Turkse Familie

Hoi allemaal,

Ik heb mijn Turkse vriend hier in België leren kennen. Ondertussen wonen wij samen en ga ik dit jaar voor de eerste keer mee op vakantie zijn ouders bezoeken. Graag had ik van jullie geweten hoe dit bij jullie is verlopen? wat waren de praktische zaken waar jullie mee geconfronteerd werden? Ik spreek bv. maar mondjes maat turks en mijn schoonfamilie kan geen andere talen. Alle tips of opmerkingen (zowel positief als negatief) zijn zeer welkom!

hallo,

ik ga zelf ook van de zomer mij schoonouders ontmoeten.

mijn tips als je een beetje goed in de smaak wilt vallen denk ik (dat is wat ik ga doen dan) normale kleding, begroet ze en ga niet intiem doen in het bijzijn van hun ook al is het een klein kusje. dat is voor hun al heel anders.
je moet je een beetje de regels van ook de islam in beelden. wat natuurlijk hier voor ons normal is zien hun anders.

en als je je voorstelt dan zal ik geen hand schuden maar de hand een kus geven en dan tegen je voor hoofd aan doen.

ik denk zelf dat ik het zo ga aanpakken.
mijn turks is ook niet alles. maar ik had het aan me vriend gevraagd en die zei dit allemaal.

kan me voorstellenb als je een mini rokje aankomt met een paar hakken er onder dat ze dar raar van opstaan te kijken.

en voor de rest zou ik me niet al te druk maken ook al versta je elkaar niet het komt allemaal in orde.

ik weet niet of je mijn advies aanneemt dat is aan jouw de keus maar ik ga het zelf zo doen en misschien heb je er zelf wat aan.

groetjes en succes

nog 1 ding als je daar bent let goed op wat ze op je boord scheppen want ze doen het overvol en willen graag dat je alles opeet hahaha. :wink:

ik kan maar 1 ding zeggen: het is hartstikke leuk!!

en de taal! je vriend helpt je toch ook en met handen en voetenwerk kom je er altijd wel uit!!!
het zijn zulke gastvrije mensen, je hoeft je echt nergens druk om te maken, je bent gelijk een onderdeel van de familie!

en het belangrijkste blijf gewoon lekker jezelf!! mijn schoonouders vinden mijn leuk om wie ik ben… ze vinden het vooral leuk als ik tegen mn vriend zn mening inga B)

en je kunt gewoon een hand geven hoor!! dat handkussen komt vanzelf wel een keer! en denk eraan 2 zoenen… na een seizoen turkije ben ik er inmiddels wel aan gewend haha!

en dat eten! ze willen je idd volstoppen, maar het turkse eten is ook zo lekker jammie, dus maak je daar ook maar niet druk over! ze kunnen koken als de beste!

en neem kadootjes mee, zijn ze gek op: chocola valt heel erg in de smaak… verder neem ik altijd hollandse kaas mee, en lekker nederlandse snoepjes (GEEN DROP HAHA)

nou heel veel plezier!! het wordt echt hartstikke leuk!!

Groetjes!

Ik ga deze zomer ook mijn schoonfamilie ontmoeten! Vind het best wel eng! Het is een hele grote familie (van 8 kinderen). Ik heb nu 1 broer en 1 zus van mijn vriend gezien en dat was heel leuk. Zijn vader leeft helaas niet meer, maar zijn moeder nog wel. Wil haar heel graag ontmoeten en tegelijk vind ik het ook wel eng… :blink:

Gr. Magda

ik heb geen turkse vriend dus ook geen ‘schoonfamilie’ maar ik denk dat t belangrijkste is dat je gewoon jezelf bent.
zorg dat je gewoon netjes verzorgd bent en je netjes kleed en dat je niet te veel aan je vent zit!!! haha
nee ik bedoel gewoon kijk hoe hij is bij zijn familie… gaat ie naast je zitten en houd ie gewoon je hand vast en geeft je kusjes dan weet je hoe t bij die familie gaat. want t kan ook zijn natuurlijk dat zijn familie een beetje conservatief is in dat opzicht en daar moet je natuurlijk wel respect voor hebben…

ik wens iedereen die haar aanstaande schoonfamilie gaat ontmoeten heel veel plezier en succes en alles komt goed!!

gewoon relaxed blijven meiden!!! :wink:

xx myrna

dames, doe zoets nouonder topic vriendjes, hans wil niet dat hier steeds topics voor geopend worden