hij krijgt als het goed is eerst een soort opleiding. daarna gaat hij echt het leger in. volgens mij krijgt hij daartussen een week of miss langer verlof. ook krijgt hij ertussen geloof ik nog een keer verlof.
als het goed is moet je hem gewoon kunnen spreken.
officieel mogen ze geen mobiel mee, maar veel jongens hebben dat wel. en ook moet de basis waar hij zit een telefoon hebben waar je hem op kunt bellen.
veel meer weet ik er niet van want mijn vriend was al in dienst geweest voor ik hem leerde kennen, dus dit is wat ik ervan gehoord heb. ik kan het fout hebben
Wat ik begrepen heb hebben ze eerst 2 maanden die vooropleiding, en dan 2 weken vakantie.
Als ze daarna beroeps gaan worden, dan duurt het 9 maanden, anders 2 jaar. Ik heb het ook uitgelegd gekregen, dus ik kan er naast zitten
Mijn vriend moest in 2002 het leger in en de eerste 3 weken heeft hij op een andere bassis gezeten dan zijn vaste bassis.
Toen washet contact minimaal of zeg maar gerust niks , na 2 weken werd hij over geplaatst naar zijn vaste basis in Cyprus en daar hadden we vaak contact niet iedere dag omdat hij ook vaak trainingen had maar wel belden wel geregeld.
Wat ik erg vervelend vond was dat wanneer ik belde die turkse jongens hem soms gewoon niet wilden geven heel irri maar na verloop van tijd had hij een mobiel bij zich en dan gaf hij me een belletje dan belde ik hem terug.
Ongeveer na 3 maanden kreeg mijn vriend voor 10 dagen vrij en daarna in augustes nog eens 10 dagen.
Officieel moet hij 30 dagen verlof krijgen maar dat werd bij mijn vriend geweigerd maar hij kwam daar door wel 10 dagen eerder uit dienst.
Ik hoop dat je er wat aan heb en heel veel sterkte ik weet hoe een ontzettende moeilijke periode dit voor je is!
sarah
p.s. een tip schrijf brieven naar je vriend dat vinden ze altijd leuk om te krijgen en dat zal hem zeker weten die klote tijd door te helpen.**
Thanks voor je reactie, ik weet er nu tenminste wat van! ik heb tot nu toe nog niks van hem gehoord maar heb helaas ook geen adres ofzo waar ik wat heen kan sturen! dan had ik em zelfs een mobiel gestuurd denk :unsure: ik word gek van onzekerheid maar weet dat hij het ook niet makkelijk heeft!
heb jij hem bezocht in die 10 dagen verlof want je weet nooit waar ze worden overgeplaatst toch? ik hoop dat ik hem snel spreek maar dat zal er wel niet inzitten
stomme turken ook met dat (***) leger
iig bedankt voor je steun hier heb ik zeker wat aan!
Ik zou geen waardevolle dingen naar hem toe sturen en ook geen foto’s etc alleen brieven.
Alle post wordt open gemaakt en ze halen het er gerust uit , en het is natuurlijk verboden een gsm te hebben dus die pikken ze zeker in.
Je kan het beter aan hem geven als je je vriend ziet waneer hij zijn eerste verlof heeft.
Ik heb hem 2x opgezocht toen hij verlof kreeg, dit moet hij zo wie zo een aantal weken van te voren aanvragen en bij mijn vriend was het zo dat hij het kon doen wanneer ik kon komen ( maar das overal ander) de 1ste keer was wel een drama voor die vakantie maar alles is goed gekomen.
En 15 maanden is erg lang maar steun hem vooral dan komt alles goed en gaat de tijd ook wat sneller voor hem!
ja ik hoop dat ik hem ook kan bezoeken tijdens zijn verlof, ik zit in mijn eindexamen jaar dus heb niet heel veel vrij. maar dan moet ik hem wel spreken natuurlijk. maar ik geloof dat jij dat ook had in het begin? zulk weinig contact dat je je afvraagt waar hij is en wat hij doet, ik heb namelijk geen idee en ik wou dat ik hem kon steunen maar dat gaat niet zo natuurlijk.
ik hoop maar dat ik snel wat hoor! waar woont die van jou eigenlijk? en hoe oud ben je?
mijn vriend woont in Gumbet en hij is 25 en ik 21 !
En ook ik sprak mijn vriend niet veel maar dat is logisch omdat ze vaak op training zijn in het land etc.
I.i.g. heel veel succes met deze rot tijd!
Ik ben 2 keer in Gumbet geweest! super leuk daar, ik heb ook daar mijn vriend ontmoet!
Ik was daar met mijn vriendin voor 2 weken en zag hem daar en het was als we toen al wisten dat we samen oud zouden worden, zo bizar was onze eerste ontmoeting. het was allemaal in X-bar, dat ken je vast wel, super leuk daar. maar hij woont nu in alanya en dat vind ik een stuk minder leuk dan gumbet. maar goed, hoe doe jij dat nu dan met jullie 2? ben jij vaak daar? of wat zijn jullie plannen. aangezien je net iets verder bent dan mij weet je meer dan ik nu, want nu weet ik helemaal niets meer…
ach, alanya is super leuk man!! haha, heb er afgelopen jaar gewoond dus weet er alles van. maar je vriend, heeft hij deze zomer ook in alanya gewerkt en zo ja, waar dan? misschien ken ik hem wel…
verder kan ik je helaas niet echt helpen want ik weet alleen dat die jongens het heel erg zwaar hebben in t leger en dat sommige jongens heel erg zijn veranderd daardoor. Probeer desnoods via zijn vrienden of familie aan zijn adres te komen want hij kan echt alle steun gebruiken. ik heb vrienden die al in t leger hebben gezeten en de verhalen die ik hoor zijn zeker geen pretje. de meeste jongens praten er ook liever niet meer over. mag ik ook vragen hoe oud jij bent en hoe oud je vriend is? groetjes myrna en succes met alles
Hij heeft een winkel in Pegasos resort, maar het is nu uit, ik denk dat je dat wel een beetje hebt kunnen volgen?
Voor mij is het over, ik ben geschrokken van het toch nog grote cultuurverschil, en hij gaat nou eenmaal trouwen denk ik, ik heb het iig opgegeven, ik ben 18 en hij is 20, maar ja verleden tijd helaas!
ik ga mijn hele verhaal niet vertellen want dat is te ingewikkeld en te lang… maar laten we t erop houden dat ik geen relatie heb met hem maar dat ik hem vreselijk mis en hoop dat zodra ik hem weer zie dat we dan misschien weer opnieuw kunnen beginnen (schone lei). we hebben geen contact meer met elkaar en dat wil ik zo wel even houden. ik heb constant de neiging om hem te bellen of smsen maar tot nu toe houd ik de discipline nog om t niet te doen. hoop dat vol te houden tot aan kerst dan ga ik namelijk vrienden opzoeken en een van die vrienden is zijn tweeling broer dus ik hoop dat ik via hem iets hoor wat ik graag wil horen !! zoals dat ie me heeft gemist bijv. haha
je weet maar nooit!!!
maar ik houd iedereen op de hoogte hiervan (want dat willen jullie vast wel weten hoe dat allemaal afloopt met kerst!!)