Turks vriendje in het leger, wie nog meer?

Mijn vriend zit inderdaad in een hele strenge plaats in het oosten: Diyarbakir. Hij heeft het heel erg zwaar, maar via de telefoon wil hij er niet zo heel erg veel over kwijt. Hij zegt altijd als ik je zie en we zijn samen dan zal ik wat meer vertellen, maar niet via de telefoon. Hij heeft me wel verteld dat hij soms echt aan het huilen is, zo zwaar is het en mijn vriend heeft echt een hekel aan huilen, dus dit betekend echt dat hij het heel erg moeilijk heeft. Hij probeerd zich er doorheen te slaan en zegt ook altijd tegen me dat hij zo blij is dat hij mij heeft en dat ik hem steun, want anders had hij het niet volgehouden. Mijn vriend heeft geen weekend, dus elke dag is hetzelfde, geen vrije dagen, niks. Het is te gevaarlijk om van de basis af te gaan ivm terrorisme, dus zit hij daar “vast”.

Dece: Wat erg zeg dat is wel extreem inderdaad he ook het verschil per plek is echt heel erg. Hoe oud is je vriend als ik vragen mag?. Mijn vriend heeft het soms ook moeilijk maar eigelijk toen ik hem tijdens ze armybreak zag ging het wel goed met hem. Hij mist natuurlijk huis maar hij zit niet vast. Ik vind het echt rottig voor je vriend zeg. Me vriend heeft wel erge dngen gezien dit vertelde hij me ook. Ik hoop dat je vriend een break mag;) dan kan je naar hem toe mischien:)

Stephanie: Me vriend zit in erzurum. Ik weet niet precies wat me vriend doet want eerst was hij ober een soort ober van de hoge maar daarna had hij pijn aan ze been toen werd hij geoppereerd (dit werd door het leger betaald) toen mocht hij revalideren THUIS!!! toen ging hij terug moest hij zal maar zeggen een soort verkeer leiden je ziet ze wel in turkije in die auto’s dat moet hij doen volgens mij. Hij vertelde dat een dag er ongeveer zo uit zag 6 uur op, 3 km lopen, ff opfrissen dan weer aan de slag dan eten dan weer s avonds naar een weeshuis en de wacht houden etc. echt vet vaag. Maar soms vraag ik ja wat moest je doen vandaag nou dan bestond ze dag dus alleen maar uit slapen en tv kijken:S wel veiliger maar dan gaat de tijd voglens mij vet sloom

oh lekker dat hij even thuis is geweest toen! zo te horen heeft je vriend wel een goede leger plek. zou jou ook wel gerust stellen denk ik dan dat hij ergens bij de teroristen zit.
Me vriend heeft net weer even gebeld zooo lief! hij zegt dat hij over een maand een dag eruit mag en online kan komen… kan niet wachten!

op zich stelt het me gerust maar toch soms als ik verhalen hoor over dat een jongen zelfmoord pleeg schrik ik eigenlijk wel vind ik echt erg.
Wat fijn dat hij dan op msn komt hij mag dan idd na die maand ar een andere plaats toe he dus even naar huis en dan naar een ander legerplek. Ik denk dat jou vriend ook wel in een goede plaats zit aangeizne hij je nu al kan bellen dat kon mijn vriend eerst echt niet:P

ja nu zit hij op een redelijke plaats maar het is maar af te wachten waar hij hierna heen moet.
ik hoop op net zn goede plaats als hier al heeft hij het niet makkelijk nu
hij is blij dat hij me kan bellen en ik natuurlijk ook!
maakt het allemaal we wat makkelijker als je contact kan houden

ja inderdaad is dat fijn:) het is ook fijn voor jezelf dat je even met hem kan parten want je zit hier ook maar in onzekerheid. Ik vind gewoon dat het leger niet eerlijk gaat daar zo verschillend bijvoorbeeld het verschil tussen dece en ons. Het leger is nooit makkelijk natuurlijk. Het is ook wel fijn dat we hier onze verhalen kwijt kunnen want dan voel je je niet zo alleen aangezien niet veel mensen in je eigen omgeving (tenminste bij mij) snappen het niet

ja vind het ook wel fijn om zo me verhalen kwijt te kunnen, bij mij in mijn omgeving snappen ze er ook niet veel van.
het leger is inderdaad niet eerlijk verdeeld en er zit veel verschil tussen

Ja dat is gewoon echt onbetaalbaar voor ze echt oneerlijk!! Mijn vriend zou als hij het wou het niet eens kunnen betalen hoor want zo rijk zijn ze niet daar
Geluk toch dat jullie het getroffen hebben:) toch is en blijft het moeilijk.

Bij mij begrijpt haast niet ten eerste dat ik een vriend heb in turkije en dan als ik zeg ik zie hem nu even haast nooit:P dan snappen ze het helemaaal niet.

ja mijn vriend zei ook dat het niet te betalen was, hij heeft ook weinig geld.
en ja we hebben het zeker getroffen we moeten het nog even een tijd volhouden maar het komt goed! hoelang zijn jullie al bij jullie vriend? en zijn jullie verloofd?

wat een herkenbaar verhaal, ik heb het ook een hele tijd verzwegen want het doet pijn als mensen er van die nare dingen over zeggen maar nu ik vorige maand met hem verloofd ben mag iedereen het weten ze denken er maar van wat ze willen, ik weet wel beter!
hij is het nou eenmaal helemaal voor mij!

Shemy: inderdaad gelijk heb je dat doe ik ook Ik blijf erin geloven ook al ben ik nog jong:P
mijn vriendinnen begrijpen me wel maar niet iedereen op school etc verzwijg ik het het liefst omdat ik altijd maar dan ook echt altijd hetzelfde te horen krijg en daar word ik gewoon kwaad en verdrietig van.
Ja ik vind eigen of iedereen moet dan in het leger of niemand meot in het leger want iedereen is toch gelijk vind ik dan maar.

Stephanie: Ik ben 17 bijna 18 volgende maand:P ik ben nog niet verloofd hoor:p me vriend die heeft het er wel al over maar ben nog wel ietsje te jong hoe oud ben jij dan?>

ja wij hebben echt een geweldige dag gehad! een dag om nooit meer te vergeten
hij wilde dit graag voordat hij het leger in gaat.
hij heeft ze hele leven gespaard eigenlijk voor het leger maar daar heeft hij het feest van betaald en heb ook een mooie ring gehad.
hij heeft ze ring ook om in het leger en verteld daar trots aan iedereen dat hij verloofd is! zulke dingen maken me zo gelukkig!

ik ben 24 en mijn vriend 22, ik vond het ook nog wat te vroeg om te verloven maar ben zo blij dat ik het gedaan heb!

Hey ik en hij dragen ook alle twee een ring:P whaha ik ben nu btw 1 jaar en 2 maanden samen met hem

toevallig ik ook 1 jaar en 2 maanden! waar hebben jullie hem ontmoet?
nee hij heeft me niet gevraagd om moslim te worden en hij weet hoe ik daar over denk want ik doe het niet. hij laat me in me waarde en neemt me zoals ik ben.
hij is ook niet streng moslim dus dat maakt het makkelijker.
als we ooit kinderen krijgen zullen we nog wel wat dingen besproken moeten worden maar dat zien we later wel, hebben jullie ook msn?

Shemy, ik val je echt niet aan met mijn verhaal, maar ik wil alleen duidelijk maken dat het ook anders kan en helaas is het bij mij en mijn vriend een heel ander verhaal.
Mijn vriend is 26 (ikzelf 27), dus al wat ouder dan dat de jongens normaal in het leger moeten, omdat hij hiervoor eerst nog op school heeft gezeten. Mijn vriend komt net als jouw vriend Shemy uit Izmir, dus ook dat heeft niks te maken met waar je geplaatst word. Het is gewoon geluk hebben en helaas hebben wij dat niet met het leger. Voor de rest zijn we trouwens wel heel erg gelukkig, inmiddels alweer 2 jaar en 2 maanden samen en zijn we sinds vorig jaar oktober verloofd. Na het leger gaan we voor de mvv en in 2010 willen we gaan trouwen in Turkije, dus we hebben hele mooie toekomstplannen om naar uit te kijken. Dat geeft ons de kracht om door te gaan en sterk te blijven. We gaan ervoor!!!

Gelukkig maar:slywink:

En het komt allemaal goed, zodra we van dat stomme leger af zijn. Onze toekomst gaat geweldig worden…eindelijk samen.

Die van mij heeft ook in het leger gezeten, alleen toen kende ik hem (gelukkig) nog niet.

nou dan heb je geluk gehad

Hey meiden,

Mijn vriendje is nog niet naar het leger geweest dus zijn tijd komt nog. Hij is momenteel nog aan het studeren. Ik heb gehoord dat hij dan minder lange tijd het leger zou inmoeten. Is er soms iemand die weet hoe lang dat dan is voor een fysica leraar (univ.)? Zou leuk zijn als ik toch enig idee heb van hoelang ik hem dan zal moeten missen.

Groetjes en sterkte aan iedereen !
xxxxxxxxxxx