Turkse Liefdes Kletstopic: DEEL 97!!!

Summie dat gebeurt vaker in turkije! Mijn askim moest nog een flink bedrag krijgen van een hotel waar hij 8 jaar ofzo gewerkt heeft! Of langer! En tot op heden moet hij het geld nog krijgen! Politie is ervan op de hoogte aanklacht tegen die kerel maar resultaat is niks! Ook deze winter werkte askim in een cafe maar hij had vreselijke ruzie met ze baas! Hij werkte belachelijke tijden en wou weg! Hij heeft toen ook een maand niet betaald gekrege! En wel elke dag van 8 in de ochtend tot 1 in de nacht werken! En zelfs bij ze werk nu smokkelen ze met ze overuren! Vorige maand heeft hij 20 dagen overgewerkt en maar voor 8 uitbetaald gekregen omdat ze hun administratie niet op orde hadden! Dit is daar bij veel mense gebeurt dus nu is er een rechtzaak en komt dat hotel waarschijnlijk niet af voor t seizoen!

Mijn ikamet is tot 2019! Het weer hier is lekker!! Op t moment bewolkt maar gister heerlijk in de zon gezeten! :slight_smile:

Tam ik kan pas begin van t seizoen echt gaan kijken voor werk! Heb al wel n optie in t zelfde hotel als askim! :slight_smile: das wel heel fijn want askim staat erop om mij elke dag naar werk te brengen dus als we in t zelfde hotel werken is dat natuurlijk perfect! :slight_smile: heb zelf oogdruppels mee genomen maar nog niet naar t ziekenhuis gegaan! Geen zin in ook haha :slight_smile:
Wat lekker trouwens dat je zo aan t werk blijft!! Wat is de status nu trouwens met jou en je askim?

Milou wat leuk zeg een turkse bruiloft!! Lijkt me echt heel gezellig!! :smiley:

Egwene bah wat stom dat je ex daar rond loopt! Mja zoals je zelf al zegt kleine kans dat je m tegen komt en anders gewoon weglopen! :slight_smile:

Gister met askim in de woonkamer geslapen omdat er hier 1 of andere gek rond loopt die t leuk vind om benzine te stelen uit motoren! Hij snijt gewoon de kabels door! Askim moest en zou die kerel pakken dus hij wou vlak bij t balkon slapen zodat die af en toe kon kijken! Uiteindelijk heeft meneer mij de hele nacht wakker gehouden want hij kon niet slapen! En natuurlijk is de gek die dit doet deze avond niet op komen dagen! Terwijl die t al 2x heeft gedaan! Askim neemt nu ook geen volle tank meer! Vriend van hem gooit er steeds een beetje in zodat askim naar t werk kan en terug! Hopelijk slaapt askim vanavond wel! We hebben een heerlijk bankbed maar voor twee personen gaat het echt net haha! (Ik sliep bij de muur maar askim viel soms in slaap en rolde dan het bed uit haha!)

Ben hier nu bijna drie weken maar voelt zoveel langer! Voel me een echt huisvrouwtje dus ik wil snel gaan werken haha!

De dag dat ik mijn ikamet ging ophalen zou een vriendin van me mee gaan zodat ik niet alleen naar Manavgat zou gaan! Ze kwam hier langs hebben wat gekletst en thee gedronken! Toen gingen we weg en zij wou lopend maar ik had daar geen zin in dus ik zei “kom we gaan met de bus!” Dus zij zei okee is goed! :slight_smile: nouu bus kwam eraan ik stap in zegt ze “okeeee mop zie je snel weer he!” Deuren gaan dicht en zij loopt weg!!! Ik ben best boos op dr! Askim zag haar vlak daarna met n andere kerel arm in arm lopen helemaal happy in love kussen etc! (Ze heeft een vriend en woont samen!) Dus ze heeft me gedumpt om naar een minaar te gaan! Heb dr nu even niet gesproken want daar heb ik geen zin in! Zoiets flik je mij niet vind ik echt niet kunnen!! Kom je beloftes na of maak ze dan niet! Als ze van te voren had gezegt dat ze niet mee kon of wou was t geen probleem geweest maar hier kan ik slecht tegen!

Via Wereldwijzer app

Lbds tot 2019 zoek je ook zo lang te blijven?

Via Wereldwijzer app

Littleone In de wintermaanden zal k wel in NL zijn! :slight_smile: maar voorlopig in de zomermaanden wel in turkije hihi :slight_smile: wou sowieso al animatiewerk gaan doen voor een aantal jaar :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Kardelen: Meid hoe gaat het met je?

Egwene: ik heb wat gemist ga je naar Belek? Wanneer, waar, hoe, wat? Mocht jij je ex-askim tegen komen dan zou ik de actie van mijn ex-askim gebruiken een glas water in zijn gezicht (ik vond dat heel vernederend) Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat 2 van die Turkse mannen bij elkaar erg ingewikkeld is haha. Verstandig dat je prioriteiten stelt, beter 1 ding goed doen dan 2 dingen voor de helft. Wanneer heb je her-tentamen? Nog gesport?

Lbds: Jouw askim dus ook zo’n verhaal met z’n werk. Lekker gevoel lijkt me dat jij
voorlopig in Turkije kunt blijven. Misschien ben ik nu wel de overbezorgde Summie maar is annimatiewerk wel gezond voor je? Wat een rot streek van die meid. Fijn dat jij je zo thuis voelt in Turkije en bij je askim! Enne ze kunnen in Turkije snel, dus al trouwplannen? hihi

Miss: Super dat je herstel goed gaat! Jullie gaan naar Ankara? jullie zaten toch in Bodrum? Gaat je askim daar dan in het toerisme werken? Dat word dus een koffer met leuke spulletjes voor in je huis mee terug naar Turkije ipv een koffer met kleding :stuck_out_tongue: Wat een walgelijk verhaal van je askim en zijn werk. Een collega van askim heeft wel zijn geld gekregen, terwijl askim maar een paar weken heeft gekregen vanaf november. En zijn baas zegt geen geld te hebben dus askim heeft om duidelijkheid gevraagd en het gevolg was ontslag.

Tam: Heel herkenbaar wat je schrijft, graag voor een ander willen zorgen, ik ben ook zo’n typetje. Maar ik ben inmiddels bewust van de grens tussen zorgen voor een ander en zelfopoffering. Tsja die Turkse meneer van jou heeft zijn geld gekregen, maar wel op een heftige manier zeg.

Mutlu: Dus jouw askim ook al die ervaring met zijn werk. Wat knap dat jij mee hebt gedaan aan de ramadan. Ben jij een moslima of doe je het uit solidariteit?

Litleone: Hoe is het met je allergie? Gaat het wat beter?

Miloutjuhhh: Wat leuk dat jij je zo vermaakt hebt op die bruiloft. Was het fijn om weer bij het gezin te zijn? Nog leuke dingen met ze gedaan?

Update van mij: Ik heb het vandaag bewust heel rustig aan gedaan. Even langs mijn ouders geweest, daar waren mijn zus, zwager en mijn nichtjes ook. Het was gezellig. Askim is best wel down, ik kan het begrijpen maar ik maak me wel wat zorgen. Om hoeveel geld het precies gaat weet ik niet, maar het zijn een aantal maandsalarissen + overuren. Gelukkig heeft hij het inmiddels zijn familie verteld en is hij langs zijn oom geweest (zijn ex-baas is een zakenrelatie van zijn oom) en die gaat kijken of hij wat voor askim kan doen.

Via Wereldwijzer app

Ohh nee sorry voor de verwarring! We gaan dit seizoen nog in Bodrum wonen en daarna naar Ankara om een huis te huren (of heel misschien kopen). We gaan nu weer gemeubileerd huren in Bodrum, dus ik vind het wel leuk om in mijn achterhoofd te hebben dat dit de laatste keer is. In Ankara gaan we alles naar eigen smaak inrichten natuurlijk!

Askim heeft vandaag onze spullen naar ons nieuwe stekkie verhuisd. Blij dat ik er niet bij was hahaha. Was toch best veel, stuk of 8 dozen, 3 koffers en wat meubels. Ik kan nog steeds geen ticket boeken omdat mijn laptop al 5 (!) weken bij de reparateur ligt. Morgen weer ff bellen hoe de status is
 Hoop op goed nieuws.

Milou: Wat leuk zeg, zo’n turkse bruiloft  ben benieuwd wat je vandaag nog allemaal voor leuks hebt gedaan.

Egwene: He bah, ik hoop toch niet dat je ex echt gaat komen, kan me voorstellen dat hij de laatste is die je wilt zien!!!
Alsof 1 turkse man je nog niet gek genoeg kan maken, hahaha.
En als je in Belek bent, moet je maar goed je ogen dichtdoen, dadelijk ontmoet je een heeele leuke man, zit je met nog een Turk, hahahaha :stuck_out_tongue: nee grapje hoor, gun je het allerbeste!!!

Van die mannen wordt je alleen maar moe, hhaha. Ik heb K niet meer gesproken, vind ik eerlijk gezegd wel prima. Is misschien helemaal niet goed voor me om hem te zien en te spreken. Dan kan ik mijn verhaal wel kwijt, maar dan kan dat ook weer voor gevoel zorgen en dat wil ik nu juist niet.

LBDS: Dus voorlopig kun je zolang in Turkije blijven als je wilt   (of zo vaak gaan als je wilt) Ik was ook al nieuwsgierig of jullie al weten wanneer jullie gaan trouwen :stuck_out_tongue:
Is je oog dan wel alweer wat beter ondertussen? Lijkt me toch niet goed als je er zolang last van houdt.
En wat K betreft. Officieel zijn we niet uit elkaar, maar daar is ook alles mee gezegd.
Wat een rotstreek trouwens van je “vriendin” en dan ook niet gewoon zeggen dat ze niet mee wilt gaan. En gezellig met je minnaar over straat wandelen lijkt me ook niet echt een slimme zet

kan me voorstellen dat je even geen zin hebt in haar en als je haar spreekt zal ze dat vast wel van je horen :wink:

Summie: Heb je het gezellig gehad bij je ouders? Geen vervelende opmerkingen meer gekregen van je zus?
Wel goed om je rust te pakken.
Hoop trouwens dat de oom van je askim iets kan betekenen, zodat hij tenminste zijn geld krijgt!!

Miss: Is nog even spannend voor je dus. Dat je maar snel je ticket kan boeken!! En dan ineens terechtkomen in je nieuwe huisje, waar je spulletjes dan al allemaal zijn. Lijkt me ook raar eigenlijk om zo weer thuis te komen. Maar ook erg leuk natuurlijk.
En volgend jaar dus verhuizen naar Ankara. Daar zouden jullie nu dus nog niet willen wonen?

Ik heb vandaag opleiding gehad. Ik volg een reading opleiding. Was weer erg mooi en ook een beetje confronterend af en toe. Maar daar groei je alleen maar van.
Over 2 weken hebben we open dag en moeten we dus allemaal vreemde mensen een reading gaan geven. Erg spannend, maar ook weer een leuke uitdaging.
Nu lekker avondje rustig aan. Beetje lezen, muziek luisteren, tv kijken en dan is het weekend helaas weer om 

Lbds lijkt me super leuk doe wel voorzichtig e

Summie Neej nog niet beter hoor maar Kga zien wat de dokter zegt als het blijft
een rustige dag gehad maar toch een fijne hoop ik? wat erg dat je askim nog geld moet.
want zoveel verdienen ze toch niet? ik schrok er van wat askim verdiende Amai

Miss wanneer zoek je te gaan? hopelijk is je laptop snel gemaakt of kan je op een of andere manier toch boeken

Hier gaat alles rustig kben zo veel mogelijk tegen askim bezig nu hij nog veel tijd heeft want als het hotel weer open gaat zal het wel anders worden en ik moet nog 3 maanden wachten tot ik kan gaan. ik heb geïnformeerd bij de ambasade welke papieren ik nu nodig Had voor als we gaan trouwen daar stuurde ze mij door naar de gemeente waar ik zou trouwen
 Askim heeft het aan zijn broer gevraagd dus het is afwachten

Via Wereldwijzer app

Summie ik ben geen moslima, maar werk inmiddels 17 jaar met moslims, dus ik leer veel en elke dag nog wat bij. Thuis staat de Koran en ik ben er heilig van overtuigd dat God of Allah 1 is en dat is mijn askim ook. Ik gebruik sommige woorden die in de islam gebruikt worden en die meen ik ook. Mijn vriendin die moslima geworden is, snapt me niet, ze zegt altijd je doet alles wat een moslima doet, maar je krijgt er geen punten voor :slight_smile:
Ik heb meegedaan omdat ik wilde weten hoe het was. Die ene dag in de week is inderdaad uit solidariteit voor mijn collega. Het geeft een band dat je allebei op het einde van de dag nog maar aan 1 ding kunt denken :smiley: hihi
En zoals nu komt het vaak goed uit dat ik veel over de Islam weet, want dat zorgt ervoor dat mijn askim en ik minder vaak conflicten hebben, want ik weet wat wel en niet kan. Hoe is het verder met jou en je gezondheid?

Vandaag even wezen werken ongeveer 3 uurtjes, maar voor mijn gevoel is mijn hele zondag weg
 beetje jammer :slight_smile: maar goed, morgen pas om 15.00 uur beginnen dus kan lekker uitslapen (hoop ik)

***24-03 Miss1993 :turkey: Bodrum 7 nachtjes
28-03 Yavrum1 :turkey: Antalya 11 nachtjes
05-04 LadySide :turkey: Side 19 nachtjes
17-04 Sevimli :turkey: Kusadasi en Bodrum 31 nachtjes
29-05 Yavrum1 :turkey: Antalya 73 nachtjes
28-06 Littleone :turkey: Marmaris 103 nachtjes
22-07 Sevimli :turkey: Bodrum-GĂŒmbet 127 nachtjes

******BACK AT

Yavrum1 06-04
LadySide 15-4
Sevimli 27-04
Yavrum1 02-06
Littleone 13-07
Sevimli 02-08***

***- BIRTHDAY’S.

29-03 Yavrum
18-05 Sevimli
16-06 Littleone
01-08 Sogutkoyu
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 Miss1993
15-11 Egwene
24-11 LadySide
11-12 Vanoek
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
21-12 Pookie
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh

***-samen met vriend sinds:

*Fieeh : 10 augustus 2009
Cindyyy: 24 oktober 2009
Yavrum1 : 26 augustus 2011
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Sevimli : 1 augustus 2012
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Dalyanlove76 : 27 september 2013

@LBDS: Serieus, wat bezielt die vriendin daarzo? Eerst zeggen dat ze met jou mee zal gaan en dan in de armen van de verkeerde man rondlopen
 Sowieso is dat laatste super raar. Iedereen ziet dat. Hoe wil ze dat geheim houden voor de man waarmee ze samen woont? Maarja, dat is haar probleem. Fijn dat het bij jou ook lekker weer is. Hier heeft de zon ook een aantal dagen flink geschenen, heerlijk.

@Summie: Jep, ik ga naar Belek met mijn familie. Dat is al een tijd geleden besproken. Ik ga van 26 april t/m 3 mei heerlijk genieten van de zon. Alleen dit keer niet alleen en niet om een man op te zoeken haha. Beetje gek. Ik hoop mijn hertentamen over 2 weken te hebben. En nee, ik heb niet gesport
 Het werd uiteindelijk film kijken. Slecht, maar ook wel leuk. Goed dat jij het even rustig aan hebt gedaan. Als ik het zo lees, gaat het met jou volgens mij wel steeds iets beter. Merk je dat zelf ook?

@Tam: Haha! Kijken naar mooie Turkse mannen kan wel, maar ik moet er vooral niks mee doen! :slight_smile: Heb heel veel zin om er weer eens tussenuit te gaan. Even weg uit Nederland. Spannend dat je over 2 weken een reading moet gaan doen voor vreemden. Wel heel interessant ook.

Als iemand mij dus in het lijstje wil zetten, zie bericht richting Summie? Dat zou heel fijn zijn.
Vandaag heb ik een uur rijles. Hij gaat deze les kijken of ik klaar ben om af te mogen rijden. Vorige week ging het best goed, dus als het vandaag ook goed gaat, zal hij het aan gaan vragen. Verder doe ik het rustig aan vandaag. Gewoon de normale dingen.

Goedemorgen,
Er is veel geschreven en ik heb niet veel opgeslagen in mijn hoofd.
Al paar dagen geen rust in mijn hoofd en weet niet wat het is. Lekker rustig aan gedaan, om gister even helemaal over mijn energiegrens heen te gaan.
Vriendin en ik hadden nog een Blokker treinkaart en gisteren was de laatste dag dat die gebruikt kon worden. Gezellig met ĂĄl die mensen die een boekenweekgeschenk hadden en dus gratis met de trein konden.
We hadden afgesproken in Utrecht om van daaruit te kijken waar we heen wilden. Eerst Utrecht even in, ik was daar nog nooit geweest. En daarna zijn ae een willekeurige trein in gestapt en op het eindpunt uitgestapt. Dat was Heerlen
 daar ff rondgelopen en toen met een omweg via Maastricht weer naar Utrecht waar onze wegen weer scheidden. Uiteindelijk was ik na een 4,5 uur durende terugreis weer in het Noorden. De onrust was weer uit mijn lijf en hoofd en heb een gezellige dag gehad.
Vandaag en morgen maar even weer rustig aan doen.
Volgende keer reageer ik weer op jullie hoor!

Via Wereldwijzer app

Summie ik heb al animatiewerk gedaan en dat ging allemaal goed! :slight_smile: (naast een scheur in me middenrifspier maar dat kwam omdat me baas een slavendrijver was!) Haha :slight_smile:
Summie je hebt kans dat je askim zelf niet eens precies weet om hoeveel geld het gaat! Hoeveel ze krijgen voor overuren kan soms nogal vaag zijn heb ik gemerkt! Wel fijn dat zijn familie hem gaat helpen!

Miss wat lekker dat jullie weer een apartementje hebben en dat je niet hoeft te helpen met verhuizen hahaha :stuck_out_tongue: wanneer denk je te gaan?

Tam me oog gaat al ietsje beter wel nog pijn maar ook dat trekt langzaam weg! En die “vriendin” zoekt het maar uit haha! Ze stond net aan me deur heb open gedaan niks gezegt en de deur dicht gesmeten! Stuurde ze een berichtje dat het dr speet dus k heb geschreven “I know you dumped me to go to your lover my askim saw everything! For now I do not want to speak with you because you have no respect for your boyfriend!” :slight_smile:

Egwene wat haar bezielt geen idee! Ze is niet helemaal goed in dr hoofd! T leuke is heb nog kans dat ik dit seizoen met dr werk ook haha! En hoe ze dat geheim gaat houden
 tsja ik denk niet! Tis hier echt een roddelplek!! Oohh spannend dat je miss binnekort kan afrijden zeg!! :slight_smile:

Ladyside doe je rustig aan meid! Ik zag op fb dat je een heel avontuur had gister super leuk haha!!

Nouu lekkere ochtend is dit! Die stomme trien kwam langs (zie berichtje tam!) En om het erger te maken askim ze motor is gestolen vanacht! Hij is nu al een uur buiten aan het zoeken! Hij is niet te genieten (wat ik begrijp!) Ik snap niet hoe ze dat ding mee hebben gekregen! Het zat aan het hek vast met een ijzere ketting die nog heel is! En dan nog twee andere extra sloten!! Askim en ze vrienden zijn nu aant zoeken en ik mocht niet mee want ik leid mensen alleen maar af omdat ik slecht ben in serieuze situaties en dan grapjes ga maken omdat ik zenuwachtig word! Dus moet hier blijven van askim haha! Hoop hem wel zo te zien ik maak me wel zorgen hij is echt woest en ik ben altijd bang dat hij gekke dingen doet als die boos is :frowning:

Via Wereldwijzer app

Egwene: hahaha, alleen kijken mag wel :stuck_out_tongue: maar heerlijk om er even tussenuit te kunnen :smiley:
zou erg leuk zijn als je af mag rijden, spannend dus!!!

LadySide: ik zag ook op je fb de foto’s. Dus een gezellige dag gehad :smiley: grappig dat je naar Heerlen bent geweest, kom ik officieel vandaan. Nou ja, dorp wat bij Heerlen hoort dan. Maar woon er al 11 jaar niet meer. ga wel vaak mn familie opzoeken daar.

LBDS: Wat erg van de motor van je askim! !!! Ben bang dat hij hem niet terug gaat vinden :frowning: en hopelijk doet hij geen rare dingen!!!
Die “vriendin” van jou. Is ze turks? Of woont ze daar samen met een turkse man?

Via Wereldwijzer app

Turken en zoenen. De Turken komen oorspronkelijk uit de Altai (Mongolie). Tibetanen komen ook uit die buurt. Tibetanen zoenen niet. Vinden ze vies. Orale sex vinden ze smerig (“ik wil nooit meer thee drinken uit dezelfde beker als jij”). Wat nog wel lukt met een jongere Tibetaan: de “liquid kiss”: vloeistof over en weer laten gaan. Nomadenkinderen zijn zo gevoed door hun moeder. Roept goede herinneringen op.

Via Wereldwijzer app

Tam ze is duits! Woont al drie jaar hier en heeft nu sinds 4/5 maanden een vriend en daar woont ze mee samen (hij is turks)! Hij gaat vol voor haar maar zij wilt zich graag speciaal voelen (ze is niet moeders mooiste om het maar zo te zeggen) ze heeft een laag zelfbeeld en als iemand haar aandacht geeft gaat ze ervoor!

Hihi Rosa leuke feitjes :slight_smile:

Nouu
 de dag verloopt lekker
 Askim is super chagerijnig! Ik had hem de motor gegeven voor zijn verjaardag dus hij voelt zich schuldig tegenover mij! (Mja hij heeft mijn ikamet betaald en dat was veel duurder haha!)

Heb zo een gesprek met de beste vriend van askim die in de animatie werkt en ga waarschijnlijk met hem samen werken! Gelukkig kan ik goed met hem! Hij is echt super aardig voor mij :slight_smile: dus ben benieuwd!

Via Wereldwijzer app

@Lbds, raar kind is dat zeg!! Kom je naar Turkije om samen te wonen, ga je lopen scharrelen met een ander, en ook nog in het openbaar

Rot dat de motor is gestolen zeg! Hoop dat askim zijn woede onder controle kan houden en dus geen rare dingen gaat doen. Chagrijnig is logisch, hoop dat je hem rustig kunt krijgen. Succes en ook met het gesprek!

Tam, wat leuk dat je daar uit de buurt komt! De zondag is daar in ieder geval geen drukke dag :wink: winkels waren open, maar weinig mensen op straat haha! Maar we hebben in ieder geval een mooie omgeving gezien :wink:

Nu ff in bed en proberen te slapen, maar lukt nog niet echt
 slaap je niet, dan rust je wel zal mij moeder dan wel weer zeggen :wink:

Via Wereldwijzer app

@lbds ooh zie net dat het kind al 3 jaar daar woont
 duf hoofd en lezen
 :s
Maar dan nog is het niet het slimste wat ze doet.

Via Wereldwijzer app

Askim is heel kort thuis geweest tranen in ze ogen maar ook veel woede van ze gezicht af te lezen! Ik heb geen idee hoe ik hem rustig kan krijgen! Hij zat zich gister al druk te maken over vanalles en dit kon er dus echt niet bij! Ben maar bij hem gaan zitten en heb m vast gepakt! Toen ik zei dat t allemaal wel goed zou komen werd hij even boos! Hij zit nu in een diepe put van verdriet en woede en wilt dus even niet horen dat het goed komt! Ik probeer zelf positief te blijven! Hij is nu weer weg hij moest dingen regelen voor ze werk en loopt nu overal heen in de hoop ze motor te vinden! Ik heb ook al de taak gekregen dat als ik m zie ik m mee neem! (Heb de sleutels mja ze kunne miss t slot hebben verwisseld of n extra slot ofzo!) Ik weet nu echt even niet wat ik moet doen! Maak me zorgen om askim want ik weet dat hij heel slecht is met woede! Ben erg bang dat die domme dingen doet de afgelope dagen zijn erg zwaar voor m! (Ook veel gezeur op t werk)!

Via Wereldwijzer app

Tam: We zouden het liefst meteen naar Ankara gaan, maar hebben helaas nog wat dingen lopen (een rechtszaak tegen askims oude werkgever) waarvoor we in de buurt van Bodrum moeten zijn deze zomer. Toen ik vorig jaar naar Turkije vertrok was mijn enige ‘eis’ dat ik de eerste jaren in een toeristische omgeving wilde wonen. Maar daar ben ik eigenlijk best wel van terug gekomen. Bodrum is mooi en leuk, maar ik heb het er ondertussen wel gezien. Daarbij zou askim in Ankara normalere werktijden krijgen, is alles er veel goedkoper en vond ik het de afgelopen keren toen ik er was een leuke stad! We hebben nu tot november dit appartement, gaan daarna hopelijk samen naar Nederland en dan op ons gemakje een gepast huis zoeken terwijl we bij mijn schoonfamilie inwonen tijdelijk. Maar er staat veeeel moois te huur daar, dus zo lang zal dat niet duren verwacht ik.

Lbds: Wat klote van de motor! Snap dat hij chagrijnig en boos is, zou ik ook zijn.

Yavrum: Ik ben heeeeel benieuwd hoe het met jou en je askim gaat samen in België!?

Nou ik ben eigenlijk een beetje pissig. Net contact gehad over mijn laptop, en die is dus nog steeds niet klaar. Dit is de derde keer dat hij nu al niet door de ‘final test’ heen komt bij het reparatiecentrum. Ik bracht hem 5,5 weken geleden weg met wat - in mijn ogen - kleine problemen, maar ze hebben het moederbord, touchpad etc. allemaal moeten vervangen. Ding is een jaar oud! Hoe lang het nog kan duren, daar heeft niemand geen enkel idee van. Ik baal als een stekker, want ik heb dat ding natuurlijk gewoon nodig thuis in Turkije. Ik kreeg een paar weken terug een mail van MM dat ik mijn geld terug kon komen halen, maar daar vanaf gezien aangezien ik hem in de btw actie heb gekocht. Lekker Hollands misschien, maar het is toch 100 euro verschil en dat vind ik best veel. Een exact zelfde laptop is er niet meer, want die verkopen ze niet meer. Begin nu dus toch te twijfelen of ik het geld maar terug moet halen en een andere laptop moet gaan zoeken. Ik wacht deze week nog even af. Wraaaah, gedoe!

Ben nu maar bezig in mijn receptenboek. Had een paar weken terug voor nog geen euro een leuk receptenboek dat je zelf kunt invullen op de kop getikt. Dus daar ga ik even in verder nu, je moet wat. :')

Sorry meiden ik reageer later ff verder.

LBDS: meid wat fijn dat je ikamet tot 2019 geldig is. Daar kan je dus een tijdje mee vooruit! Haha ik wou ook een keer pinnen bij de ING in Turkije, maar toen accepteerde die automaat mijn pinpas niet eens haha supervaag terwijl het toch Nederlandse bank is en je dus zou verwachten dat die elke Nederlandse bankpas wel zou accepteren maar nee hoor.

Ladyside: zoals iedereen hier al zegt: gewoon in turkije omwisselen hoor. Bij GWK zijn de tarieven echt hoog. Toen ik geld naar mijn askim stuurde heb ik het ook gewoon in euro’s gestuurd zodat hij het daar weer in lira’s kon omwisselen anders moet je superveel extra kosten betalen.

Tam: askim heeft inderdaad ook na een maand vrij, we hebben nu afgesproken dat ik dan naar zijn ouders kom ik Turkije en hij zei dat zijn ouders en iedereen dan een surprise party voor ons willen doen ofzo iets in die richting haha heel erg surprise ook als hij dat nu al verteld haha. Fijn dat je inkomen nu toch hetzelfde blijft met dat oppasadresje erbij. En een woning met 2/3 slaapkamers voor 120 euro is niets! Doe mij ook zo’n woning! Spannend die situatie met je beste vriend
 maar ook verwarrend lijkt me. Heb zelf ook een tijdje een relatie gehad met een goede vriend waarbij er ook altijd ‘meer’ was tussen ons, maar die persoon zat ook nogal met zichzelf in de knoop en dat is uiteindelijk niet goed afgelopen. Spreken elkaar nu nooit meer.

Summie: Ik heb me via internet veel ingelezen over de islam. Er was een bepaalde site waarop ik veel artikelen etc. las, maar weet nu even niet meer hoe die site heet. Misschien eens in de bibliotheek kijken? Vrienden van me weten nog steeds niet dat ik weer een relatie met askim heb. Ze weten wel dat we weer dagelijks contact hebben en skypen en dergelijke, maar dat is het dus van hun heb ik geen steun. Maar dat vind ik ook niet erg eigenlijk. Kan er wel met mijn moeder over praten en heb de afgelopen dagen veel met egwene gepraat, omdat haar barman natuurlijk ook in het leger zit

Bij jou askim is het er dus ook uiteindelijk uitgekomen wat hem nou dwars zat. Heel erg vervelend voor je askim dat hij is ontslagen en kans bestaat inderdaad dat hij zijn salaris niet meer gaat krijgen. Heb namelijk gehoord dat er in Turkije heel weinig met contracten wordt gewerkt
 Gelukkig dat je je askim kunt steunen!

Miss: Wat vervelend zeg van die laptop! Proberen ze je gewoon niet extra reperatiekosten te laten betalen? Want voor een laptop die maar een jaar oud is en dan al zo veel vervangen terwijl jij dacht dat er niet zo veel mee aan de hand was

Meiden ik vertel later even over mezelf maar moet nu me trein halen. Dus zal als ik straks in de trein zit wel even over mezelf updaten. Heb askim in ieder geval gesproken en ben met meer gerustgesteld!