Emigreren naar Turkije

Mijn vriend en ik denken er aan om te emigreren naar Turkije, liefst omg. Alanya.
Waarschijnlijk zullen we eerst een jaar op proef gaan en dan zien we wel verder.

Heeft iemand tips ? Alle info is natuurlijk welkom ( voornamelijk werk/verblijfplaats/visum/kosten )

Alvast bedankt

Woon al wat jaartjes in TR, voor vragen en info kan je me mailen ,in ieder geval veel succes en sterkte gewenst. ansgar@e-kolay.net

Originally posted by Anneke@20-05-2003, 14:40:50
**Mijn vriend en ik denken er aan om te emigreren naar Turkije, liefst omg. Alanya.
Waarschijnlijk zullen we eerst een jaar op proef gaan en dan zien we wel verder.

Heeft iemand tips ? Alle info is natuurlijk welkom ( voornamelijk werk/verblijfplaats/visum/kosten )

Alvast bedankt**

Hallo,
Mijn vrouw en ik hadden de zelfde gedachte als jullie .Daarom graag alle info doorsturen naar r.grenelle@wanadoo.be
Dank bij voorbaat :smiley: :smiley: :smiley:

Beste Reginald,ik zal je alle informatie willen geven,maar moet eerst wat nadere informatie over jullie hebben,graag vraag ik jullie emailadres.Groetjes,Hans

hoi hans.

indien je info hebt over hoe dat het allemaal moet en welke papieren je moet hebben.
voor emigratie naar turkije.
wil je deze alsjeblieft sturen naar j.hendriks21@wanadoo.nl

:smiley: Hallo hans ik vindt het fijn dat je reageerd op mijn oproep, indien je je e-mail addres doorspeel zal ik u mijn coördinaten geven en alle inlichtingen die je wenst .
Dank bij voorbat en tot binnen kort op mijn e-mail adres indien er moesten vragen zijn.
Reginald :smiley: :smiley: :smiley:

Hans mijn e-mail adres: r.grenelle@wanadoo.be

hey!
ik ben ook na aant denken om te emigreren naar turkije. ik heb er een jongen ontmoet : )

ik vraag me af hoe het zit met je visum en wat de wetten daar zijn.
minimum leeftijd, moet je getrouwd zijn?
(ik hebben de wetten van nederland bekeken om je turkse partner hierheen te halen en dat is nogal wat…)

ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

alvast bedankt

Rachel
Rbmichiels@hotmail.com

Hoi Rachel

Ik heb net als jij een jonge ontmoet in turkije en nu wil ik natuurlijk ook terug. Ik kan bij hem gaan wonen maar wat moet je allemaal doen om met papieren inorde te zijn?
Als je meer moest weten zou je het dan ook aan mij kunnen mailen?
Ik zal jou ook mailen als ik meer weet.
Alvast bedankt
Groetjes
Vicky
vickske5@hotmail.com

Originally posted by Gast: Rachel@05-08-2003, 11:35:21
** hey!
ik ben ook na aant denken om te emigreren naar turkije. ik heb er een jongen ontmoet : )

ik vraag me af hoe het zit met je visum en wat de wetten daar zijn.
minimum leeftijd, moet je getrouwd zijn?
(ik hebben de wetten van nederland bekeken om je turkse partner hierheen te halen en dat is nogal wat…)

ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

alvast bedankt

Rachel
Rbmichiels@hotmail.com **

Hoi Rachel,

Net als jou heb ik ook een jongen ontmoet in Turkije en wil ook graag terug…weet niet wat me allemaal te wachten staat en wat ik allemaal moet regelen maar wil je mij ook op de hoogte houden als je wat meer weet…je kan mij mailen op mariakoopman@hotmail.com

Alvast bedankt Groetjes…

Originally posted by Vicky@20-08-2003, 13:08:46
** Hoi Rachel

Ik heb net als jij een jonge ontmoet in turkije en nu wil ik natuurlijk ook terug. Ik kan bij hem gaan wonen maar wat moet je allemaal doen om met papieren inorde te zijn?
Als je meer moest weten zou je het dan ook aan mij kunnen mailen?
Ik zal jou ook mailen als ik meer weet.
Alvast bedankt
Groetjes
Vicky
vickske5@hotmail.com **

Hoi hoi,

Ik heb deze zomer ook een jongen ontmoet in Turkije en wil ook heel graag teurg…ik kan net als jij bij hem komen wonen maar weet natuurlijk niet wat me te wachten staat…en wat ik allemaal moet regelen om terug te gaan naar Turkije…zou je mij op de hoogte willen houden als je wat meer weet?
Mijn mailadres is mariakoopman@hotmail.com

Bedankt alvast…

Originally posted by Gast: hans@23-07-2003, 20:51:58
** Beste Reginald,ik zal je alle informatie willen geven,maar moet eerst wat nadere informatie over jullie hebben,graag vraag ik jullie emailadres.Groetjes,Hans **

Hoi Hans,

Zou je voor mij ook graag wat informatie willen opsturen, ik wil ook graag terug naar Turkije maar weet niet wat ik allemaal moet regelen hier in NL en in Turkije…mijn mailadres is mariakoopman@hotmail.com

Alvast bedankt!

Groetjes Maria

Hallo,

Ik ben van plan om volgende zomer te emigreren naar Turkije, meerbepaald naar Istanboel. Weet iemand welke documenten in orde gebracht moeten worden? Heeft er iemand een idee om er aan werk te raken (bijvoorbeeld expat-sites, internationale bedrijven,…)? Ik ken de prijzen van een flat buiten Istanboel maar hoeveel kost ee appartement in Istanboel?

Ik weet dat het misschien een zot idee is om te emigreren naar Istanboel maar in het leven moet je soms durven :rolleyes: , zeker als je de liefde van je leven ontmoet hebt. :stuck_out_tongue:

als je info hebt, kan je het doorsturen naar zonnereiziger@yahoo.com?

Alleszins bedankt!

Gunter

Dames en heren die naar Turkije willen emigreren,
Ik woon er al zon 5 jaar. Goeie raad begin met een toeristenvisum die voor 3 maand geldt. Na 3 maand kun je die terplaatse nog eens voor 3 maand verlengen. Na die periode ga je gewoon 1 dag naar een grieks eiland (Kos, Rodos, Kios, Lesbos,....) en dan mag je weer 3 maand blijven. Ik heb dit zon 2 jaar gedaan.
Als je toch een verblijfsvergunning wenst: of trouw met een Turk, of koop een huis, of (moeilijk) vind een werkgever die de procedure in gang wil zetten voor een werk en verblijf vergunning.
Om te werken…veel werk aan de kusten in toerisme…problemen met politie?? Nee nooit gehad, het ergste dat je kan overkomen is dat ze je op een vliegtuig naar huis zetten…gratis ticketje…leuk meegenomen. Volgende vlucht terug en …geen probleem.
Nooit toegeven dat je werkt is voldoende…

Tip: Turkije is een mooi land, toffe mensen, andere cultuur…en spijtig niet Europese Unie
Andere middelandse zeelanden zijn even mooi, zitten wel in de Europese Unie en daar heb je nooit werk,verblijf, verzekerings problemen…Ik had er vroeger aan moeten denken…

GOod luck and Enjoy aslan sutu

Merhaba,

Ik wil zelf ook graag naar Turkije emigreren zomer 2004 richting Istanbul naar de provincie Kocaeli. Dus als u informatie heeft zo u zo vriendelijk willen zijn die ook naar mijn email te sturen en als ik informatie heb zal ik hetzelfde doen en misschien kunnen we elkaar zo helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Lisette

Lyda2002@hotmail.com

[FONT=Times][SIZE=7][COLOR=blue]

Hallo Allemaal!

Ik wil ook bij me vriend gaan wonen in turkije!
Maar weet niet welke papieren ik nodig heb daarvoor.
En als ik weer terug wil naar nederland of dat weer zou kunnen?
Wie kan me helpen en advies geven?

Me email is Jaimy_de_wilde@hotmail.com

Alvast bedankt :rolleyes:

Hoi ik ben Jennifer 24 jaar en heb deze zomer ook een leuke turkse jongen ontmoet en het gaat allemaal heel goed nou is het zo we hebben niet zo veel zin om heel de tijd heen en weer te reizen (kost heel veel geld, en dan moeten we telkens weer afscheid nemen) dus de enige manier om dat te verhelpen is om te gaan trouwen. zijn ouders vinden het allemaal goed en nou is het ons idee om eerst in nederland te gaan wonen en als hij het niet naar zijn zin heeft dat we dan in turkije gaan wonen. maar ik wil graag wat info er over hebben wat we moeten doen als we hier zouden gaan wonen(ik heb al een koophuis,werk etc.) en wat we moeten doen als we daar gaan wonen.
( nou hoef ik geen goedbedoelde adviezen zoals kijk uit, doe voorzichtig) want die heb ik al genoeg gehad. Ik ga of deze maand Oktober of December naar Turkije en dan gaan we trouwen dus ik hoop snel info te krijgen.

Trouwen is nou niet bepaald de oplossing voor jou probleem/wens, aangezien het hem nog geen recht geeft naar Nederland te komen en hier te verblijven.
Jij kunt natuurlijk wel daar gaan wonen dat zal niet echt een probleem zijn.
Maar je moet in Turkije naar de Nederlandse ambasade, of vanuit nederland een verzoek om hereniging met je man doen.
Wanneer dit verzoek gedaan word en de tijd tot de beslissing moet hij in zijn eigen land blijven anders word het zo ie zo afgewezen.
Deze proceduren kan lang duren reken maar op een jaar minimaal.
Ook moet je 50% boven het minimum verdienen om aan te kunnen tonen hem te kunnen onderhouden.

Veel succes

Gr, Ageeth

Hallo allemaal,

Ik heb ook een Turkse vriend, en wil volgend jaar een half jaar naar Turkije gaan om te wonen/werken.
Daarna wil ik mijn vriendje graag naar Nederland halen, om te kijken hoe hij het hier vindt.Als we allebei ervaringen hebben met het land/cultuur van de ander, willen we beslissen waar we gaan wonen.
Ik raad iedereen aan om eens te kijken op:
www.ind.nl
www.minbuza.nl
Oja, en nog een tip:
www.mixed-couples.nl