Ik ga mijn askim zijn ouders ontmoeten in februari, en vind dit best eng. Vooral omdat zijn ouders alleen maar Turks en Koerdisch spreken. Wie heeft dit al mee gemaakt en is het echt zo spannend als ik nu denk haha.
Ik heb ook het idee, dat mijn askim en ik echt bij elkaar horen, wat andere mensen ook zeggen… Maar dat commentaar hebben vast veel mensen gehad, of eerder gezegd de vooroordelen die je krijgt als ze weten dat je een turkse vriend heb.
Hoi Tamara!
Leuk dat je naar zijn ouders gaat! Het is echt niet gek dat je zenuwachtig bent. Ik heb afgelopen zomer de ouders van mijn vriend ontmoet en ik was heel erg nerveus. Maar dat was achteraf nergens voor nodig. Ik heb me vooraf erg druk gemaakt wat ik aan zou trekken en wat ik in godsnaam zou moeten zeggen. Nu weet ik hoe mijn vriend is dus leek het me sterk dat zijn ouders erg traditioneel waren, maar toch, je weet nooit. Toch maar een lange broek aangedaan en en hempje dat redelijk bedekt was. De grootste grap van de eerste kennismaking was toch wel dat zijn moeder er sexier uit zag dan ik!
Zijn moeder sprak geen engels en zijn vader een beetje en engels en een beetje duits. Dus daar kon ik redelijk mee praten. Ook oom en tante en nichtje ontmoet die allen engels spraken en het nichtje zat op een Franse school dus daar frans mee gepraat.
Ik heb 5 (!) dagen bij zijn ouders gelogeerd en ze waren erg aardig en erg lief voor me. Dus mijn kennismaking met de ouders was erg leuk
Maar wat weet je al van zijn ouders? traditioneel of niet, wat vinden ze van jullie relatie?
Ik weet wel dat zijn ouders mij graag willen ontmoeten. Ik zou eerst naar hem toe gaan maar naar een andere plaats waar hij nu in het winterseizoen werkt. Maar zijn ouders stonden erop dat ze mij zouden ontmoeten. Ook omdat we deze zomer van plan zijn om samen te gaan wonen voor minimaal 6 maanden. Maar ik hou nu ook al rekening met zijn ouders want zou graag een piercing in mijn kin willen maar doe dit nu ook nog niet. Ze keuren onze relatie goed, en ik ga ook naar zijn zus en word samen met hem door een broer van hem op gehaald. Maar ik heb al eerder een turks vriendje gehad en had dit nog nooit mee gemaakt, dus ben daardoor best zenuwachtig. En dat terwijl ik nog een maand moet wachten, kun je na gaan hoe ik me straks voel als ik naar Ankara in het vliegtuig zit…
mijn ervaring met schoonouders is een stuk minder…
toen ik er 2 jaar geleden voor de 1e x kwam wist ik eigenlijk nergens van af…dus ik geen hand kussen of niks…terwijl zij wel erg traditioneel zijn…
vervolgens lang niet meer daar geweest,
tot 2 weken geleden…lange kleding aan, hand gekust, paar woorden turks gewisseld. daarna nog een dag samen met ouders op het land gewerkt…
Ik heb eind vorig jaar de ouders van mijn Tukse vriend ontmoet…tips Het is leuk als je wat turkse woordjes leert, hoe gaat het, leuk om u te ontmoeten en dat je ze traditioneel kust (eerst op de hand en dan twee kussen op de wangen) dat laat veel respect zien! En neem wat kleine cadeautjes mee! Maar vooral glimlachen heel veel eindeloos glimlachen!
Veel succes het komt goed!
Ik heb vorig jaar oktober de ouders van mijn vriend ontmoet. Het was heel erg speciaal om zijn familie te ontmoeten. Iedereen was super aardig, alleen sprak er dus niemand Engels en mijn Turks is nog niet zo ontwikkeld om al hele gesprekken te voeren, dus dat was lastig. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent, want dat was ik ook, maar het is echt nergens voor nodig, je wordt met open armen ontvangen. Ik vond het een geweldige ervaring, al kon ik nauwelijks met ze communiceren, kan niet wachten om ze in februari weer te zien.
Ik begin het al iets minder eng te vinden haha, nu zijn het 3 positieve ervaringen tegen 1 negatieve haha… Maar een beetje turks spreek ik wel, heb in Nederland ook turkse les. Ik hoop gewoon dat het goed gaat komen, volgens mijn vriend komt het wel goed, maar hij heeft makkelijk praten toch
Hoi,
Mijn vriend heeft me ook gevraagd om de eerst volgende keer naar zijn woonplaats te komen en zn familie te ontmoeten.
Waar woont jou vriend Tamara?
De mijne in Diyarbakir.Ik vind dat ook erg spannend hoor!!ik ben niet heel erg verlegen maar dan toch wel.
Hoi Marieke,
Mijn vriend woont nu in Eskisehir, maar zijn ouders wonen in Konya. Daar ga ik ook heen. Wat eerst niet het plan was. Ik zou met hem naar Eskisehir gaan en dan in een hotel samen zijn… helemaal leuk. Maar hij vertelde het tegen zijn ouders van ons en zijn ouders willen mij graag zien. Dus gaan we nu naar Konya en slapen we dus 11 dagen bij zijn ouders. Erg spannend allemaal maar het betekend wel veel voor mij. Hij vertelde net ook op msn dat 2 van zijn broers komen ook naar Konya om mij te ontmoeten en zijn zus daar gaan we heen… Ik blijf gewoon denken het komt allemaal goed
Ik weet het nog niet precies wanneer ik ga,Maar wel voor het nieuwe seizoen.Hij wil ook dat ik niet in het hoogseizoen kom want dan is hij zo druk met werken en hij vindt het dan niet leuk dat ie niet veel tijd voor me heeft.Maar mischien ga ik toch nog wel ff een weekje,kan het dan toch niet laten.
Ja het idee dat ze je uitnodigen om je te ontmoeten vind ik ook heel speciaal.Het wil toch wel wat zeggen vind ik.Vooral bij hun geloof,omdat ze het niet altijd goed vinden dat hun zoon met een buitelandse gaat.
Toen ik met de kerst met m in bodrum was kreeg ik 2 cadeautjes die zn moeder voor mij meegegeven had,echt super leuk!
Zijn zn ouders erg traditioneel?
Zijn ouders opzich wel,maar hij verteld best veel over mij en dat vinden ze leuk dus ja.Nou ja ik zie wel.
Ik hoop dat je een leuke tijd met ze gaat krijgen.
ik heb een vraagje Als hij wil dat je zijn ouders ontmoet, is het dan vrijwel zeker dat hij het goed met je meent of ben je dan nog niet zeker?
mss stomme vraag maar ik ben zoooo onzeker xxxxxxx
Hoi Sofie,
Ik denk dat dit per persoon verschillend is. Natuurlijk is het best belangrijk als je zijn ouders ontmoet. In Turkije is dit toch wat anders dan in Nederland.
Maar of dat hij het meent,dat verschilt per situatie. Las in het andere topic ook dat je zo onzeker bent. Hoe is je verhaal eigenlijk? Waar ken je hem van, heb je zijn ouders ontmoet etc?
ja ik ging op vakantie met men ouders (last minute). ik ben 20 btw. Zag het niet echt aankomen want dacht dat ik toch niet zo “stom” ging zijn om voor een animator te vallen wel dus. Hij moest dus aandacht geven aan meisjes (waaronder mij) We gingen savonds naar de disco maar ik kende niemand dus hij nam mijn hand en danste met me. We hebben dan gekust. Dag nadien gingen we (achter de rug van zijn baas die dit niet mocht weten) naart strand. Heb wel “nee” gezegd (als je begrijpt wat ik bedoel). Dag nadien gaf hij mij zijn gsmnr en mailadres. voelde me wel triest toen ik vertrok en kon niet gelove dak zo stom geweest was. Na een tijdje (na zijn werk daar) kwam hij online “finally I can talk to you”. Ik was verbaast want dacht echt dat ik maar een vakantieliefje was voor hem. dan kreeg ik mailberichten waarin stond dat hij het zo serieus met me meent en mij later als vrouw wil :o wel erg plots voor mij:) Heb met hem gebeld en hij zei me dat hij erg veel respect voor me heeft omdat ik “nee” zei en dat hij zijn leve met mij wil doorbrengen. ik bel en sms nu nog steeds met hem (5maanden al) soms komt het bellen en smsen wel meer van mijn kant dan van de zijne hij heeft namelijk zelden belwaarde en smst dan met de nummers van zijn mama en papa. We hebben ook al brieven naar elkaar gestuurd dus ik heb zijn adres en om de een of andere reden kreeg ik daar ook zijn huistelefoonnummer bij haha. Ik ben zo bang dat hij het niet meent, want mijn hart is al volledig op hol geslagen:) xxxxxx dank je voor je reactie btw (k)
@sofie…wat leuk dat je zo een super vakantie hebt gehad…10 maanden op elkaar wachten is idd wel lang, maar 10 maanden gaan voorbij;)
of hij het seriues meent?..hij geeft je zn adres, sms’t met andere nummers omdat hij contact met je wil hebben, je hebt zelfs zn thuisnummer…ja ik denk wel degelijk dat hij het meent. wanneer dit niet zo was zou hij je zn thuisnummer niet geven. stel hij zou dat bij iedereen doen, was niet zo fijn voor pap en mam…
niet zo veel zorgen maken meid…;)het komt vast allemaal goed.
hey filiz, fijn dat je zo positief bent. Ben iemand die dit echt wel nodig heeft altijd onzeker. Is wel leuk dat zulke forums bestaan heb dit nog nooit eerder gedaan maar lucht wel op om je verhaal eens te kunnen doen. Vooral als de meeste in een gelijkaardige situatie zitten. Hoe is het met jou en je vriend?
@sofie…zeker fijn dat zulke forums bestaan…zeker omdat je van je omgeving vaak alleen maar negatieve berichten krijgt…ach ja laat ze praten jij weet beter hoe het zit.
met mn vriend en mij is alles goed…we zijn ruim 2 jaar samen en ben de afgelopen zomer 2 maanden daargeweest, helemaal super, toen de knoop doorgehakd om komende zomer voorgoed naar daar te gaan. in april ga ik nog eens, en daarna dus een enkeltje:D
jouw vriend woont in izmir he? ben ik ook eens geweest om een vriendin te bezoeken…super stad…!!
Het is echt leuk te horen dat het bij jou allemaal goed is gekomen. (geeft mij ook een beetje hoop) Ben je niet bang om voorgoed naar daar te gaan? Hoe reageert je familie hierop? ik ga wss in juli trg naar kusadasi op “vakantie” van hem mag ik bij hem thuis op logement maar mijn ouders vinden het veiliger dat ik voor de eerste keer toch maar weer op hotel moet en dan met hem afspreek. Jammer want had graag gezien waar hij woont en ja een hotel kost ook wel een stuk meer natuurlijk:s
ik ben 20 en hij 24 hoe oud van jij en hij?