Ik hou het forum nog steeds in de gaten en lees veel van jullie verhalen nog steeds!
Zelf ben ik nog steeds erg gelukkig met mijn turkse vriend. We zijn nu bijna 5 maanden samen, maar onze liefde gaat al snel op de proef worden gesteld. Binnen enkele maanden moet mijn vriend namelijk voor 15 maanden het leger in. We praten er niet al te veel over, omdat hij het heel moeilijk vind om 15 maanden weg te zijn van alles. Hij is heel erg bang dat ik niet 15 maanden op hem zou wachten en op mijn beurt ben ik heel erg bang dat er iets ergs gebeurt daar en dat hij heel erg gaat veranderen door zijn tijd daar en me gaat vergeten… Ik vraag me af of er meer meiden nu in deze positie zitten, waarvan haar vriend binnen enkele maanden het leger in moet? En zo niet heeft iemand er ervaring mee? Ik heb al veel op het internet gelezen, maar het zijn allemaal zulke verschillende verhalen…
Alleen al als ik aan die 15 maanden denk, springen de tranen in mijn ogen… Juist omdat het zó goed gaat tussen ons en elke dag meerdere keren contact hebben…
Ikzelf heb er nog geen ervaring mee maar het moet nog wel komen bij ons…Gelukkig de verkorte procedure door zijn universiteit!
Het duurt nog zéker twee jaar voor askim het leger in moet maar zelfs nu al, als ik er aan denk, begin ik te flippen…(en dan nog maar te denken dat het bij ons maar 5-6 maanden gaat duren…)
Ik snap dat je bang bent dat hem iets ergs gaat overkomen of dat hij gaat veranderen, maar genoeg relaties overleven dit hoor! (het grote voorbeeld dat ik ken is Cindy uit het liefdes klets topic…)en (bijna) elke turk moet legerdienst doen/heeft legerdienst gedaan, er is echt maar een kleine kans dat hem iets overkomt…dat moet je echt in je hoofd houden! er kan je ALTIJD iets overkomen, toch?
Weet je vriend al naar waar hij uitgezonden wordt?
Blijf hem zeker steunen, want hoe moeilijk het voor ons is, ik denk dat t voor hun nog duizende keren moeilijker is. Ze zitten daar vast, weg van de buitenwereld en al hun geliefde mensen ‘doen gewoon wat ze willen’ en gaan waar ze willen…Sterkte!
Mijn ex askim had zijn dienst al gehad voor ik hem leerde kennen.
Toen wij vorig jaar zomer een relatie hadden wilde hij er nooit over praten. Nu hebben we sinds een aantal maanden veel contact en zijn goede vrienden, nu praat hij er soms over.
Hij zegt altijd dat het 15 moeilijke maanden geweest zijn. Omdat ze eigenlijk afgesloten zijn van hun normale leven. En dat leven gaat gewoon verder. In de familie worden babys geboren vrienden gaan verloven of trouwen en je mist het allemaal.
Vooral de eerste paat maanden zijn zwaar, weinig mogelijkheid om contact te hebben met thuis en erg zware trainingen.
Daarna heeft hij veel geluk gehad. Hij werd chauffeur van hoge mannen in het leger en was dus veel onderweg.
Wat mijn ex ook als zwaar ervaren heeft is het feit dat vrienden weinig belde. En dat terwijl ze zelf ook die periode nog in moesten.
Hij heeft een speciale band gekregen met een achternichtje ofzo van hem. Ze is Turks woont in Frankrijk maar heeft tijdens zijn dienst periode iedere dag gebeld. Als hij er niet was vroeg ze wanneer hij terug was en belde dan terug, zelfs midden in de nacht. dat heeft echt enorm veel voor hem.betekend iemand die iedere dag even iets laat horen en even vraagt hoe het met je gaat.
Ik denk dus dat het belangrijk is hem te steunen, voor jou is het niet makkelijk. Maar ik denk dat het voor een jongen in dienst veel moeilijker is.
Contact zal zeker in de eerste paar maanden niet makkelijk zijn. Daarna is het denk ik afhankelijk van waar hij terecht komt en wat hij moet gaan doen.
Bedankt voor jullie antwoorden… Op dit moment weet hij nog niet waar hij naar toe gezonden gaat worden… Eerst was het zo dat hij in augustus zou gaan. Maar nu heeft hij het ineens over mei… Hoe eerder hij gaat, hoe sneller hij er vanaf is natuurlijk… Ja en ik zou er altijd voor hem zijn, maar mogen ze een telefoon meenemen het leger in dan??
Allereerst welkom hier.
Mijn askim heeft zijn dienst gedaan voor ik hem ontmoet heb, maar ik ben allang op dit forum en heb hier verschillende meiden meegemaakt waarvan hun askim in dienst moest toen ze een relatie hadden.
En de meeste spraken elkaar gewoon 1x per week. De eerste 3 mnd zijn ze in training, dus dan kan het wat minder zijn, maar daarna hebben ze 1 dag per week vrij… tenzij ze net als mijn askim in een speciaal team worden gezet dan heb je pech…
Maar van de 6 meiden waarvan ik het meegemaakt heeft, heeft 1 meisje ervoor gekozen om het uit te maken met haar askim, verder zijn alle relaties gewoon doorgegaan en daarvan wonen er nu iig 2 in nederland…
Dus maak maak je niet druk t komt echt wel goed ook al is de liefde nog maar van korte duur!!!
Hoi Allemaal,
Mijn Askim is momenteel in het leger. Dit is zeker niet leuk, terwijl hij toch maar 5 maanden hoeft.
Ik mis hem ontzettend, maar eind april is hij weer terug en ga ik voorgoed naar Turkije.
Heel veel van jullie schrijven dat ze maar 1x in de week (op de vrije dag) contact kunnen hebben.
Maar ik heb bijna iedere dag contact.
Mijn Askim is momenteel in Hakkari, dat is in het oosten helemaal bij de grens met Irak, en erg gevaarlijk gebied. Dat is wel heel heftig en ik luister elke dag naar het nieuws of er daar niets gebeurd is. Hij moet daar de gevangen bewaken in de gevangenis en werk iedere nacht van 7 tot 7.
En mag daarna zijn telefoon weer hebben, we chatten iedere ochtend van half 7 tot half 9 ned. tijd.
Daarna gaat hij naar bed.
Ik tel de dagen af. Maar het is voor iedereen anders, probeer te blijven steunen, stuur leuke foto’s en wees positief,
De jongens hebben dat hard nodig.
Diesel2012: wat ik van mij askim heb gehoord is dat de jongens die gelegerd zijn vlak bij de grens van irak wel elke dag contact mogen hebben met familie, vrienden en geliefden. Juist omdat dit zo gevaarlijk gebied is. Ik weet niet of dit waar is hoor, maar een vriend van hem zat daar ook.
Superleuk dat je voorgoed naar Turkije gaat als zijn diensttijd er op zit! Idd wel heftig dat hij in dit gevaarlijke gebied zit. Hoelang moet hij nog?