Neem je souvenirs mee uit Turkije?

Neem je, als je terugkomt uit Turkije, souvenirs mee? Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je mening toe!

Dat ligt er een beetje aan. De meeste souvenirs vind ik niet zo mooi, dus het moet echt iets zijn wat ik wil hebben. Maar anders niet!

er past altijd wel iemand op mijn huis of mijn beesten en dan neem ik iets typisch turks mee tot nu toe een waterpijp meegenomen, turks oog, turksfruit, van die gehaakt sloffen voor in huis ga zo maar door! Maar niet meer iedere keer als leuke verassing, want dan blijf ik aan de gang!

Yep, ik neem altijd wel souveniers mee uit Turkije!
Het ligt er wel aan of ik iets zie wat ik graag wil hebben.

Wat meestal wel mee gaat naar huis is turkse thee:dag:

Meestal wel iets. Dit keer(we zijn gister teruggekomen) eigenlijk niet echt.
Ja op verzoek van mn moeder: Rozebottelthee haha… en 2 mesjes voor mn huspup omdat hij die nodig heeft en die daar goed zijn…

Normaal altijd wel een kadootje ofzo…

Hmmm, dat wordt steeds minder. Eerder waren dat tassen, kledingstukken, Turks eten, enz. Maar wat kleding en tassen, het is altijd hetzelfde daar.
Krijg wel altijd van mijn schoonfamilie van alles mee: Turkse theeset, gebreide sokken, zelf gebakken broden, noem maar op…

**Vroeger kocht ik er ook wel eens iets, maar dat word nu na 18 reizen naar Turkije steeds minder. Wel durven we er juwelen of een mooi horloge kopen in een staatswinkel zoals onlangs in Antalya. Op straat koop ik bijna niets meer want buiten tapijten of thee is alles namaak. Wat ik wel doe als we met een huurauto de bergen intrekken is er iets kopen van handwerk van de lokale bevolking. **
Binnen twee weken zit ik terug in Turkije >>> voor de 2de maal dit jaar, deze keer is het Marmaris.

**Mijn website’s over Turkije: **Antalya
Blue Cruise Bodrumen er zijn er nog meer

http://everyoneweb.com/WA/DataFilesbluecruisebodrum/244.JPG

Ik koop geen souvenirs maar wij krijgen van de familie altijd vanalles mee, eten, kruiden, groenten op zuur, pannen, sloffen, turkse washandjes etc etc (wij zeggen ze 100x dat het bij ons huis stikt van de Turkse winkels en ik alles hier kan kopen…maar daar luisteren ze gewoon niet naar). Verder ga ik er wel gewoon normaal winkelen voor kleding, schoenen net zoals in NL.

Geen standaard souvenirs, dus geen appelthee en buikdanskleren :stuck_out_tongue: maar we nemen altijd heel veel mee terug uit Turkije, we kopen altijd wel kleding (niet die fake dingen maar gewone echte merkkleding), ik neem altijd versgedroogde munt van mijn schoonmoeder mee, nog wat andere etenswaren en waar we zoal tegenaan lopen, varierend van een nachtlampje voor ons dochtertje tot boeken.