Informatie over emigreren naar Turkije

Hoi allemaal,

Wie kan mij aan links of informatie helpen waaraan en wat je allemaal moet doen om te kunnen emigreren en werken in Turkije. Heb een relatie met een turkse jongen en denk er nu over om daarnaartoe te gaan. Zou alleen wel graag willen weten waar ik aan begin en waar ik in terecht kom. Het is erg lastig om daar duidelijke informatie over te vinden. Wie helpt me?

Bedankt alvast,

Groetjes Suzan
slaere@home.nl

Suzan,

Hoe lang heb jij al een relatie met die Turkse jongen ??

Want je bent natuurlijk nummer 100.000 die een vriendje daar heeft opgelopen en zich dan bij hem wil voegen!
Mijn dochter had 2 jaar een "relatie"met een Turkse jongen in Turkije, maar naarmate de relatie langer duurde ontpopte hij zich als een niet zo moderne moslimman :ph34r: !
En er vanaf komen bleek niet zo gemakkelijk!

Na een jaar of 4 verkering zou je eerst 's een keertje 3 maanden kunnen gaan samenwonen met hem daar, en daarna verder zien.

Let op ik val je niet aan maar geef alleen iets aan waar je naar ik hoop al over na had gedacht!

Groetjes, Ageeth

hoi Suzan,
Er zijn inderdaad veel verhalen over Turkse jongens die de Europese meiden ‘gebruiken’. En ik ga je daar echt niet voor waarschuwen want dat word je waarschijnlijk al genoeg en word je nog waarschijnlijker al helemaal gek van.
Ik ben bijna 5 jaar lang samen geweest met een turkse jongen. Wij zijn nu net een paar maanden uit elkaar. De reden daarvan is dat hij niet in Nederland wilt wonen en ik niet voorgoed in Turkije. Dus het enige wat we konden is er een punt achterzetten hoe moeilijk dat ook is. De meste tijd van de afgelopen 5 jaar heb ik daar gewoond. Als Nederlandse kan je vrij makkelijk werk vinden. Neem aub niet het eerste de beste baantje aan. Als je het ergens niet naar je zint heb neem dan ontslag want je vind er toch zo weer een ander voor in de plaats. Ik heb zelf veel verschillende baantjes gehad, maar uiteindelijk de afgelopen 2 jaar heb ik voor een duikschool gewerkt (en dit zondere enige relevante ervaring). In de winter kan je nederlandse les geven aan de Turken. Hoeft geen grammatica te zijn, echt alleen maar de praktijk. Voor iets van 10.000.000 tl per uur.
Qua visum enzo. Als je het land binnen komt krijg je een toeristen visum van 3 mndn. Hiermee mag je niet werken maar dat word eigenlijk bijna nooit gecontroleerd. Elke drie mndn ben ik het land ui gegaan. Ik ging altijd naar rhodos. 'sOchtends heen eind van de dag weer terug, 10 euro, en je hebt weer 3 mndn. De reis en het visum werd bij mij betaald door mn werk. Ga je bv naar Alanya dan kan je naar een eiland wat daar in de buurt ligt (ben ff de naam kwijt). Dus eigenlijk allemaal heel simpel.

Ik raad je wel aan om niet definitief te gaan emmigreren… niet totdat je daar eerst een paar jaar bent geweest. Dus totdat je weet dat je daar ook echt definitief wilt gaan wonen (denk over later: kinderen, verzekeringen, pensioen, onzekere toekomst,…) en weet eerst dat je je vent ECHT kan vertrouwen. Want ik heb het ZO vaak gezien. Dat een jongen heel lief en leuk kan zijn, maar nog voordat je op het vliegtuig stapt staat de volgende alweer te wachten. ± 7 van de 10 zijn zo. Maar misschien heb jij geluk, net zoals ik had, en heb jij 1 van de drie te pakken.

Veel succes en bij vragen kan je mij altijd een mailtje sturen

hallo susan let niet op die domme reacties die je hebt gekregen als je echt naar turkije wilt moet je je eerste stap doen richting de turkse consulaat daar kun je informatie winnen.

Domme reacties Ali ??? :lol:

Welke bedoel je ? … Die van jezelf dan zeker!

Ageeth

Inderdaad, wat een dom iemand die Ali. Profiteerd er zeker zelf van !Nu dames. er zijn hier ook genoeg leuke Hollandse en Turkse jongens hoor! Hoef je echt niet eerst voor in Turkijke te zijn geweest. Maarja, als je verliefd word of bent, vergeet je alles, maar ik vind wat Ageeth hier schrijft wel juist. En voor de rest, ja, jullie moeten het zelf maar weten toch?

Mvg. El. :slight_smile:

Originally posted by Suzan@17-09-2003, 23:46:35
** Hoi allemaal,

Wie kan mij aan links of informatie helpen waaraan en wat je allemaal moet doen om te kunnen emigreren en werken in Turkije. Heb een relatie met een turkse jongen en denk er nu over om daarnaartoe te gaan. Zou alleen wel graag willen weten waar ik aan begin en waar ik in terecht kom. Het is erg lastig om daar duidelijke informatie over te vinden. Wie helpt me?

Bedankt alvast,

Groetjes Suzan
slaere@home.nl **

hey Suzan,

ben een meisje van 20 uit belgië, ik ben nu 2 weken getrouwd met zoals ze zeggen 1 van de 3 goede turken die er bestaan. Ik verlaat zondag 28 september Belgie defenitief om bij mijn man in Izmir te gaan wonen. Je mag me altijd komen bezoeken of contact met me opnemen en laat me iets weten waar je zit en wat je beslissing is, ok? De beslissing moet jij zelf nemen, voor mij was die zwaar maar ik volg mijn hart met een portie gezond verstand!!!

liefs en mail me!!! kaatjecuppens@hotmail.com

Originally posted by melek@20-09-2003, 22:47:06
** hoi Suzan,
Er zijn inderdaad veel verhalen over Turkse jongens die de Europese meiden ‘gebruiken’. En ik ga je daar echt niet voor waarschuwen want dat word je waarschijnlijk al genoeg en word je nog waarschijnlijker al helemaal gek van.
Ik ben bijna 5 jaar lang samen geweest met een turkse jongen. Wij zijn nu net een paar maanden uit elkaar. De reden daarvan is dat hij niet in Nederland wilt wonen en ik niet voorgoed in Turkije. Dus het enige wat we konden is er een punt achterzetten hoe moeilijk dat ook is. De meste tijd van de afgelopen 5 jaar heb ik daar gewoond. Als Nederlandse kan je vrij makkelijk werk vinden. Neem aub niet het eerste de beste baantje aan. Als je het ergens niet naar je zint heb neem dan ontslag want je vind er toch zo weer een ander voor in de plaats. Ik heb zelf veel verschillende baantjes gehad, maar uiteindelijk de afgelopen 2 jaar heb ik voor een duikschool gewerkt (en dit zondere enige relevante ervaring). In de winter kan je nederlandse les geven aan de Turken. Hoeft geen grammatica te zijn, echt alleen maar de praktijk. Voor iets van 10.000.000 tl per uur.
Qua visum enzo. Als je het land binnen komt krijg je een toeristen visum van 3 mndn. Hiermee mag je niet werken maar dat word eigenlijk bijna nooit gecontroleerd. Elke drie mndn ben ik het land ui gegaan. Ik ging altijd naar rhodos. 'sOchtends heen eind van de dag weer terug, 10 euro, en je hebt weer 3 mndn. De reis en het visum werd bij mij betaald door mn werk. Ga je bv naar Alanya dan kan je naar een eiland wat daar in de buurt ligt (ben ff de naam kwijt). Dus eigenlijk allemaal heel simpel.

Ik raad je wel aan om niet definitief te gaan emmigreren… niet totdat je daar eerst een paar jaar bent geweest. Dus totdat je weet dat je daar ook echt definitief wilt gaan wonen (denk over later: kinderen, verzekeringen, pensioen, onzekere toekomst,…) en weet eerst dat je je vent ECHT kan vertrouwen. Want ik heb het ZO vaak gezien. Dat een jongen heel lief en leuk kan zijn, maar nog voordat je op het vliegtuig stapt staat de volgende alweer te wachten. ± 7 van de 10 zijn zo. Maar misschien heb jij geluk, net zoals ik had, en heb jij 1 van de drie te pakken.

Veel succes en bij vragen kan je mij altijd een mailtje sturen **

Hoi Melek,

Ik zou graag eens met je in contact komen maar zonder e-mail wordt dat erg lastig. Zou je me eens een mailtje willen sturen zodat ik contact met je op wil nemen. Ik ben van 4 oktobet tot 21 oktober weer in Turkije, dus het kan zijn dat het even duurt voor ik weer terug contact met je op kan nemen. Maar alvast heel erg bedankt voor je reactie, toppie! Ik hoop in oktober in in ieder geval uit te vinden of het er een van de zeven of een van de drie is, hihi. De tijd zal het leren.

Hopelijk tot snel,

Doei,

Suzan
slaere@home,nl

Originally posted by Ageeth@18-09-2003, 09:49:13
** Suzan,

Hoe lang heb jij al een relatie met die Turkse jongen ??

Want je bent natuurlijk nummer 100.000 die een vriendje daar heeft opgelopen en zich dan bij hem wil voegen!
Mijn dochter had 2 jaar een "relatie"met een Turkse jongen in Turkije, maar naarmate de relatie langer duurde ontpopte hij zich als een niet zo moderne moslimman :ph34r: !
En er vanaf komen bleek niet zo gemakkelijk!

Na een jaar of 4 verkering zou je eerst 's een keertje 3 maanden kunnen gaan samenwonen met hem daar, en daarna verder zien.

Let op ik val je niet aan maar geef alleen iets aan waar je naar ik hoop al over na had gedacht!

Groetjes, Ageeth **

Hoi Ageeth,

Ik heb hem dit jaar leren kennen, en ga dus in oktober terug. Uitzoeken of we inderdaad verder willen en kunnen. Zo ie zo was ik al niet van plan om zo maar daarnaartoe te vertrekken. Ik ben me heel goed bewust van de grote verschillen in cultuur. Het scheelt al dat hij geen moslim is, en we zijn ook geen tieners meer. Een proefperiode had ik ook al in gedachten, minimaal een half jaar of zo, wat er te regelen valt. Aangezien ik hier een leven heb opgebouwd gooi ik dat echt niet zomaar weg. Dus daarom wil ik zoveel mogelijk info om een juiste weloverwogen keuze te kunnen maken. En dat kan ik alleen als ik genoeg informatie heb om te weten waar ik mee te maken krijg.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Groetjes Suzan

Suzan,

Misschien is het inderdaad makkelijker omdat jou vriend geen moslim is, alhoewel ik daarmee ook niet wil suggereren dat het aan het moslim geloof ligt dat de meeste relaties tussen westerse meisjes en turkse jongens mislopen.

Ik heb vele moslim vrienden in Nederland en geen enkel probleem daarmee.

Ik denk inderdaad dat het cultuurverschil van zeer groot belang is, nl. normen en waarden die bij ons anders liggen dan in Turkije.
En dan verschilt dat ook nog per familie of deze ouderwets zijn in hun denkbeelden enz.

Je schrijft dat jullie geen tieners meer zijn, en ook dat zal wat schelen.

Suzan ik wens je ontzettend veel succes en wijsheid in dat wat je wilt gaan doen.

Groeten Ageeth

okk ik ehb alleen een vraagje ik heb een half turks half syrische vriend dat is het hem niet ik weet ook hoe erover gedacht word ik ben wel van plan in turkije te gaan werken maar meer voor mezelf dan voor hem omdat ik gewoon van het land hou hoe het met hem gaat zie ik dan wel weer maar mijn verwachtingen dat het goed gaat liggen niet hoog ik heb tevens goed contact met zijn broer die getrouwd is met een nederlqanse vrouw en momenteel in nederlqand woont maar wat ik al zei ik wil graag in turkije werken in de horeca maar wil daarbij wel goed verzekerd zijn en toch wel zekerheid hebben van een goede baan ik zal dit als alles goed gaat samen met een vriendin doen maar de zekerheid van heen en weer reizen naar een ieland en weer terugkomen s avonds gaat er bij mij niet echt in voor mijn eigen veiligheid ik wil toch wel wat meer goede informatie want hoe regel je bijvoorbeeld in turkije een goede werkvergunning etc… kan iemand mij daar wel bij helpen

ps; voor iedereen die een turkse vriend heeft laat je niet gek maken door iedereen maar ga niet voor die jongen alleen naar turkije maar doe dat voor jezelf je moet ook de cultuur kunnen begrijpen en over het moslim oftewel islamitisch geloof turkije is geen islamitich land en bestaat grotendeels uit ANDERE geloven een heel klein deel in turkije is maar echt islamitisch het is voornamelijk gewoon de cultuur je weet dat een turkse jongen / man anders denktdan een westers iemand als je dat moeilijk vind moet je er echt niet aan beginnen

Anneke,

Even ter correctie : 98% van de turkse bevolking in Turkije is Islamitisch!
Het land bestaat dus niet grotendeels uit andere geloven!Het is geen Islamitisch land omdat in der tijd Staat en Godsdienst door Kemal Ataturk zijn gescheiden, wat dus niets te maken heeft met het feit dat de grote meerderheid( zo kun je 98% wel noemen) van de bevolking de Islam aanhangt.

Hoi Melek,

Ik zou ook graag met je in contact komen.
Ik wil in het seizoen van 2004 een half jaar in Marmaris gaan wonen/werken, en heb nog wel een aantal vragen.
Wil je me een email sturen AUB?
desileen@hotmail.com

Hoi hoi,

K heb net als jou een turkse jongen leren kennen en k kan je zeggen ze zijn echt niet allemaal slecht zoals er vaak gezegd wordt!!!

We hebben elkaar leren kennen de tweede dag van mn vakantie en 11 dagen later zijn we verloofd ja nu hoor ik je denken pppffff maar we zagen elkaar en waren op slag verliefd en niemand hoeft bij me aan te komen van pas maar op ben al zo vaak ik turkije geweest ken de mensen daar wel!!! en nee ik ben totaal niet naief

Mn moeder woont er al anderhalf jaar dus die kent de mensen daar heel erg goed! Ze is het echt niet zomaar met iets of iemand eens maar hier staat ze compleet achter die twee zijn twee handen op 1 buik! Zijn familie staat er helemaal achter ook geen probleem dat ik geen moslimse ben hij is zelfs van plan om met zn familie te breken als ze mij niet zouden accepteren het klinkt misschien heel erg raar allemaal maar we horen bij elkaar!!

Waar woont jou mannetje??? of waar ga je heen?

K ga as zaterdag voor drie weken weer daarheen en dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij om daar te blijven volgend seizoen!

K hoop wat van je terug te horen

groetjes patricia

hallo allemaal.

ik ben helemaal in de ban van het land turkije.
mijn neef heeft daar een vriendin en wilt er volgend jaar gaan wonen.
ik was er in oktober en heb daar een hele leuke baan aangeboden gekregen om als entertaimer te gaan werken in een 5 sterren hotel in alanya.
het lijkt me echt te gek,maar moet dan wel heel veel achter me laten hier.
ik heb een 4 jarige relatie met een hele lieve nederlandse jongen.
2 jaar geleden overleed mijn moeder en een half jaar daarna zijn moeder.we zorgen samen voor zijn broertje terwijl we zelf ook pas 20 zijn.
ik wil graag weten of het de moeite waard is om hun op te geven voor turkije.want ik kom er zelf niet uit.
in mei moet ik het echt weten.

alvast bedankt

Originally posted by Gast: patricia@19-10-2003, 14:34:35
** Hoi hoi,

K heb net als jou een turkse jongen leren kennen en k kan je zeggen ze zijn echt niet allemaal slecht zoals er vaak gezegd wordt!!!

We hebben elkaar leren kennen de tweede dag van mn vakantie en 11 dagen later zijn we verloofd ja nu hoor ik je denken pppffff maar we zagen elkaar en waren op slag verliefd en niemand hoeft bij me aan te komen van pas maar op ben al zo vaak ik turkije geweest ken de mensen daar wel!!! en nee ik ben totaal niet naief

Mn moeder woont er al anderhalf jaar dus die kent de mensen daar heel erg goed! Ze is het echt niet zomaar met iets of iemand eens maar hier staat ze compleet achter die twee zijn twee handen op 1 buik! Zijn familie staat er helemaal achter ook geen probleem dat ik geen moslimse ben hij is zelfs van plan om met zn familie te breken als ze mij niet zouden accepteren het klinkt misschien heel erg raar allemaal maar we horen bij elkaar!!

Waar woont jou mannetje??? of waar ga je heen?

K ga as zaterdag voor drie weken weer daarheen en dan gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn voor mij om daar te blijven volgend seizoen!

K hoop wat van je terug te horen

groetjes patricia **

Hoi Patricia,

Thanks voor je reactie. Hij woont in Marmaris in het gedeelte Armutalan. Ben zelf dus gisteren net terug gekomen. Balen dus. Hoe heb je daar een verloving geregeld? Heb je daar nog papieren voor nodig? Heb je zelf al enige informatie over hoe daar te leven en te werken. Heb je hier zelf een huurhuis of zo? Hoe denk je alles te regelen met de instanties hier? Laat me op mail eens iets weten, ik ben benieuwd. Jouw moeder woont daar al? Dus een vordeeltje denk ik, in ieder geval iets om op terug te vallen. Nou snel iets horen. Mocht ik je niet meer spreken voor Zaterdag een onwijs fijne tijd daar en ik hoop voor je dat je er uit komt.

Groetjes Suzan

Hoi meiden!!

Ik heb ook een turkse vriend al een tijdje wn wil vanaf mei , daar sowieso voor 6 maanden gaan wonen en werken. Ik vind het alleen heel erg moeilijk om alles te regelen , kan iemand mij vertellen hoe jij het geregeld heb?? Ik wil in Alanya gaan werken. Als iemand me wil helpen , graag , stuur een mailtje!!! Asjeblieft???

diaantjemaarssen@hotmail.com

Groetjes Sjaan

** Hoi allemaal,

Bedankt alvast,

Groetjes Suzan
slaere@home.nl **

ik heb ook verkering met een turkse jongen
ik heb 4 maanden met hem en het gaat stik goed
ik wil ook naar turkije en daar werken.
Misschien kunnen we samen of wat informatie zoeken
Email me maar : nikelinda@hotmail.com :smiley:

** Hoi allemaal,

Bedankt alvast,

Groetjes Suzan
slaere@home.nl **

ik heb ook verkering met een turkse jongen
ik heb 4 maanden met hem en het gaat stik goed
ik wil ook naar turkije en daar werken.
Misschien kunnen we samen of wat informatie zoeken
Email me maar : nikelinda@hotmail.com :smiley:

Originally posted by melek@20-09-2003, 22:47:06
** hoi Suzan,

Veel succes en bij vragen kan je mij altijd een mailtje sturen **

Hallo Melek, ik ben op zoek naar mensen met dezelfde ervaringen zoals jij. Kan ik je mailen hierover ? Geen slechte bedoelingen.
stevemydear@hotmail.com