Turkse Liefdes Kletstopic: DEEL 97!!!

@egwene, haha! Alsof die askim van mij een attractie is :wink: wie weet zie je hem nog es als je weer eens in side bent. Ik ben ook nog steeds erg benieuwd waar ik terecht ga komen, maar komt vast goed. En anders wachten tot oktober als ik het zelf kan betalen :slight_smile:
En je mag altijd je klaagzang houden hier hoor! Balen dat je niet gebeld word om te werken!
En kan me voorstellen dat je de barman mist, jullie zijn zo raar uit elkaar gegaan. Het is niet goed afgesloten, hoop echt zo dat ie naar je toekomt als je daar bent. Of dat hij in ieder geval nog een eerlijk bericht stuurt en duidelijk maaakt wat ie van je wil.

@Summie, blij dat het weer iets beter met je gaat dan gister! Wanneer krijg je uitslagen? Hoop dat het vooruitgang laat zien!
Met mij gaat het rustig zijn gangetje. Morgen en donderdag alleen maar werken. Weer gewoon mijn 2x in de week.
Lig nu heerlijk ff onder de zonnebank, alvast weer een beeeeeeetje kleur krijgen op mijn inwitte lichaam :wink: als ik in April wel ga, wil ik niet spierwit daar rondlopen.
Wat rot voor je askim dat ie blut is! Over het loon niet uitbetaald krijgen heb ik wel vaker gehoord, belachelijk toch dat zoiets gewoo kan daar. Kan me voorstellen dat je daar toch wel van schrikt!

@Tam, wat is Kemal sumal???
Een avondje bankhangen en tv kijken kan ook heerlijk zijn
 of had je liever dingen gedaan?

Via Wereldwijzer app

Kemal sumal moeten jullie aan je askim vragen :wink: askim verontschuldigd zich steeds dat er weinig te doen is en we nu ook thuis blijven. Dus ik zeg “maakt mij niet uit, ik kom niet voor bars enzo, ik kom voor jou!!!” Toen zei die “dankjewel” het leek wel of hij verbaasd was, daarna zei hij weer “dankjewel”
 maar ik wil het juist leuk met hem hebben. Waar dan ook

Via Wereldwijzer app

Alleen heb ik af en toe tijd voor mezelf nodig, dus daarom mag die ook weg haha

Via Wereldwijzer app

Tam: Ik heb het aan askim gevraagd en ik geloof dat ik nu weet wat het is :slight_smile: En wat vind je ervan is het wat vergelijkbaar met André van Duin?

Mariska: Meid fijn dat je het zo opvat! Ik denk dat het juist heel belangrijk is, vooral met een relatie op afstand, dat jij je frustraties, twijfels, dingen wat je dwars zit dat je dat met hem deelt. :wink:

LadySide: Oooh zonnebank klinkt lekker
jaloers hahah
dus voor jouw geen melkflessen hahaha. Dus je hebt van de week weer lekker je eigen werkschema. Ben je weer wat bijgetankt? Ik krijg volgende week uitslag. Ja ik wist wel dat askim het financieel niet ruim had, maar dit was toch wel effe schrikken en ik had ook iets van: “En ik heb hier een rode roos van hem in de kamer staan.” Heel lief hoor, maar die paar euro zal hij ongetwijfeld terugbetalen aan zijn ex-schoonzusje en ik had liever dat hij het geld voor zichzelf had gebruikt. Ja en wat betreft werken in Turkije, vind het een vreemd verhaal, askim had het erover dat het bedrijf waar hij voor werkt schulden heeft en dat hij daarom geen geld krijgt, maar dat als hij niet gewoon blijft werken ontslag krijgt. Omgekeerde wereld lijkt het wel, maar het zal wel zo zijn.

@Summie Dat vond ik in het begin nog weleens lastig om dat soort dingen met hem te bespreken, maar nu ik hem wat beter leer kennen gaat ut praten ook een stuk beter
 Ook mijn askim praat makkelijker over dat soort dingen als ik zeg dat er iets dwars zit
 In het begin reageerde hij weleens heel laks of hij reageerde amper maar ook bij hem gaat het wat beter zkr als ik blijf volhouden dat ik gewoon graag een beter antwoord van hem wil (maar dat hoef ik gelukkig de afgelopen tijd niet meer te doen)

Tuurlijk we zitten hier allemaal in het zelfde scheutje en het is gewoon fijn dat er een forum is waar iedereen zijn hart kan luchten en de verhalen en meningen van andere kan horen

@Miloutjuh: Ja, hij had meteen door dat er iets aan de hand was toen hij de commentaren heen en weer zag tussen mij en mijn zus.
Ondertussen wordt ik hier helemaal gek omdat ik askim maar niet te spreken krijg, geen antwoord op mijn sms en hij neemt ook niet op. Gisterenavond heb ik hem hééél even gesproken, maar ik had hem wakker gebeld, dus heb het maar kort gehouden. Maar ik heb zoooooooo’n schrik dat hij zich heeft laten afschrikken door men zus!

@Kardelen 1: Ja, mijn zus heeft altijd al iets gehad tegen onze relatie. Maar gewoon tegen Turken en andere vreemden in het algemeen!
Zelf zou ik ook liefst hebben dat askim zo snel mogelijk zijn legerdienst doet zodat we verder kunnen.

@Summie: Ik denk dat de bobsleeërs morgen pas in actie komen. Askim komt vanaf 15 maart. Heel spannend, zal pas gerust zijn als ik hem door de deur naar buiten zie komen! Al ben ik momenteel echt niet gerust. Ik heb hem amper gesproken en krijg hem vandaag helemaal niet vast en mijn maag zit helemaal in de knoop. Heb schrik dat het iets met men zus te maken heeft, al zou het natuurlijk ook kunnen dat hij het momenteel heel druk heeft.
Mooi dat je askim iets achter de hand wou houden om samen op vakantie te gaan. Erg dat hij nu zo krap bij kas zit omdat hij zijn loon niet krijgt uitbetaald. Kan hij niet op zoek gaan naar iets anders?

@summie, ja het is een oudje en alleen maar een zonnehemel. Maar het helpt me net een heel klein beetje bruiner te worden en minder te verbranden in de zomer. Heb een erg witte huid, wat eigenlijk niet goed bruin kan worden :frowning:
Ik heb idd weer lekker mijn 2 dagdelen in de week. Moet er eigenlijk ook nog bij sporten, maar daar ben ik jammer genoeg nog iets te vaak te moe voor

Lijkt me zeker ff schrikken als askim met dat nieuws komt. Maar wel super dat ie het uiteindelijk toch heeft durven vertellen. Is denk ik veel moed voor nodig.

Ik moet eindelijk gaan slapen, want om 7h30 gaat de wekker. En mijn lichaam kan zo slecht tegen vroeg opstaan
 trusten dames en een fijne dag morgen!

Via Wereldwijzer app

***28-03 Yavrum1 :turkey: Antalya 38 nachtjes
17-04 Sevimli :turkey: Kusadasi en Bodrum 58 nachtjes
29-05 Yavrum1 :turkey: Antalya 100 nachtjes
28-06 Littleone :turkey: Marmaris 130 nachtjes

******BACK AT

Yavrum1 06-04
Sevimli 27-04
Yavrum1 02-06
Littleone 13-07***

***- BIRTHDAY’S.

29-03 Yavrum
18-05 Sevimli
16-06 Littleone
01-08 Sogutkoyu
09-08 Miloutjuh
21-08 Mutlu
06-11 Miss1993
15-11 Egwene
24-11 LadySide
11-12 Vanoek
13-12 turkije lover
17-12 Tamara082
21-12 Pookie
12-01 Wanderlust
18-01 Kida
26-01 Fieeh

***-samen met vriend sinds:

*[SIZE=4]Sogutkoyu: 14 juni 2007
Fieeh : 10 augustus 2009
[/SIZE]
Cindyyy: 24 oktober 2009
Yavrum1 : 26 augustus 2011
Miss93 : 1 september 2011
Mutlu : 19 mei 2012
Sevimli : 1 augustus 2012
Miloutjuhh : 29 juli 2013
LBDS : 1 augustus 2013
Littleone : 1 augustus 2013
Dalyanlove76 : 27 september 2013

Hallo meiden,

@Kardelen, is je plan van aanpak goed gekeurd door je begeleiders? Dan kan je daarna weer door saaie dagen op stage is ook niks aan.
Mijn askim moet na zijn studie ook nog in dienst en ziet er zelf heel erg tegen op. Het is volgens mij heel erg afhankelijk van waar ze terecht komen hoe zwaar de dienst tijd is.

@Mariska goed dat je hem toch nog even hebt kunnen spreken, en je spreekt hem vast weer vanuit een internetcafe.

@Tam ook al problemen met de app. Gelukkig heeft ladyside je even geholpen :slight_smile: Nee nog geen uitzicht op werk :frowning:
Een avondje thuis is ook lekker toch samen op de bank lekker dicht tegen elkaar aan :slight_smile:
En af en toe even tijd voor jezelf dat snap ik heel goed, heeft iedereen denk ik wel eens even nodig.
Wel gek dat hij zegt niet meer van iemand te kunnen houden maar wel met je samen wilt zijn. Hoop dat hij daar nog met je over kan gaan praten meid! Geniet!

@summie, zo ik miste het schaatsen ook gisteren. Vandaag weer, alleen vind ik die 10 km nooit zo leuk, die ritten duren zo enorm lang.
Ze had het toen ik in Turkije was ook altijd de eerste paar minuten met skype dat ze niets zei. en nu had askim maar 5 minuten dus had ze geen tijd om op gang te komen hahahah.
concertje is op 29 maart. Duurt nog ff maar het is zo leuk om te zien hoe actief de kinderen er mee bezig zijn. We hadden enorm veel materiaal staan en ze mochten gewoon iets knutselen wat met piraten te maken had. Alles wat we maar kunnen gebruiken om de zaal aan te kleden. Zo leuk om die creativiteit van de kids te zien. Er werd echt van alles gemaakt. De jongste zaten lekker te kleuren, maar de grote gingen aan de slag met dozen enzo om er piratenboten en kanonnen en dat soort dingen van te maken.
Het gaat heel slecht met de Turkse economie, dat is wat ik van mijn askim hoor. Voor ons is het op dit moment gunstig als we naar Turkije gaan 1 euro is meer dan 3 Lira, maar voor Turkije is het heel slecht. Ik zag er laatst ook iets over op het nieuws hier in NL. Askim krijg altijd al veel te weinig salaris om echt van te kunnen leven, hij verdiend altijd al onder het minimum loon en dan geeft hij ook nog eens een heel groot deel aan zijn familie. Even schrikken als je askim je zo iets verteld, het is natuurlijk gek dat het allemaal mogelijk is. Het gebeurd in Nederland ook wel eens dat een bedrijf geen salaris meer kan betalen maar dan word het al snel verklaard. En voor mijn gevoel zijn er in Turkije gewoon bijna geen regeltjes die werknemers tegen dit soort dingen beschermen.
Bij mijn askim staat er niks op papier over hoeveel hij verdient. Hij zegt dus ik kan wel ergens gaan klagen dat ik onder het minimumloon verdien maar dan is het mijn woord tegen dat van mn baas. Dat win ik nooit.
Al toen ik in Turkije was werd het leven daar duurder, Een brood of een simit werd duurder en Sommige dingen van groente en fruit was al enorm duur op de markt. Toen ik net in Turkije woonde vorig jaar augustus betaalde we nog geen lira voor een kg aardappelen toen ik in december afgelopen jaar weg ging meer dan 2 lira.

@Wl askim en ik appen eigenlijk heel veel, en ging altijd goed. Maar het is gewoon tijd dat hij weer lekker naar huis gaat en wat vrije dagen heeft. Hij zit sinds 13 december in Antalya heeft ook sinds dien niet een dag vrij gehad, hij mist zijn familie en mij is niet makkelijk. Goed bezig met sporten! Is het eigenlijk nog goed gekomen met een woning voor je askim?

@Egwene ik heb toen nog een tijdje aan aquadance en stijldansen gedaan maar daar ook mee gestopt en toen muziek gaan maken, daardoor bleef er toen naast mijn studie weinig tijd over voor sport.
Het blijft toch een nare situatie door wat er daar gebeurd is. Ik weet ook niet goed wat voor advies ik je moet geven, want alle twee de opties klinken eigenlijk logisch, ja misschien is hij echt gek op je was hij onzeker en bang en misschien had hij inderdaad slechte ideeën. Ik hoop dat je toch nog wat van hem hoort. Het zou voor mij, na wat hij gedaan heeft. Heel lastig zijn om hem weer te vertrouwen wat je zegt hij heeft me laten stikken, wie zegt dat dat geen tweede keer gebeurd zou bij mij heel erg door mijn hoofd spelen.

@Yavrum, ik snap dat je hier bang voor bent, maar waarschijnlijk is hij gewoon druk! Je moeder staat toch wel achter jullie relatie? Die kent hij toch ook? Dat scheelt waarschijnlijk al een hoop voor hem!

Best wel een leuke middag gehad gisteren, ik storte alleen een beetje in dus ben eerder weg gegaan. Heb een enorme koortslip en een mond vol blaren dus vandaar dat ik me niet echt goed voelde. Om 22.00 uur was ik ook al nok-out. Mond nog steeds pijnlijk dus vanavond niet naar de muziek. geen plannen voor vandaag eigenlijk.

Sorry, maar ik weet het echt even niet. Gisteren echt enorme ruzie gehad. Vandaag doet askim weer normaal, maar hij zegt nu dat hij helemaal geen vriendin wilt, dat hij gelukkiger is als hij alleen is!!! Maar hij is al vanaf dat ik hier ben zo. En tegelijkertijd behandeld hij me wel als een prinses!!! En dan houdt hij weer afstand. Hij zit heel erg met zichzelf en is boos op het leven. Maar ik krijg geen antwoord op mn vraag “waarom wil je me hier hebben?” Want we slapen nu ook apart en dan komt hij daarvoor wel tegen me aanliggen om film te kijken en is het supergezellig. En we doen niet zoveel omdat hij amper geld heeft en ik mag niks betalen!!! Ik snap echt werkelijk waar totaal niks van hem!!!
Volgens zn broer is hij altijd zo moeilijk
 pffff

Zit nu op een terrasje te wachten op de Nederlandse vrouw, we gaan gezellig wat drinken samen.
En straks met “askim” weg.
Als iemand deze man begrijpt hoor ik het graag!!!
Gelukkig is het 20 graden en geniet ik wel heerlijk van de zon :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Aaah shit Tam!!! Vind het echt rot voor je, wat is dat toch met die mannen daar? Zit er iets in het water :wink: Eerst Egwene al, nu jij
 wel fijn dat je nog even iets gaat drinken met die Nederlandse dame, even ontspannen en iets leuks doen.
Ik hoop dat jullie eruit gaan komen. Maar apart slapen? Waar slaapt hij dan??? Vreemd!!
Geniet in ieder geval zoveel mogelijk :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Zit op stage maar kan het niet laten om tussendoor even te updaten aangezien het vandaag ook nog rustig is
 en zo gaat de dag tenminste een beetje sneller haha.

ewgene: inderdaad de drukke periode met stage gaat nog wel komen! Hoe gaat het met jou afstudeerscriptie? Al een beetje op weg?
Oh meid wat vervelend voor je dat je je zo voelt! En dat thuis zitten doet het dan inderdaad niet goed, zorg dat je een beetje afleiding vind in iets. Lekker sporten ofzo? Buiten rondje hardlopen, is nog goed voor je ook! Toen het over was tussen mij en askim was ik ook zo. Ik dag droomde ook heel veel over dat we weer bij elkaar zouden komen, op een gegeven moment werd dat minder en kijk nou is het weer helemaal goed tussen ons. Alles kan meis! Maar laat niet je leven er nu door beĂŻnvloeden, gewoon lekker genieten hoor.

tam en summie: Ik ben bang dat askim ook zo uit het leger komt als jullie mannen. Askim is nu al iemand die veel heeft meegemaakt, veel boosheid in zich heeft en heel gevoelig kan zijn. Hij ziet er ook echt tegen op en heeft echt geen goed woord over voor het leger. Hij kan niet zo goed tegen autoriteit en zegt dat je in het leger echt als een dier behandelt wordt. Hij zegt zelfs dat hij hoopt dat ie psychisch niet goed gekeurd word en als die wel goedgekeurd wordt dat hij daar wel psychisch gek wordt. Ben dus heel benieuwd wat voor askim ik terug krijg

tam: hmm lastig meid. In je vorige stukje klonk het allemaal nog wel positief, maar nu lijkt het alsof je er ff door heen zit. Knuffel! En hoop dat jullie er samen uit komen.

Summie: De eerste keer dat ik bij askim was hebben we ook heel veel foto’s gemaakt, maar die zijn ondertussen al uit 2012, dus ik moet me collectie maar even aanvullen de volgende keer haha. Met mij en askim gaat nog steeds alles goed. Gisteren elkaar lekker lang gesproken en meneer is gek op schaken dus hebben we samen een online schaakspel gedaan, maar ik ben helaas niet zo goed haha.
Mijn askim zit financieel gezien ook niet zo goed, vertelde mij laatst ook dat hij het salaris van het hotel waar die toen een maand gewerkt heeft ook nooit heeft gekregen
 Of hij ook vind dat het leven in Turkije duur is geworden weet ik niet, maar denk dat dat best wel zo kan zijn nu de lira minder waard is. Over de toekomst van Turkije is askim wel positief. Maar mijn askim heeft soms nogal vage verhalen over Turkije. Bijvoorbeeld dat ze een soort van europese unie willen opzetten, maar dan met arabische landen en dat er heel veel olie in de grond zit in turkije maar ze pas in 2020 ofzo dat mogen opboren. Volgens mij is hij nogal een aanhanger van complottheorieën haha.

Milou: Ik ga vanmiddag het plan van aanpak met ze bespreken, maar ze hadden er al eerder naar gekeken dus het zit wel goed volgens mij!

Tam: Ik vind het moeilijk om je hier vandaan advies te geven. Maar jouw tekst gaat over hem maar wat wil jij? Hoe zit het met jouw gevoelens?Wat wil jij met deze man? Als jij weet wat je wilt dan zou je het bv met hem kunnen delen. Maar zo te horen zit hij in de knoop met zichzelf en weet hij het even niet zo goed. Persoonlijk denk ik dat als je hem echt leuk vind voorzichtig moet zijn met hem onder druk zetten, ik denk dat het een averechts effect heeft. Is het misschien niet gewoon een veel beter idee dat jij je lekker bezig gaat houden om plezier met hem te maken en dat je alle moeilijke onderwerpen even parkeert, dan zie je van zelf waar de weg heen gaat. En dat hij juist niet met jouw het bed heeft deelt vind ik alleen maar respectvol! (Maar dat is mijn persoonlijke opvatting)

Miloutjuhh: De 10km is mijn favoriete afstand ook niet. Wat klinkt dat ontzettend leuk en gezellig hoe jij met de kids met dat concert bezig bent. Hoeveel kids spelen mee? Wel balen dat jij nu je een koortslip hebt zelf niet kan spelen. Dat is ivm pijn of besmettingsgevaar? Thanks voor het stukje info over Turkije. Die situatie van jouw askim is trouwens ook niet leuk. Ik heb er veel respect voor dat hij zo open en eerlijk is geweest, ik vind het afschuwelijk maar tegelijkertijd geeft het een goed gevoel dat hij het heeft gedeeld en ik heb ook besloten dat ik er voor hem wil zijn, naar hem wil luisteren, eventueel wat tips ga geven maar vooral niet ga zeggen wat hij moet doen. Ik heb het idee dat hij zich er best wel minderwaardig onder voelt en zo hoop ik hem in zijn waarde te houden. Het is walgelijk dat werknemers bijna alleen maar plichten ipv rechten. Mijn gevoel zegt dat het bedrijf waar askim werkt gaat failliet, terwijl askim vind dat hij vertrouwen in het bedrijf moet houden. Ik vind dat hij zo solidair is, maar misschien is dat ook wel cultuurverschil? Tegelijkertijd weet ik ook niet of de toestand in Syrië economisch ook een rol speelt. Askim zei zelf ook dat voedingsmiddelen een keer zo duur waren geworden.

Mariska: mooi om te lezen hoe jullie hier samen in groeien. En was het vanmorgen een bijzondere goedemorgen?

Yavrum: Oooh meid wat een rot situatie. Begrijpelijk dat het je niet lekker zit, heb je alweer contact gehad met je askim? Terwijl ik denk dat je askim echt wel komt. 15maart komt wel mooi dichterbij, heb je al leuke ideetjes bedacht wat je samen wil doen?

LadySide: Maakt niet uit dat het een oude is, toch lekker dat het je een kleurtje kan geven. Ben jij in Turkije weleens naar de hamam geweest? Echt een aanrader voor jou, sinds die tijd word ik egaal bruin en nooit meer pijnlijk verbrand. Kon je vanochtend wat uit je bed komen en gezellig gewerkt? Het is niet leuk, maar het geeft me toch wel een heel goed gevoel dat askim zich zo kwetsbaar heeft durven opstellen

Via Wereldwijzer app

@Summie Het was idd wel fijn om nog even een goeie morgen van hem te krijgen
 Hij heeft gezegd: ik weet dat jij je druk maakt maar dat is nergens voor nodig alles komt goed

Het is alleen een klote situatie dat ik niet weet wanneer ik hem weer kan spreken, en kmis hem eigenlijk nu al ookal heb ik vanochtend nog wel even bijna anderhalf uur met hem kunnen praten
 :frowning:

Maar hoe ist met jou, voel je eigen al wat beter?? Gaat het eindelijk de goeie kant op??

@Summie, Ja oudje of niet
 het werkt in ieder geval een beetje :slight_smile: Een hamam heb ik nog niet geprobeerd, ik vind het niet zo fijn om als volle dame daar te liggen. Een vriendin zei wel dat je je zwemkleding kan aanhouden, maar ik weet niet of ik mij daar wel compleet op mijn gemak voel
 Maar je schijnt dan idd een erg mooie kleur van te krijgen. Wie weet durf ik het in April, in de hoop dat het niet zo duur is.
Was vanochtend een uur eerder wakker dan gepland, door gillende sirenes die voorbij kwamen. Dus nu proberen wakker te blijven tijdens het schaatsen, wat erg moeilijk gaat worden. Maar het werk was weer erg gezellig :slight_smile:

@Wanderlust: Ja, hij zit nu in het leger. Vandaag precies 2 weken. En al die tijd ook niks gehoord. Wat goed dat je bezig bent met hardlopen! Ik hoop het over een week ook weer op te kunnen pakken, als ik mijn huidige trainingsschema voltooid heb.

@Tam: Jeetje, wat is het inderdaad met askims + Side?? Ze gaan er heel raar van doen. Jammer dat hij zo’n afstand van jou neemt en ruzie maakt. Je komt tenslotte speciaal voor hem naar Turkije. Iemand zei het hiervoor al: waarschijnlijk zit hij in de knoop met zichzelf en durft hij jou (nog) niet binnen te laten. Ik hoop dat het snel weer beter zal gaan tussen jullie. Tot wanneer blijf je daar?

@Summie: Wat ontzettend balen dat het financieel zo slecht bij hem gaat! Het is knap dat hij het je heeft durven te vertellen. Dat bewijst maar weer hoe belangrijk jij bent voor hem. Mijn ‘askim’ had ook niet veel geld. Hij kan er zelf net van rondkomen, maar meer ook niet. Kleine kinderen en webcammen is altijd grappig volgens mij. Ik heb geen idee, want ik heb geen jongere nichtjes/neefjes of wat dan ook. Ik vind het heel fijn om te lezen dat het weer een beetje beter met je gaat. Je zal nog wel vaker terugslagen krijgen, denk ik. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe vaak je ook weer opkrabbelt en door gaat. Hopelijk is de uitslag volgende week goed en kan je met een gerust hart verder revalideren. Om een antwoord op jouw vragen te geven. Zeker heb ik er aan gedacht om hem dit allemaal te schrijven, maar wanneer leest hij het? Ik heb gisteravond er wel iets over geschreven. Dat ik veel vragen heb en dat het me nog altijd onduidelijk is waarom hij nou weg bleef in januari. En dat ik bang ben dat hij me zoiets weer zal flikken, mocht ik ooit weer voor hem naar Turkije gaan. Maarja, hij leest het nu niet. Ik doe mijn best om afgeleid te worden. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed :slight_smile:

@Mariska: Lastig even om nu met hem te communiceren, maar heb het idee dat hij toch nog wel wat probeert voor je.

@LadySide: Het is inderdaad nu gewoon wachten tot hij iets van zich laat horen. Dat kan nog heel lang duren. Maar het was sowieso even fijn om het gisteren van me af te schrijven. Niemand die het antwoord heeft natuurlijk, maar het luchtte wel op. Heerlijk even onder de zonnenbank geweest, zo te lezen. Heel fijn.

@Yavrum: Vervelend dat je hem niet te pakken krijgt
 Het kan vanalles zijn, maar het spookt nu wel door je hoofd. Gelukkig komt hij naar jou toe binnenkort! Dan zijn jullie fijn samen en kunnen jullie alles bespreken.

@Milou: Jouw askim dus ook nog het leger in
 Na alle verhalen hier hou ik mijn hart vast. En ja het is heel erg afhankelijk van de plek of het zwaar is of niet. Hij mag van mij overal terecht komen, als het maar niet het oosten is waar het zo onrustig is weer. Jouw askim financieel dus ook niet stabiel. Heel vervelend dat er zo weinig geregeld is voor werknemers. Ik hoop dat je snel weer opknapt en minder pijn in je mond zal hebben! Doe maar lekker rustig aan vandaag.

@Kardelen: Mijn scriptie vordert. Ik ben gisteren de 3000 woorden gepasseerd. Langzaam begint het dus iets te worden. Maar ik heb tot eind juni de tijd, dus ik doe het heel rustig aan. Liever langzaam en zorgvuldig, dan nu alles voor eind maart afraffelen. En ja, alles kan nog gebeuren. Ik zit er gewoon mee dat ik niks weet. Ik wist niet eens dat hij eerder dan 10 februari (zijn startdatum, had hij verteld) zou vertrekken. Hij had geen afscheid genomen. Dus opeens was hij weg
 Daar heb ik het moeilijk mee gehad. En nu is het lange wachten begonnen op een teken van leven. Ik probeer overal afleiding te zoeken. Het gaat steeds ietsje beter. Succes verder op je stage! :slight_smile:

Vanochtend zoals altijd studie gedaan en Frans geleerd. Vanmiddag op de achtergrond het schaatsen aanzetten. 10 km vind ik echt een hele saaie afstand, maar wel leuk als Nederland weer wint. Verder eigenlijk geen plannen vandaag. Sporten heb ik ook al gedaan net. Volgens mij studeer ik gewoon te snel haha
 Ik voel me gelukkig wel weer iets beter. Het opschrijven van mijn zorgen heeft me even goed gedaan. Het verandert niks aan de situatie, maar het kan even helpen.

Ik stuiter ff langs
 Super prestaties bij het schaatsen en daarna gebeld voor een sollicitatie gesprek. Had al een mail terug met nee maar nu toch gebeld morgen middag gesprek.
Nu eten probeer vanavond nog even verder te reageren.

Via Wereldwijzer app

Miloutjuhhhh: Wauw meid
 TOPPERTJEEEEE!!! Ik ga voor je duimen.

Kardelen: Meid dan heb je een heel goed excuus om heel snel terug naar je askim te gaan voor nieuwe foto’s :slight_smile: Balen dat je askim het financieel ook moeilijk heeft. Ik moest lachen over zijn complottheorieĂ«n, zo houd mijn askim van duiken, stel je voor dat ie een schat vind haha. Heftig hoor dat je askim zo tegen het leger op kijkt. Hoe oud is ie? Askim heeft heftige dingen meegemaakt, kon het niet verwerken en had grote schuldgevoelens. Hij zal zelf wel zeggen: ‘En dan zeggen ze nu ben je een ‘man’ want je hebt het vaderland gediend maar er word vergeten dat je de rest van je leven verder moet leven met het feit dat je een moordenaar bent.’ Ik vind alleen dat askim te veroordelend is naar zichzelf, maar het hoopvolle en het mooie is dat hij nu zelf zegt: ‘Het leven heeft gewonnen van de hel en ik geniet weer van het leven.’

Egwene: HĂ© niet zo snel leren jij :stuck_out_tongue: heel fijn om te lezen dat jij je weer wat beter voelt. Ik zou je vooral het advies willen geven, maak gebruik van ons om je hart te luchten! Met z’n allen staan we hier sterk. Ik begrijp dat je het maar niks vind dat hij in dienst zit, misschien kan die l zin die ik ook aan Kardelen schreef ‘Het leven heeft gewonnen van de hel en ik geniet weer van het leven,’ jouw wat hoop geven. En niet meer dan logisch dat het vertrouwen in hem een flinke deuk heeft opgelopen. Ik hoop heel erg dat jij je weg erin gaat vinden. Vandaag zelfs weer een terugval, ik vrees ook dat het niet de laatste zal zijn. Ik moet mezelf heel erg aan herinneren waar ik vandaan kom, maar wat is het frustrerend als je zoveel geduld moet hebben.

LadySide: En kon je wakker blijven tijdens de 10km? Ik vond het helemaal geweldig. Ik heb ook niet maatje 36 hoor :wink: ik zou in NL nooit naar bv een sauna gaan. Ik heb me ooit laten overhalen, vond het doodeng, maar sinds die tijd ga ik elke keer als ik in Turkije ben. Het Turkse sfeertje is leuk. Mannen en vrouwen zijn gescheiden, iedereen is in badkleding en mijn ervaring is dat als je een grens aangeeft dat ze die accepteren en daarna voel je je herboren, schoon en je word heel mooi egaal bruin en ik ben nooit meer verbrand. Meid we zouden gewoon es samen moeten gaan in Turkije. :stuck_out_tongue:

Mariska: Het blijft zo te horen moeilijk voor je dat je niet weet wanneer je weer contact met hem hebt. Nu heb ik makkelijk praten want mijn askim apped de hele dag door. Maar ik hoop dat je in de tussentijd wat afleiding vind want anders lijkt het me heel zenuwslopend.

Via Wereldwijzer app

@Summie: Dat vind ik idd lastig
 Sinds dat we eigenlijk iets hebben heb ik nog nooit zo lang niet met hem kunnen praten
 Dat deed mijn askim ook als hij niet hoefde te werken
 Dus van heel de dag of alleen in de ochtend en in de avond na helemaal niks
 En ik mis hem gewoon nu al zo erg, en die 2 weken duren nog zo lang :frowning: 
 Ik hoop gewoon echt snel weer iets van hem te horen
 Ik weet wel dat hij zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat het allemaal goed komt maar toch doe ik dat wel een beetje :(
 En hij heeft beloofd dat hij af en toe online kan zijn door naar het internet café te gaan dus ik hoop gewoon snel weer even contact met hem te krijgen

Daarom ben ik zo blij na al die verhalen die ik hoor van askims die nog et leger in moeten dat mijn askim gelukkig al in het leger heeft gezeten voor ik hem heb leren kennen

@Miloutjuh & Summie: Mijn moeder vind het natuurlijk ook niet zo leuk dat ik met een buitenlander ben, maar ze staat mijn geluk niet in de weg en accepteert hem en vind hem ook wel een leuke jongen heb ik de indruk :slywink: Heb askim vanmorgen heel even kunnen spreken. En beide dingen kloppen eigenlijk een beetje. Hij is momenteel heel druk met de bakkerij, blijkbaar zijn er weer wat problemen, maar hij is ook heel boos op men zus. Hij zij dat hij eigenlijk niet meer naar België wil komen, maar dat hij toch komt voor mij. Zijn ouders weten het ook en zijn ook boos. Die willen niet weer problemen zoals met de schoonfamilie van zijn zus. Ik ben al iets geruster, maar heb toch nog wel schrik. Maar het zou erg zijn als hij het nu zou opgeven vanwege mijn zus, terwijl hij eind april zooooveel moeite heeft gedaan om me terug te krijgen!

@Miloutjuhh: Veel succes op je sollicitatiegesprek morgen!!!:thumbsup:

@Summie: Ja, mijn planning is helemaal rond! :stuck_out_tongue: Askim wou ook graag naar Parijs en/of Amsterdam. Het is Amsterdam geworden (voorlopig). Treintickets waren gewoon veel te duur. Daarvoor kan ik heen en terug naar Antalya, maar we gaan wel een dagje naar Amsterdam met de auto. We gaan gebruik maken van Park en Ride. Als ik het goed begrepen heb, kunnen we daar voor 8 euro, 24 uur parkeren en krijgen we tot max. 5 kaartjes voor het openbaar vervoer naar het centrum en terug. Verder nog een dagje naar de zee, Brugge, zwemmen in Center Parcs waar ik men stage heb gedaan, railbiken, grotten, Brussel,
 Die week is veel te kort! :tongue:

De Belgian Bullets staan na de eerste dag Bobslee op de vierde plaats! :slight_smile: Zelf gokten ze op de top 8, hun coach op de top 6! Hopelijk kunnen ze de vierde plaats houden en het zou een mirakel zijn, maar stiekem hoop ik dat ze nog een plekje hoger eindigen!

Ik was het vergeten, maar ik wilde jullie nog vragen wat we zeker moeten bezoeken of doen als we een dagje naar Amsterdam gaan?