misschien kennen paar van jullie mij van paar berichten. ik heb een vriend in turkije voor anderhalf jaar nu. hij zit in het leger nu sinds oktober en kreeg vandaag een smsje van zijn moeder in het turks. dus ik naar een turkse vriend van mij om te vragen of hij het wil vertalen. toen hij zei dat er stond dat ik geen contact meer mocht met mijn vriend omdat hij gaat trouwen met een turkse ben ik ingestort. ik wist niet wat ikhoorde! en dat terwijl mijn vriend me nog gewaarschuwd heeft dat dit zou gebeuren. Ik heb die turkse slet gesproken en ze zei dat ze hem een maand kende en dat ze over 3maanden gaan trouwen. ik weetniet wat ik moet geloven want toen ik dat nummer belde kreeg ik zijn broer en die wist van niks, hij zei dat zijn moeder dat gestuurd had. Ik waarschuw gewoon de meisjes met turkse vriendjes. ze zijn echt niet allemaal het zelfde ik dacht dat die van mij voor altijd was, maar blijkbaar niet. je weet het nooit ookal zit het nog zo goed.
het erge is nog dat hij tegen mij zei vlakvoor dat ik terug ging naar nl:
trouw met me en we gaan samen stiekem weg voorgoed. hij heeft me nog gewaarschuwd dat dit zou gebeuren. hij zei letterlijk:
Marry me and I take my hand off the koran.
ik nam het niet zo serieus maar ik ben hem nu wel voorgoed kwijt. zonder afscheid.
Ik ben hopeloos,
Hoeveel komen dit hier niet tegen in Turkije. Elk jaar honderden.Ik probeer zo dikwijls meisjes te verwittigen maar niemand luisterd. Ikwoon er nu al 7 jaar tussen en zie het ieder seizoen weer gebeuren. Er zitten uitzonderingen tussen,maar vergeet niet dat veel jongens die hier seizoenarbeid doen, toch nooit van hun ouders de toelating zullen krijgen ommet een europese te trouwen. De meeste huwelijken zijn reeds door de ouders geregeld, en na de legedienst willen de meeste ouders hun kinderen getrouwd zien met een meisje dat de moeder graag ziet. De ouders zijn hier aangewezen op de zorg van hun kinderen als ze ouder worden en europese meisjes kennen dat niet.Ga jij je ganse leven zorgen voor je turkse schoonmoeder die dagen nacht komt vertellen hoe je haar zoon moet behandelen en hoe je,jekinderen moet opvoeden. Turkse meisjes worden opgevoed vooral in de dorpen.Huisvrouwen geen gestudeerden willen die ouders. Daarom wees misschien blij dat het tijdig tot een einde gekomen is vooraleer je nog meer verdriet word aangedaan.Niet allen vertellen de waarheid met een turk getrouwd te zijn.Al zijn ze nog zo lief, de familie boven alles. Als ze een huwelijk aangaan tegen de zin van de ouders worden ze ook verstoten en kunnen nooit op hun familie terug vallen bij problemen. Daarom zijn hier ook veel huwelijken stuk of lopen stuk door de schuld van de ouders.Met alle gevolgen vandien. Zoek iemand met je eigen cultuur,je zal veel gelukkiger worden. En treur niet, er lopen nog veel lieve jongens in eigen land rond dan een vakantieliefde die niet beantwoord word.Het is een troost je bent niet alleen, maar heb aub geen verdriet,die jongen wil het misschien ook niet maar zal toch met het meisje moeten trouwen die de moeder kiest.Heb 3 weken geleden ook een gewongen huwelijk meegemaakt.Denk niet dat dit niet meer bestaat.Waarom gaan zoveel turkse mannen vreemd denk je ???Omdat ze niet gelukkig met hun eigen keuze hebben mogen trouwen.En ze blijven bij mekaar met of zonder trouwring voor de kinderen en de familie. Dat is leven inTurkije.
Droog je tranen,ga naar een disco in eigen land en je zal de ware wel tegen komen.
Sterkte,
Franka
Hey bedankt voor jullie reacties iig. nu ik een dag verder ben en franka haar stuk heb gelezen ben ik een stuk opgeluchter. ik wist ook echt wel in mijn achterhoofd dat dit zou kunnen gebeuren maar verliefdheid gaat voor denk ik en zeker als je anderhalf jaar bezig bent
ik weet niet wie nog turks kan lezen hier maar dit kreeg ik dus als smsje van zijn moeder:
Burak seninle gorusmek istemiyormus nisanlandi yakinda evleniyor ve nisanlisini cok seviyor seni istemiyor ve aramandan rahatsiz oluyormus lutfen arama
Ik moet gewoon weten wat hier letterlijk staat. dus als iemand mij nog kunt helpen GRAAG
Hi Petje,
Wat vervelend allemaal,maar waarom is zij het turkse sletje??? Misschien wil zij wel helemaal niet trouwen met hem maar heeft zij geen keus.En wat Franka zegt:droog je tranen ga naar de disco en je komt wel iemand tegen. Nou ik denk dat het op die manier niet werkt,je moet deze terleurstelling eerst een beetje verwerken,en dan kan je weer open staan voor een nieuwe relatie.Het is niet gemakkelijk en wens jouw veel sterkte.
De vertaling die je vreind gaf is duidelijk.De moeder probeert je uit te leggen geen contact meer met je vriend op tenemen omdat hij verloofd is en binnenkort gaat trouwen met zijn verloofde.Ze vraagt ook hem aub niet meer lastig te vallen.Dit voor zover ik turks versta.Misschien kan iemand anders het beter vertalen.Ik probeer altijd alleen te helpen.Oke,wacht dan nog een beetje naar een disco te gaan,maar na een tijdje kom je er vast overheen.Hou er de moed maar in.
groetjes
franka
wat vinden jullie?
indien je zwanger bent van je vriend in Turkije (blijkt het mischien toch zo’n player te zijn) zouden jullie het hem laten weten ?
heeft hij uberhaupt wel het recht om het te weten ?
of zou je het hem nooit laten weten.?
ik ben van mening dat als hij me zo niet meer hoeft,dan ook niet als je zwanger bent.
graag wat advies indien mogelijk.
thanks
bedankt voor jullie reacties. ik ben echt het afgelopen 1,5 jaar aan het afspelen. Het erge is dat de laatste keer dat ik hem sprak hij nog tegen mij zei, je moet me hier weghalen ik wil niet meer bij mijn moeder wonen haal me hier alsjeblieft weg. steedsmeeer dingen kom ik op waardoor ik zeker weet dat dit echt niet is wat hij wil maar ja hij heeft geen keus! Ik haat dit daarom heb ik een smsje terug gestuurd dan ik het pas geloof als ik hem zelf heb gesproken, ik moet het uit zijn mond horen zonder dat ik weet dat hij liegt.
ik weet dat hij van mij houdt daar twijfel ik niet aan maar dat het zo moet eindigen is gewoon kut!
en als je zwanger bent zou ik het wel zeggen. vaak krijgen ze dan een ommekeer en willen ze betrokken zijn bij de zwangerschap. ik weet alleen niet hoe oud jij en hij is? het kan ook zijn dat ie het niks vind maar ik weet niet hoe jullie relatie is?
Hij heeft recht het te weten,maar of hij aanvaard dat het kind van hem is,is iets anders.Hoelang heb je al eenrelatie met die vriend ? Velen veranderen van gedacht als ze vernemen dat hun vriendin zwanger is en willen dan wel weer contact. Je moet weten dat kinderen voor Turken heilig zijn.Misschien neemt hij U wel terug indien hij niet getrouwd is natuurlijk.Het kind zal later toch willen weten wie zijn vader is . Als je geen contact met de vader houd kan je later problemen met je kind krijgen . Ik ken gevallen dat de vader Turk getrouwd is maar toch zijn vriendin en kind bezoekt en in contact mee blijft.Denk niet alleen aan jezelf,maar ook aan het kind.Liegen lost niets op.Het hem laten weten kan nooit kwaad,je ziet hoe hij reageert.Dat hij daarom met je trouwt is een andere vraag. Maar ik vind dat hij het recht heeft het te weten.Ook als je het behoud en het alleen opvoed of met een andere jongen in het huwelijk treed je altijd zijn beeld in dat kind zal terug vinden.Eerst zal zijn familie er zich tegen verzetten,maar later zullen ze zo wie zo graag het kind aanvaarden. Maar het is eerst aan jou de waarheid te vertellen en dan beslis je zelf wat hij antwoord.Vele turken hebben kinderen met buitenlandse vrouwen (vakantieliefdes) . Sommigen zijn er fier op en kunnen daarvoor ook gemakkelijk een visum krijgen om hun kind te bezoeken.Denk er eens goed over na. Zijn beeld zal je toch altijd volgen in het kind.
Beter tijdig iets vertellen of als het te laat is.
Veel moed,doe wat je hart je in geeft.luister niet naar roddels en doe je zin.Het kind heeft recht te weten wie zijn vader is.Later kan het kind dan zelf oordelen ,dan heb je in ieder geval geen schuldgevoelens.
Nu ben je misschien boos of heb je schuldgevoelens maardat gaat over…eens dat kleine wezentje op de wereld is,kan jeertoch gelukkig mee zijn.
Ik spreek uit ervaring.
franka
Hallo Child,
Lees a.u.b. heel goed het verhaal van Franka,het is de waarheid wat hier beschreven wordt.Je moet zeker doen wat je hart je ingeeft, maar neem ook het verhaal van Franka mee in jou beslissing.
Veel sterkte
hallo
aan allen die gereageerd hebben op mijn bericht
ik weet dat ik het hem moet laten weten ,mijn hart zegt ja en mijn verstand zegt nee.
het is alleen ik heb zoiets van ik wil niet dat hij voor me kiest als hij dat al zal doen ,is ook nog de vraag ,omwille van het kind .
hij is niet getrouwd dat weet ik zeker maar hij kan natuurlijk wel al verloofd of beloofd zijn aan iemand ginder dat weet ik ook niet .
ik weet dat het niet gemakkelijk gaat worden , ik ga nog eens goed nadenken wat ik ga doen .
maar zal zeker het bericht van franka onthouden.
we kennen elkaar al wel even maar nog geen jaren het is gebeurd toen ik terug bij hem was vorige maand .
laat jullie zeker nog wel iets weten
dankje wel voor jullie steun
Hoi,
Wat je beslissing ook zal zijn,laat het je eigen overwogen beslissing zijn en ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt die er voor jouw zullen zijn.
Veel sterkte en wijsheid.
De rilling lopen over mijn rug. Ook het verhaal waar deze topic mee begon. Een goede vriendin van mij ontmoette vorig jaar ook een jongen. Ik verliefd op F. en zij op A. We hadden veel steun aan elkaar omdat we in hetzelfde schuitje zaten en ook allebei F. en A. van elkaar kende. Ik zie F. nog steeds maar mijn vriendin inmiddels niet meer. Ze heeft er eind vorig jaar zelf voor gekozen om er niet mee door te gaan. Nu blijkt dat hij volgend jaar gaat trouwen met een Turkse. Zoals ik begrijp tegen zijn wil. (ook volgens mijn vriend) Hij stuurt mijn vriendin zo nu en dan nog een sms. Ook mijn vriend is in zijn 20-er jaren “uitgehuwelijkt”. En wij maar denken dat dit alleen Turkse meisjes pijn deed. Familie staat hoog in het vaandel bij de Turken. En een enorm ontzag voor vader en moeder.
Ook ik heb in een hele moeilijke situatie gezeten met F. Ik moest het van hem zelf horen en ben daarom in het vliegtuig gestapt en ernaar toe gegaan. Is een hele goede beslissing geweest. Ik zal nog geduld moeten hebben ,maar ik weet dat we elkaar meer en meer zullen gaan zien. Als je in de gelegenheid bent het te doen zou ik het doen. Ik ging er zowat aan onderdoor. Ook al wil iedereen je steunen en goede adviezen geven. Lukt het je niet probeer hem dan inderdaad aan de tel. te krijgen. Probeer alles een plekje te geven. Nu zal je denken dat je hem niet meer uit je hoofd kan zetten. Maar het gaat je lukken om weer gelukkig te worden.
Heel veel sterkte en Child heel heel veel sterkte met de moeilijke keuze op het moment. Heb zelf ook even de twijfel gehad of ik zwanger was. De testen waren negatief. Die periode was al een hel. Ik leef met je mee. Begrijp me niet verkeerd ik wil heel graag kinderen en ook met F. maar niet nu.
ik las je verhaal, dat je in de gelegenheid was erheen te gaan was een groot voordeel, ik kan niks, hij zit in het leger en weet niet eens waar hij zit of waar ik hem kan bereiken, zijn moeder wil niks meer met mij temaken hebben aangezien zij dus even zijn vrouw heeft uitgekozen. ik moet wachten op zijn eerste verlof en dat is in januari.
ik heb hem voor het laatst gesproken begin oktober, toen zei hij tegen mij dat hij ruzie had met zijn moeder en dat hij weg wilde iig niet meer bij zijn moeder zijn, toen ik vroeg waarom zei die dat ie geen antwoord daarop wou en kon geven. nu snap ik het allemaal. ik heb gister een smsje terug gestuurd naar zijn moeder met daarin dat ik het pas laat rusten als ik hem zelf heb gesproken, eerder kan ik echt niet verder met mijn leven en zeker het niet achter me laten.
Hoe oud ben jij eigenlijk mevr durumus?
en hoe heb je het nu dan opgelost? want stel mijn vriend zegt nee dan is hij denk ik een vreemde voor de familie. ik weet niet hoe ik er achter kan komen of dit allemaal waar is wat zijn moeder zegt, dus ik hoop dat ik hem kan spreken. ik moet wachten en wachten en ik ga er idd ook aan onderdoor, het idee dat ik hem waarschijnlijk nooit meer zie is voor mij echt geen optie.
BURAK WIL GEEN CONTACT MEER MET JOU. HIJ IS HEEL ERG VERLIEFD OP ZIJN VERLOOFDE. HIJ WIL JOU NIET EN WIL NIET LASTIG GEVALLEN WORDEN. ALSTUBLIEFT NEEM GEEN CONTACT MEER OP.
Geef hem voorlopig nog niet op!
Hoe moeilijk misschien ook en misschien ook wel niet reeel.
Pas als je uit zijn mond kan horen dat hij voor een ander kiest, weet je het zeker. Anders blijft dit eeuwig aan je knagen.
Goed bedoeld die adviezen om hem uit je hoofd te zetten, maar zelfs met minder dan 1% hoop, zal je nooit over je eigen verdriet heen komen.
Hoe vaak zien we niet in allerlei programma’s hoeveel verdriet mensen hebben gehad in hun leven door de bemoeienis van anderen (hoe goed dat misschien ook bedoeld geweest is).
Ook al weet je 100% zeker dat die ander de verkeerde keuze maakt, dan noch heeft niemand in de wereld het recht om over het leven en geluk van een ander te beslissen.
Uiteraard kan je wel je mening geven, maar de keuze is aan de persoon zelf.
Is er niet een mogelijkheid om aan alle adressen van de legerplaatsen te komen, zodat je aan alle plaatsen brieven aan hem stuurt?
Zit hij nu trouwens nog in zijn basis opleiding? Ik weet dat Mugla zo’n plaats is waar de eerste periode een basisopleiding wordt gegeven.
Wellicht kunnen andere bezoekers met een turkse vriend of inmiddels man je helpen aan adressen van legerplaatsen.
Kop op meid, niet geschoten is altijd mis. Ga ervoor!
dat van die briefen sturen is idd een idee! ik zal ff wat onderzoek moeten doen maar misschien heb ik dan ook wat! De vertaling van het smsje had ik inmiddels al en heb er ook opgereageerd in het turks, maar alsnog bedankt!
ik weet niet of er iemand hier is die nog meer van leger basisen af weet?
onwijs bedankt allemaal en ik geeef ook zeker niet op!
Ik weet dat er in Adana (vlakbij Antalya) in iedergeval een leger basis is, daar zit iemand die ik ken.
En mijn zus d’r vriendje gaat over 2 weken voor 15 maanden het leger in, maar hij weet nog niet waar naar toe, maar als ik daar iets over weet zal ik je dat ook vertellen.
wellicht kan je via google zoeken op leger basis in turkije ofzo, ik weet het anders ook niet.
mijn verhaal klint misschien tegenstrijdig. Maar ik zou er in eerste instantie alles uithalen om zelf rust te krijgen anders blijft het aan je knagen. Mocht je hem spreken en hij echt aangeeft niet met je verder te willen dan denk ik dat je dit moet accepteren hoe moeilijk ook. Maar dan weet je wel voor je zelf dat je er alles aan gedaan hebt om hem voor je te winnen. Inderdaad een brief naar zijn legerbasis. Ik ben zelf 32, maar voel me net 16 hahaha. Heerlijk toch. F. gaf aan dat hij niet met me verder kon maar nog wel van me hield en dat zijn hart gebroken was…naaaa dat ging er bij mij niet in. Ik wist door de tijd die we bij elkaar geweest waren (en ik laat me echt niet door de eerste de beste verleiden en ben zeeeer kritisch geloof me) dat er meer was. Als hij dan niet met me verder kon dan moest hij me dat midden in mijn gezicht zeggen. Gelukkig liep het anders en sindsdien al weer 3 x bijelkaar geweest. Ik moet het een plek geven dat ik niet bij hem kan zijn continue. Moeilijk maar de realiteit en die moet ook jij niet uit het oog verliezen. Ik hoop dat je veel steun zult hebben van iedereen op het forum.