Souvenirs

Nemen jullie wel eens echte turkse souvenirs mee?
Zo ja? Wat neem je zeker mee terug naar belgie of nederland?
Zo nee? Waarom niet?

Wat heb je door de jaren al meegenomen?

Ik zou wel willen weten van nederland NAAr turkije :smiley: hahaha

Uhmm ik neem eigenlijks niet zo veel souvenirs mee , en als ik het doe zijn het armbandjes, maar dat heb ik nu ook wel. Gezien :slight_smile: ja en een doos lokum haha yamyam

nikita dan open je een topic, hij is er ooit wel eens geweest, wat neem je mee naar turkije, maar ik denk dat die inmiddels is afgesloten, dus je mag best opnieuw openen :slight_smile:

Ik neem altijd wel wat mee, vaak een sleutelhanger van de plek waar ik geweest ben. Of inderdaad een armbandje ofzo. Uit Kayseri had ik een fles wijn mee genomen voor mijn ouders. Er word gezegd dat dat de beste wijn van Turkije is. Ze vonden hem ook erg lekker :slight_smile:

Nu hebben we voor mijn nichtje van 3 een belly dance outfit meegenomen ben zo benieuwd wat ze daar van gaat vinden.

voor mijn broer neem ik altijd raki mee, voor mijn moeder bodycreme van arkonem en voor mijn vader een efes biertje :smiley:

Voor mezelf neem ik ook altijd body- hand- gezichtscreme van arkonem mee, argan olie voor mijn haar (scheelt zeker de helft van de prijs tov hier) en natuurlijk een tshirt van askim (A). en bijna elke keer heb ik wel weer een nieuw paar neppe allstars…

en oja…natuurlijk ook altijd turks snoep voor mijn familie…kan gaan van turkish delights tot chocolade of gewoon typisch snoep…altijd weer iets verschillend :slight_smile:

Ik neem altijd voor mijn ouders die op mijn beesten passen turks fruit mee, dat vinden ze erg lekker.
Voor mijn zus neem ik ook altijd iets mee, kan een koelkast magneet zijn of een boekenlegger… Gewoon wat grappigs. Ook heb ik vaak een sleutelhanger meegenomen, maar ja hoeveel sleutels heeft een mens hahhahahah

Ohhh echt vanalles. Ik koop sowieso altijd een paar pakjes thee in de supermarkt. Ik vind de smaken perzik en citroen met honing erg lekker. Ook altijd standaard een paar pakjes meloenenkauwgom haha en tofita stones in de smaak meloen.

Voor mijn moeder is het altijd verschillend. Zij is dol op van die handgeschilderde schaaltjes met bloemen enzo erin geschilderd als jullie begrijpen welke ik bedoel en ze spaart ook koelkastmagneten van plaatsen. Maar deze keer had askim dingen ter decoratie uitgezocht. Mijn zussen en mezelf maak ik erg blij met handcrèmes en bodybutters van arkonem en nagellakjes van flomar, pastel en golden rose. Koop er ook halve liters dove shampoo dat scheelt echt de helft, en we hebben hier niet eens van die grote flessen! Voor mijn vader is het ook verschillend had deze keer een pillendoosje van Bodrum voor hem gekocht en askim een stok kaarten waarop foto’s van Turkije staan.

Ik heb trouwens vanuit Ankara ook een hele mooie handgeschilderde Turkse theepot meegenomen, theeglaasjes+schaaltjes en natuurlijk Turkse thee!

En koop op het vliegveld altijd sloffen sigaretten maar dat zijn geen souvenirs :p.

goh al de tijd dat ik naar turkije ging heb ik al erg veel mee genomen… Toen ik een jaar of 9 was bellydance outfit. Ook altijd gewone kleding armbandjes en altijd apelthee . Ook heb ik dit jaar extentions laten zetten , en zo een hangende bol in vandie mooie glasmozaiek mee :slight_smile:

Ik breng altijd postkaarten mee. Deze steek ik dan bij in mijn foto albummen.
Ook breng ik wel eens een magneet voor op de koelkast mee, mijn neefje is hier gek op.

Dit jaar kreeg ik een nazar (boze oog) en dit nam ik ook mee naar huis. Zit in mijn portefeuille.
En ook de bloem die ik kreeg en het grote hart dat in mijn coctail stak, heb ik als souvenir meegebracht. “blush blush”