Ik wilde graag weten wat jullie ervaringen zijn van de ontmoeting met jullie (a.s.) schoonouders. Ik lees hier vaak op het forum dat jullie de ouders van hem gaan ontmoeten maar ik lees bijna niks over het het daarna is verlopen. Viel het mee… of juist tegen!. Absolute dos en donts zijn natuurlijk ook van harte welkom.
ik heb mn schoonouders vorig jaar rond deze tijd voor de 1e keer gezien.
tja…zn vader is echt aardig, zn moeder is nogal tegen onze relatie, en dat laat ze ons wel merken. jmmr…maar ik slaap dr niet beter of slechter van.
Als het goed ik ga ik zijn ouders in februari ontmoeten als ik naar istanbul toe kom… vind het best wel spannend.
Zit er nu ook wel regelmatig al aan te denken terwijl het nog best lang duurt :hihi:
pff ik ga mijn schoonouders in December ontmoeten,ben ook benieuwd hoe het is! een vriendin van me is ook haar schoonouders wezen ontmoeten twee maanden geleden en ik moest van haar zeggen dat het begin verschrikkelijk is maar verder hartstikke leuk! dus…afwachten of dat bij ons ook het geval is!
ben ook erg benieuwd naar verhalen van ontmoetingen met schoonouders…
ik heb mn schoonouders vorig jaar ontmoet tijdens een verlovingsfeest van mijn vriend zijn neef. ik heb toen bij zn zus gelogeerd en zn zus is heel erg aardig. met zn ouders heb ik dus nog niet echt gesproken. over 1 maand en 12 dagen zal ik mijn vriend misschien weer zien.
Ik ga ze MAANDAG ontmoeten!! Oohh jeee!!!..
Heb er heeel veel zin in!,…
Maar moet zeggen dat ik ook zooooo zenuwachtig ben!..
maar ja meer als gewoon mezelf kan ik niet doen!..
en ik laat het allemaal maar op me af komen!
Ik heb het spannende gebeuren twee weken geleden meegemaakt. Zijn ouders waren echt heel erg lief en aardig. Vooral zijn moedertje…Ook zijn 6 (van de 7 die er zijn) broertjes en zusjes waren leuk. Allemaal wel verlegen en beleefd en ik was wel een buitenlandse “attractie”. Wel een beetje jammer dat niemand engels sprak.haha.
Do’s: respect voor de cultuur (logisch)
neem een klein kadootje mee voor moeder
Ik ga ze dus maandag ontmoeten,…! was al van plan om een kadootje te kopen, heb al beetje gezoch!,…
Maar ik zou niet weten wat,… tips…zou heeel fijn zijn!.. hehe
Lijkt me reuzespannend hoor om je schoonouders te gaan ontmoeten. Bij mij is het lang zo ver nog niet en ik weet ook niet of het er ooit van ga komen.
Miss nog een goed tip voor Brenniej… De Nederlandse mensen vinden het leuk om een typisch turks kadootje te krijgen. Miss kan je iets typisch Nederlands voor haar meenemen. Je heb tegenwoordig leuke klompjes te koop die je aan je voordeur kan hangen, bosje tulpen erin… lijkt mij heel leuk.
Nederlandser kan bijna niet zou ik zeggen. En voor iedereen die zijn/haar schoonouders ga ontmoeten HEEL VEEL SUCCES EN PLEZIER
Hangt volgens mij af hoe gelovig en hoe ‘ouderwets’ de ouders nog zijn. Bij velen zit dat er nog ingestampt en anderen zijn dan al weer westerser en kunnen het meer relativeren dat hun zoon met een westers meisje een relatie heeft. Veel van de ouders vinden het ook minder leuk met de keuze van hun zoon om een westers meisje te hebben.
Om nog even terug te komen op de tulpen. Oorspronkelijk komen de tulpen uit turkije. In een wooden shoe is natuurlijk wel een ultiem kado. Turkse tulpen in een Nederlands klompje is net als je relatie met je vriend.
Hier zou ik absoluut voor gaan als ik moest kiezen…
…of misschien gewoon aan je vriend vragen wat je het beste kan kopen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Heb ik ook gedaan…en ze wilde graag gezichtscreme…tja…dat verzin je zelf dus niet!!!
haha…
Brenniej:Veel plezier en succes nogmaals…enne niet te zenuwachtig zijn (makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed). Heb ik namelijk ook gedaan…en heeft me niet geholpen…alleen maar krampachtig gemaakt.
Ik heb me schoonmoeder ook ontmoet 2 weken geleden, in het begin was dat nogal ongemakkelijk omdat ze weinig engels sprak en ik geen turks, maar de belgische pralines zijn haar goed bevallen en het ijs was gebroken.
Met gezichtsuitdrukkingen en gebaren kom je ook heel ver, tis echt een lieve!
Heb ze gistere nog ‘gesproken’ aan telefoon, me vriend stond in de douche en zei nam op. Zoals gewoonlijk zei ze heel luid: Hey HOW ARE YOU? Was echt blij haar nog eens te horen en ze zei dat zij ook blij was m’n stem te horen.
Dus dat zit wel goed…
heee!!
Ik heb ze 2 weekjes geleden ontmoet!
Was zo zenuwachtig…! hahah… wat moet je zeggen en wat moet je nou doen!..
Maar een tip… Egt je moet gewoon jezelf blijven…!
Vader heb ik gewoon een hand gegeven!..
En moeder kwam zelf al naar me toe… en zoende me! hahah… dus ja dan ga je vanzelf mee…!!
Voor de rest was het best lastig om dat ze geen engels konden… maar ja met gebaren kom je wel een heel eind!
Maar ze waren echt heel lief…!
Ik had voor mams ook nog een klein kadootje meegenomen!..
Vond ze erg Leuk!..
Kreeg trouwens van haar ook allemaal kadootjes…sieraden enzo!
Elke keer kwam ze weer wat nieuws aan!!
Superlief!!
En toen ik daar wegging heb ik nog wat voor ze gekocht…!! als bedankje!
vinden ze heel Leuk!..
Ik was zo zenuwachtig om ze te ontmoeten…!
maar het is me echt meegevallen!!
heb een supertijd met ze gehad!
En zie ze eigenlijk egt als me eigen familie!!!
Ik heb mams gister ook nog aan de telefoon gehad! en ze was blij me te horen!!!
Ik hoorde aan de andere kant van de lijn…alleen maar Brendaaaaaa!!!hahaah!
Liefs Brenda!
voor alle meiden die ze nog gaan ontmoeten!!
veel succes!
ik heb me schoonouders in april ontmoet…inmiddels ben ik getrouwd met me vriend. Ze waren echt super aardig en probeerden ook te praten met ons…met behulp van gebaren en boeken kwamen we een heel eind…wees gewoon jezelf…De ouders respecteerden onze relatie…ze waren heel blij me eindelijk eens te ontmoeten. Vooral vader was erg trots. Ik had een klein kadootje meegenomen voor moeder en verder zou ik niet al te blote kleding dragen…succes allemaal nog