:-( Waarom gebeurt dit nu??!!

Hallo Meiden,

Toch moet ik mijn verhaal weer ff kwijt, en ik hoop dat meerder mensen hier over mee kunnen en willen praten!!
Zoals in mijn vorige verhaal hebben jullie kunnen lezen dat ik dit jaar mijn liefde heb gevonden in Marmaris alles verloopt goed geweldig leuk etc… Hij zou in Marmaris blijven en niet naar huis gaan dit jaar, maar zondag vertelde hij dat hij toch naar huis ging en daar was ik eigenlijk wel blij om niet alleen met zijn verjaardag etc…
Begin van de week was hij dus jarig en heb ik hem gebeld met het grote kado dat ik 25ste december een week zijn kant op kom, hij was helemaal blij happy etc (stiekem wist hij wel dat ik kwam maar wanneer was nog niet bekend)

Gisteren had ik ineens allemaal oproepen gemist etc etc… en op de msnger schreef hij please call me back i hope youre not busy i have to talk with you!!
Nou dr ging van alles door me heen…pppfff
Hij heeft een brief gekregen met het bericht dat hij het leger in moet :frowning: :-(… dat kwam dus megaaaaaaa hard aan zetten en ben ook best verdietig dat dat nu uist gebeurt!!
Hij is 5 jaar terug begonnen met een studie op de universiteit waardoor het dus uit gesteld was en ergens d8 hij het is wel goed zo ik hoor ook niks meer… hij heeft wel zijn school etc af gemaakt en moet dus nu alsnog 6 of 12 maand, hij weet zelf ook nog weinig dr van alleen dat hij de 21ste al uitgezonden word hij kan ook zoveel 1000 lire betalen maar dan moet hij het jaar erop alsnog gaan en anders stoppen ze je in de gevangenis kortom er is niks aan te doen dus…pppffff verschrikkelijk dit!!! En waarom nu???

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??
Vind het echt moeilijk…
Liefs

Flower ik neem aan dat hij toch wel weet dat hij ook sowieso zijn dienstplicht moet vervullen? En ook dat ze op een gegeven moment “uitstel” aan moeten gaan vragen of ze nou gestudeerd hebben of niet. Ik weet niet beter of iedere turk weet eigenlijk wel hoe het in zijn werk gaat met de dienstplicht, dus vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd dat het hem op zijn “dak” valt. Kan er eigenlijk weinig aan toevoegen, en mss dat je dit niet wil horen maar zo werkt het wel met de dienstplicht in Turkije. Gelukkig voor hem heeft hij gestudeerd wat betekent dat hij niet de volle 15 maanden hoeft. Succes

Hoi…

Nee hoor geeeft niks dat je dit zegt…
Hij weet inderdaad wel dat hij gaan moet, wanneer wist hij alleen niet had denk ik niet verwacht zo snel al…
En eerlijk gezegd hebben we het er nooit over gehad…maar goed hoe dan ook hij gaat
bedankt voor je reactie

Hij kan de dienstplicht ook in z’n geheel afkopen, maar dat schijnt nogal een bedrag te zijn. Als hij maar 6 maanden hoeft kan je van geluk spreken, over het algemeen is het toch wel meer dan een jaar … Maar nog steeds veranderd niets dat het afgrijselijk is voor jullie. Een van m’n vriendinnen zit in precies in dezelfde situatie, maar als je liefde goed en sterk genoeg is dan houd het prima stand, wachten doet smachten en daarna kan je nog je hele leven samen zijn :)! sterkte! xx

1 like

Hallo Flower,
Ik vind het heel erg voor jullie, zeker omdat jij gepland had om naar daar te gaan!
Maar wist je askim dan niet wanneer zijn termijn ging aflopen? Anders had hij toch op tijd uitstel kunnen aanvragen. Weet hij al naar welke legerbasis hij gestuurd wordt?
Veel sterkte!!

Wat een pech dat hij juist nu uitgezonden wordt! Maar voor de rest sluit ik me ook wel bij Angel aan. Naar wat ik van mijn askim heb gehoord is dat als ze hogere studies hebben gedaan 5/6 maand moeten doen afhankelijk of ze ook verlof willen nemen of niet.

Hoi Yavrum1…

Ik had nog ff een vraag wat hou het verlof dan in?? Dat het korter kan…
Tja ik weet er echt niks van, en baal idd enorm maar goed het moet en we gaan het zien!!

flower ik snap dat je baalt dat het nu gebeurt, maar beter nu dan later toch… Het is nu uitzitten van jullie tijd en daarna weet je dat het nooit meer hoeft te gebeuren. Elke man moet, afkopen kost geloof ik 5000 euro en dan moet je alsnog 3 mnd basis training doen. Dit geld hebben de jongens niet dus gaat iedereen. Het kan een zware tijd zijn voor je askim, dus het enige wat je kunt doen is meer sparen en zorgen dat je er bent als hij terug is en lekker lang samen kunt blijven.
SOmmige hebben geluk dat hun askim 1xpw verlof dag heeft en dus op internet kunnen de andere 1xpm en de volgende helemaal niet. Maar iedereen heeft de lange tijd overleefd, dus moet jullie ook lukken!

kiezen op elkaar, hoop dat je nog geen ticket had gekocht!!

Mijn ex had ook dienstplicht toen wij samen waren! (afgelopen zomer hebben we de relatie verbroken)
Het was erg zwaar voor hem maar we spraken af zoveel mogelijk te skypen! dat is nog aardig gelukt want heb hem elke week kunnen zien wat voor hem ook fijn was. Het was voor hem een erg zware tijd en hij was doodongelukkig daar!
Wat je voor hem kunt doen is hem gewoon steunen er voor hem zijn en laten zien hoeveel je om hem geeft zodat het makkelijker voor hem word! Het kan ook zijn dat hij het niet zo erg vind (vrienden van mij in Turkije zijn lachend door hun dienst heen gekomen!)

En wat leuk is voor beiden om naar uit te kijken zodra hij daar weg is en jij daar weer bent (ik had mijn ex verrast met een bezoek, had contact met zijn broer dus hadden we geregeld dat de dag dat hij uit dienst kwam ik hem samen met zijn broer kwam ophalen!) maar het moment dat jij hem weer in de armen kan sluiten is GEWELDIG geloof me dat moment voelt zo verschrikkelijk goed dat kan niemand je afpakken! Misschien wel leuk om daar naar uit te kijken? Want tegen de dienstplicht in Turkije kan je jammer genoeg niks doen! :frowning:

Wat ik begrepen heb van mijn askim is dat als hij zijn universiteit afmaakt hij ofwel 5 maand naar het leger moet, maar dan kan hij geen verlof nemen ofwel zes maand en dan kan hij een week verlof nemen om even naar huis te komen.

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties!!
Vandaag te horen gekregen dat hij 6 mnd gaat :slight_smile: daar ben ik toch wel erg blij om, het zal zwaar moeilijk etc worden voor beide maar als onze liefde sterk genoeg is gaat het goed komen!!
Ik moet maar zo denken als ik in december niet ging dan zag ik hem ook nier eerder als mei/juni…

Verder horen we nog in welke legerbasis hij gaat etc etc… Vandaag had hij een check in het ziekenhuis!
Liefs

Hoi meiden,

Na een aantal dagen/weken volop contact is mijn askim gisteren vertrokken :frowning: naar Siirt…hij smste me toen hij er aangekomen was en verder niks meer gehoord.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat…
Heeft iemand verder nog ervaring ermee??
Liefs

Jammer genoeg wel! Het is super lastig maar het komt allemaal goed :slight_smile:
Ik sprak mijn askim 1x per week via skype (midden in de nacht op zondagavonden!)
Maar zorg voor jezelf dat je bezig blijft doe veel leuke dingen dan gaat de tijd heel snel!
En als je hem weer in je armen sluit GEWELDIG! 1 van de leukste momenten die je samen zal meemaken :slight_smile:

Hoi Flower,

Lijkt me lastig meid! Ik zelf heb er geen ervaring mee. Mijn askim heeft nog geen dienst gedaan en moet het de komende 15 jaar ook niet doen. Ik hoop dat je je askim regelmatig kan spreken. Ik lees dat je askim in Siirt zit. Dat is vlakbij Batman waar mijn askim geboren is. Maar ik heb geen idee hoe het er is want ik ben er nog nooit geweest. Lijkt me wel meer een Koerdisch gebied.

Veel sterkte ermee!!