Zoals miss al zegt, ik denk dat je beter daar kan pinnen! Je betaald dan miss 2 euro extra maar krijgt gewoon de koers zoals hij is zonder administratiekosten etc die ze vragen als je het contant wisselt
Pinnen zou op zich kunnen, dan zou ik geld op rekening moeten gaan storten. Ik zal dat ook nog es gaan uitzoeken, of ik daar dan geld ga wisselen bij een goede office, of dat ik het gewoon ga pinnen. Weet niet meer welke keuzes ik had toen ik euroās heb gepind in Manavgat. Ben dan weer bang dat ik het helemaaal verkeerd doe en dus teveel pin⦠Ik ga in ieder geval niet meer hier in NL wisselen als ik jullie zo hoor.
Thnx voor de tips! ![]()
Ladyside ik pin hier gewoon Liras bij een automaat bij mij om de hoek! Is wel 2,25 euro wisselkosten ofzo maar is wel veeeel voordeliger! Zelfs dan toen ik wou pinnen bij de ING hier! Daar stond zonder extra kosten maar die waren bij de prijs inbegrepen en dan was k veel meer kwijt dan waar ik nu pin! ![]()
En in Manavgat hebben ze elke 10 meter wel een GWK! ![]()
Via Wereldwijzer app
Via Wereldwijzer app
Littleone ik ben ook alergisch voor zeep
ik gebruik hypoallergeen zeep! (Of een douchegel) En ben alergisch voor Andrelon shampoo en gebruik nu die van LāOreal! ![]()
Was bij mij qua shampoo gewoon even uitproberen welke ik kon gebruiken zonder jeuk te krijgen en rode vlekken!
Via Wereldwijzer app
Ik pin altijd bij verschillende banken, TEB, denizbank, HSBC enz⦠Maar volgens mij vallen die extra kosten inderdaad mee, ik heb ze althans nog nooit gezien hahaha.
Kardelen: Wat een k*t nieuws, heel jammer dat je het nu pas hoort.
Dikke knuffel!
Wij hebben een huisje, jippie. Ik heb nog niet geboekt maar ga 24 maart terug naar Turkije. En ik kan jullie vertellen, ik kan niet wachtennnnnnn.
Littleone: Sanex heeft een super goede shampoo voor mensen met allergieƫn. Hij is best prijzig en ruikt niet zo lekker, maar ik heb die jaren gebruikt en het had bij mij echt een goed effect! Ik kan ondertussen zowat overal tegen, maar probeer anders eens te kijken naar douchegels en shampoos met zo weinig mogelijk siliconen e.d. erin, dat wil ook nog wel eens schelen.
Ik sta vol vlekken in mijn gezicht lijkt net of ik pukkels of zo lijkt het als kam het de ene dag weg zijn en de andere dag gelijk vol staan ik heb overal jeuk en soms een branderig gevoel Maar gebruik nog altijd zelfde zeep of shampoo Heb niks vreemd gegeten ofzo dus weet me geen raad eigenlijk achja maar afwachten zeker ![]()
Via Wereldwijzer app
Littleone probeer te wisselen van shampoo en zeep!
kan echt al een hoop schelen! Het kan namelijk zo zijn dat je over de jaren opeens een allergische reactie krijgt voor je zeep of shampoo! Of dat de fabrikant iets veranderd waardoor je er allergisch voor word! Ik heb t meegemaakt hihi en wat miss ook zegt die van Sanex is wel goed!! ![]()
Via Wereldwijzer app
Dank je voor de tips zal het eens uitproberen hopelijk komt er snel een oplossing ![]()
Via Wereldwijzer app
Goede avond,
Ik heb vandaag lekker een āluie dagā ingelast. Heerlijk ![]()
Ik zeg voortaan niet meer āik schrijf morgen verderā want op de 1 of andere manier lukt dat nooit.
Ik las van alles over de zoenstijl van turkse mannen. Moet zeggen dat de man die ik 2 jaar geleden heb ontmoet gewoon ānormaalā zoende, maar K zoende ook zonder tong!!! Ik vond dat vreemd, dus ik zei ook āhallo, ik wil je tongā, hahaha. Het hielp wel
toevallig hoorde ik de laatste keer in Side ook dat de meeste turkse mannen hun tong niet gebruiken, maar ook dat veel turken niet van zoenen houden!!! Nou, daar had K dus ook last van. Deze keer kon hij niet met me zoenen omdat hij zo ziek was en hij kon mensen besmetten, maar hij vertelde ook dat hij niet van zoenen houdt. Hij heeft veel meiden āgehadā en daarvan ben ik blijkbaar de 3e die hij gezoend heeft. Was ik best verbaasd over.
En over de ramadan. Ik heb het idee dat de moslims die in nl wonen veel vaker meedoen aan de ramadan dan mensen in Turkije. Van de moslims die ik hier ken (en dat zijn er best veel) doet zeker 95% mee en dan ook echt volgens āde regelsā
Lijkt me ontzettend zwaar. Zijn er meiden van jullie die weleens mee hebben gedaan?
Little one: Wat vervelend van je uitslag. Heb je toevallig last van hooikoorts?
Ik heb namelijk tijdens de hooikoorts periode (die helaas weer begonnen is) ook veel meer last van andere allergieƫn.
Kardelene: He bah, wat moet jij je rot voelen zeg!!! Zo onverwachts voor jou. En al helemaal als jullie elkaar niet meer kunnen zien voor hij in het leger gaat ļ
Hoop dat je hem snel kunt spreken en hem alles kunt vragen. Heeft hij ook net als de barman van Egwene na een maand vrij? Anders zou je dan misschien kunnen gaan.
Egwene: Echt he, die barman van jouā¦ā¦ wat moet je daar nou mee???
Het is natuurlijk hartstikke lief dat hij nu zoveel moeite doet, maar had hij dat niet eerder kunnen bedenken!!
Je zei de vorige keer dat je echt niet op hem gaat wachten. Ik kreeg de indruk dat je daar nu over twijfelt.
Wat een lastige situatie!! Ik hoop dat je voor jezelf snel duidelijk hebt wat jij wilt met hem.
LBDS: Auw, wat rot van je oog. Hoop dat de pijn ook snel weggaat!! Heb je eigenlijk ook iets van druppels ofzo gekregen?
En je ikamet, wat super!!! Kun je nu snel aan het werk??
Verder vermaak je je prima volgens mij ![]()
Miss: Wat een super nieuws dat je askim een huisje heeft gevonden. Heb je al fotoās gezien?
Yavrum: Echt heel erg vervelend van de bakkerij van je askim, maar nu is hij lekker bij jou, dus lekker genieten!!!
Summie: Wat ontzettend fijn dat je een paar uurtjes hebt kunnen werken. Echt een ontzettend grote stap!! Als je maar wel voorzichtig blijft en als het niet gaat, ook niet naar je werk gaan hoor.
Lijkt me wel dat het je weer een bepaald gevoel van vrijheid geeft ![]()
Milou: Geniet lekker met je turkse familie en wat ontzettend lief dat ze hebben aangeboden dat je bij hun kan wonen, misschien vind je daar wel een superleuke baan!!!
Of iig een baan, zodat je snel geld hebt om naar je askim te gaan.
LadySide: Je bereid je iig goed voor op je vakantie
echt leuk dat je bijna gaat!!!
Hier gaat het ook steeds wat positiever. Zoals ik al schreef heb ik over een paar weekjes weer fulltime werk, ik pas nu 1 x in de week op bij 2 kindjes van het kdv en werk ook gewoon nog op de psz. Door het oppassen blijft mijn inkomen nu hetzelfde ![]()
En ik heb eindelijk vooruitzichten op een eigen huisje
ga deze week wat vragen stellen en mijn formulieren opsturen en als dat allemaal goedzit heb ik eindelijk weer mijn eigen plekje
Het gaat om een antikraak woning.
Heb ik eerder ook gehad en beviel prima. Het is voor mij belangrijk dat het minimaal voor een jaar is. Mn vrienden en familie hebben geen zin meer om me steeds te verhuizen, hahaha.
Wilde ook eerst een āgewoneā woning, maar is vrij lastig en prijzig. En nu heb ik dus een eengezinswoning gevonden, met 2/3 slaapkamers voor 120 euro per maand!!!
Dus ja, ik ga daar nu toch maar voor.
Ik wil me sowieso richten op mn werk, mn opleiding en mn woning. Die mannen kosten me alleen maar stress, hahaha.
Nog even kort over mn beste vriend. Ik ken hem dus 1,5 jaar en er is altijd āmeerā geweest tussen ons, alleen wilde we beide geen relatie. Nu is dat enigszins veranderd en ook weer niet, hahaha. Om het makkelijk te houden.
K en M hebben nogal veel gemeen moet ik eerlijk bekennen. Qua uitstraling, maar ook qua karakter. Alleen is M wel iets makkelijker, praat hij nl en woont hij in de buurt. Maar ook hij zit nog met zichzelf en weet het allemaal niet.
Zal jullie vast niet verbazen dat ik daar zelf ook last van heb ![]()
Maar het komt wel goed, heb genoeg dingen waar ik me nu op richt, dus ik zie het vanzelf wel.
En dan nog even over K.
Vanochtend werd ik wakker, keek op mn telefoon en zag dat hij gebeld had. Om 8.15uur al! Dus ik maar teruggebeld.
Hij is bang dat ik hem vergeten ben, want hij heeft al 2 of 3 weken niks van me gehoord. Heeft die wel 3 keer gezegdā¦ā¦ Zucht, wat moet je nou toch met zoān man. Verder was die gezellig aan de telefoon. En toen ik zei dat ik hem ook niet gehoord heb en hij zo boos was in Side en ik daardoor aannam dat hij vast nog steeds boos was zei hij āik was niet boos, ik was ziek en ik ben alweer ziekā
Ik heb hem trouwens wel 1 keer geprobeerd te bellen en hem 1 keer geappt. Hij heeft ook 1 keer geprobeerd mij te bellen en terug geappt. Was echt een heel lang gesprek. Hallo, hoe gaat het? Ja alles oke, met jou? Met mij gaat het ook oke.
Hahahaha.
Hij ging proberen om vanavond naar een internet cafe te gaan, al wist hij niet of dat ging lukken. (ik heb niet gezegd dat ik zin had om met hem te praten, maar oke)
Ach, ik hoor het wel. Kan ik misschien eindelijk vertellen hoe ik me voelde door zijn gedrag, weet die dat ook weer ![]()
ā¦Bloosā¦Haha ik heb hier geloof ik met dat zoenen wel wat los gemaakt. Zo vreemd is het dus niet dat ik 2 Turkse mannen heb getroffen die wel gewoon de tong gebruiken haha. Wat volgens mij wel typerend is, is dat ze er van houden in je nek te zoenen en dan ook nog van die zuigplekken te maken.
Mutlu: Thanks voor je uitleg! Altijd interessant om er weer wat over te lezen. Is jouw askim actief bezig met zijn geloof? Bezoekt hij nu in NL ook een moskee? Weet jij trouwens een gemakkelijk boek (dus niet hele zware kost) over de Islam zodat ik er wat meer over kan lezen? Een beetje verdiepen kan geen kwaad.
Egwene: Heb je een leuk home alone weekend gehad? Dus het is een verrassing waar je in de zomer terecht komt. Spreek je overigens Frans? Begrijpelijk dat je blij was dat hij online was. Gelukkig heeft het je zo te horen niet onderuit gehaald. Hoe gast het met je scriptie?
Kardelen: Meid logisch dat je niet zin hebt om uitgebreid te reageren. Balen dat het echt niet meer mogelijk is om naar hem toe te gaan. Oooh ik hoop toch echt dat je nog een goed gesprek met je askim gaat hebben en toch nog een klein beetje op een fatsoenlijke manier afscheid van elkaar kunnen nemen. Heb je overigens wat steun van je familie/vrienden? Sterkte meid enne als je de behoefte hebt, lucht vooral je hart.
Lbds: Haha moest wel effe lachen om je reactie. Hoe lang is jouw ikahmet geldig? Hoe is het weer trouwens in Side?
Miss: Gefeliciteerd met je nieuwe huis!!! Ooh heerlijk dat je binnenkort terug gaat. Houd dat in dat je herstel goed gaat?
Litleone: Meid wat ontzettend vervelend. Als je er heel veel last van hebt zou ik wel naar een arts gaan. Misschien kan je er wat voor krijgen.
Tam: Meid gefeliciteerd met je huis en je werk!!! Ik hoop dat het allebei een heel succes mag worden en dat je er lekker van kunt genieten!!! Och meid wat is het toch lastig met die 2 mannen in je leven⦠Pas alsjeblieft op jezelf! Ik denk dat het heel belangrijk is dat je goed probeert te luisteren naar jouw gevoel, wat wil jij en wat heb jij nodig? Volgens mij heb jij een heel goed hart en wil je er graag voor anderen zijn/zorgen, maar onthoud iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn/haar leven en jij kunt niet alle problemen van een ander met je meenemen. ![]()
Ik heb vandaag ook wel weer wat beleefd met askim. Ik had al steeds het gevoel dat hem iets dwars zit. Van de week al een discussie met hem gehad. Hij wilde het er niet over hebben. Ik kon hem toch niet helpen, ik mag me geen zorgen maken en hij redt zich wel, ik moet gewoon snel beter worden zodat ik snel bij hem kan zijnā¦tsja⦠Kijk ik vanmiddag op whatās app heeft hij zijn profielfoto gewijzigd. Het was overduidelijk dat hij boos was. Ik was zo teleurgesteld, hij wil het niet met mij delen en wel zoān foto plaatsen en ik heb hem dat heel duidelijk gemaakt en dat ik nu echt wilde weten wat er aan de hand is. Wat blijkt askim heeft ruzie gehad met zijn baas over de betalingsachterstand van zijn salaris en het gevolg is dat hij ontslagen is. Askim vermoed dat hij kan fluiten naar zijn centen. Zou dat volgens jullie echt kunnen? Mijn boosheid was al snel vergeten, hij is zo teleurgesteld in zichzelf, ik heb zo met hem te doen, maar ik heb hem geloof ik wel wat de goede kant op kunnen helpenā¦
Sorry voor mijn lange berrichtā¦
Via Wereldwijzer app
Summie, kuuuuut zeg voor je askim. Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, en daar loopt nu nog een rechtszaak door⦠Mijn askim zou nog een heel seizoen (!) aan overuren uitbetaald moeten krijgen en daarnaast bouw je een soort āsaldoā op naar mate je langer in dienst bent. Mijn askim is helaas om een tĆ© achterlijke reden ontslagen en werd uitgelachen door zijn chef toen hij over dat geld begon. Hij heeft er zoān 7 Ć” 8 jaren gewerkt! Dus ja, dat kan⦠Gaat jouw askim nog stappen ondernemen? En dankje! Een last van onze schouders. Mijn herstel gaat gelukkig heel erg goed ja, dus ik zie geen reden hier nog veel langer te blijven!
Tam, ja onwijs fijn! Ik heb inderdaad fotoās gezien en hij had een filmpje gemaakt. Het is echt veel kleiner dan ons huisje van vorig jaar, maar heeft alles wat we nodig hebben voor deze zomer. Met ons eigen vaste huis in Ankara in het vooruitzicht kom ik de komende maanden wel weer door.
Van harte met je baan en huis!
Summie: Wat ontzettend vervelend van je askim zeg!!! En ook dat het jou zoveel moeite heeft gekost om het uit hem te trekken. Maar blijkbaar stond zijn trots hem in de weg. Gelukkig dat je het nu wel weet. En nu maar hopen dat hij zijn geld krijgt!!! Ik weet van K ook dat hij iets soortgelijks heeft meegemaakt. Alleen zal je je vast wel kunnen bedenken na mijn verhalen over hem dat hij dit niet echt op een ānetteā manier heeft aangepakt. Wat dus inhoudt dat meneer gewoon met een mes naar zijn baas is toegegaan en zijn geld geĆ«ist heeft, het heeft gewerkt, maar of dit nu de beste oplossing is⦠Die boosheid van hem is echt niet goed!!! (als wij trouwens ruzie hadden was er weinig te merken van zijn agressieve gedrag. Dan ging die gewoon slapen of zette de tv harder)
Ik hoop echt voor jullie dat je askim het voor elkaar krijgt!!!
Miss: fijn om te horen dat je herstel goed gaat. En als je huisje heeft wat jullie nodig hebben is het helemaal goed toch. Zijn jullie met een huis in Ankara bezig?
En dankjewel voor jullie felicitaties. Maar mijn huis heb ik nog niet, dus dat is nog even afwachten.
Summie dit soort dingen gebeuren vaker ook mijn askim heeft deze zomer 2 weken voir niks gewerkt⦠de baas had geen geld dus hij kon fluiten naar zijn loon. S doet niet mee aan de ramadan hij bid niet en bezoekt geen moskee, soms weet ik het beter dan hem hahaha. Ik zal eens informeren voor je er zjjn namelijk veel boeken maar je hoort van me.
Ik heb zelf ooit 2,5 weken mee gedaan aan de ramadan en ben gezwicht voor een blikje cola light
het is zwaar als je het niet voor je geloif doet. Ieder jaar doe ik 1 dag in de week mee. En eten mn collega en ik in de avond samen.
Ik ga morgen alles nog ff goed lezen. Het klopt trouwens dat in nl er meer aan gedaan word door islamitische mensen dan in turkije. Hier is veel sociale controle ![]()
Via Wereldwijzer app
Owjah, Summie, ik geloof dat je wel gelijk hebt met dat ik graag voor anderen wil zorgen en er voor ze wil zijn (al geloof ik dat jij niet veel anders bent, hahaha), al is dat tegenwoordig al veeeeel minder en zet ik anderen niet meer op de 1e plaats. Maar het is lastig om voor een man te vallen die alles op orde heeft en een stabiel leven heeft. Ik geloof dat ik niet zou weten wat ik met zoān man aan zou moeten⦠Maar dat komt allemaal wel goed hoor. Ooit leer ik dat wel ![]()
Summie: Ik heb trouwens ook even voor je gevraagd aan M over die boeken of hij het weet en hij zegt dat je dan naar een islamitische (boeken) winkel moet gaan. Die boeken zijn in het nl.
Goede morgen meiden,
Even lekker wakker aan het worden. Super leuk om hier te zijn. Gisteren een leuke avond gehad op Turkse bruiloft. Echt leuk om een keer bij te zijn. In Turkije ook een keer geweest maar dat stelde toen niet veel voor. Dit was volgens andere ook een saaie bruiloft maar ik vond het erg leuk. Begin van de avond was weer net of ik in Turkije was, ik was de enige Nederlandse hahahah. Later op de avond kwamen er nog wel wat Nederlandse collegaās van het bruidspaar.
Plannen voor vandaag weet ik nog niet zo mn bed uit en dan hoor ik het vast. Het is zo leuk om te horen hoe deze kids nu nederlands praten.
Via Wereldwijzer app
@Mutlu: Dank je wel nog voor je uitleg over de ramadan. Altijd goed om iets meer details te weten.
@Miss: Wat fijn! Veel plezier met je nieuwe huisje. En het is al bijna 24 maart! Je zult zien dat de tijd voorbij vliegt.
@Tam: Geniet van je heerlijke luie dag! Druk op woningenjacht zo te lezen⦠Spannend. En inderdaad, mannen geven alleen maar stress haha. K klinkt als een hele moeilijke man en dan heb je ook nog eens je beste vriend, die opeens meer van je. Zit je daar tussen twee mannen in. Wel een compliment voor jou natuurlijk, maar ik snap best dat het best wel lastig is. Is hij nog naar het internetcafé gegaan? En zo ja, hoe was het? En over mijn vreselijk irritante barman⦠Geen idee wat ik er mee moet! Mijn standpunt is nog wel enigszins hetzelfde: komt er iemand langs die goed voor mij is en me de aandacht geeft die ik verdien, dan is het bye bye. Waarschijnlijk wel een beetje met een schuldgevoel, mijn kennende, maar ik wil niet wachten op iemand die me niet goed behandeld heeft op het moment dat hij de kans had me volledig voor zich te winnen. Toch betekent hij nog wel veel voor me. En ik ben benieuwd of hij naar Belek zal komen. Denk het niet.
@Summie: Jep, het was heerlijk, al ben ik niet helemaal home alone. Mijn broer is hier ook. Ik spreek een beetje Frans. Ben het druk aan het leren en ik merk dat ik elke dag weer vooruit ga. Maar zal je zien dat ik in ItaliĆ« wordt geplaatst haha⦠alle moeite voor niks. Ben heel erg benieuwd wanneer ik dĆ© mail kriijg met mijn plaatsing. Mijn scriptie is helaas even tot stilstand gekomen. Ik kan de moed niet vinden om weer verder te schrijven op de een of andere manier. Ik mis de stok achter de deur. Vooral omdat ik dat tentamen niet gehaald heb, wil ik me eigenlijk eerst daar op richten en daarna weer mijn scriptie. Keuzes maken. En dan jouw askim!! Wat ontzettend vervelend wat daar is gebeurd! Ik word echt woedend als ik zulke dingen lees. Er is gewoon niks geregeld qua ontslagregeling daar en de werkgever staat gewoon op zoān stom voetstuk! Ik hoop echt dat hij nog iets krijgt en snel weer werk vindt, maar wat een tegenslag moet dat voor hem zijn nu.
Gisteren kwam ik erachter dat mijn o zo overspelige ex op minder dan 10 minuten lopen werkt van mijn hotel in Belek. Jakkes. De kans is natuurlijk klein dat ik hem tegenkom, maar hij weet dat ik daar zal zijn. En best kans dat hij dan zogenaamd per ongeluk me toch op komt zoeken. Daar zie ik hem wel voor aan, de smeerlap. Maar goed, dat zie ik dan wel weer. Ik had ook de meest briljante dagdroom ooit dat de barman en mijn ex elkaar tegen zouden komen in Belek, allebei zoekend naar mij. Maar toen heb ik mezelf heel hard uitgelachen, omdat dat Ʃcht niet zal gebeuren.
Vandaag misschien het sporten weer eens oppakken. Het is een beetje verwaarloosd, omdat ik zo moe was. Maar hoe langer ik ga wachten, hoe moeilijker het wordt om weer te beginnen.