Zijn ouders in Turkije ontmoeten...

Hallo…
Ik ga over drie weken mijn vriend opzoeken in Turkije. Nu gaan we ook een paar daagjes naar zijn ouders. Ik word hier nogal zenuwachtig… Heeft iemand tips voor mij, wat mee te nemen en wat vooral niet te doen… Ik hoor graag jullie ervaringen en tips! alvast bedankt

nou ik ben afgelopen januari bij zijn ouders geweest. Neem geen truitjes wat ver open zijn mee, dat is in turkije gewoon niet.
Verder had ik stroopwafels en trekdrop meegenomen en op het vliegveld kan je ook typische dingen meenemen, ik had een doosje hopjes (of hoe heten die snoepjes) en daar stond een molentje of klompjes op.
Het hoeft echt niet veel te zijn hoor.
Ik was ook mega zenuwachtig, maar zijn moeder vloog me om de hals toen ik kwam en echt super vriendelijk, verder werd ik meegenomen naar alle tantes en ooms in de buurt, echt iedereen was super vriendelijk. Iedereen is mega gastvrij en overal krijg je eten en drinken, niet afslaan want dan beledig je ze.
Verwonder je niet als jullie niet samen mogen slapen, want je mag in principe niet bij elkaar slapen als je niet getroiuwd bent dus…
Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.

Groetjes Kim

Hoi Kim!
Ik dacht zelf ook al aan iets typisch nederlands, maar vind het toch best wel moeilijk, zal idd ook maar voor het eten gaan! Hoe ging het contact verder? Taalbarriere of spraken ze engels? Ik geloof dat we wel samen mogen slapen, zijn familie is erg modern…

lekkernijen kun je gerust meenemen, alhoewel ze bij mij de drop niet te pruimen vonden. ook dan geld smaken verschillen. En idd heb ook al vrienden, hij Turks, zij Duits die gewoon samen mogen slapen. en niet te duur uitpakken, want dan voelen ze zich weer verplicht. ( om iets terug te geven, en zo blijf je bezig)
Wel spannend, zo’n bezoek aan familie, sterkte ermee

groetjes

zorg ervoor dat je nette sokken of frisse voeten hebt, want de schoenen moeten geheid uit!! hahaha

en een paar zinnetjes turks kunnen ze absoluut waarderen, ookal beginnen ze meteen daarna rap turks te spreken en je verstaat er geen *** van, gewoon glimlachen!!

zorg ervoor dat je vriend zoveel mogelijk vertaald en niet dat je erbij zit voor pietsn*t

ikke kan zelf maar 1 of 2 glaasjes thee verdragen, maar drink nooit mn laatste leeg, want dan denken ze dat je meer wilt, dus laat ik altijd een flinke bodem staan… te veel dat je glas leeg is en te weinig dat het lijkt alsof je het niet lekker vindt

veel plezier!!

@t Roma25,

Wat lijkt me dat spannend zeg. Ik zou wel proberen jezelf te blijven. Tuurlijk is het wel aanpassen met wat je doet, en welke kleding je draagt. Misschien dat je vriend je hier ook bij kan helpen. Hij weet tenslotte het beste hoe zijn ouders zijn, en wat ze niet op prijs stellen.
Ik wens je veel plezier, en laat je ons weten hoe het geweest is??

Groetjes Rachel

Heey…
Ik snap wel dat je zenuwachtig was…Was ik ook voor d eerste keer dat ik Askim ze ouders ging ontmoeten!!
Achteraf viel het allemaal heeeel erg mee!!..

Klein kadootje is altijd leuk om mee te nemen!!.. maar doe het niet te groot…!!!
Gewoon iets leuks klein echt NL…
Ik zelf neem altijd stroopwafels en chocola mee…
(valt goed in de smaak)

en verder blijf gewoon jezelf,…
en indd wat Bloem zegt…zorg dat je vriend zoveel mogelijk vertaald…anders zit je daar maar…
is niet leuk voor jezelf,… en de familie weet ook niet wat ze nou moeten zeggen!:wink:

Verder zal je wel eten, eten, en uhhh nog is eten!!..
Thee,…en nog een keer thee!!:wink:

Heeel veel plezier,… maak je niet te druk, je zal zien dat het heel erg zal meevallen!!!

Hey Roma,

Je bent er nu he? Vertel je ons wel hoe het is geweest!

Hey Kim,
Ik ga woensdagochtend… Begin nu wel zenuwachtig te worden. Ik heb voor zijn ouders uiteindelijk maar hollandhopjes en soort van peperkoek gekocht… Hemzelf ga ik maar bedelven onder de meest foute nederland souvenirs… Gelukkig ga ik eerst naar Istanbul en gaan we pas na 2 dagen naar Izmir waar zijn ouders wonen. Dus eerst even een paar daagjes samen! En dan blijven we een nacht daar slapen… Ik ben benieuwd!

Ow spannend, ik wil alle details natuurlijk naderhand weten.
Veel succes in ieder geval, maar gaat allemaal vanzelf, gewoon blijven lachen als ze tegen je praten hihi, doe ik ook altijd. En af en toe je schouders ophalen zodat ze weten dat je het niet begrijpt en je moet telkens je vriend maar vragen voor vertaling. Komt goed!

Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben bij zijn ouders in Izmir. De ouders van mijn vriend wonen ook in Izmir en ik ga zijn ouders in oktober ontmoeten, dus ik hoor graag je belevenissen als je terug bent.

He kim,

Ik heb hier in Nederland ene turkse vriend gehad, die familie sprak ook geen woord Nederlands. Ik vind het een hele fijne en warme cultuur, zijn familie kustte me het liefst de hele dag af en sta er niet raar van te kijken als ze allemaal aan je zitten te plukken, dat doen ze graag hihihih.
Ze vinden het heel erg leuk als je een paar Turkse zinnen kent, Zoals : Nasilsin? (Hoe gaat het), en dan zeggen ze meestal iyiyim (goed) Koop anders een Nederlands/Turks boekje, en gebruik daar een paar zinnen uit, vinden ze geweldig!!
En wat dat slapen betreft, ik mocht gewoon meteen blijven slapen hoor!!

Veel plezier!!

Groetjes Janneke

Ik heb afgelopen zomer Yunus’ ouders voor het eerst ontmoet terwijl we al 2 jaar een relatie hadden toen! Het betekende dus heel wat voor hem, en voor mij ook natuurlijk!
Mijn vriend woont ook in Turkije, en wat écht helemaal geweldig is als je een lekkernij zoals Baklava van de pastanesi (soort banketbakkerij, overal te vinden!) meeneemt (vooral grote porties, zo’n hele zak kost maar 5 YTL ofzo!)
Dat schijnt zo te horen om de ouders te bedanken voor de uitnodiging en gastvrijheid…

Bij mij was het in ieder geval een schot in de roos!!
dus… wees jezelf, gooi er een paar turkse zinnetjes in om het ijs te breken en het gaat allemaal vanzelf! :slight_smile:
Succes! XX

Ik zie trouwens nu pas dat dit al niet meer van toepassing is :retard::paranoid: