid hierin zou ik willen zeggen volgens mij ben jij een hele zelfbewuste vrouw luister naar je gevoel! ![]()
Tamara: Ik weet niet of het gevoel ooit weg zal gaan haha. Ik denk dat die liefde voor Turkije inmiddels in mij zit…anders was het nu wel weggeweest denk ik…want ik ontdek steeds meer wat voor een rotte appel ex-askim is en hoe blij ik mag zijn dat ik er niet verzeild ben geraakt…
Haha ik ga er maar een uitdaging van maken om hier een goed leven op te bouwen zodat ik regelmatig de mogelijkheid heb om naar Turkije kunnen. Wel grappig in Turkije kwam ik langs een makelaar. Ik moest natuurlijk ff kijken maar die huurprijzen verbaasden mij…niet dat het een optie is hoor…maar een beetje dagdromen is niks mis mee haha.
Ik vroeg me trouwens af ga jij ook meedoen aan de Ramadan? En het suikerfeest vieren bij je familie? Uuh in welk land??
Goedemorgen
Miloutjuhh
Knuffel voor jou meid…
Ladyside
Als het zo goed is is het ook goed…
Miss geeft het je meer rust even niet zoveel contact
Summie… je trok me even weer naar Turkije met je mooie woorden wat kun je dat toch mooi en goed ![]()
Ik doe niet mee… mijn zusje en vader wel die vliegen begin juli al naar Palastina en mijn moeder vliegt dan ook
ALS ik vrij krijg vrijdag 17 juli vlieg ik tot maandags heen om het suikerfeest met de hele familie te vieren in Jeruzalem/Taibe…
Enne wat je bij Ladyside schrijft dat je je daar veel zelfverzekerder voelt Etc… dat heb ik ook ik trek aan wat ik leuk vind Etc … ook mede door de bruine tint dat doet ook wat haha
Fijne dag meiden
Hey meiden
Ik weet niet wie allemaal actief aan de ramadan mee gaan doen. Maar ik wil een ieder die mee gaat doen of van wie hun askim gaat meedoen heel veel succes en sterkte wensen!!! Dat het een mooie bijzondere periode voor jullie mag worden!!! respect
Hee meiden!
@summie Jaa nog even en dan mag ik weer naar Turkije! De kriebels beginnen al wel te komen hihi, Ik ga 2 weekjes askim moet dan wel gewoon werken maar ik vermaak me daar wel Haha! Fijn dat je toch een leuke vakantie hebt gehad meid! Is natuurlijk wel even anders dan eerst, en ik begrijp helemaal wat je bedoelt dat Turkije toch altijd een plekje heeft in je hart, dat heb ik ook hoor hihi met of zonder askim, maar natuurlijk liever met Haha!
@ladyside alles goed met jou en blob? Zie leuke foto’s voorbij komen! De kamer ziet er super mooi uit! Hoeveel maanden nog voor blob komt hihi?
@tamara082 jij ook last van heimwee? Nog eventjes en je mag ook alweer naar het heerlijke Turkije! Ooh ik hoop dat je vrij krijgt meid! Zodat je het Suikerfeest samen met jou familie kan vieren!
@miloutjuhh hee meid, fijn om ook weer een update van jou te lezen! Allereerst een hele dikke knuffel, wat is er weer veel gebeurd zeg, lijkt me moeilijk om het besef te hebben dat je niet meer verder met hem wilt maar luister naar je gevoel meid! Alweer verhuisd hihi, maar wel fijn dat het daar rustiger is, wat vervelend van die nicht, snap dat je niet meer met der praat! Veel leuke dingen gedaan met de kids zag ik, leuk meid!
Hoe is het met de andere meiden?
Hier gaat alles goed! Vandaag lekker uiteten geweest met mijn tweeling zus en ons nichtje en neefje, ze vonden het super leuk om weer met de tantes iets leuks te doen! Met askim gaat ook alles super, we zijn de dagen aan het aftellen! Nog eventjes en we zijn weer samen! M’n zussen gaan Misschien ook met de kids naar Turkije als ik ook daar ben dus misschien kunnen we samen met askim wat leuks gaan doen, maar dat is nog niet zeker, m’n zus zou eigenlijk op mijn hondje passen maar gelukkig wil m’n oma ook wel op hem passen als we allemaal weg gaan! Verder begin ik al gezonde stress te krijgen hihi alvast langzaam beginnen met het inpakken van m’n koffer en nog een paar drukke daagjes oppassen en langs vriendinnen gaan!
Fijne avond meiden! Xx
Hallo meiden,
Ik kom even iedereen die aan ramadan mee doet of hun aşkıms sterkte en zegeningen toewensen.
En voor de meiden in turkije…geniet er heel erg van!! ![]()
xXx
Xlovato; wanneer ga jij weer die kant op??
Leuk dat je zussen misschien ook richting turkije gaan wanneer jij daar bent. Altijd gezellig!
Hier gaat alles goed
mag niet klagen!
Nog 11 weekjes te gaan en dan kan ie komen
net vanochtend weer een controle gehad en alles is weer goedgekeurd.
@denizKizi, leuk jou weer es te lezen! Hoe gaat het met je??
Doe jij zelf ook mee met de Ramadan??
Hi Ladyside: Het gaat heel goed hoor, dank je!
En met jou? Hoe is blob?
Nee, ik zelf doe nu niet mee aan de ramadan omdat ik ongi ben en dan mag het niet. Ik zie wel wat ik over 5 dagen doe hihi
Zal ook weer eens wat laten horen. Sinds 2 dagen woon ik in mijn echte appartement met een collega. Ik vind het er heel mooi. Zwembad erbij, ruime kamer, supermarkt op loopafstand. Het werk was even lastig opstarten. Lange dagen, waardoor ik uitgeput was. Dat kwam door uitstapjes met het team. Nu gaat het een stuk beter. Sinds gisteren mag ik alleen naar de hotels, dus ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn gebied. Dit is Evrenseki en çolaklı. Ik vind het leuk werk. Het meeste contact met mensen is heel gezellig. De klagers zijn moeilijker natuurlijk. En dan tenslotte het moeilijkste onderwerp: askim. Vorige week donderdag moest hij naar het ziekenhuis, om vrijdag geopereerd te worden. Hij vroeg of ik bij hem wilde blijven die nacht en dat heb ik gedaan. Het was heel knus samen in een ziekenhuisbed haha. Vrijdag kon ik niet blijven door mijn werk en zaterdag was hij weer thuis. Die avond kregen we ontzettend ruzie. Zijn vrienden zeggen hem dat ik hun schrijf en dat ik vreemd ga. Zelfs iemand die ik ken!!, notabene mijn kamergenoot van mijn vorige werk vertelde smerige leugens tegen hem… en hij geloofde het. Ook omdat ik niet altijd wilde doen wat hij zei, was volgens hem zijn vertrouwen in mij compleet weg. Hij heeft me overal geblockt. Gisteren hoorde ik dat hij terug naar zijn familie dichtbij konya is gegaan voor een maand. Dat is ook de voorgeschreven rusttijd van de dokter. Heel vreemd hoe het gegaan is. Het ene moment kon hij zich totaal ontspannen en heel lief tegen me doen. Onder andere samen slapen, zijn arm om me heen. Schattig. Maar op jet het andere moment slaan bij hem de twijfels toe, stoot hij me weg en wordt boos. Er is niks meer wat ik doen kan en dat zeg ik met pijn in mijn hart. Het had mooi kunnen zijn, als die klote vrienden er niet geweest waren.
Hoi meiden!
Ik had een vraagje aan de Alanya gangers!
Ik wil daar graag heen voor me verjaardag die bijna is maar wat zijn leuke plekjes? ![]()
Niks met water omdat morgen de onderkant van me voet deels opengesneden word omdat toen ik zei dat er glas in zat en de dokter zei van niet er nu dus waarschijnlijk wel wat zit en das gaan ontsteken en doet veel pijn en er zit een bloedprop yay!!
Dus wat is leuk om te doen met een klein budget hihi wat zijn mooie plekjes om te zien etc? ![]()
Lbds…dim cay!
Lbds
Kasteel en Red tower haven erg mooi…en dimçay idd
Balen van je voet zeg… Beterschap
Xlovato: Sorry maar ik ben ff helemaal het overzicht kwijt. Wanneer ga je nou precies richting je askim? Wat leuk dat je xus en haar familie mogelijk ook mee gaan!! Meid ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben en hou ons op de hoogte!!!
Deniz: Meid ik zag je ff voorbij komen. Hoe is het met jou? Ga je ook nog mee doen aan de ramadan? Enne hoe is t met jou en je askim? Alweer plannen om er naar toe te gaan?
Ladyside: Meid wat gaat het eigenlijk snel. Ik kan me nog herinneren dat ik bijna van mijn stoel af viel toen je het grote nieuws vertelde en nog effe en dan is blob er. Oohhh wij worden hier natuurlijk wel allemaal ff suikertantes hè…of althans ik wil wel graag naar die functie solliciteren. Meid weet dat ik je een kanjer vind en dat als je een moeilijk moment hebt…dat je altijd bij me mag aankloppen ![]()
Egwene: Meid leuk om te horen hoe jij je draai wat begint te vinden in Turkije. Balen voor je askim. Ik kan indenken dat het loslaten misschien wel heel lastig is. Juist omdat je er zo voorgevochten hebt. Stiekem hoop ik dat je de moed gaat vinden om hem los te laten. Meid een relatie heb je samen. In je eentje kan je dit gevecht niet winnen. Jij hebt er zo voor gevochten. Menig vrouw had al veel eerder opgehouden. Jij hebt gedaan wat je kon. Meid jij verdiend zooooooo veel beter!!
Lbds: Ach jakkes wat vervelend met je voet. Hopelijk geneest het zich goed en is het snel verleden tijd. Beterschap, sterkte en pas goed op jezelf ![]()
Filiz…ik zag jou ook ff voorbij flitsen…Nasilsin?
Tamara: Leuke vooruitzichten meid!!! Dat heb je zo verdiend!!! Hoe gaat het verder met je? Lukt het je om je draai wat te vinden?
Update van mij:
Effe klagen…wat is het bagger weer in Nederland…ik wil warmte haha
Verder weer in mijn dagelijkse ritme. Ik heb alleen effe weinig energie. Haha en dat zou je juist niet verwachten na een vakantie. Ik wil nog een keertje hahahaha
Wat lief dat je het vraagt summie…eigenlijk gaat het heel goed. Al mis ik tr…mn vriendinnem daar de cultuur en met vlagen mn man in onze goede tijden. Maar mn kleine man doet t hier super…ik heb mn oude lieve vriendinnen weer om me heen en ik ben nog lekker aan het werk. Al met al mag ik niet klagen.
Fijn te lezen dat je een fijne tijd hebt gehad in kemer! Bevalt je nieuwe job nog goed?
Heey meiden
@ladyside ik ga dinsdag weer die kant op! Super dat het allemaal goed gaat met jou en blob! Ooh nog ‘maar’ 11 weekjes! De tijd vliegt voorbij hihi
@denizkizi fijn dat het goed gaat met je! En al plannen wanneer je weer die kant op gaat?
@egwene super om te horen dat het werk nu goed gaat je moet natuurlijk je draai even vinden! Pff wat een rot situatie van je askim en zijn vrienden en dat die jou niet geloofd, dikke knuffel voor jou meid, ook ik hoop voor je dat je het een plekje kan geven om het af te sluiten hoe moeilijk dat ook is… Je hebt er zo voor gevochten maar zoals summie zegt een relatie heb je met elkaar en daar moet je samen voor vechten en niet in je eentje.
@LBDS Ooh meid nog steeds last van je voet! Hoop dat het snel beter is!
@Summie ik ga dinsdag ochtend naar askim toe! Kan niet meer wachten maar word elke dag wel weer wat zenuwachtiger hihi, Jaa m’n zus wil ook komen met de kids en met m’n tweelingzus wel naar alanya dan maar dat is niet zo heel ver weg, maar dit is nog even afwachten of de kids mee mogen op vakantie van hun vader… Pff het is idd bagger weer in Nederland, balen dat je wat weinig energie hebt en idd je bent pas net terug Haha snel nog maar een keer op vakantie dan Haha.
@filiz fijn om te lezen dat het met jullie goed gaat! Heel begrijpelijk dat je tr nog mist en je vriendinnen daar, maar gelukkig gaat het goed met je zoontje en ben jij lekker aan het werk!
Hier gaat alles goed! Vandaag even aan het oppassen op mijn neefje en morgen beginnen met m’n koffer in te pakken! Nog maar een paar daagjes! Askim heeft ontslag genomen bij z’n broer… Hij vind t werken in een kleding winkel maar niks, hij werkte van 9:00 tot 0:30 met in de middag een paar uurtjes pauze dit vond die te veel, en der waren nu wat meer irritaties tussen hem en z’n broer, nu wil hij weer gaan werken in Een hotel, dan hebben we ook meer tijd samen als ik daar dalijk ben! Hij is nu werk aan het zoeken geen idee wanneer die het heeft dus maar dat zien we dan wel weer Haha!
Fijne avond meiden! X
ff een ego momentje slaat nergens op maar ben wel een beetje verdrietig.
Askim gaat vanavond met mama naar het dorp waar opa woont. Een prachtig dorp bovenop een berg, met van die typische houten huisjes en zo. Maaarrr daar is geen internet
Dus de komende maand zal ik askim niet zien en heeeel weinig spreken want bellen is gewoon duur ook met een lebara kaart en zo. In het stadje onder aan de berg zijn wel internetcafe’s dus ik hoop dat ze minimaal 1x in de week naar het stadje kunnen gaan zodat askim online kan komen maar dat is afwachten. Eigenlijk vind ik mezelf een beetje kinderachtig. Het gaat heel goed tussen ons en het is maar een maand, maar ik voel me nu zo droevig dat ik hem moet missen, ik ben gewend hem elke dag te zien en nu een hele maand niet. Het zal wel even nu moelijk zijn omdat de maand nog moet beginnen maar hij is ook weer zo om dat weet ik wel. Het lucht even op dit met jullie te kunnen delen.
De meeste van jullie zie en spreek ik op facebook maar voor de rest van de meiden hoe gaat het met jullie?
Egwene wat ontzettend hard jouw sitiuatie. Eindelijk is het gelukt om lekker in Turkije te werken en dan gebeurt dit met askin. Mijn askim was in het begin ook als de dood dat ik naar een ander zou gaan en super onzeker. Misschien heeft de jouwe daar ook last van? En als zijn ‘vrienden’ dan nare dingen over hem vertellen denkt hij zie je wel. Hij moet leren jou te vertrouwen. Misschien komt hij er wel achter wat een goede vrienden hij heeft, niet dus. Heel veel sterkte meid ik wens jou alle liefde toe.
Deniz kizi en hoe gaat het met de trouwplannen?
Xlovato ik wens je alvast een super fijne vakantie toe en veel tijd met askin!
Filiz begrijpelijk die dubbele gevoelens maar super dat je kleine grote man het zo goed doet! Als het met hem goed gaat, gaat het met mama ook goed toch?
Lbds hoe is het met je voet?
Lisaa hoe gaat het met jou? Ik zag dat je nieuwe facebook alweer weg is
is alles goed met je?
@ De rest jullie bespioneer ik gewoon op facebook;)