Turkse Liefdes Kletstopic: DEEL 97!!!

Het is volgens mij wel zo… Dit vond ik op de Neckermann site en dit is ons ook opgestuurd via de post met reisdocumenten van de meivakantie:
“Tot en met 31 oktober 2014 kunt u net als voorheen ook nog ter plaatse bij aankomst op de luchthaven een visum aanschaffen. Dit kan bij een zogenaamde “kiosk” en hier kunt u cash, met pinpas of credit card betalen. Bedenkt u wel dat het visum dan duurder is (ca. EUR 25 of ca. USD 30) en dat u rekening moet houden met lange wachtrijen aangezien er maar enkele “kiosken” beschikbaar zijn. Wij raden u dan ook ten zeerste aan om van te voren een e-visum aan te schaffen.”

Verder hier meteen ook maar een korte update: Het gaat hier prima, maar super druk! Tentamens etc. Ik ben ook uitgenodigd bij een andere organisatie voor animatiewerk in het voorseizoen. Volgend weekend heb ik een selectietraining daarvan. Daarnaast werk ik ook nog wat uren, dus al met al: druk. Maar het leidt me wel even af van het missen van mijn barman. Die spookt de hele dag door mijn hoofd als ik even niks te doen heb.

Dankje meiden! Ja ik heb zegmaar het bekende ‘‘blauwe boekje’’ van mn stage nog en die is nog geldig tot november dit jaar geloof ik, maar weet dan niet zo goed of ik daarmee het land in mag voor 10 dagen… Vind het echt lastig! Straks krijg ik problemen bij de douane ofzo!

@wl bedoel je je Ikamet? Als die nog geldig is kan je daarmee samen met je paspoort gewoon weer naar binnen en buiten. Ik ben in augustus naar Nederland gekomen daarna in oktober weer terug gegaan. Ikamet was toen nog maar even geldig en totaal geen probleem extra stempeltje in je paspoort en je mag doorlopen

Moet verder nog ff Bij lezen dus later (ik denk morgen) meer

Fijne avond

Via Wereldwijzer app

Visum op het vliegveld is nu idd 25 euro en als je via internet koopt wel gewoon 15 euro! Kennis van mij is net terug en moest 25 euro betalen!

Hmm, erg jammer dat het zo duur is geworden. Ik ga hem dan de volgende keer wel online kopen. Hoop dat ze de websites dan ook nog snel gaan veranderen. Ik heb bij terugkomst als het goed is nog een week van de 180 dgn over :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

@wl ik bedenk me nu, als je ikamet nog geldig is kan je geen toeristen visum kopen. Kopen lukt wel denk ik want daar word je paspoort nog niet gescand maar bij de douane wel. Je mag geen ikamet en toeristen visum hebben die alle twee geldig zijn.

Via Wereldwijzer app

Maar snap mn ikamet niet. Heb eerst een pagina met als reden van verblijf zegmaar werk dan staat er calisma, die is tot 29-4-2014 geldig, maar een blz later staat er reden oturum en dan has been extended between the dates 27-3-2013 & 27-3-2014. Wat moet ik nu ik kom 25-3 het land in…

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Dan heb je denk ik vorig jaar alle twee voor een jaar gekregen maar je werkvergunning pas een maand later. Er staat achterin wel dat je na de verval datum 14 dagen hebt om te verlengen of het land te verlaten. Maar daar gaan ze vast moeilijk over doen als je terug gaat. Bel even met de ambassade wat je moet doen. Als dat kan in het weekend?

Via Wereldwijzer app

Hey dames,
Volgens mij is iedereen druk druk druk, het is hier weer zo rustig!

Ik heb weer es een vraagje :slight_smile: weet iemand wat een simkaartje kost in Turkije?
Ik heb wel een belbundel voor het buitenland, maar die wil ik eigenlijk niet elke dag gebruiken. En als MisterSide (of andere bekenden daar) mij belt als ik daar ben, kost mij dat elke keer weer geld. Dus ik zat te denken om daar even een prepaidr simkaartje te kopen. Ik weet dat ie dan na een aantal dagen geblokkeerd wordt ivm registratie imei, maar ik ben er dan ook niet zo heel lang dit keer.
Verder ook niets te melden hier… lekker rustig het weekend doorkomen.

Via Wereldwijzer app

@ladyside wat een kaartje kost weet ik niet. Ik had een oude van askim zijn moeder en voor 20tl had ik 200 min of sms’jes en 200 mb internet. Het is alleen nooit te zeggen wanneer je telefoon blokkeert. Mijn telefoon was na een dag of 4 al niet meer te gebruiken maar mn tablet ging bijna 3 weken mee

Via Wereldwijzer app

Hmm, 4 dgn is dan wel weer erg weinig. Zal nog ff kijken wat ik dan doe. Dacht dat het een dag of 10 zou duren voor blokkade… Dan zeg ik wel dat er niet veel gebeld moet worden en op whatsapp berichten sturen. Ik betaal 2 euro per dag, en wil dat liever niet elke dag. Word mijn rekening nog ff 20 euro hoger aan het eind v/d maand :frowning:

Via Wereldwijzer app

Summie: Stage gaat goed, erg druk maar dat is straks alleen maar lekker als askim in het leger zit. Dan gaat de tijd lekker snel. Heb je ondertussen je askim al weer gesproken? Kon die het uiteindelijke begrijpen dat je het alleen maar positief bedoelde?

Ladyside: wat jammer dat de temperatuur net wat omlaag lijkt te gaan als jij heen gaat. Had begrijpen dat het er nu al lekker warm is! vanochtend om 8 uur al 22 graden, dus dat beloofd wel wat voor de rest van de dag. Toen ik er vorig jaar was hadden we ook niet heel super weer. Het was wel warm enzo, maar af en toe ook bewolkt en de laatste dag regen.
Ik had van de zomer ook een Turkse simkaart gekocht, maar moest sowieso al 20 lira betalen voor de simkaart en dan nog voor beltegoed… En vervolgens kreeg ik hem ook niet geactiveerd op mijn telefoon ofzo terwijl ik gewoon simlock vrije telefoon heb. Dus voor mij geen Turkse simkaart meer

Haha ik moest ook heel erg lachen om vakantieliefdes. Vond het stel ook nogal apart, vooral die meid. Och en zij was wel erg bot tegen hem. Vooral die reactie bij de afwas inderdaad. Je praat toch niet op zo toon tegen je vriend? En dan zegt ze: ja ik ben zijn hond niet. Nee maar hij de jouwe ook niet. Ik vond dr heel bot. Maar dat zou ook kunnen doordat haar Engels niet zo goed was en ze dus alles in de gebiedende wijs zei.

Oh goed dat jullie het zeggen dat het visum nu 25 euro is geworden, dan kan ik daar rekening mee houden  Of natuurlijk een e-visum kopen, maar dat scheen toch ook niet zo makkelijk te gaan ofzo?

Askim dus donderdag het leger in. Weet niet of ik dat al gezegd had, maar bij deze. Hij zei eerst dat zijn training 40 dagen zou zijn, maar nu zegt zijn vader weer dat het ook 3 maanden kan zijn. Allemaal lekker onduidelijk dus. We hopen contact te kunnen houden via zijn neef en ouders. Hij gaat zijn telefoon aan zijn moeder geven, zodat ik daar eventueel een appje naar kan sturen en dan geeft zij het door aan askim. Ben er op het moment wel relaxed onder, merk echt dat dit ons nu al dichterbij elkaar brengt.

Fijn weekend nog meiden!

Wellicht iets voor iemand hier, die in Turkije wil werken. Dit kwam ik tegen tijdens het zoeken van een nieuwe baan in Nederland.

Ideal group - MarmarisZij zijn vanaf april/mei op zoek naar een positief ingestelde kind en klantvriendelijke medewerker die het animatie team en/of Guest Relations zal gaan versterken en/of daarnaast tevens receptie werkzaamheden zal gaan verrichten.
Deze Engels of Duits sprekende medewerker dient beschikbaar te zijn tot oktober.
Grand Park Lara - AntalyaZij zijn vanaf april op zoek naar een positief ingestelde kind en klantvriendelijke medewerker die het animatie team zal gaan versterken.
Ben jij je deze zomer (van april tm eind oktober 2014) beschikbaar en lijkt het jou een uitdaging om voor dit hotel in Turkije aan de slag te gaan.
Stuur dan je motivatie en cv voor Marmaris naar marloes@corendon.nl en voor Antalya naar mariska@corendon.nl

[ul]
[li]• Hierbij de opmerking dat wij bij deze vacature slechts bemiddelen.[/li][/ul]

E-visa is makkelijk te bestellen heb ik ookal gedaan je kan er alleen met credit card betalen en niet anders

Meestal is dienst 3 mnd training daarna 1 jaar uitvoering vandaar de 15 mnd in totaal.

Via Wereldwijzer app

Volgens mijn askim is het al officieel terug naar 12 maanden i.P.v. 15 en 5 als je gestudeerd hebt wat eerst 6 was. Geen idee of het ook echt zo is hoor!

Via Wereldwijzer app

Volgens mij is het inderdaad nu nog ‘maar’ 12 maanden in totaal. Heb het daar lang geleden met de barman over gehad, want die was daar best blij mee. En ik nu ook, want dan hoef ik hem minder lang te missen.
Vrijdagavond was hij heel even kort op FB (maar ik niet) en toen heeft hij een kort bericht achtergelaten. Heel lief en fijn om te weten dat hij nog aan me denkt. Ik ben benieuwd wanneer hij weer een mogelijkheid heeft.

Verder heb ik morgen de herkansing van dat tentamen. De zenuwen zijn aanwezig. Ik wil het nu wél halen en ik leer me helemaal te pletter voor mijn gevoel. Nu maar hopen dat het resultaat heeft. Dinsdag een presentatie op school om een vak af te sluiten, woensdag rijles en werken, donderdag is mijn moeder jarig en vrijdag t/m zaterdag heb ik weer een training. Maar dan bij een andere organisatie. Ook animatiewerk, maar dan in het voorseizoen, bijvoorbeeld met Pasen. Dit keer is het een selectiedag, dus ik moet mijn best nog even doen om aangenomen te worden. Ik heb er wel vertrouwen in. Alles bij elkaar is het wel een hele drukke week! Dus ik weet niet of ik veel zal kunnen reageren hier. Uiteraard lees ik wel mee.

LadySide: Hmmzzz dan is inderdaad die vluchttijd ongunstig. En je hebt helaas niet zoals vorige keer dat je gezelschap hebt van een ander. Is de weervoorspelling al wat beter? Ik ben een paar jaar geleden in Turkije geweest, toen werd veel regen voorspeld maar geen drup gehad. Ik weet niet meer precies hoe t zat, maar ik geloof dat ze toen zeiden dat vaak de bui boven de bergen blijft hangen. Heb je trouwens nog wat gehoord van MisterSide?

Mutlu: Je had gelijk askim is bijgedraaid hoor… En die directheid is hij inderdaad.geloof ik niet zo gewend. N.a.v. vakantieliefde bij jullie gaat het dus niet zo dat je zegt: ‘Je helpt maar met de afwas en anders ga je maar terug naar Turkije,’ hahahaha. Moest wel meteen aan askim denken, die is wel gek op hagelslag en chocolade pasta haha.

Litleone: Ooh wat leuk dat je een dagje eerder gaat. Houd dat in dat je een dag langer blijft of ga je een dag eerder terug?

WL: Ooh ik zou geloof ik ook zenuwachtig zijn. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over je visum.

Egwene: Die barman is je dus (gelukkig) nog niet vergeten. Hoe vond je het dat je hem gemist had op Facebook? Merk je dat jezelf iets van afstand hebt genomen of is t gevoel meteen in alle hevigheid terugkeer? Zijn gedrag blijft bijzonder. Heel veel succes morgen met je examen en met je drukke week! Ik duim voor je!

Kardelen: Fijn dat je stage goed gaat! Ik wil het toch even tegen je zeggen, deze situatie is best wel moeilijk, maar hoe jij op mij overkomt wauw meid wat probeer jij er positief mee om te gaan en wat ben je een sterke meid, respect! Maar zijn dienstplicht begint nu wel heel dichtbij te komen. Wat lief dat hij zijn telefoon aan zijn moeder geeft. Huh begrijp ik het goed dat hij waarschijnlijk wel contact kan hebben met zijn familie en niet met jouw? Ik hoop voor je dat het 1 maand is. Ja dat van vakantieliefde ik heb met een big smile gekeken, vond het wel weer een hele bijzondere aflevering…haha

Visum: Nu we het dan toch over visums hebben… Is het mogelijk dat je een visum koopt met een ander zijn creditcard?

Update van mij: Askim en ik hebben een heel gesprek gehad en hij vind mij best wel een pittige meid. (Terwijl ik niet eens zo’n heel fel typetje ben hahaha) Het geeft wel aan dat hij dit dus volgens mij niet zo gewend is. Maar hij heeft toegeven dat ik ‘misschien’ wel heel erg gelijk had en hij vond het echt níet leuk maar hij heeft me bedankt dat ik hem die trap onder zijn … heb gegeven. Gister met een vriendin naar de bios geweest: Hartenstraat een leuke film en even lekker samen uit eten geweest, het voelde goed. Verder niet zoveel nieuws,ik voel me wel redelijk, ik ben voorzichtig geworden maar heb het gevoel dat ik echt vooruit ga :slight_smile: fijne zondag!

Via Wereldwijzer app

Oooh miloutjuhhh ik ben jou helemaal vergeten… Hoe is het meid?

Mocht ik iemand anders vergeten zijn, sorry.

Via Wereldwijzer app

Summie dat vroeg ik mij ook af of dat kan… Kben bij mijn Turkse broer maar hij weet het niet hij weet wel dat het idd 25 Euro is omdat mensen dan sneller op internet een visum gaan kopen zodat ze minder geld op een luchthaven hebben…

Ik ga idd een dagje eerder naar huis jammer genoeg maar ik ga in september ook 2 weken en ben aan het nadenken om in mei ook nog te gaan

Via Wereldwijzer app