Liefde in Bodrum gevonden!

Dag dames,

Ik heb een paar dagen getwijfeld of ik mijn verhaal hier zou neerschrijven, maar moet het gewoon kwijt. Heb hier al heel wat verhalen gelezen en het mijne is gelijkaardig met vele onder jullie.
Hier volgt dus mijn verhaal :

Ik ben 29 jaar en woon in België. In de liefde heb ik eigenlijk nog geen geluk gehad en ben dan ook zo een beetje de zoektocht naar ‘de ware’ beu. Om een beetje te relaxen en ontspannen, ben ik dan ook voor een weekje samen met een vriendin naar het mooie Bodrum getrokken ;). Voor mijn vertrek zegden nog heel veel mensen uit mijn omgeving ‘zie maar dat je niet terug komt met een turk’. En zoiets zou absoluut niet in mij opkomen. Wat heb je nu aan een vakantieliefde? Zou toch alleen maar pijn doen.
Maar na twee dagen Bodrum was ik dus al van mening veranderd, en ik had mij nog zo voorgenomen om niet te bezwijken voor die charmante turken :).

Het begon allemaal in het restaurant van het hotel. C.werkt daar en hij viel mij onmiddellijk op. Vond het wel een mooie jongen en lachte altijd. En toen begon C. met charmeren. Mij constant alles brengen zonder dat ik het vroeg, tafeltje reserveren door het vol met bloemetjes te strooien,… Maar ondanks deze charmes, dacht ik ‘och , ik ben 1 van de zovelen’.
Tot hij vroeg of ik met hem mee naar het strand wou. De eerste keer heb ik nog geweigerd. Maar’s avonds in de bar weer aan de praat geraakt en toen heb ik met hem afgesproken. Sinds onze eerste afspraak op het strand, heeft hij elk uur dat hij vrij was samen met mij doorgebracht. Dus heb een super vakantie gehad.
Op dat moment was het voor mij nog steeds niet meer dan een vakantieliefde. Hij is ten eerste een aantal jaar jonger, woont heel ver en hoe kan je nu iemand kennen op een aantal dagen. Maar bij mijn vertrek voelde ik dat het meer was.
De laatste avond hebben we samen doorgebracht en het afscheid was nogal koel. ‘See you later’ zei hij en hij vertrok. Dus ik dacht ‘ok, leuke tijd gehad en meer is het niet’. Maar … om 4u 's nachts kwam de bus ons ophalen en terwijl ik aan het wachten was, kwam hij daar af. Dus hij was speciaal opgestaan om mij uit te wuiven en daar stond hij dan met tranen in zijn ogen.

Ondanks dit was ik nog steeds niet zeker dat het meer betekende. We hadden gsm nummers uitgewisseld en beiden facebook, dus ik zou wel zien als hij nog contact zocht.
Een aantal uur na mijn thuiskomst zaten we al te chatten op facebook en belde hij al om te zeggen dat hij mij mist.Sindsdien dagelijks gechat en hij belt /smst regelmatig. Dan toch meer dan een vakantieliefde?

Het is nog heel pril en zoals velen onder jullie, zit ik ook met een aantal twijfels. De grootste twijfel is, ziet hij mij werkelijk graag of interesseert het mooie België hem ook? Dit is al ter sprake gekomen en hij zegt altijd dat hij van me houdt en voor altijd bij mij wil zijn. Ik heb dan al geantwoord dat ik in de winter hem nog wel eens kom opzoeken en daar is hij mee akkoord.
Ik wil toch nog wel een paar maanden afwachten en zien of hij wel zoveel moeite blijft doen. En dan zal ik hem nog wel eens opzoeken om te zien of het werkelijk liefde is.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dit nooit verwacht had. En toch voelt het zalig, ook al zit hij zo ver weg.

Het grootste probleem is praten met elkaar. Hij kent niet veel engels en ik ken natuurlijk geen turks :). Dus als iemand tips heeft om elkaar makkelijker te verstaan?

Zo dit was het hele verhaal en hoop hier toch wel wat meer te kunnen babbelen over onze turkse liefde :).

Groetjes

Hoi Kiki! Welkom op het forum :smiley: net zoals zovelen ben jij dus ook gevallen voor de Turkse charmes ;). Ik ben ook van belgie, 22jaar en heb sinds 3jaar een askim in Marmaris :)! Als je zin hebt, ben je altijd welkom op het Turkse liefdes kletstopic, daar praten we over onze askims maar ook over alledaagse dingen :slight_smile: ook zijn er wat meiden aanwezig die geen askim (meer) hebben! Erg gezellig daar! Wat een mooi verhaal trouwens :slight_smile: denk dat de meeste meiden voor hun vakantie denken : nee met een Turk ga ik absoluut niets beginnen, maar dan gebeurt het onverwachts toch :smiley: tja, die vlinders hou je niet tegen ;), gewoon heerlijk van genieten!
Ik vind het slim om hem eerst via internet/telefoon beter te leren kennen. Maar of het ECHT klikt en of hij het echt meent met jou, kan je alleen uitzoeken als je echt bij elkaar bent en elkaar op die manier leert kennen :)! Ik wens je veel succes en liefde toe!

Welkom meid, ik kan eigenlijk niet meer zeggen dan wat fieeh al heeft gezegd :smiley:

Ik heb mijn askim ook in Bodrum leren kennen! hihi :smiley:

Bedankt dames,

inderdaad elkaar rustig leren kennen en hem waarschijnlijk nog eens gaan opzoeken :). Ik ga zeker regelmatig eens op het forum komen lezen en meebabbelen.

Groetjes

hallo meid,

wat een mooi verhaal! ik ben ook 1 van de meiden die een turkse verloofde heeft uit turkije… mijn askim(lieverd) woont in Izmir!
als je advies, tips, je verhaal kwijt wilt, taal, enz enz kwijt wilt…
Is het misschien een idee om contact te houden…

Liefs, x Krullie

Welkom Kiki!

Ook ik heb mijn askim bij Bodrum leren kennen (in hetzelfde hotel als Pookie zelfs haha :D).
Ik sluit me ook aan bij Fieeh! En vergeet zeker niet te genieten van je verliefdheid!

Mooi verhaal Kiki, ik heb mijn askim ook in Bodrum leren kennen

Hey meid…

Jou verhaal komt mij bekent voor…Zo is het ook een beetje bij mij begonnen :slight_smile:
Ik ben ~verliefd~ geworden op een jongen in Marmaris en had het nooit verwacht…we hebben contact via mail en hoop hem snel weer te zien!!

Geniet van het mooie gevoel meid, en idd leer mekaar eerst kennen{doe ik ook;-)}

Fijn om te lezen dat er toch verschillende gelijkaardige verhalen zijn ;). Het contact is nog steeds goed, en ben dan ook volop aan het genieten van dit fijne gevoel.
Ondanks het feit dat er toch heel wat mensen uit omgeving negatief reageren, maar ja, zal jullie ook wel bekend in de oren klinken zeker ?!

Hey dames,

wou even laten weten dat mijn turkse vakantieliefde niet goed afgelopen is :(. We hadden nog steeds veel contact en hij deed wel veel moeite, maar heeft uiteindelijk toegegeven dat hij gelogen had over zijn leeftijd. In plaats van 3 jaar jonger, was hij 10 jaar jonger. Maar daarnaast bleef hij maar doorgaan over trouwen en zijn moslimgeloof. Ik had meerdere keren gezegd dat hij mij tijd moest geven en dat we elkaar wel echt moesten leren kennen voor we nog maar over trouwen konden praten. Maar hij bleef daar maar over bezig. En daarboven kwam dat ik twijfelde of mijn liefde voor hem wel groot genoeg was om een relatie op lange afstand vol te houden. Omdat ik vind dat hij het verdient om de waarheid te weten, heb ik hem dit alles verteld en gezegd dat ik liever gewoon vrienden wil blijven. Na veel ruzie en tranen (via chat) begreep hij mij toch en respecteerde hij ook mijn keuze. Ik voel er mij echt slecht bij, maar het is gewoon het beste voor ons twee. Ik kan hem niet geven wat hij wil. Zo nu weten jullie hoe het met mijn askim is afgelopen. Maar ik ga zeker de verhalen blijven volgen op dit forum. Is leuk om te lezen dat het bij velen onder jullie ook goed afloopt.

Groetjes

Hallo,

Zit ook met zulks verhaal. Iemand leren kennen in Bodrum, paar dagen vooraleer we terug naar huis moesten vertrekken, en sindsdien chatten we constant. Hij vroeg de laatste dag wel om, indien het voor mij alleen vakantieliefde was, het hem ook onmiddelijk te zeggen en zijn hart niet te breken. Alsook heeft hij me uitgenodigd bij zijn ouders maar ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen? Is dit niet wat rap? en betrouwbaar? Kan ik dan niet beter toch op hotel gaan? :slight_smile:

Beste Sonja,

Ik had hetzelfde probleem. HIj had mij ook uitgenodigd bij zijn thuis, maar als ik niet kon, kwam hij wel naar België ;). Ik wist ook niet goed wat doen. Ik vond dat ook te snel en vond het ook een risico om bij zijn thuis te verblijven. Wat als het niet lukte? Dus ik had afgesproken dat we nog veel gingen chatten en bellen en zo ontdekken of onze liefde groot genoeg was. En als dat inderdaad zo was , zou ik in januari teruggaan, maar ik zou dan wel een verblijf in hotel regelen. Dat waren mijn plannen, maar deze gaan dus niet door.
Tijdens de gesprekken werd het duidelijk dat het enige dat hij alleen maar wou trouwen en weg wou uit turkije. Ik ben er van overtuigd dat hij mij echt wel graag zag, maar dat hij ook extra redenen had. En dat kon ik wel missen; ik zag hem graag, mis hem nog steeds, maar wil iemand die mij graag ziet om wie ik ben. En ik heb gelijk gekregen want heb nu al meer dan een week niets meer gehoord, dus ik vermoed dat hij een ander meisje heeft leren kennen in hotel.
Ik wil u zeker niet ontmoedigen, maar neem gewoon rustig de tijd om hem te leren kennen en als uw gevoel goed blijft zitten, kan je naar daar gaan. Ik zou dan een verblijf in hotel regelen en dan kan je nog op bezoek bij zijn ouders. Volg gewoon uw gevoel en blijf contact met hem houden en het wordt wel duidelijk als het niet goed zit tussen jullie. Veel succes en hou ons op de hoogte hé :slight_smile:

Hoy kiki, bedankt voor je reactie. Ik zal zeker je advies opvolgen. We chatten nog elke dag. Hij is momenteel terug thuis bij zijn ouders. Hij zegt wel dat het leven in Bodrum uiteraard anders is dan bij hem thuis ( ander leven ) Zijn ouders hebben een farm en het is daar niet zo chic zegt hij en is hier een beetje verlegen over blijkbaar :slight_smile:

Sonja, Ik zou ook eerst op hotel gaan.

Ik heb ook sinds kort kennis met een man in Turkije, niet bodrum, dus begrijp je situatie.
Succes

Hoy iedereen een vraagje? hoe kan je nu te weten komen of Askim het echt meent of niet? Zoals ik al eerder vertelde leerden we elkaar kennen in eind aug/begin sept 2013 in een hotel in Gümbet. Hij werkte daar als barman. Maar het begon pas 4 dagen voor ik terug naar huis moest vertrekken. Hebben wel nadien contact gehouden via chat. Het is een lieve jongen, een slimme jongen, werkt hard, enz. ik begon hem meer en meer te vertrouwen. Wouook graag dat ik eens naar hem thuis kom maar dit heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Toch ondervind ik dat de vraag of hij het nu echt meent blijft en of er niets achter zit ( om naar Belgie te komen bv ) Nu onlangs op de chat probeerde ik wat te polsen en tijdens het gesprek maakte ik Belgie wat zwart ( altijd slecht weer, alles heel duur, etc ) dus ik vroeg als je dit allemaal hoort, wil je dan nog naar Belgie komen? Hij antwoordde : ik heb ook nooit gezegd dat ik naar Belgie wil komen. Dit speelt voor mij geen rol zei hij, als ik maar samen met jou kan zijn. Dus ik zei ook nog : in turkije is alles goedkoper en beter weer enz dus misschien moet ik naar daar verhuizen. Toen antwoordde hij : ja waarom niet, als je de mogelijkheid hebt. Maar 2 dagen nadien begon ik weer te twijfelen. Ik zei hem dat ik naar vrienden ging ( meisjes en jongens ) en toen kreeg ik als antwoord dat ik hen moest vertellen dat wanneer ik terug in Turkije kom, ik nadien naar huis zou gaan met een ring rond mijn vinger. Ik schrok wel even want hoe kan hij nu op basis van 4 dagen echt samen geweest te zijn vorige vakantie ( en ja ook wel gechat nadien maar dat is toch heel anders ) al weten of hij echt met mij wil trouwen. Is het dan toch om naar Belgie te kunnen komen? Is het echt uit liefde en schrik om mij te verliezen? Toen ik het hem zei dat ik geschrokken was dat hij daar nu al aan denkt antwoordde hij : ik hou van u, ik mis u, ik wil u nie kwijt en wat is er mis met iemand graag zien. Is dit niet geoorloofd dan? en ik bedoelde een gewone ring maar niet dat we meteen moeten trouwen als je naar hier komt. Misschien niet nu, maar later. Ik wou hem verrassen om binnen 3 weken naar Turkije te gaan zonder het hem te zeggen maar weet nu niet of dit wel goed is. Ik ken iemand die ook met een Turk oorspronkelijk uit Diyarbakir, getrouwd is geweest en toen hij exact 5 jaar in Belgie was, liet hij haar stikken. Ik ben zo bang hetzelfde mee te maken. Ik weet echt niet hoe ik dit kan teweten komen zonder hem te kwetsen want voor het zelfde geld meent hij het wel goed. Wie kan me helpen of advies geven? heeft iemand ervaring?

Je kan dit nooit echt van te voren weten… Ik heb zelf 3,5 jaar een relatie gehad met een jongen… Hij wilde ook niet naar NL voor zichzelf maar alleen voor mij… Zodat we samen konden zijn… Ook wij hebben ons (te) snel verloofd, dat is voor die jongens heel belangrijk…

Sinds 3 maanden is het over tussen ons omdat hij 3 maanden in nl vakantie aan het vieren was op mijn kosten en verder niets uitvoerde… Ik had gewoon iemand in huis die de hele dag op de bank hing en niets in huis deed…

Uiteindelijk heb ik nu via een oude vriend gehoord dat het mijn ex om geld ging,heb jarenlang vrij veel voor hem betaald,dingen gekocht… Maar dit had ik bij hem nooit verwacht… Dus ja… Je kan het eigenlijk niet echt weten… Helaas…

hallo bedankt voor je reactie maar als jullie verloofd waren,dus nog niet getrouwd, hoe is hij dan in nederland geraakt?

Hij was 3 maanden hier op een toeristenvisum

met whats app kun je gemakkelijk geschreven teksten kopieren en dan plakken in bijv. google translate. dat kan hij ook dus kan je je eigen taal gebruiken. maar uit ervaring weet ik dat niet alles (goed) wordt vertaald vooral met turkse beeldspraak zinnen dus het blijft moeilijk.

Hoi,
Je kan inderdaad niet op voorhand weten of hij goede bedoelingen heeft.
Ik en mijn askim hebben 2.8y een relatie met elkaar ben al meer dan 10 x naar daar geweest (familie ontmoet meermaals en hij mijn mama) en hij komt hopelijk nu naar belgië. Het is moeilijk om iemand volledig te vertrouwen in zo’n situatie. Ik heb mijn 2 voeten ook altijd op de grond gehouden hoor want ik ben vorige zomer 2 maand in bodrum geweest (hij werkte er toen) en toen heb ik hééééééééééél veel meisjes ontmoet die zogezegd verloofd waren… waar ze dan het geld uit halen en nadien laten stikken.
Het is echt moeilijk maar je moet proberen je roze bril af te zetten om te zien of hij het meent: familie ontmoeten en vooral geen geld geven zo kan je zien of hij het echt meent met je…

Mijn askim kon helemaal geen goed engels toen we elkaar leerden kennen maar aldoende leerde hij bij! Toen ik hem leerde kennen zei hij weinig in het engels en was het vooral vertalen op google translate (haha) maar ondertussen spreken we erg vlot met elkaar (mag ook wel na bijna 3j) en ik heb een jaar turkse les er op zitten.

Veel succes allen!