Turkse Liefdes Kletstopic: DEEL 97!!!

Euh, Mariska… heeft je Askim nergens toegang tot een internetcafe of ergens gewoon een café met wifi??
Of woont ie zo in de middle of nowhere dat het er allemaal niet is?

@Summie: Hoe is het vandaag met je? Nog steeds zo’n rotdag of is het ondertussen alweer een stukje beter?

Sevimli, Groot gelijk hoor dat je er minder bent hier. Tijd met je askim doorbrengen is toch ook veel leuker!

@ladyside Dat zou ik eigenlijk niet weten… Eigenlijk ook niet aan gedacht om het hem te vragen, maar bedankt voor de tip kzal het meteen eens aan hem vragen… Al doet hij dat maar 2 keer in de week…

Een internetcafe kost daar volgens mij niets of heel weinig. Aangezien ik ook vaak uuuuren met iemand zit te facebooken/cammen, en hij zit ook gewoon in een internetcafe. Dus dan kan het op zich ook wel vaker :wink:
Sms hem es zou ik zeggen, dan weet je het.

Hij smst eigenlijk vrij weinig terug… Maar hij was net nog even online, hij had nog 6mb over blijkbaar… Dus heb hem een berichtje op Facebook gestuurd dus als hij weer online komt dan hoor ik het wel van hem… Het hoeft van mij ook niet iedere dag al zou hij maar 1 of 2 dagen even naar een internet café gaan dan ben ik al blij… Gewoon om even een paar minuutjes met hem te kunnen praten…

Ik heb net op iedereen gereageerd en een uitgebreide update geschreven, wordt mn bericht niet geplaatst! !!!

Via Wereldwijzer app

LadySide: ik heb je askim nog niet gezien, ben nog niet in Side centrum geweest.

Summie: ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt!!

Egwene: ik hoop dat je snel oets hoort van je askim, want lijkt me dat je je er onrustig onder voelt!! Hij heeft je toch goed geraakt!! Ik hoop dat hij naar je toe komt als je in Turkije bent en hij vrij is.

Ik plaats nu maar in korte stukjes, voor ik weeer alles overnieuw kan schrijven.

Via Wereldwijzer app

@LadySide: Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger naar jouw askim haha… Als iedereen hem nu op gaat zoeken, gaat hij zich nog populair voelen! Jammer dat ik hem niet op kon zoeken toen ik in Side was. Ben hel benieuwd wanneer je zult gaan en waar je dan zal verblijven. Fijn dat hij zo vaak zegt dat hij je mist en dat hij zoveel van je houdt. Die bevestiging heb je in ieder geval.

@Milou: Zo blijkt maar weer hoe belangrijk het is om in een groep te passen. Jij kon de snelheid niet meer aan, en ik was te jong. En daardoor beide afgehaakt. Maar gelukkig wel snel een andere passie gevonden: het dansen. Doe jij nog iets aan sport of helemaal niet meer nu? En awh, schattig dat ze opeens niks meer wist te zeggen toen ze aan het skypen was met je askim.

@Littleone: Druk, druk, druk! Wel leuk dat je even wat laat horen.

@Yavrum: Eendjes haken… Ik doe het je niet na. Sowieso heb ik het geduld simpelweg niet om iets moois te maken. Ik hoop dat je snel je askim even spreken kan. Zoiets moet vast opluchten.

@Summie: Ik hoop voor jou ook dat het bij 2 blijft haha;) Volgens mij zit het wel goed tussen jullie. Gisteren een baaldag, hopelijk vandaag beter? Ik gun het je heel erg.

@Kardelen: Jammer dat je even niks te doen hebt op stage. Maar je zal het vast nog wel druk krijgen. Tablets zijn inderdaad qua formaat handiger, maar ik heb liever een laptop haha. Dat ben ik zo gewend! Maar waarschijnlijk wen je aan een tablet ook vanzelf wel. Ik hou alle prijzen in de gaten. Lastig dat je askim nog niet goed weet wanneer hij het leger in zal gaan. Uiteindelijk moet het toch en leuk zal het nooit worden. Beter vroeg dan laat…

@Mariska: Balen dat je even geen gesprekken meer kunt hebben met je askim. Maar er zijn inderdaad internetcafés genoeg, dus er is vast wel een manier om contact te houden.

Mag ik heel even een klaagzang houden? Ik word namelijk knettergek. Voor mijn studie heb ik maar 2 uurtjes les in een week. Op dit moment word ik ook niet gebeld om te werken (flexkracht), dus ik zit de hele dag maar thuis. Ik zie geen andere mensen dan mijn familie. En ik mis de barman ontzettend! Morgen is het 2 weken geleden dat hij vertrokken is. Ik blijf maar zitten met alle onbeantwoorde vragen. Hoe kan iemand me zo laten stikken in Turkije na 3 avonden, maar wel zeggen dat hij van me houdt, me mist, bij me wil zijn, voor mij naar Nederland wil komen om mijn ouders te ontmoeten etc. Ik kan niet ontkennen dat hij heel veel voor mij betekend, maar ik vraag me ook af waar ik in hemelsnaam mee bezig ben. Ik heb geen flauw idee of hij überhaupt nog aan me denkt, of hij ooit wel om me gegeven heeft, of dat hij hele andere intenties had. Ik weet me er geen houding mee en door deze stilte weet ik het gewoon niet meer. Ik heb teveel tijd om na te denken. Dan zit ik weer te dagdromen over dat ik hem weer zie, of samen een toekomst heb met hem. En het andere moment weet ik gewoon dat ik niet wijs bezig ben. Als hij me 1x laat stikken… dan zal 2x ook wel gebeuren. Dus zoals jullie merken: complete puinhoop haha.

Kardelene: Ik hoop voor jou en je askim dat jullie voordat hij on het leger gaat nog een tijd samen kunnen zijn, want als hij het zwaar krijgt in het leger, kan hij daar erg veel steun uithalen!!

En ik hoop dat jullie askims het niet zo zwaar krijgen als die van mij het heeft gehad. Want ik zit met een man die veel boosheid in zich heeft en soms gewoon echt leeg is, door wat hij daar heeft meegemaakt! !
Maar gelukkig zijn er ook veel askims die het niet zwaar hebben gehad!!

Mariska: ik hoop dat je je askim toch regelmatig kan spreken en snel naar hem toe kan gaan, want die onzekerheid is slopend voor je!!

LBDS: Hoe is het met je meis? Gaat alles nog wel oké?

Via Wereldwijzer app

Yavrum: ik heb jouw verhaal niet helemaal meegekregen, maar als ik het goed begrijp word je askim niet geaccepteerd door je zus? Wat lijkt me dat lastig voor jou!!

Milou: leuk om te lezen dat je zoveel te doen hebt. He je ondertussen al iets gehoord over eventueel werk?

Via Wereldwijzer app

@Tam jah klopt… Maar kzal tog jammer genoeg moeten wachten tot april :frowning:
Maar ik heb antwoord gehad van askim, er is schijnbaar een internet café op ongeveer 10 minuten van waar hij woont… Dus hij heeft beloofd om af en toe wel even online te komen… Dus kben wel weer een beetje gerust gesteld dat er iig een mogelijkheid is dat hij af en toe toch even online kan komen…

Neeeeeee nu is mn uitgebreide update voor de 2e keer weg!!! Pfffff

Via Wereldwijzer app

Tam, gooi hem ff in FB of zo bij 1 van ons… dan kunnen we het plaatsen! We zijn nieuwsgierig hoe je het daar hebt!!! :slight_smile:

Is goed LadySide. Thanks voor de tip!! Ik ben nu al een uur bezig!!! Al verwacht ik askim wel ieder moment…

Via Wereldwijzer app

aaaaah stomme app!! Ik vind hem er zoooo niet op vooruitgegaan! Voor de anderen die de app gebruiken: Kopieer tussendoor ff je tekst, dan hoef je niet alles opnieuw te tikken als ie het er weer uitgooit :wink:

Hoi lieve meiden!

@Yavrum: superfijn dat je askim naar je toe komt J Heerlijk!

@miloutje: Fijn dat het weer wat beter gaat tussen jou en askim. Dat over whats app herken ik, ik vind ook altijd dat askim en ik maar niet al te veel over whats app moeten praten.

@Tam: Heeel veel plezier in Turkije!!

@Egwene: Zit je askim nu in het leger dan? En heb je al zolang niks van hem gehoord?

Ik ben sinds januari ook bezig met hardlopen 3 a 4x in de week en het voelt zo goed:D

Hier de update van Tam!
Poging nr 3!!! Ik ben gisteren uiteindelijk toch aangekomen op het strand, waar we heerlijk gewandeld hebben. Ik heb trouwens geen mensen aan het strand zien liggen!! Ik was zelfs lichtelijk rood gisteren!! Daarna is askim even bij een vriend langsgegaan, die toevallig in Side was en vanochtend weer wegging. Erg goed voor zn herstel, want hij is nog steeds niet beter. …

Nu is hij met een vriend kijken voor een scooter. En als het goed is komt hij zo en gaan we wat eten en drinken met vrienden van askim. Ik moet raki drinken!!! Hahaha. Ik vind het wel fijn dat hij regelmatig even weg is (al duurt het nu te lang, haha) omdat we nog een beetje onze weg aan het zoeken zijn met elkaar. Alles eromheen zit goed. Zn broer natuurlijk. Ik heb nog steeds contact met de Nederlanders van gisteren via de app en zn oom zei vandaag dat ik met askim moet trouwen, dan kan ik in Turkije komen wonen, hahaha
Askim is dus nog steeds ziekjes en is bang dat hij me aansteekt, dus wilt met zn hoofd niet teveel in mn buurt komen. Wat niet echt fijn is als je elkaar zolang niet gezien hebt en maar een weekje hebt Dan voel ik me afgewezen en schijnbaar lijkt hij het nu te begrijpen. Want hij sprak het uit. Maar hij doet het echt vanwege het ziekzijn. Maar hij sluit zich gewoon heel erg af en praat niet!!! Verteld hij wel doodleuk dat hij niet meer van iemand kan houden! !! Maar tegelijkertijd wilt hij wel met mij samen zijn…

Yavrum: En hebben de bobsleeërs gewonnen? Is België net als Nederland ook succesvol met de Olympische Spelen? Die Belgische schaatser was toch een verrassing dat hij 4de werd? Ik ben het even vergeten, maar wanneer komt je askim ook alweer? Al spannend?

Sevimli: Meid het is je vergeven, geniet jij nog maar lekker van je askim!

Miloutjuhh: Ik moet echt afkicken nu er geen schaatsen was en jij? Volgens mij ben jij echt een leuke tante voor je nichtje als ik jouw verhalen zo lees. Maar och wat jammer dat je nichtje dan spontaan haar tong verloren is. Dus je askim had dus niet voldoende charmes in de strijd gegooid haha. Maar misschien is ze natuurlijk ook wel onder de indruk van dat scherm. Mijn nichtjes hebben al een aantal keren met askim geskyped en het is zo ontzettend grappig lees: gekke bekken trekken en zwaaien enzo. Ik vertelde mijn oudste nichtje van 4 dat askim Engels sprak, dus toen zei tegen askim: I’m a girl and you a boy. en we hebben toen zo gelachen… Wilde het piratenpakken maken een beetje? Wanneer is dat concert?

Kardelen: Ik heb best wel veel foto’s van askim en mij, overal waar we waren sprak askim mensen aan jong,oud,man,vrouw,Turks of toerist of ze een foto van ons wilde maken. Was toen heel grappig maar wel ideaal want er zijn nu wel mooi veel foto’s. Wat vervelend dat je geen werkzaamheden had op je stage, dan duren die dagen ook zo lang. Hoop dat je snel weer verder kunt gaan met je opdrachten. En tussen jouw en je askim gaat het nog steeds super?

Mariska: Ach meid wat een vervelende situatie weer voor jouw, het zit jouw ook niet echt mee hè eerst niet naar hem toe kunnen en nu dit. Net als wat LadySide zei is inderdaad een internetcafe misschien een optie. Ik wil je niet kwetsen of onzeker maken en ik twijfel of ik het met je moet delen, maar ik wil eerlijk tegen je zijn. Meid volgens mij ben jij veeeeeeeeel te lief voor je askim en accepteer jij heel veel van hem zodat hij overal mee weg komen. Meid ik vind dat jij het verdiend dat hij echt wel wat meer moeite mag doen voor jouw!!!

LadySide: Lief dat je vraagt, het gaat gelukkig weer wat beter dan gister. Ik kon vandaag mijn dbo’tje (dom blokje om) weer volhouden, gisterochtend had ik al wat teveel gedaan en was vervolgens helemaal kapot, veel te ver over mijn grenzen gegaan en de hele dag last gehad van de gevolgen. Vandaag weer effe bloed laten prikken en ik ben door de scan geweest. En hoe is het met jouw meid? Moest je vandaag werken of was je nog lekker een dagje vrij?

Egwene: Natuurlijk mag dat meid, iedereen mag hier haar hart luchten! Allereerst een dikke knuffel!!! Ooh ik wou zo graag dat ik je kon helpen en dat ik je antwoord kon geven. Maar helaas is dat maar één iemand die dat kan. Heb je er al aan gedacht om wat jij nu hier hebt geschreven dat naar hem te sturen? Maar echt vervelend dat jij je zo voelt, maar net als wat jezelf ook zegt heb je nu ook tijd om na te denken en te piekeren. Zijn er mogelijkheden om wat afleiding te zoeken, bv ga haken, een cursus volgen, leuke dingen doen, afspreken met vriendinnen, je slaapkamer opknappen o.i.d.? Ik hoop dat jij je heel snel weer wat beter gaat voelen! Enne ontzettend lief dat je schrijft dat jouw gevoel over askim en mij dat het wel goed zit tussen ons…’

**WL: **Wij whatsappen juist heel veel, alhoewel ik wel moet bekennen als er misverstanden hebben dat het wel vaak door what’sappen komt. Hoe is het verder met je?

Tam: Meid leuk om weer wat van je te lezen. Oh jakkes wat vervelend dat hij afstand houd omdat hij bang is om je ziek te maken, wel heel lief maar wel ontzettend balen. Want ik begrijp dat zo te lezen jij toch wel verlangd naar een stukje intimiteit. Wat heerlijk dat je toch nog lekker op het strand bent geweest, hoe warm is het in Side? En wat super dat je nog steeds contact hebt met die Nederlanders. Hahaha zijn broer wil jouw dus al in de familie hebben :wink: Wat jij schrijft over jouw askim’s dienstplicht is voor mij heel herkenbaar. Mijn Askim is een hele gevoelige man en heeft mij ook verhalen verteld over het leger, hoe moeilijk het voor hem was om verder te leven, dat hij destijds ook echt even de weg is kwijtgeraakt omdat hij het maar niet kon verwerken. Meid heeeeeel veel plezier!

Update van mij: Gister was een rotdag (zie stukje LadySide). Ik heb een heel gesprek gehad met askim en toevallig lag ik vanochtend in de krant een artikel over de Turske economie en eigenlijk houd het me de hele dag wat bezig. Askim moest mij gister wat vertellen en ik moest beloven niet boos op hem te worden maar het komt er op neer dat hij blut is en het spaarpotje (geld wat hij spaarde om op den duur samen op vakantie te gaan = zijn wens) nu moet gaan gebruiken om financieel rond te kunnen komen. Hij blijkt gewoon al tijden geen salaris te hebben gehad en hij zegt dat het leven in Turkije heel erg duur is geworden. Heb hem verteld dat hij zich niet schuldig moest voelen en dat ik juist blij voor hem ben dat hij nog een potje achter de hand heeft. Even voor de duidelijkheid hij heeft me niet om geld gevraagd, zal hij hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen, maar ik schrok hier toch best wel van. Maar hij vertelde dat het zoiezo in Turkije heel slecht gaat en dat meerdere vrienden en familieleden in zijn omgeving dezelfde problemen hebben en dat hij eigenlijk best wel heel somber is over de toekomst van Turkije. Ik was benieuwd hoe zit dat met jullie askims?

Thanks LadySide, deel 2 van mn update komt later. Askim kwam thuis en had aandacht nodig, hahaha. Lees: hij plofte neer op mm knieën en ik moest kemal sumal kijken!!! Daarna iets met kip gegeten en plannen zijn weer gewijzigd. Avondje bankhangen en tv kijken

Via Wereldwijzer app

Tam meid een avondje bankhangen… dat word lekker tegen hem aankruipen meid :cheer2:

@Summie Valt opzich wel mee denk ik… Ik heb het met hem over gehad, en hij gaat idd naar het internet café als zijn internet mb’s op zijn… Ik heb juist altijd het idee dat hij teveel van mij pikt met mijn onzekere gezeur tegenover hem, en dat blijft hij ook maar pikken (want het wordt wel steeds makkelijker om met askim over dat soort dingen te praten als me iets dwars zit, dus met dat teveel van hem pikken valt echt wel mee ik laat tegenwoordig steeds makkelijker aan hem weten hoe ik ergens over denk of als ik ergens mee zit wat hij toevallig gezegd heeft of over een bepaalde situatie)… Het is gewoon een lastige situatie dat hij zover weg woont en dat ik uiteindelijk die kant niet op kan…

Maar hij had uiteindelijk wel redelijk wat mb’s over achteraf (gelukkig) dus heb nog wel even wat met hem kunnen praten… Maar hij ging nu weg omdat hij graag nog good morning wilde zeggen morgen vroeg (dat vond ik dan weer super lief van hem dat hij dat speciaal wil zeggen morgen vroeg).

Ik hoop dat het snel beter met je gaat… En je mag ook eerlijk tegen me zijn hoor, eerlijkheid duurt tocht het langst…