Hoe Vertel Ik Mijn Ouders? Turkije En Weg Ga

hallo zoals misschien al al een paar mense hebben gelezen ben i9k een meisje van 17 bijna 18 met een vriend van 26 in tukrije. ik ben er 100 % zeker van dat wij met elkaar verder gaan. ik heb hem vorig jaar in turkije leren kennen en toen waren wij allebei heel erg verlegen en toen die tijd was ik ook met mijn vriend op vakantie :unsure:

maar iedereen in het hotel had wel door dat het wat zou worden en uit respect voo me vriend toen die tijd hebben we ook niets gedaan.

roen was de dag gekomen dat ik terug moets naar nederland ik was echt boos ik wilde niet weg ik wilde bij hem blijven :huh:

maar ja ik moest, in nederland ging alles fout ik miste huseyin van turkije en turkije zelf. ik kreeg alleen maar ruzie met mij vriend en werd depressief. toen is het uit gegaan tusen mij en mijn vriend.

huseyin was natuurlijk op de hoogte en was blij.

in het begin hielden we het alleen bij bellen en soms een email todat ik een webcam kreeg. nu zitten we elke avond op msn.

de eerst keer dat ik hem zag moest hij huilen en hij gel;oofde niet dat hij mij ooit zal zien en verklaarde zijn liefdenen vertelde dat zijn hele familie het wist.

ik moest ook huilen maar wat vertel ik mij ouders? mijn ouders zijn tegen buitenlanders. uitendelijk mag het wel maar liever niet.

ik heb de hele familie van zijn kant ontmoet via webcam en de telefoon.

maar nu mijn familie nog en hoe ga ik mijn ouders vertellen dat ik van de zomer een maand naar hem toe ga. en dat is ga trouwen voor de imam. en dat ik hopelijk zwanger raak van hem

ik ga namelijk mijn opleding afmaken en daarna verhuis ik naar turkije

maar vaak denk ik ik wil niet meer ik wil nu naar hem toe. en hij wil ook bij mij zijn maar wil niet naar nederland toe.

en ik wil zelf heel graag naar turkije ik weet dat het anders is dan hier maar daar kan ik mee leven dat weet ik zeker want ik heb me al helmaal aangepast aan het turkse leven. ik ben ook al moslim geworden.

en dan niet voor mij vriend in turkije maar voor mezelf want voordat ik hem kende was ik er al druk mee bezig.

maar het probleem is wat ik mijn ouders ga vertellen want ik heb al zo slecht gesprekken met hun. ( ik woon wel thuis bij ze)

maar ze hebben altijd al commentaar gehad en hoe moet het als ik strax zwanger ben???

wie heeft er een goed advies voor mij hoe ik het ze moet gaan vertelloen want praten met hun is het moeilijkste beslissing in mijn leven

ik wil zo graag bij mijn vriend zijn ik wil niks anders dan hem en ik wil zo graag naar turkije ik probeer zoveel mogelijk te gaan als ik kan maar ik red het niet meer ik ben uitgeput

uitgeput van het missen en van het vechten tegen mensen die zeggen dat ik krankzinnig ben om een geliefde te nemen in het buitenland.

help help help

maar ene licht puntje van de zomer ga ik 1 maand naar mijn vriend dan ben ik weer een maandje gelukkig :rolleyes:

:stuck_out_tongue: :wub: so inlove

Meisje, je soreekt over zwangerschap terwijl je hem en zijn familie alleen via de webcam ziet.
Je bent 18 jaar ga eerst op vakantie naar turkije en ga gewoon genieten.
Verdiep je eerst in een relatie en ga daarna aan een evenruele zwangerschap denken, neem geen te snelle beslissingen een kindje heb je snel, maar je moet er ook voor kunnen zorgen.
Denk goed na

lieve meid,

Denk een beetje na voordat je aan kindjes begint. je bent verliefd op een jongen die je eigelijk niet zo goed kent. oke je msnt elke avond met hem en belt. maar omdat je zo verliefd bent crieer je een idiaal beeld van iemand. Wie weet is hij anders als je opeens bij hem gaat wonen en valt hij je tegen of nog erger jij valt tegen voor hem. en als je dan al zwanger zou zijn ja wat dan. Een kindje verbind jou voor de rest van je leven met de vader vergeet dat niet. Denk er rustig over na nadat je een fijne vakantie met hem hebt gehad. als het dan nog steeds klikt kijk dan verder.

Je wilt natuurlijk ook niet dat je je ouders kwetst dus als ik jou was zei ik nog even nix totdat je voor 1000% zeker weet dat je met hem verder wilt en als je ‘zeker’ weet dat hij met jou verder wilt. Wie weet veranderd 1 van jullie tijdens je vakantie van mening en dan heb je je ouders voor nix ongerust of boos gemaakt.

Heel veel sterkte meid en ik hoop voor je dat alles goed komt en dat je wensen uitkomen maar denk aub na. Zeker voordat je aan kindjes begint!!!

Veel sterkte en liefs
Jekka

dank je wel voor jullie reacties zover. ik weet dat ik goed moet nadenken over baby. en omdat ik niet kan wachten op het antwoord of ik zeker weten met hem verder wil ga ik al 21 maart nar hem toe voor een weekje. ik moet het niet zeker weten maar weet het al bijna zeker

als ik terug ben uit turkije dan sal ik mijn verhaal met jullie delen en het ontmoeten van zijn famile in het echt.
ohhh ik vind het zo spannend en ben ook zo bang en zo verdrietig op dit moment.

ik ben nervouse voor het moment dat ik hem weer zien in het echt voor de eerste keer maar dat kan je allemaal lezen als ik terug ben

groetjes aan iedereen

:blink:

Weet niet of ik het nu helemaal goed begrijp, maar heb je hem nooit meer gezien na die ene keer dat je met je voormalige vriend op vakantie was? Niet lullig bedoelt hoor maar is het niet verstandig eerst eens wat tijd samen door te brengen voordat je zulke grote beslissingen gaat nemen? Vindt het eigenlijk al een behoorlijke stap dat je zelf moslim bent geworden, laat staan het over kinderen en trouwen hebt…Begrijp me niet verkeerd, ik gun jullie alle geluk van de wereld toe maar kijk eerst 's hoe het gaat als je daar voor een wat langere tijd samen bent. Dan is het toch nog vroeg genoeg om over zulke ‘zware’ onderwerpen na te denken…Ik denk eerlijk gezegd dat je ouders heel erg zullen schrikken als je ze dit ineens allemaal gaat vertellen. Misschien is het een idee ze stapje voor stapje wat meer in te lichten over de situatie…

Ik wens je heel veel geluk toe en hoop dat je er uit komt! Ook met je ouders!

Groetjes, Diamond

ik begrijp dat je er ook zo op reageert maar ik ga het ook rustig aan doen eerst.

want anders gaat het zeker fout als het allemaal zo snel gaat. maar ik wil je bedanken voor je reactie en ik wil je ook een compliment geven :rolleyes:

ik zie je in heel veelonderwerpen echt een turkije fan. nee ik vind het geweldig als mensen zo blij doen over turkije.
ik ben zelf ook helemaal gek van turkije.

en ik ben dan ook blij dat ik verliefd ben op iemand in turkije . in mijn droomland met mijn droom man.

maar bedankt ik zal het tog allemaal stap voor stap doen

groetjes kusjes :lol:

Hallo,
Ik woon reeds 8 jaar in turkije en maakt hier dagelijks die lieffdesverhalen en de afloop ervan mee. Aub vertel langzaam je ouders van je vriend hier. Wachten met vertellen maakt het alleen maar moeilijker. Heb ook een dochter gehad verliefd op een turk en ze heeft het me wel iedere keer allemaal verteld. Ze is er ook zwanger van geraakt en was ook pas 19 jaar. Ik heb het allemaal aanvaard, maar het heeft de nodige problemen meegebracht. Eerst was ze ook aanvaard van de familie en daarna als ze zwanger was niet meer. Ik heb de baby samen, met mijn dochter opgevoed. Die jongen werd gedwongen met een echte turkse te trouwen,wat hij ook deed. Gevolg,mijn dochter stond er alleen voor . Gelukkig ben ik ruim denkend en heb haar geen verwijten gestuurd ,intendeel geholpen voor alles en nog wat. Na een jaar is zijn huwelijk dan toch fout gelopen door dit gedwongen huwelijk en hebben ze na 2 jaar terug elkaar ontmoet. Nu is mijn kleindochter 8 jaar en is er een 2de baby bijgekomen die nu pas geboren is. Ze zijn niet getrouwd maar wonen nu toch samen. Het heeft een zware klap geweest voor ons beiden. Maar nu is alles goed, zijn scheiding is er nu ook door, en de familie is nu blij met de 2 kleinkinderen. Echt vertel echt alles aan je ouders als je hier een relatie begint, als er problemen komen, zal je ze echt nodig hebben en ik hoop dat ze je dan ook even goed opvangen als ik mijn dochter de steun gegeven heb.Je ouders blijven echt belangrijk ook al kom je hier wonen,het is hier niet allemaal rozegeur en maneschijn. Daarom , leer je vriend en familie echt goed kennen eer je de stap zet van aan trouwen te denken,het is toch een gans andere cultuur.Maar ik zeg het nog eens. Betrek je ouders er aub bij. Ik was weduwe en stond er met mijn dochter alleen voor ,maar alles is toch na veel tranen goed verlopen.Sterkte,leer hem goed kennen, mischien is het ook een lieve jongen en is hij zo goed als mijn schoonzoon nu. Maar de jongen kan soms goed zijn ,maar je moet er de ganse familie bij nemen. Alles goed doorpraten als je samen bent.
Groetjes uit Turkije,
FRanka

hoi hoi

moest ff reageren.
leer aub eerst je vriend goed kennen,
je spreekt over van alles en nog wat, waar de meeste pas naar n paar jaar aan denken.

je bent vast echt wel verliefd op die jongen,
maar je hebt hem alleen een keer gezien op je vakantie, en toen zat je zelf ook nog in een relatie. <_<

leer elkaar eerst even goed kennen voordat je verdere acties onderneemt.
want via de msn leer je iemand niet goed kennen.

aub denk goed na over je beslissing.
doe geen overhaaste dingen, vertel aan je ouders wat er speelt, wel fijn dat ze weten wat er in hun dochter omgaat.
en breng eerst wat door met de jongen waar je stapel verliefd op bent, want je vriend is het nog niet. << <<
gezien je elkaar niet meer hebt gezien sinds dat JOUW relatie is uit gegaan.

maar ik wens je dadelijk in iig een fatastische week samen toe, en geniet ervan, maar leer elkaar vooral kennen,

groetjes linda

Franka, geweldig hoe jij er voor je dochter bent en bent geweest. Denk dat er ook een boel moeders waren geweest die er anders op gereageerd zouden hebben. Dat wilde ik even zeggen…

Groetjes, Diamond

Beste Diamond,
Moesten veel ouders hun kinderen proberen te begrijpen dan zou het een mooiere wereld zijn. En ik denk als je echt van je kind houd, dat dit de normaalste zaak van de wereld is.Men moet ook kunnen vergeven in zijn leven. Mijn dochter en ik wonen nu ver van elkaar,want ze is terug gegaan en ik ben in Turkije gebleven. zie mijn dochter en kleinkinderen pas éénmaal per jaar,maar dat zijn de mooiste dagen van het jaar. Toch blijven we dagelijks in contact en we hebben beiden geen geheimen voor elkaar.Ik weet we begrijpen elkaar van op afstand en ik weet als ik ouder word ik ook altijd op haar zal kunnen rekenen. Wat is er mooier of een moeder en kind relatie.Ik zou mijn dochter voor niets ter wereld willen missen en ook mijn lieve kleinkinderen niet.Ook al leeft ze samen met een turk en zijn mijn kleinkinderen lieve kleine turkjes.
groetjes
Franka

Ik denk, nee weet eigenlijk wel zeker dat mijn moeder ook zo gereageerd zou hebben. Ook wij hebben een geweldige band samen en vind het alleen maar super om te lezen dat het bij een ander ook zo is. Koester elkaar!!

Groetjes, Diamond

jeetje meis, je bent nog zo jong en al zo over zulke dingen praten. en dat door willen zetten. misschien ga ik nu heel hard klinken, maar ik vind je heel naief. ik snap je verhaal precies, ik heb echt hetzelfde gehad toen ik met jouw leeftijd een relatie kreeg met een turk. geef jezelf eerst langzaam de tijd om hem te leren kennen, stort je niet zomaar in iets dat hartstikke onbekend is voor je. pas als blijkt na meerdere malen hem gezien te hebben dat het goed is, ga dan pas een stap verder. bouw het rustig op, je bent nog zo jong. zou je met een nederlands vriendje ook zo snel gaan? het antwoord weet ik denk ik al. nee. turken zijn niet zo als nederlanders, het is een andere cultuur, een andere taal, het is anders. leer dat eerst eens goed kennen. na een half jaar liefde kom je daar echt niet achter hoor. ga eerst een maand, of paar maanden naar hem toe, woon even met hem samen, en als het dan nog goed gaat, ga er dan voor. doe het niet zo blind. ik bedoel dit niet hard of om je te kwetsen, maar denk a.u.b. heel goed na. als het echte liefde is, kan je op elkaar wachten en als dan de tijd ervoor is, kan je samen zijn…

tja, je ouders. denk niet dat ze zullen staan te springen. vertel het ze rustig, dat je hem hebt leren kennen, wees heel positief, over zijn familie, hoe hij is enz enz enz… laat veel foto’s zien en kijk hoe ze reageren. doe wel wat je hard je ingeeft, als je wilt gaan, ga dan ook, en vertel ze dat dan ook wel duidelijk (voor het geval dat ze redelijk flink negatief zijn). maar denk goed na voor je bepaalde stappen gaat nemen. niet alleen het zwanger zijn, maar echt de hele relatie.

hallo allemaal

ik ga volgende week naar mijn sgatje toe het liefst wil ik nu gaan maar ik moet nog wachten.

ik heb net gehoord dat hij in het ziekenhuis ligt :frowning: :frowning:

en ik ben nu helemaal in de war ik weet niet wat ik moet doen :unsure:

ik hoop dat het een mooie tijd word ondanks hij in het ziekenhuis ligt. ik hoop so dat het niks ernstigs is want ik wil hem niet verliezen

huseyin speciaal voor jouw:
sensiz hayatimin tadi olmaz ve allah iyiilk versin. seni hic kaybetmek istemiyorum seni cok seviyorum ve ben seni cok özledim.

ik wil in iedergeval iedereen bedanken voor de steun die ik tot nu toe heb gehad ik hou jullie op de hoogte.

groetjes en kusjes aan iedereen.

hallo ik heb nieuws mijn vriend is uit het ziekenhuis :lol: :lol:

gelukkig maar het gaat al weer een beetje beter. ik spreek jullie over een weekje weer want ik ga naar turkije toe maandag

en ik moet nog zoeveel inpakken en uitzoeken en dan ook morguh nog werken en even relaxen voor de vlucht want ik ben zo gaar altijd daarna.

yeehhh ik ga naar turkije toe. ik spreek jullie in een weekje

doei doei dikke kus van mij B)

bye bye

Heel veel plezier bij je vriend!!
Tot over een week!

Groetjes Rieneke

hey turkije_fan.

heel veel plezier in turkije!!! wij zijn heel jaloers allemaal!!!
houd ons op de hoogte van alles en wens je vriend veel beterschap toe…

groetjes myrna

Héél veel plezier gewenst, geniet er lekker van en neem de tijd voor elkaar!

Groetjes, Diamond