Turkse Liefdes Kletstopic: DEEL 97!!!

Kardelen hele dikke knuffels voor jou! Heel veel sterkte meid! Probeer er voor je askim te zijn en hem te steunen in zijn tijd!

Ps. We fijn dat die ze maand verlof in weken op gaat nemen dan heb je meer tussendoor pauzes!

Zei die waarom die het nu pas vertelde?

Via Wereldwijzer app

Yavrum1, k dacht eigenlijk dat jij niet meer die kant op ging nu hij hier komt dus had je er eigenlijk uitgehaald. Mijn excuses! Ik zal je de volgende keer weer tussen zetten

LadySide: Ooh dat klinkt echt wel goed, ik zit er zelf ook over te denken om es effe naar een salon te gaan voor een zonnebankje. Begrijpelijk dat je het van de daken wilt schreeuwen dat je naar Turkije gaat… Heb je trouwens nog contact met MisterSide gehad.

Mutlu: Jij bent niet laat met zomerkleding te kopen voor je askim…lentekriebels? Lekker vooruitzicht samen op vakantie naar Spanje. Effe nieuwsgierig wat voor droombaan hoopt je askim uiteindelijk in NL te vinden? Thanks voor je uitleg. Op zich logisch dat een pantalon verplicht is, wat dat betreft heeft mijn askim gewoon ontzettend veel mazzel. Maar van mij had het echt niet zo streng gehoeven, ik heb het met die mannen te doen die in de hitte buiten werken met hun lange broeken en die meiden met hun zweterige panty’s.

Egwene: Zo te lezen een leerzame workshop dat je hebt gevolgd. Gaat het dan om NL kinderen of moet je dan ook echt Franstalig mensen amuseren? Wat balen dat je 1 fout teveel had op je tentamen. Jeetje en daar was opeens die barman weer om weer effe alles in de hobbel te jagen… Kan je er wat tegen? Ik zou er geloof ik best wel moeite mee hebben.

Lbds: en heb je je verblijfsvergunning gekregen? En jullie was niet weggewaaid? Hoe is het met je oog?

Miloutjuhh: Dus als ik het goed begrijp is zij terug gegaan naar Nederland? Nederlandse liefde gevonden? Haha een mooie benaming turkse kaaskop. Hoe is het verder met je meid? Zo te horen ben je een handige hulp voor je moeder.

Yavrum: Balen dat er zoveel is gestolen. Hoeveel personeel heeft hij? In welke regio/stad woont/werkt je askim overigens? Het klinkt goed dat hij waarschijnlijk toch langer bij je blijft. Heeel veel plezier met je askim! Geniet er van!

Kardelen: Logisch dat je even van de kaart bent. Natuurlijk is het belangrijk dat je hem gaat steunen en mijn gevoel zegt dat je dat ook echt wel zal doen. Maar ik vind ook echt dat je het recht hebt om even flink te balen, verdrietig en boos zijn mag, helemaal nu je waarschijnlijk geen afscheid kunt nemen. Je hebt echt geen mogelijkheid om de boel de boel te laten en er alsnog effe heen te vliegen? Een paar weken geleden had hij toch zich gemeld, denk je dat hij het al die tijd al wist?

Update van mij:
Nou meiden het verhaal van askim en de korte broeken is duidelijk. Waar askim woont lopen minder mensen in een korte broek maar het is niet verboden ofzo. Maar meneer was wat dom geweest om al zijn korte broeken bij zijn ouders in Side achter te laten haha. Mijn medicijnen zijn begin van de week aangepast en ik geloof dat het werkt. Gister 2 uurtjes gewerkt, het voelde wel als een overwinning. Hebben jullie gister vakantieliefde ook gezien? Die moeder en dochter waren echt erg haha. En weer het verhaal van hoe Turkse mannen zoenen hahaha. Vanochtend een high tea gehad met 3 vriendinnen, heel gezellig en veel lol gehad. En 2 vriendinnen hadden het programma ook gezien en ik kreeg meteen allerlei vragen over hoe askim zoent haha.

Via Wereldwijzer app

Mijn askim draagt ook gewoon korte broeken… Waar ik wel van schrok is dat ze in de zomer met de ramazan geen drinken mochten en zelfs niet in het zwembad mochten

Lbds hoe gaat het met je oog? En kan je nu beginnen werken of?

Summie goed te horen dat je medicijnen aan lijken te slaan… Oow high tea is toch met allerei koekjes en gebakjes enzo niet?

Kardelen big hug voor je hoe gaat het met je?

Voor de rest sorry weinig onthouden eigenlijk hèhè :slight_smile: fijne avond en een goed weekend alvast

Via Wereldwijzer app

Hallo meiden,

@kardelen meid wat een k*t nieuws :frowning: dikke knuffel meid. Maar volgend jaar als hij nog een weekje te gaan heeft dan zijn jullie waarschijnlijk sterker geworden dan jullie nu al zijn!

@yavrum geniet meid! Heel veel plezier samen!!!

@summie ze was al getrouwd met een turk die in Nederland geboren is. Hij was nooit zo voor hun terug keer naar Turkije door verschillende dingen hebben ze besloten weer terug te gaan naar Nederland.
Wat goed dat je weer langzaam aan het opbouwen bent met werk!

@littleOne ramadan is inderdaad heel zwaar zeker dat je ook niet mag drinken. Maar ik denk niet dat het veel uit maakt wat voor werk je doet, altijd zwaar

Ik aan het oppassen kids en hond slapen. Over en uurtje naar huis en morgen ochtend vroeg naar mn Turkse familie hahaha.

Via Wereldwijzer app

Litleone: Ja dat is eigenlijk een caloriebom naar binnen werken met allerlei gebakjes, bonbons enzo. Hoe is het met jou meid?

Ik heb nog nooit ramadan in Turkije meegemaakt, iemand hier wel? Maar is dat serieus zo dat ze tijdens de ramadan ook niet mogen drinken en niet mogen zwemmen? Ik ben zelf wel heel benieuwd hoe askim met de ramadan om gaat, hij zegt weinig met het geloof te hebben en dat het belangrijkste in het leven geloven in jezelf is maar ben toch wel nieuwsgierig…Mijn ex-askim was toen heel afstandelijk en had het regelmatig over Allah terwijl mijn askim van nu het nooit over Allah heeft.

Miloutjuhhh: Aha dus zodoende de band met Nederland. Lukt het jouw nog wakker te blijven? Ik word van oppassen altijd zo slaperig, vooral als iedereen slaapt haha. Ik kwam wel regelmatig effe op mijn werk wat kleine dingetjes te doen of koffie drinken. Ik heb van mijn werk heel erg de ruimte gekregen, (personeeloverschot) om rustig aan te doen, op zich heel fijn, maar ik wil toch rustig op bouwen, ook al kom ik hier ook mijn grenzen in tegen waar ik goed om moet denken. Heeeeel veel plezier meid!!!

Via Wereldwijzer app

@egwene, balen van je tentamen! Maar op zich goed nieuws van de barman dus! Sowieso fijn dat je hem nog even hebt kunnen spreken en zien :slight_smile: Ik duim voor je mee dat ie zich aan zijn beloftes gaat houden en nog meer duim ik dat jullie elkasr in Belek gaan zien.

Kardelen, aaah wat shit zeg! Ff een dikke knuffel voor jou!
Zelf geen ervaring met man die het leger in moet, dus heb helaas ook geen tips voor je.

Yavrum, heeeeeel veel plezier met askim! Geniet volop van jullie tijd samen en wij lezen hier na die 10 dgn wel weer je update. Vergeet ons vooral even :wink:

Summie, ik was nooit zo van de zon en van de zonnebank, maar merk sindsbik eronder ga dat ik gewoon een stuk minder snel verbrand. En doe het eigenlijk alleen een periode voor ik naar Turkije ga., zodat ik niet zo wit als een Engelse eruit zie.
Niks meer gehoord sinds zondag, hij zalbhet wel weer druk hebben. Ik stuur ook al bewust geen berichtje, want dan ga ik toch hopen op een antwoord die ik dan weer niet krijg. Zal het weekend es kijken of ik hem ga bellen of zo . Fijn dat je medicijnen beginnen te werken en je je goed genoeg voelde om even te kunnen werken. rustig aan weer opbouwen.
Jaaaa ik heb vakantieliefdes gezien en kon me zooo vinden in het meisje dat naar Amerika ging… Ik heb die zoen ervaring niet volgens mij met de Turkse mannen :slight_smile: zal er es op letten mocht het met mister side en mij nog tot zoenen komen…
Oooh leuk een high tea!! Klinkt alsof je een gezellige ochtend hebt gehad in ieder geval.

De meeste mensen die in toerisme werken, kunnen op het moment van Ramadan niet meedoen, omdat anders hun werk eronder lijd. Ik weet van vrienden dat ze het eventueel op een later tijdstip kunnen inhalen. Maar veel die in toerisme werken doen het niet.

Hier geen nieuws… same old boring life :wink: slaap lekker!!

Via Wereldwijzer app

Goedemorgen

Ik was vorige zomer met de ramazan in Turkey… askim deed er dit jaar omdat ik er was niet aan mee hij dronk alleen geen alcohol maar andere wel.
het was super super warm gelukkig hadden ze toen kortere shiften dan anders ik heb ge ook gevraagd of ze niet mee het Zwembad in kwamen en kreeg toen het verhaal dat ze overdag geen water aan de lippen mochten krijgen. wat was ik blij dat ik er nog geen voor de grap in het water hen geduwd…

Via Wereldwijzer app

Summie ik ben benieuwd hoe turkse manne zoenen volgens dat programma? Ik volg die programmas niet haha kan niet hier! :frowning:

Ik las vragen over me oog haha! Het gaat goed! Alleen heeeeeeeel erg veel pijn maar wel weer me normale zicht terug gelukkig!

Ikamet is binnen!!! Woohoo!! Ze konden eerst me dossier niet vinden! Maar toen kwam de agent die mij toen geholpen had en die wist mijn askim nog heel goed voor zich te hale en hij toverde in 2 tellen mijn dossier uit de kast haha!!

Ik ben al een aantal jaar in turkije geweest tijdens de ramadan! En eerlijk ik merk er steeds NIKS van! Er zijn er een paar die t echt doen en die zie je dan ook echt kapot gaan overdag! Maar kortere shiften ofzo krijgen ze niet! Das net zoiets als ziekmelden heb ik vernomen en dat mag niet tijdens de ramadan ofzo! Afgelope zomer was ik er ook tijdens de ramadan en mijn askim doet er echt niet aan mee haha! Zijn familie wel maar hij heeft er gewoon niks mee! Hij houd teveel van eten en zoals hij t zegt “I am not a bad boy I just try to be a good person and just hope thats enough!” Precies mijn gedachtes dus haha :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ik ben de afgelopen 3 jaar met de ramadan in Turkije geweest. In het hotel er inderdaad heel weinig van gemerkt. Toen ik ex askim leerde kennen hadden we er een gesprek over. Hij zei toen te warm en als animatieteam echt niet te doen. Hij zei toen ik drink alleen geen alcohol en ik doe niet aan sex deze maand. Nou dat laatste heeft hij dat jaar niet volgehouden hahahaha.
Vorig jaar deed de moeder van de kids mee en bijna iedereen uit de straat uit. We aten later maar vaak ook veel uitgebreider :slight_smile: 1 keer zat ik met de kids in de bus naar huis toen het bijna tijd was om te mogen eten en toen werden er flesjes water uitgedeeld in de bus.

@summie ja ik word ook altijd heel slaperig. Ben er ook regelmatig in slaap gevallen. Wel eens gehad dat het echt best wel laat werd zo rond 2 uur en dan is er dus niks meer op tv dan viel ik ook in slaap. Sleutel im het slot en ik was weer wakker hahaha.

Kom misschien later wel langs, zit nu in de auto en word nogal ziek als ik lang met mn telefoon bezig ben
Fijn weekend meiden

Via Wereldwijzer app

Haha dit zoen verhaal vraagt dus in de vroege ochtend om uitleg: er word gezegd dat Turkse mannen zonder tong zoenen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat het zoenen met askim soms wel heel anders was haha maar de omstandigheden waren soms ook heel anders haha ik heb bv ook nog nooit eerder in de zee gezoend terwijl je moet watertrappellen om niet letterlijk in die zoen te verdrinken hahaha.

Askim praat niet veel over het geloof, mijn ex had het bv vaak over Allah, maar askim nooit. Ik weet dat hij weinig naar een moskee gaat. Wat askim zelf heel fijn vind is dat hij opgegroeid tussen de mensen met verschillende geloven, voor hem is er niet 1 geloof wat het juiste geloof is. Maar hij zegt altijd: ’ Probeer een goed mens te zijn en het allerbelangrijkste geloof is geloof in jezelf.’ Ach weet je ik denk dat het eigenlijk net zo is als in NL, de ene is fanatiek bezig met het geloof en de andere gelovige doet er weinig mee.

Litleone: Inderdaad wat zal jij blij zijn geweest dat je er niemand in had geduwd. Ga je nog leuke dingen doen dit weekend?

LadySide: Ik had het wel met dat stelletje te doen, hij was echt verliefd en zij zat helemaal in de knoop met zichzelf. Oooh meisie vond je hey confronterend om te zien? Ben je bang dat jij ook zulke moeilijke momenten gaat krijgen? Het zal misschien best wel moeilijk worden maar ik hoop zo dat de puzzelstukjes op zijn plaats mogen vallen. Ik moet zeggen dat ik 1x onder een zonnebank heb gelegen, dus ik ben geen ervaringsdeskundige. Ik vind het alleen niet meer mooi als mensen er teveel en te vaak onder liggen. En ga je vanavond nog dansen?

Lbds:Wauw super dat je ikahmet binnen is!!! Hoe lang telt zoiets? Ik vroeg er naar, fijn dat je zicht beter is, nu nog hopen dat je pijn ook snel over is.

Ik zal es effe uit bed. Fijne dag meiden!!!

Via Wereldwijzer app

@Kardelen: Heb via FB al een beetje contact met je gehad, maar wat ongelofelijk balen dat hij zo snel het leger in moet! Toen we samen liepen in Side had je het nog over september. Hopelijk heb je gisteravond alles met hem kunnen bespreken en als je steun nodig hebt: je weet me te vinden. Weet precies wat voor ellende het is helaas.

@Yavrum: Als het goed is, heb jij op dit moment je askim bij je! Ik ben echt zó blij voor je! Geniet ervan met volle teugen en we horen het allemaal van je, als je tijd hebt. Ik ben heel benieuwd.

@Summie: Ik weet nog niet precies waar ik terecht ga komen, dus hoe mijn taakverdeling eruit gaat zien, is nog onbekend. Over het algemeen ben je wel met alle kinderen en volwasssen bezig, dus zowel NL als Frans en andere nationaliteiten die er ook zijn. En of ik er tegen kan dat de barman opeens weer op dook… Lastig! Ik was wel ontzettend blij hem weer online te zien en te merken dat hij tijd voor me nam. Hij leek ook oprecht blij te zijn dat ik er was. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Op dit moment kan ik niks doen en hij ook niet. Het is afwachten. Fijn dat je medicijnen goed aanslaan en dat je overwinninen hebt behaald. Ga zo door!

@LadySide: Inderdaad balen, maar geen einde van de wereld. En of meneer zich aan zijn belofte zal houden, ik merk het vanzelf! Heb mezelf geprobeerd voor te nemen op niks te rekenen, dan kan het alleen maar meevallen. Jammer dat MisterSide nog altijd geen prater is, maar jouw vakantie komt heerlijk elke dag dichterbij.

@LBDS: Fijn dat je ikamet binnen is! Nu niet kwijtraken en heerlijk genieten van jullie tijd samen.

En over zoenende Turkse mannen… Het verschilt echt per jongen. Mijn ex deed het inderdaad zonder tong altijd, terwijl de barman juist een groot fan ervan is (excuses voor de details haha). Dus niks over te zeggen! En ik ga er ook niet meer uittesten…
Geen plannen vandaag. Mijn ouders zijn een weekendje weg, dus het is aan mij om te koken vanavond. Verder alleen studie en misschien een film kijken. Dat weet ik nog niet.

Goedemorgen dames! Ramadan of door de turken ramazan genoemd is de maand van het vasten, niet eten niet drinken geen onreine gedachten etc van zonsopgang tot zonsondergang. Je mag ook geen water drinken vandaar dat vele niet gaan zwemmen in de angst water binnen te krijgen. In turkije merk je er in de toeristische gebieden weinig van. Vele turken doen niet mee. Vorig jaar en dit jaar valt in de zomer en is het in Nederland nu zwaarder om ramadan te hebben dan in turkije of marokko. Daar zijn de huizen koeler en de zon gaat eerder onder. Dus ze mogen eerder eten dan in Nederland. Vorig jaar mochten ze in nl niet eten en drinken van 4 uur in de nacht tot 22.10 en dan is het afzien. Ben je getrouwd dan mag je intiem zijn na zonsondergang tot zonsopgang. Ben je niet getrouwd dan mag je officieel niet samen zijn. De vrouw moet stoppen als ze ongesteld is, omdat haar lichaam onrein is. Deze week moet ze dat jaar later inhalen. Ook vrouwen die zwanger zijn of mensen die ziek zijn mogen niet mee doen. In de Koran staat duidelijk uw lichaam is een tempel gekregen door Allah en die moet je goed verzorgen. Vroeger was het zo dat als het tijd was om te eten ze melk dadels soep en brood namen. Sober eten
Inmiddels in nl is het de duurste maand van het jaar omdat elke avond er uitgebreid eten op tafel staat. zo ik dacht laat ik even uitleg geven aan degene die nog niet alles ervanaf wisten.

Via Wereldwijzer app

1 like

Misschien nog even goed om erbij te vermelde dat de Moslims dit de mooiste maand van het jaar vinden. In de ogen van niet moslims lijkt het als een vreselijke maand, maar niks is minder waar voor de moslims. En als iemand ziek is en niet mee kan doen, dan word er geld gegeven aan de mensen die arm zijn, die dit gevoel van honger en dorst altijd moeten ervaren. Mochten er nog vragen zijn dan wil ik die best beantwoorden :slight_smile:

1 like

Hey meiden, sorry ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin om te reageren op iedereen. Heb askim nog niet gesproken. We zouden gisteren skypen, hij zou naar een internetcafé gaan maar hij is niet online gekomen. Heb hem vanochtend gebeld maar er wordt ook niet opgenomen. Ik denk dat hij bang is voor het ‘afscheid’ zeg maar en het daarom probeert uit te stellen. Hij is namelijk niet zo held in afscheid nemen en probeert het altijd beetje te ontwijken door grapjes te maken enzo. Daarnaast zal die ook wel heel gestresst zijn en druk bezig met dingen regelen, afscheid nemen van familie en vrienden etc.

Yavrum: geniet lekker van de dagen dat je samen bent met je askim!! Blijft hij nu toch wel wat langer?

Summie: nee dat gaat niet meer, heb inderdaad wel nog gekeken om dat te doen. Maar moet dit weekend gewoon werken bij mijn bijbaantje en op mijn stage gaat het ook niet meer lukken. Ik denk dat hij het al wist toen hij mij ik denk 2 weken geleden overstuur belde met dat ik het hotel niet moest boeken, dat hij geen geld had om naar huis te gaan etc. Hij was toen opeens zo bezorgd en wou elke dag skypen. Terwijl hij voorheen niet zo was. Dus ik denk dat hij het toen al wist, maar dat heb ik dus nog niet kunnen vragen…

Wat betreft ramadan. Mijn askim doet er geloof ik ooit niet echt aan. Hij zegt van wel, maar ik weet nog beter dan hem wanneer het ramadan is dus volgens mij houdt hij zichzelf voor de gek haha.
Hij is ook niet zo gelovig. Hij gelooft op zijn eigen manier en dat vind ik heel mooi! Hij zegt god zit in ons zelf. Door hem heb ik ook een heel ander beeld gekregen van het geloof. Ik ben zelf helemaal niet gelovig, maar door zijn manier van geloven ben ik er anders tegen aan gaan kijken. En doordat ik in het begin zo sceptisch was tegen over religie is hij er ook op een andere manier naar gaan kijken.
Ik heb inderdaad ook gehoord van Marokkaanse jongens uit mijn klas dat er een dag is om in te halen. Ik geloof dat dat ergens eind oktober/begin november was dit jaar. Maar weet het niet meer zeker.

Summie
Omg haha zonder tong? Mijn askim french kist wel hoor hahaha :stuck_out_tongue:
Het verschilt per persoon hoelang je ikamet geldig is! En hoeveel geld je kan aantonen enzo! En hij kan niet langer geldig zijn dan je paspoort :slight_smile:
Mijn askim is ook zo! Je moet een goed mens zijn niet liegen niet stelen etc! Zolang je goed bent en goed doet dat is belangrijk! Hij is ook helemaal niet zo gelovig terwijl zijn familie wel aan de ramadan doet :)!

Kardelen je hoeft niet te reageren! Ik denk dat iedereen hier wel snapt dat je wat tijd nodig hebt! Het is niet niks wat je te horen hebt gekregen en dat moet je gewoon even verwerken! Hoop dat je je askim snel spreekt meid!

Via Wereldwijzer app

Jeetje, ik zit net ff te kijken op de site van GWK om geld om te gaan wisselen… Als ik de normale koers bekijk, dan is mijn 50 euro 153,97 waard en bij GWK is dat maar 137,21
En betaal je dan ook nog eens extra kosten of zit dat al bij die berekening in?
Nog maar ff de site doorpluizen, en kijken of ik ergens anders nog kan wisselen. Al jaaaaaaren geen vreemde valuta meer nodig gehad, en toen ging ik gewoon naar de bank :slight_smile:
Ik ga maar es op onderzoek uit, maar straks eerst “goedkope” treinkaarten kopen voor de heen en terug reis :slight_smile:

@ladyside euro’s mee en bij een change office in Turkije naar lira’s wisselen is voordeliger hoor!! Ik zou het niet in Nederland wisselen altijd duurder!

Via Wereldwijzer app

Thnx Miloutjuhh! Ik ga MisterSide dan wel ff meenemen zodat ik bij de goede terecht kom :slight_smile: Of 1 van de andere bekenden die ik daar ondertussen heb… Ik heb alles ff nagekeken bij GWK en ING… en het is duuuur!

Ladyside, kan je niet beter als je in Turkije bent gewoon lira’s pinnen? Zoals Milou ook al zei, sowieso beter niet wisselen hier dat is echt veel duurder.