In oktober ga ik voor de tweede keer terug om mijn vakantievriendje op te zoeken in Kusadasi. Ik wil gewoon heel graag weten hoe het is om hem na die ene keer weer terug te zien. Ik denk echt heel veel aan hem en heb ook heel veel zin om hem terug te zien. We hebben ook heel veel contact…
Alleen vertelde hij mij laatst op msn dat hij me mee wil nemen naar zijn ouders in Izmir in oktober!
Natuurlijk vind ik dat een hele eer, maar zie er eigenlijk als een berg tegenop. Het is en blijft een andere cultuur, ben eigenlijk een beetje bang voor de reactie.
Ik ben dus heel erg benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Aangezien hij je zijn ouders wil laten zien, zullen ze wel heel aardig zijn ! Wij zijn ook eens naar het vriendje van mn zus geweest zijn ouders en die waren superaardig ! Echt ! Je kan je niet voorstellen hoe goed het voelt ! Echt een warm gezin ! Waar wonen ze ergens in Izmir ? Zijn ze Turks of Kurdisch ?
Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar ik vind schoonouders ontmoeten nooit zo’n groot probleem (niet dat ik het vaak moet doen…). Het ligt eraan of jij ze zult kunnen begrijpen. Spreek je Turks/Spreken zij Engels? Anders kan het misschien ongemakkelijk worden omdat jij straks de enige bent die de taal niet spreekt.
Verder denk ik dat als zijn ouders heel erg tegen jouw als zijn vriendin zijn, hij jou niet mee zou nemen.
Waarschijnlijk zijn het gewoon lieverds van mensen en hoef je nergens bang voor te zijn. Je weet hoe warm en vriendelijk de Turkse cultuur is :D.
Heel veel success ermee en veel plezier met je vriendje!
ik heb mijn schoonouders in november ontmoet op een verlovingsfeest. ik zag er totaal niet tegen op. misschien omdat ik de ouders van mijn ex (andere Turks dus) ook heb ontmoet. we hebben niet veel gesproken. zij spreken alleen Turks en ik spreek maar een heel klein beetje Turks. ik heb bij de zus van mijn vriend gelogeerd. in november of december ga ik weer naar mijn schoonfamilie toe!!
Thanks voor jullie reacties!
Begrijp me niet verkeerd, wil zijn ouders heel graag ontmoeten, maar vind het een beetje eng allemaal. Heb dit nog nooit meegemaakt op deze manier. Schoonouders ontmoeten is altijd spannend.
Ik weet trouwens niet of zijn ouders alleen Turks spreken of ook Engels, of ze van Turkse of Koerdische afkomst zijn weet ik ook niet.
Ik spreek zelf een paar woordjes Turks, maar geen zinnen, dus met Turks ga ik het niet redden.
Hij wil me meenemen naar zijn ouders, dus dat zegt natuurlijk ook veel.
En ik weet hoe vriendelijk en warm de Turkse cultuur is:smile:
@Dece: Mss kan je bij je schoonmoeder proberen met de handhoofdkus, hoef je geen Turks voor te kunnen maar als je het doet, zijn ze in de 7de hemel en ben je direct aanvaard !