Ik ga binnenkort weer naar Turkije. Maar ben nog vrij “nieuw” en ken dus nog niet heel erg veel van de Turkse cultuur en gebruiken.
Gezien alle lekkere zoetigheden die ze daar hebben kan ik me wel voorstellen dat ze snoep lekker vinden. Dus dacht ik er aan typische hollandse lekkernijen mee te nemen. Drop, stroopwafels etc.
Maar waar kan je volgens jou Turkse mensen nog meer heel blij mee maken? (behalve snoep wat voor hen onbekend is?) Wat is voor jou onmisbaar in je koffer om mee te nemen voor hen wanneer je naar Turkije gaat?
ik word altijd gevraagd een fles Jack D. mee te nemen omdat het tax free zoveel goedkoper is hahahhaa
maar volgens mij zijn ze vrij gek op stroopwafels en kaas. maar het licht er een beetje aan, de ene vind iets helemaal geweldig de ander niet. Drop en salmiak vinden ze (vrijwel) allemaal vreselijk! hahahah dat is dan wel weer grappig
chocolaaaaaaaaa chocola chocola en chocola. Ideaal, iedereen lust het. Misschien niet typisch Nederlands, maar het wordt wel ontzettend gewaardeerd. En zaken zoals zeebanket hebben ze niet in Turkije. Verder Cote d’Or, Celebrations, Merci, Ferrero Rocher, Toffifee…allemaal dat soort chocola.
Onze ervaring is namelijk dat die typische Nederlandse etenswaren wel in ontvangst worden genomen maar dat bijna niemand ze daarna proeft of wil eten. Dus dat doe ik niet meer. Ik heb bijvoorbeeld weleens stroopwafels, kaas etc meegenomen, maar chocola wordt echt meer op prijs gesteld. Als je toch iets typisch Nederlands wil meenemen zou je bv een leuk blikje met Hollandse print, leuke hand/theedoeken met Delftsblauw of koeien, een kalender met Hollandse platen, etc kunnen meenemen.
Ik stem mee voor de chocolade!!! Zijn ze dol op!
En stroopwafels gaan er ook zeker wel in.
Verder heb ik ook marsepein meegenomen, van die kerstfiguren, haha. Vonden ze wel lekker, maar chocolade is en blijft nummer 1
JAAAAAA chocola zijn ze helemaal gek op. En dan vooral de zeebanket.
In mijn koffer zit denk ik meer chocola dan kleding.
Dat ik nog niet aangehouden ben bij de douane haha
Haha, iedereen zit met dezelfde vragen. Ik ben zelf ook hard aan t denken wat ik mee moet nemen voor de familie van m’n vriend. Ik heb inmiddels idd een verjaardagskalender gekocht met allemaal typisch hollandse foto’s. Een klein flesje Mar***** eau de toilette voor zijn jongere zusje, ik heb inmiddels 5 “delfstblauwe” blikken met stroopwafels verzameld, en ik dacht aan nog wat handdoeken met Holland er op. Drop idd niet, die gezichten die ze trekken als ze dat in hun mond stoppen, geweldig! Chocola lijkt me ook niet zo’n goed idee, ten eerste hebben ze dat daar zat, en ten tweede vraag ik me af hoe dat over komt, met die temperaturen daar! Maar ik sta helemaal open voor nog meer suggesties!*
Ligt er maar net aan, mijn vrienden zijn gek op drop, chocolade is idd veruit favoriet! Oude kaas krijg ik ook niet aangesleept en ik verras ze nog welleens met pantoffel klompen, altijd goed!
afhankelijk of ze in Nederland gewoond hebben. Mijn schoonouders vragen altijd naar verschillende soorten stroopwafels, gevulde koeken, senseo koffie, kaas ennnuh… HARING!!! Ik neem het altijd vacuum verpakt mee en dan zie je ze gewoon smullen. Verder alles wat leuk is uit Nederland.
Voor de kennissen die daar wonen heb ik Earl Grey thee meegenomen. Die kenden zij nog niet en dat terwijl dit gewoon bij Migros of Carrefour te koop is. Waarschijnlijk is het te duur.
Chocola is inderdaad een goed iets om mee te nemen.
Ga je op visite bij mensen dan neem je sowieso altijd iets mee in de vorm van flessen frisdranken, brood, fruit, gebak, etc. etc. Kom nooit met lege handen.
Ik neem altijd het favoriete geurtje van onze beste vriend daar mee. Daar amper of niet te koop en hij is daar dan echt superblij mee. Verder wel stroopwafels, nooit drop, vinden ze vies haha. En dan altijd sigaretten en drank uit de tax free shop. De laatste keer dat ik daar was had ik wel een paar hollandse dingetjes meegenomen, kado gegeven aan vrienden van ons waar we het Suikerfeest hebben gevierd.
Wel even aan denken dat je vers voedsel (zoals b.v. kaas) niet in je handbagage stopt. Dit mag je namelijk officieel niet meenemen en zou bij de douane in beslag genomen kunnen worden.
Dick
Eh, dat is Turks, komt uit Turkije en heb je veel en veel lekkerder in Turkije dan in Nederland. Beetje overdreven om dat uit Nederland mee te nemen :hihi:
Hoi,
Wat ik altijd meeneem is paracetamol. kost hier geen drol en ze zijn er erg blij mee.
Met hun werkuren ligt een griepje of verkoudheid altijd op de loer.
Kleding , deo, tandpasta,badschuim parfum zijn ze ook altijd heel blij mee.
Voor mijn vrienden merkkleding van hier G-star etc… original jeans van hier zijn ze ook heeeel blij mee.
Check altijd de uitverkopen wanneer ik ga heb dan ook altijd een extra koffer bij die leeg :biggrin: mee terug gaat.
Heb je vrienden met kids babys denk aan verzorgingsspullen badolie e.d. kost hier geen drol eigen merken en daar schrik je van de prijzen voor een beetje bodylotion voor die kleintjes. Luiers gaan bij mij ook standaard mee. check de reclames en neem mee.
Kost daar net zo veel als hier maar de inkomens daar schillen nogal van hier.
Gebruikersspullen dat is wat ik dus altijd meeneem.:biggrin:
Onbetaalbaar de lach van je turkse vrienden als je komt met al die spullen.
Oh b.t.w heb je nog een laptop of telefoon die je niet meer gebruikt neem mee!!
Selamlar:dag: