Yavrum: En hebben de bobsleeërs gewonnen? Is België net als Nederland ook succesvol met de Olympische Spelen? Die Belgische schaatser was toch een verrassing dat hij 4de werd? Ik ben het even vergeten, maar wanneer komt je askim ook alweer? Al spannend?
Sevimli: Meid het is je vergeven, geniet jij nog maar lekker van je askim!
Miloutjuhh: Ik moet echt afkicken nu er geen schaatsen was en jij? Volgens mij ben jij echt een leuke tante voor je nichtje als ik jouw verhalen zo lees. Maar och wat jammer dat je nichtje dan spontaan haar tong verloren is. Dus je askim had dus niet voldoende charmes in de strijd gegooid haha. Maar misschien is ze natuurlijk ook wel onder de indruk van dat scherm. Mijn nichtjes hebben al een aantal keren met askim geskyped en het is zo ontzettend grappig lees: gekke bekken trekken en zwaaien enzo. Ik vertelde mijn oudste nichtje van 4 dat askim Engels sprak, dus toen zei tegen askim: I’m a girl and you a boy. en we hebben toen zo gelachen… Wilde het piratenpakken maken een beetje? Wanneer is dat concert?
Kardelen: Ik heb best wel veel foto’s van askim en mij, overal waar we waren sprak askim mensen aan jong,oud,man,vrouw,Turks of toerist of ze een foto van ons wilde maken. Was toen heel grappig maar wel ideaal want er zijn nu wel mooi veel foto’s. Wat vervelend dat je geen werkzaamheden had op je stage, dan duren die dagen ook zo lang. Hoop dat je snel weer verder kunt gaan met je opdrachten. En tussen jouw en je askim gaat het nog steeds super?
Mariska: Ach meid wat een vervelende situatie weer voor jouw, het zit jouw ook niet echt mee hè eerst niet naar hem toe kunnen en nu dit. Net als wat LadySide zei is inderdaad een internetcafe misschien een optie. Ik wil je niet kwetsen of onzeker maken en ik twijfel of ik het met je moet delen, maar ik wil eerlijk tegen je zijn. Meid volgens mij ben jij veeeeeeeeel te lief voor je askim en accepteer jij heel veel van hem zodat hij overal mee weg komen. Meid ik vind dat jij het verdiend dat hij echt wel wat meer moeite mag doen voor jouw!!!
LadySide: Lief dat je vraagt, het gaat gelukkig weer wat beter dan gister. Ik kon vandaag mijn dbo’tje (dom blokje om) weer volhouden, gisterochtend had ik al wat teveel gedaan en was vervolgens helemaal kapot, veel te ver over mijn grenzen gegaan en de hele dag last gehad van de gevolgen. Vandaag weer effe bloed laten prikken en ik ben door de scan geweest. En hoe is het met jouw meid? Moest je vandaag werken of was je nog lekker een dagje vrij?
Egwene: Natuurlijk mag dat meid, iedereen mag hier haar hart luchten! Allereerst een dikke knuffel!!! Ooh ik wou zo graag dat ik je kon helpen en dat ik je antwoord kon geven. Maar helaas is dat maar één iemand die dat kan. Heb je er al aan gedacht om wat jij nu hier hebt geschreven dat naar hem te sturen? Maar echt vervelend dat jij je zo voelt, maar net als wat jezelf ook zegt heb je nu ook tijd om na te denken en te piekeren. Zijn er mogelijkheden om wat afleiding te zoeken, bv ga haken, een cursus volgen, leuke dingen doen, afspreken met vriendinnen, je slaapkamer opknappen o.i.d.? Ik hoop dat jij je heel snel weer wat beter gaat voelen! Enne ontzettend lief dat je schrijft dat jouw gevoel over askim en mij dat het wel goed zit tussen ons…’
**WL: **Wij whatsappen juist heel veel, alhoewel ik wel moet bekennen als er misverstanden hebben dat het wel vaak door what’sappen komt. Hoe is het verder met je?
Tam: Meid leuk om weer wat van je te lezen. Oh jakkes wat vervelend dat hij afstand houd omdat hij bang is om je ziek te maken, wel heel lief maar wel ontzettend balen. Want ik begrijp dat zo te lezen jij toch wel verlangd naar een stukje intimiteit. Wat heerlijk dat je toch nog lekker op het strand bent geweest, hoe warm is het in Side? En wat super dat je nog steeds contact hebt met die Nederlanders. Hahaha zijn broer wil jouw dus al in de familie hebben
Wat jij schrijft over jouw askim’s dienstplicht is voor mij heel herkenbaar. Mijn Askim is een hele gevoelige man en heeft mij ook verhalen verteld over het leger, hoe moeilijk het voor hem was om verder te leven, dat hij destijds ook echt even de weg is kwijtgeraakt omdat hij het maar niet kon verwerken. Meid heeeeeel veel plezier!
Update van mij: Gister was een rotdag (zie stukje LadySide). Ik heb een heel gesprek gehad met askim en toevallig lag ik vanochtend in de krant een artikel over de Turske economie en eigenlijk houd het me de hele dag wat bezig. Askim moest mij gister wat vertellen en ik moest beloven niet boos op hem te worden maar het komt er op neer dat hij blut is en het spaarpotje (geld wat hij spaarde om op den duur samen op vakantie te gaan = zijn wens) nu moet gaan gebruiken om financieel rond te kunnen komen. Hij blijkt gewoon al tijden geen salaris te hebben gehad en hij zegt dat het leven in Turkije heel erg duur is geworden. Heb hem verteld dat hij zich niet schuldig moest voelen en dat ik juist blij voor hem ben dat hij nog een potje achter de hand heeft. Even voor de duidelijkheid hij heeft me niet om geld gevraagd, zal hij hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen, maar ik schrok hier toch best wel van. Maar hij vertelde dat het zoiezo in Turkije heel slecht gaat en dat meerdere vrienden en familieleden in zijn omgeving dezelfde problemen hebben en dat hij eigenlijk best wel heel somber is over de toekomst van Turkije. Ik was benieuwd hoe zit dat met jullie askims?