Ik vertrek donderdag ook terug naar Bodrum, ik ga werken in het hotel van mijn vriend.
Hij wou samenwerken met mij omdat ik eerder al animatie gedaan heb in Bodrum, dus had ik het hotel gecontacteerd en ze willen samenwerken met mij.
Nu is hij wel kwaad op mij, hij zegt dat ik hem helemaal niet wil, maar dat ik hem gewoon gebruikt heb om in Turkije te kunnen werken (wat natuurlijke helemaal geen waar is, vanwege de lage lonen)
Hij zegt als jij hier komt ga ik weg, want je hebt een spel met mij gespeelt :s
Ik hoop dat hij donderdag terug normaal doet en wel wilt samenwerken met mij.
Je weet dus inderdaar nooit of een Turk het meent of niet :s
Nu nog een andere vraag, weten jullie of het eventueel mogelijk is, om eerst via reispass een visum te verkrijgen en dan 1 dag naar Kos te gaan en daar via mijn id kaart een nieuw visum te verkrijgen (dit zijn beide verschillende id nummers)
Dit met de nieuwe domme regel van 90/180 dagen.
leuk zeg dat je in Bodrum werkt bij je vriend. Ik woon zelf sinds 2,5 maand samen met mijn man in een dorpje een kwartier van Bodrum af. Ik snap alleen je vriend zijn reactie niet helemaal?
En waarschijnlijk weet je het ondertussen al wel, maar je kan helaas niet meer op- en neer reizen voor een nieuw vakantievisum. Als je binnen de 180 dagen langer dan 90 dagen in Turkije wil verblijven zal je een verblijfsvergunning moeten aanvragen. Mocht je hier verdere info over willen dan kan ik je eventueel wel helpen via een pb over waar je heen moet e.d., ik heb de mijne namelijk sinds een paar dagen in handen :)!
hey ik dacht dat het voor een Turk zo moeilijk was om een visum te verkrijgen… hoe is hij dan aan zo’n toeristenvisum gekomen? Ik hoor vanalles over een uitnodigingsbrief, garant staan, verzekering voor 30.000 euro enzo… ? Kan jij hierover meer uitleg geven?
Ik Heb geen ervaring met visum. Er gaat inderdaad wat geregel en papierwerk aan vooraf. Hij Kan niet net als wij op het vliegveld even een visum komen. Helemaal bovenaan staat een topic over het visum. En ook op de site van de ind is er informatie te vinden.
Sonja boven aan klopt niet helemaal meer, maar je kunt het beste kijken op www.ind.nl daar kan je precies je stappen vinden.
Ik heb 2x een toeristen visum aangevraagd, maar dat is misschien ook weer veranderd, geen idee, vandaar dat je daar maar even moet kijken! succes
hey bedankt allemaal voor de info… het zou wel een reizigersvisum moeten zijn voor België dus niet voor Nederland… ik weet dus niet of deze dezelfde regels hebben