Wat Neem Je Mee...Naar Turkije?

Aangezien Mutlu een topic heeft geopend met de vraag, wat voor souvenirs neem je mee vanuít Turkije, naar Nederland…Ben ik ook wel benieuwd wat voor souvenirs/lekkers/cadeautjes, je meeneemt ván Nederland naar Turkije!
Als je bijvoorbeeld iets lekkers/leuks mee wilt nemen voor je askim, of familie, vrienden… Kaas, stroopwafels, dropjes? Of de typische Hollandse klompjes in sleutelhanger vorm?

Ik ben benieuwd! :smiley:

Snoep van het kruidvat en honing koeken staan op 1…voor de rest af en toe chocolade, een persoonlijk kadotje en heb ook al kidibull kinderchampagne meegenomen (wij drinken geen alcohol), dr pepper en cola cherry =D

Ik moet elke keer chocolade meenemen. Voor zijn moeder is het moeilijker omdat zij suikerziekte heeft, maar heb voor haar al eens twee kleine kaarsjes en een tafeldoekje meegenomen.

Pookie: hebben ze daar geen dr pepper en cherry cola in turkije dan joh?? :smiley:

pfff ik zit nog steeds te brainstormen wat ik mee zal nemen…voor zen zus iig wat soorten kaas,zoiezo old amsterdam…ben zooo benieuwd wat ze er van vinden, want de meeste nederlanders lusten zelfs geen oude kaas, maar ik vind het heeeerlijk…Neem denk ik ook stroopwafels mee, suikerbrood, dropjes…heb al eens een dropje aan exaskim gegeven maar die raakte helemaal in paniek en dacht dat ik hem gif had gegeven… tggggg… hahaha…heb echt geen flauw idee wat ik voor zijn ouders wil geven…en voor zen zusje heb ik het lekker makkelijk gehouden, zij vind mijn manga tekeningen zo geweldig dus ga zo;n tekenboek voor haar meenemen. :slight_smile: is dan wel in het nederlands maar gaat natuurlijk om de plaatjes :stuck_out_tongue:

ooo wat stom trouwens…kom er nu pas achter dat er eigenlijks in de omschrijving ook in had moeten staan, van BELGIE naar turkije etc…hahaha sorry dames!~ :stuck_out_tongue:

Nee hihi:D

Ik zou ook eens echte kaas mee moeten nemen, ik en askim zijn allebei verzot op kaas…eerst maar eens proberen hem naar hier te krijgen dan kan hij het hier proeven en moet ik er niet mee sleuren haha:D

Suikerbrood is ook een goeie…turken houden zo ongelooflijk van zoet en suiker en brood (geen brood is geen complete maaltijd) dus kan niet mislopen:D
Je brengt me op goede ideeen!

Askim zijn beste vriend heeft NLse vrienden en ze nemen voor hem ook altijd drop mee…zitten ze samen elk snoepje te proeven maar elk snoepje wordt meteen uit gespuugd hahah zon grappig zicht…en ze blijven het proberen…die mensen kwamen deze vakantie ook naar bodrum en ze vragen aan mij van wat voor snoep askim houdt en ik vertel hun schepsnoep van het kruidvat…hadden ze een hele snoepzak…vol drop bij! Askim zijn gezicht toen hij die zak kreeg…

Pookie: hahaha ja al zit ik er wel over in als ik kaas mee neem,of het nog wel lekker is als het zo in men koffer zit…maarja moet wel goed komen denk ik hahaha :stuck_out_tongue:

Je brengt me wel aan het twijfelen ja met die dropjes…want zo reageerde exaskim dus ook…hahahahaha geweldig…zie het ook al helemaal voor me hoe askim en zen familie al die dropjes uit spugen…hahahaha…misschien maar ‘zoete’ drop proberen dan gezien ze toch van zoet houden ja,en anders eet ik het wel op…hahaha

En misschien wel een leuke ja,van dat schepsnoep…kennen ze dat daar ook niet joh ??? van die lekkere perzik snoepjes die zoette…hmmm of die braam snoepjes ook zo lekker…of die stoepkrijt snoepjes…

en een potje pindakaas hahaha weet niet of ze dat daar hebben in turkije trouwens…en dan op een beschuitje smeren…lol2lol2lol2lol2 hahahahaha dat gaan ze niet lekker vinden… hahahah

ohja misschien dat ik ook ontbijt koek meeneem…pffff worden steeds meer…straks heb ik enkel een koffer met eten enz mee inplv men kleren en toiletspulletjes :smiley:

Mijn vriend wil dat ik meeneem: smeerkaas, tonijnsalade en kalkoenfilet… Gekke gerrit!

hhahah kalkoen filet…hahahah :smiley: :smiley: :smiley: grappig joh om zo te lezen wat ze dan graag willen vanuit nederland… hihihi

Hij eet die 3 dingen altijd tegelijk op zijn brood, echt te smerig voor woorden!!

WAt? hahaha dat meenje! bah! lijkt me ook niet te eten nee…hoe komt ie op het idee hahahaha…net wat je zegt…gekke gerrit ja…hahaha

En als het even kan ook nog turkse salami erop… Viezerik… Haha

Voorheen nam ik altijd chocolade mee (het liefst merci) en stroopwafels. Heb wel eens klompjes meegenomen en verder idd, persoons gerichte cadeautjes, wat niet persee typisch nederlands/belgisch is.
Toen ik naar angela ging, was het een pot pindakaas. En de laatste keer had ik niks mee want ging naar een all in hotel :smiley:
Ik ben nu aan het denken wat ik in november mee ga nemen als ik ook de familie van askim ga ontmoeten. Maar zal wel weer chocola zijn en mijn askim wilt graag kaas. :slight_smile: ik zelf lust geen kaas, maar neem gewoon maar wat mee.
Toen ik naar semra ging,was het kaas en kroketten. :slight_smile:
dus ik heb al veel verschillende dingen naar turkije lopen sjouwen!!

Ik ga dit keer voor lange tijd en neem voor de kids waar ik ga werken cadeautjes mee. Geen typisch Nl dingen wat ze hebben zelf in Nl gewoond. Verder gaan wel mijn Nederlandse sleutelhangers en magneten mee en drop en stroopwafels :smiley: En natuurlijk veel foto’s van mn familie en vrienden om in mn kamer in Turkije te hangen.
Voor ex askim had ik cadeautjes mee die bij hem of ons paste.

Ik neem altijd chocolade en kaas mee maar heb ook al eens stroopwafels meegenomen. De laatste keer had ik niks meegenomen want kwam in de middag aan en durfde niks mee te nemen ivm de warmte. Denk ook dat ik chocolademelk en smeerkaas gehad zou hebben en mijn kleren vol vlekken…hihihi.

Tip: koop eens van die speciale chocolade voor diabetici (bij ons gewoon bij de AH te koop maar vast ook wel bij natuurwinkels enzo). Die hebben ze niet in Turkije. Een kennis van ons met diabetes was er dolblij mee, had al tijden geen chocola meer gegeten.

Standaard altijd een grote zak boterbabbelaars voor askim!
Hij is ook altijd erg gelukkig als ik een sultana bij me heb hahaha, maar dit zit dan per ongeluk in mijn tas :p.

Toen ik zijn familie ging ontmoeten had ik echt voor iedereen cadeautjes… maar als ik gewoon naar askim ga neem ik naast persoonlijke kleinigheidjes dingen mee die hij nodig heeft zoals sokken, deo, douchegel etc. en de vorige keer pleisters en blarenpleisters haha. Niet echt heel bijzonder dus.

Kinderkleding en kleding voor volwassenen en schoenen, mijn kinderen danken nogal snel iets af en dan is voor de kinderen en grote daar nog helemaal goed , het is altijd merkkleding wat ik er uitgebreid bij zeg, want er is in Turkije uiteraard veel namaak, maar ik kom dan met de echte!

Waarom nemen jullie allemaal kaas of smeerkaas mee? :smiley: dat hebben ze toch in Turkije en de Turkse kaas is HEEEEERLIJK naar mijn mening :D! Ik neem ook vaak chocolade mee en whisky haha :smiley: askim wilt altijd een fles whisky want die is goedkoper bij ons! Verder soms ook iets van koekjes of speculaas, al heb ik nu gemerkt dat ze hier ook de Lotus speculoos hebben :smiley: soms ook wat t-shirts voor askim :smiley: .

K vind de turkse kaas ook heerlijk. :smiley: maar aan old amsterdam kaas kan geen 1 kaas aan tippen hahahaha