Allerlei vragen over Turkije en Askim

Hoikes allemaal
Ik heb eigenlijk een paar vragen en ik hoop ze hier beantwoord te krijgen. En gelieve alles goed uit te leggen, ben nogal traag van begrip en zeker vandaag na een erg vermoeiende dag!
1/ Kan iemand mij meer vertellen over de universiteit in turkije, hoe dat daar in zijn werk gaat, bijvoorbeeld uren of vakanties. Is dat net als bij ons of compleet anders?
2/ Weet iemand iets over Mersin? Ik heb dit erover gevonden (http://www.landenportal.nl/mersin.htm en dit http://www.turkeypartners.be/content/view/21/39/) maar klopt dit zowat? Is er daar inderdaad een groot winkelcentrum Forum en hoe groot is groot?
Kan ik mij in Mersin (terwijl mijne askim naar school is), mij gemakkelijk overdag bezighouden of niet?
3/ Als ik voor enkele maanden naar ginder ga, moet er dan iets speciaals gebeuren van papieren of zo?
4/ En wat als ik voor altijd naar ginder ga? Hoe gaat dat in zijn werk?
5/ Wat met het leger? Ben je verplicht dit te doen? Kun je uitstel vragen en wanneer wel en wanneer niet?
6/ En wat als hij voor altijd naar hier wil komen?
Of stel dat we op 2 plaatsen willen wonen? Ginder en hier?
7/ Weet iemand vliegmaatschappijen die goedkope tickets aan bieden, richting adana? Zowel belgische als nederlandse zijn goed, want naar amsterdam of zo zie ik wel nog zitten met den trein of dat iemand mij brengt. Dus das geen probleem. Maar ik vind geen goedkope tickets, enkel 400€ of meer en ik denk niet dat dit normaal is!
Ik weet dat het nogal veel is en er zijn nog zo veel vragen, maar het gaat allemaal zo moeilijk als ik hem iets wil vragen via msn of telefoon. Er treden altijd van die stomme misverstanden op of de internetverbinding valt regelmatig weg. Er is altijd wel iets.
Die papieren om hem uit te nodigen naar hier, zijn nog altijd niet toegekomen. Ik vraag mij eigenlijk af of dat ooit toekomt! Hoe verzend je eigenlijk iets het best naar hem of naar ginder? Dat was blijkbaar de 8ste vraag! :lol:
Ik ga het hierbij laten. Allemaal bedankt op voorhand! :dag:

Of jij je in Mersin bezig kunt houden al toch ook afhangen van in welke mate jij jezelf thuis kan bezig houden. Of verwacht je dat je van een stad waar je toevallig een paar maanden verblijft dat die stad jou entertaint? Dat ljkt mij dan toch een niet erg realistische verwachting…

Ik moet je teleurstellen: een ticket van EUR 400 is beslist niet extreem duur maar valt in de categorie standaard prjzen. Je kan mazzel hebben voor een goedkoper ticket, kijk daarvoor eens op de site van Sunexpress (www.sunexpress.com) maar dan heb je echte actie prijzen.

Het leger ben je verplicht te doen, als hij zich wilt uitkopen kost dat zo’n EUR 7500 (volgens de vrouwen die ik in Nederland daarover spreek) en dan moet hij alsnog 3 weken een basisopleiding volgen.

Jij voor altijd daarheen: wil je werken of niet, dat is de vraag. Niet: redelijk makkelijk, je koopt een verblijfsvergunning en klaar is Klara.

Hij naar Nederland/Belgie: komt nogal wat bij kijken, taal eisen in Nederland zeker + inkomenseizen enzo. Details zijn elders op deze site wel te vinden, voor Nederland ook op www.ind.nl.

Op 2 plaatsen wonen zal voor geen enkele overheid een probleem zijn, is maar wat jij wilt he?

Ik kan je helaas niets over de plaats Mersin vertellen, maar ik denk dat je je inderdaad heel goed moet realiseren dat je jezelf ook moet kunnen vermaken, stel dat je daar gaat wonen dan duurt het ook een tijd voordat je een leven hebt opgebouwd.
Voor de tickets kan je ook even goed op dit forum rondneuzen want er staan echt heel veel tips voor ticketsites op, je kan ook kijken op ticketpot en bij komfly.

**3/ Als ik voor enkele maanden naar ginder ga, moet er dan iets speciaals gebeuren van papieren of zo? **

Als je op het vliegveld in Turkije aankomt, kun je een visum kopen (verplicht), kost je 10 ytl (gepast betalen) en dan mag je 3 maanden blijven.

4/ En wat als ik voor altijd naar ginder ga? Hoe gaat dat in zijn werk?

Vraag dat nog maar eens keer als het zover is.

5/ Wat met het leger? Ben je verplicht dit te doen? Kun je uitstel vragen en wanneer wel en wanneer niet?

Er is een dienstplicht in Turkije, dus het is verplicht. Uitstel kan gevraagd worden als hij studeert. Afkopen kost heel veel geld. Een vriendin van mij vertelde mij laatst dat zij 10.000€ moeten betalen om de dienstplicht van haar man af te kopen. Dus dat is geen kleinigheidje.

6/ En wat als hij voor altijd naar hier wil komen?

Lees de voorwaarden hiervoor op de site van de IND.

7/ Weet iemand vliegmaatschappijen die goedkope tickets aan bieden, richting adana?

Kwestie van even op het forum rondneuzen en googelen, dan vindt je vanzelf de goedkope tickets. Maar 400€ naar Adana is een normale redelijke prijs.

Die papieren om hem uit te nodigen naar hier, zijn nog altijd niet toegekomen. Ik vraag mij eigenlijk af of dat ooit toekomt! Hoe verzend je eigenlijk iets het best naar hem of naar ginder? Dat was blijkbaar de 8ste vraag!

Wanneer heb je die papieren gestuurd? Post kan soms wel 6 weken onderweg zijn, zeker als het helemaal naar Adana moet. Als het echt om belangrijke zaken gaat kun je je post beter via een koerier laten verzenden. Kost wel wat meer, maar is wel zekerder dat het aankomt. Ook moet je zorgen dat het adres geheel volledig en goed duidelijk leesbaar is.

Als ik definitief naar Turkije verhuis is het niet naar Mersin.
Nu studeert hij in Mersin en ik zei dat ik een weekje naar hem toe wilde gaan, maar omdat hij overdag op school zit vroeg hij zich af hoe ik mij dan ga bezighouden. Vandaag mijn vraag. het zou maar voor een weekje of zo zijn, maar een week ergens naartoe waar helemaal niets is, zal een lange week worden. Is er misschien iets te bezichtigen of zo, dan kan je al een keer een wandeling doen.
Ikzelf kan me heel goed alleen bezighouden, maar was gewoon uit interesse. zo weet ik dan ook wat ik moet meenemen als ik eens een weekje ga!
bedankt voor de info allemaal.

Het ligt eraan waar je naartoe wilt, dat weekje. Turkije is zo groot en er valt zoveel te zien.
Als je binnenkort gaat, houdt dan wel rekening met het feit dat het weer niet zo geweldig kan zijn. Voor de komende week wordt er koud weer voorspeld en dat gaat vaak gepaard met regenval.

Neem in ieder geval iets mee om te lezen. Dan verveel je je in ieder geval niet zo.

Tijdens de wintermaanden is er veel gesloten. Je zou kunnen gaan winkelen in Mersin. Persoonlijk ben ik niet zo op de hoogte van wat je daar allemaal doen kunt, ik ben er nog niet geweest. Google anders even op bezienswaardigheden Mersin, misschien kun je een en ander vinden.

Een turkse man/jongen die in turkije woont is verplicht om zijn dienstplicht na te komen!ook geen mogelijkheid om het af te kopen,alleen uitstel door bepaalde redenen kan wel aangevraagd worden…de turkse mannen die bv hier in nederland wonen hebben wel de mogelijkheid het af te kopen,ze betalen ong 5250 euro,maar zijn wel verplicht om nog 28 dagen te gaan!dit is wat ik weet!