Emigreren naar Turkije....

Hallo,
Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen-
*Ik wil namelijk emigreren naar turkije, en wil daar in Kusadasi wonen- Maar ik heb echter geen idee hoe je dat nou voormekaar kunt krijgen,zoals een woning daar, werk enz. ?
Kan iemand mij daar iets over vertellen?
*Ik heb altijd al in turkije willen wonen, maar nu heb ik daar een reden voor, om er voor te gaan, namelijk mijn canim, mijn askim <3

Nou ik ben een tijd geleden op vakantie geweest in Kusadasi, 10 dagen…
En ja, komt ie, ook ik ben daar verliefd geworden.
En op het moment zeggen mensen dat ik in een droom leef, in een soap- Misschien hebben ze gelijk, misschien niet.( en ja ik heb ook vele verhalen gelezen over turken, die dingen doen voor visum, gwn een scharretje,etc etc, Maar het voelde zo ECHT aan, en misschien ben ik gwn blind dat ik t niet inzie, of wil inzien)
Goed, het was eigenlijks meteen al de eerste dag, ik zag hem hij zag mij, En ik heb noooit in liefde op het eerste gezicht geloofd, maar het bestaat- toch wel-
De 2e dag raakte we aan de praat, hij zei tegen me, ik zag jou gisteren, en ik zag alleen maar jou, en ik wou met je praten, maar dat kon niet…( hij werkt achter de bar in t hotel)
Nouja we raakte dus aan de praat enz, en ik was echt helemaal verliefd. Nog steeds dus eigenlijk.
Hij gaf me een stukje steen :stuck_out_tongue: met erop geschreven mooi meisje enblabla, en ik gaf hem een tulp van servet gemaakt etc, allemaal erg leuk enz, S’avonds, toen hij bezig was om de bar te sluiten rond 11 uur, kreeg ik nog een mooie alcoholvrije coctail,(hou niet van alchol) met sterretjesvuurwerk van hem!
Een paar dagen later wou Hij met mij afspreken, nadat hij klaar was met zn werk, en dat was laat, pas om 1 uur snachts, goed, dat had ik zeker wel voor hem over…
Nouja de afspraken waren niet zo heel duidelijk, dus ik rond die tijd, naar hem opzoek, maar kon hem niet vinden :frowning: Ik heb een halfuur staan zoeken, en ben toen snel weer naar mijn hotelkamer gegaan, omdat de security mij wat verdacht vond, hihihi
Nouja ik voelde me zooooo schuldig,
De volgende dag zou hij ook met ons meegaan naar Kusadasi, naar de markt enz , want het was zijn vrije dag, en hij wou graag mee.
We zaten op t bankje op de dolmus te wachten, en toen begon ie er over, waarom ik er niet was,enzo, en ik hem dat uitleggen, hij zei dat ie wel een uur heeft gewacht, en dat ie had gezegt dat hij bij de busstop zou zijn! goh, wat voelde ik me schuldig maargoed, had ik in ditgeval maar beter moeten luisteren, hij gaf me een ringetje, die wou hij me de avond ervoor geven,We spraken die avond weer af, dit keer om 9 uur, ennn bij de busstop, En ik kreeg een armbandje van hem. We liepen hand in hand langs de weg, en luisterde muziek, we praatte wat, en hij zei dat hij me echt leuk vond enz,en hij vroeg of hij me mocht kussen- ja, natuurlijk!-
Toen ik weer terug in mn kamer was kreeg ik een heel lief smsje, dat ie verliefd op me was geworden, en of ik in love at first sight geloofde!
Anyway de volgende nacht spraken we weer af, en gingen we naar t strand, het was zó romantish, als in een film gwn,-
rond 3 uur ging ik weer terug naar het hotel, en onderweg zong ie een liedje voor me, hij kan mooi zingen!, en schreeuwde naar de bergen ii looooovee uuu !! enblabla,
Maarja toen kwam het, ik zou over 2dagen weer naar huis gaan, hij werd vedrietig en moest huilen! Hij ging me missen zei die, en dat hij naar me toe zou komen, maar zei toen dat dat misschien wel niet zo lukken omdat hij 'arm’was-,en dingen zoals ga niet bij me weg enz, :frowning:
De 1na laatste dag hadden we weer afgesproken, en gingen weer naar t strand, waar de traantjes ook weer kwamen-
En de laatste dag, smiddags, stond ie achter de bar, en ik zei hem, dat we rond 10uur savonds weggaan, en toen moest ie ook weer huilen! hij ging snel naar achteren, en ik hoorde van alles stuk vallen :open_mouth:
Ik wou hem zo graag knuffelen of iets,maar dat is uiteraard verboden-
Rond 8uur savonds kreeg ik van hem een kadootje, een beeldje van 2poppetjes, met een tekst erop geschreven… Ik gaf hem ook een kadootje, en dat vond ie ook weer erg moeilijk en ik ook, en werd weer vedrietig
Of hij kan goed toneel spelen, óf wat wij hebben is écht…
Maargoed, wonder boven wonder mocht hij van zijn manager! met mij nog even weg, Wel mocht dat niet gezien worden door anderen, dus gingen ergens verstopt op t hotel terrein, daar hadden we weer afscheid genomen, hij had zn moeder óok al verteld dat hij mij dus had ontmoet enz, en zij vond het goed en alles-
Nouja toen gingen we weg…naar de bus, mn zusje van 7 zei kijk daar komt iemand aanrennen!
Ik keek achterom en daar kwam mijn askim aan rennen! tranen kwamen bij mij naar boven, hij pakte me hand, gaf me een kus, en ging weer weg :frowning: :frowning: :frowning:

Ik heb nog steeds contact met hem, bellen, smsen, msnen,mailen ,enz, enja, t kan zomaar over zijn!
En ik vin t toch wel moeilijk, stel je voor dat ie nu al wél met andere meisjes gaat-
Hij heeft daarop tegen me gezegt, dat ik de enige ben, en dat hij zegt dat hij een vriendin héeft , ik dus, en dat ik hem ‘asjeblieft’ wil vertrouwen enzo, En ik geloof hem ook wel, maar t is toch best moeilijk, maar ik wil er echt voor vechten.

Zo sparen we allebei dus geld, voor de winter zodat hij hier kan komen, of ik naar turkije
Ik weet dat een visum voor hem regelen eeeeen heel gedoe is.
Hij probeert geld te sparen voor ticket enalles, maar ik heb tegen hem gezegt dat ik dat wel voor hem wil betalen maar dat wil hij niet accepteren-
Hij heeft ook tegen mij gezegt, dat een visum heel moeilijk voor hem is, waarop ik heb gezegt dat ik dan wel naar Turkije wil komen, voor 3 maanden, en dat vind hij ook goed-
Vandaag kreeg ik een smsje,dat ik écht de enige voor hem ben, en dat hij voor altijd bij mij wil zijn, en dat we dan misschien beter kunnen trouwen…:open_mouth:
En dat doet hij niet voor een visum,athans dat denk ik, hihi, omdat hij het ook helemaaaal goed vind om dat gwn in turkije te doen enzo, en dat ik daar kan wonen…, maar hij heeft wel gezegt, dat hij goed voor me wil zorgen en me gelukkig wil maken, en dat dat in turkije best moeilijk kan gaan, omdat je daar niet zo veel geld verdient.
Als hij maar bij mij is, dan ben ik gelukkig genoeg!

Misschien ben ik wel inderdaad blind door liefde enzo, en t is nog maar best kort geleden, ik zie wel hoe lang we t volhouden- ik hoop voor altijd, en hoop hij ook, tijd zal het leren…

Hi nikitaa, ik kan je niet helpen met hoe je dit allemaal zal moeten regelen daar heb ik niet zoveel verstand van maar ik denk wel dat er andere dames zijn die je graag zullen willen helpen.
Ik vind je verhaal wel heel mooi en de tijd zal het leren of het allemaal waar is ofniet ! Maar als ik het zo lees is hij ook dol op jou ! Geniet er gewoon lekker van en wie weet zit jij op een dag in Turkije bij je lief.

1 like

Dankjewel!
Ik ga er ook zeker van genieten! En hoop dat de 5maanden snel voorbij vliegen!

Inderdaad lekker van elkaar blijven genieten Nikita ik zou je wel willen adviseren als het mogelijk is voor je om eerst voor bv drie maanden heen te gaan en daarna terug te keren naar Nederland en dan te emigreren, als je nu al het papierwerk in gang zet wat best een hoop werk is en je wilt toch om wat voor reden dan ook terug bv heimwee of dat het toch niet meer zo geweldig is, dat weet je echt nooit als je elkaar zo kort kent van vakantie, dan hoef je niet alles weer terug te draaien

Dus ik zou zeggen heerlijk heen en je gevoel blijven volgen, maar wel met een beetje verstand :wink: Succes met alles!!!

Dankjewelvoor je reactie!
Ja dat wil ik het liefst ook eerst,
Misschien zelf wel wat korter dan 3maanden,dat weet ik nog niet,maar mocht HIJ een visum kunnen regelen dan komt hij maar eerst hier,hihihi dan zien we wel hoe het loopt inderdaad :smiley: :wub:

Enja, het is ook indd een heel gedoe!, Zoals werkvergunning en alles, heb daar zeker nog geen verstand van,

Nou ja heel gedoe je moet je er wel in verdiepen wat je te wachten staat zodat je niet voor verassingen komt te staan

Hij kan overigens niet zomaar naar jou toe komen je zal hem moeten uitnodigen en hij moet aan bepaalde eisen voldoen dit kun je terug vinden op de site van de IND

Verder als je daar heen wilt moet je visum kopen voor een jaar dat kost 460,- of je moet ervoor kiezen iedere drie maanden het land te verlaten en weer terug te keren dan koop je het visum op de luchthaven (15,-) je werkvergunning kun je pas na drie jaar verblijf in Turkije aanvragen, dus de eerste drie jaar mag je daar niet werken als je dat wel doet zonder vergunning wordt je het land uit gezet en voor zes jaar de toegang geweigerd

Nikita: wow klinkt super zeg! In welk hotel heb je hem leren kennen? Zoals Tessa ook zegt is een visum aanvragen voor hem niet 1,2,3 geregeld, moet aan heel wat eisen voldoen.

Ik zou als ik jou was eerst een periode naar hem toe gaan voor je aan de rompslomp van het visum gaat! Want hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?

Hey,
Ik heb hem ontmoet in Hotel Aqua fantasy :smiley:
Ja, ik weet dat dat een heeeel gesodemieter is,! Vandaar dat ik daar maar eerst heen wil gaan!

Ikzelf ben 20, en hij is 23…

Ok dus hij is wel al in dienst geweest neem ik aan? Want dat maakt het visum wellicht iets makkelijker… Maar dan nog is het vrij lastig :frowning:

Maar meis…waar een wil is, is een weg!

Als je gewoon lekker over je askim en dagelijkse dingen wilt praten dan ben je uiteraard ook welkom op het Turkije Liefdes Kleptopic… Daar hebben we vrijwel allemaal een vriend in Turkije… :wink:

Haha, heb t hem net gevraagt!, Jaa dat heeft hij al gedaan ja…

hihi.

Jaa, ik had m gezien t topic :smiley:

en inderdaad,waar een wil is , is een weg-
Ik heb me al verdiept in hoe hij het moet aanpakken, en wat ik moet doen, om hem hier te krijgen- maar dat laat ik maar even opzij-
November/december ga ik zijn kant op! Kan ik nu eerst mooi geld sparen, en wie weet , als die vonk er nog steeds is, dan pak ik me koffers voorgoed,! hahaaha

Wat een prachtig verhaal!
En er zijn een paar dingen die je gelijk al opvallen als een jongen jou om andere redenen wil.
Ze gaan om geld vragen of ze gaan het meteen over naar Nederland komen hebben. En tja natuurlijk zijn er turken die heel goed toneel kunnen spelen ik weet dat bij mn eigen askim ook niet zeker maar je mjoet elkaar vertrouwen en zoals jij hem beschrijft is die jongen écht heel erg gek op jou!
Succes ermee met visum en dingen kan ik je niet helpen want snap er zelf ook niets van!

Ja, ik had inderdaad ook zulke verhalen gelezen ja, dat t ze enkel alleen om geld, en nederland enz gaat :frowning:
Werd ik wel een beetje onzeker van, en had m gesmst!
Daar schrok ie wel een beetje van hihhi- Maar ik vertrouw hem nu echt volledig!
Kwam ook een beetje doordat er mensen zijn die tegen me zeggen, dat ik in een droom en alles leef. bah.

en iig bedankt voor je reactie! :wink:
Ik zal me eens goed verdiepen om daar heen tegaan–
:slight_smile:

hey nikita…
wat leuk dat je de liefde hebt gevonden in turkije…zoals vele van ons…!!
ik zou echter niet meteen mn spullen pakken en vertrekken…
kom eerst een paar keer terug…liefst in de zomer n maandje of 2…als hij de hele dag werkt en jij thuis zit…
het vakantie gevoel is na een tijdje wel weg…
wil niet negatief over komen…ik heb het hier ook nog steeds naar mn zin…maar je laat toch een hoop achter en dat moet je niet overhaast doen

wat gezegd wordt over dat jaar visum klopt niet helemaal…
je koopt op de luchthaven je visum…daarmee kun je sowieso 3 maanden in tr verblijven…
als je langer blijven wil kun je je visum weer voor 3maanden verlengen…120€…en je moet kunnen aantonen dat je 500 euro op de bank hebt…turkse bank

wil je veel geluk en liefde wensen;)
groetjes uit manavgat
filiz

heeeeeeeee filiz hoe is het met jou meis??? ik wilde net gaan voorstellen dat nikitaa, jou een pb moest gaan sturen!!! hahah wat een toeval.

nikitaa ik ben het met de andere eens, ga niet zomaar je koffer pakken en daarheen. Ga een paar keer voor langere tijd en maak dan je beslissing! ik weet niet of hij in de winter ook in een toeristen gebied woont, maar als hij dat niet doet is het daar ook weer anders ga 1 keer 2 mnd in de zomer en 1 keer 2 maand in de winter en kijk dan of je dit echt wilt!

En ik weet niet hoeveel je ingelezen hebt over je askim naar hier halen, maar daar komt een heleboel bij kijken! heb je je niet ingelezen, doe dat eerst even!

ik wens je veel succes met alles!

Filiz leuk weer wat van je te lezen, en goed dat je mijn info even verbeterd ik ging uit van wat ik zelf weet en van Sin en als je 4 x 120 optelt kom je ook op 460,- maar je kan ook natuurlijk iedere keer voor drie maanden verlengen of in 1 keer voor vier jaar aanvragen

@mutlu&tessa…kom snel weer eens meekletsen in TKL…!! ben ik ook weer een beetje van jullie op de hoogte :wink: las wel ergens dat tamara gaat trouwen:D gefeliciteerd…!!
ik ga morgen voor 2 weekjes naar nl…dus moet dan wel ergens tijd hebben om ff te komen lezen…!

je kan idd ook een jaar visum kopen…maar als je niet getrouwd bent, moet je kunnen aantonen dat je 2000€ op een turkse bank hebt staan

groetjes,
filiz

Heeej, bedankt voor de reacties!
Hahaa, nee, ik werd een beetje iets te enthousiast! :wub:
haha-
Maar ja, ik ben indd eerst van plan om misschien ergens rond november naar hem toe te gaan. hij zelf woont vlakbij Kusadasi-
En dan ga ik uiteraard weer naar huis!
Hij zou volgende maand zijn paspoort verlengen of iets had ie t over, en misschien lukt het hem voor een visum later.
Ik heb er zeker veel over gelezen! Maar we gaan t gewoon proberen, ik zorg voor de uitnodigingsbrief , en dat ik, nouja mijn ouders, voor hem garant staan enz.
Lukt dat niet, dan ga ik gwn een maand of 2 naar hem :smiley: