Kado's Voor Turkse Vrienden

wij vertrekken 3 juli naar Bodrum. Een zakenvriend van mijn man komt met zijn vrouw en zoontje (9) speciaal vanuit Istanbul ons daar opzoeken. We willen wat typisch hollandse dingen meenemen (eten, snoep of gebruiksartikelen) die zij daar niet of moeilijk kunnen kopen. Wie heeft suggesties voor ons?

Beste vrienden,
Ikwon reeds 7 jaar in Turkije enweet heel goed dat de meeste turken geen drop,of hollandse kaas lusten. De kinderen hebben hier heel weing goed speelgoed, beng die kleine iets nieuws mee op gebied van speelgoed uit Nederland. Speelgoed is hier een luxe en als je hun kindeen verwend zijn ze dolgelukkig. Ook zijn ze gek op een t.shirt of iets van kleding maar echt europees.Zelfs met een nederlandse tekening erop.
Op chocolade zijn ze allemaal gek maar met dit weer bijn a niet mee te brengen. Vrouwen hebben graag een echte goede parfum,trouwens mannen ook.Of misschien echt iets om hun huis te dekoreren die dan wel typisch hollands is.Dit een beetje uit ervaring omdat mijn dochter ook jaarlijks geschenken meebrengt oor mijn turkse vrienden.
Andere vragen altijd welkom.
Franka
francoisevanhaesebrouck@hotmail;com

Hoi Franka!

Ik heb een Turkse vriend en als wij naar Turkije gaan is hij altijd heel erg blij ook omdat wij Nederlandse kaas meenemen want dat vindt hij heerlijk, dus het verschilt denk ik van Turk!

Groetjes Stacey

Beste Stacey,
Jouw vriend woont mischien meer hier in de kuststreek.
Istanbul is wel meer turks .Ik lust wel holandse kaas als mijn vrienden komen,en rauwe ham,witloof en pralienen.
We hebben zoveel lekkere dingen bij ons. maar de smaken van turken verschillen en weet ge waarmee ik altijd moet lachen ? Wel ze vragen altijd er zit toch geen varkensvlees in en hebben schrik van mijn europese voeding.
Daarom heb ik maar geen voeding aanbevolen.
Groetjes
Franka

Hoi Franka!

Ik begrijp het, mijn vriend komt inderdaad uit de kuststreken misschien is dat inderdaad het verschil!

Groetjes Stacey

hoi hoi…

wij sturen een vriend van ons ook altijd snoep op…(istanbul)
hij is echt helemaal gek van spekken en winegums.

groetjes linda

hoi!
ik neem altijd kaas mee een kaarsen!Van die grote stompkaarsen want die schijnen duur te zijn in turkije en moeilijk te verkrijgen!

Woon 10 jaar in Turkije en mis de hesp, brussels lof, belga’s,frietkot,rodenbach,hentse feesten. Salut F.

nouw ik hoor t al …
winegums (gelatine = gemaakt van dierenbotten)
chocola(demelk) wat de meeste turken dus ook drinken (varkensvet)

zou t gewoon bij iets houden van speelgoed of iets voor t huis …
of bv wat ik altijd moet sturen voor me vriend is koffiemelk(poeder)

of gewoon vragen wat ze willen … werkt altijd

PINDAKAAS is een must. Als ik me vriendin die in turkije werkt opzoek, moet ik voor meerdere mensen pindakaas meenemen

Ik woon en jaartje in Turkije…
Mijn schoonfamilie is verzot op Belgische NEUHAUS chocolade of snoep (zuurtjes enz)
Mijn schoonmoeder heeft graag verzorgingsproducten, een gezichtsmasker of cremes… en kaarsen

voor men schoonvader neem ik vaak verschillende soorten Belgische bieren mee

maar het verschilt van persoon tot persoon!!

miss_eefje… ik zei er toch bij dat het verschilt van persoon tot persoon… ja wadde!!
En waarom geen bier he?? Nog nooit gehoord van EFES PÝLSEN? Het enige lekkere Turkse bier, mijn schoonmoeder en ik drinken er elke avond eentje!!!
Mijn schoonvader was wel blij om eens kennis te maken met bieren van bij ons!!!

Nog even vermelden, vrouwen van hier zijn ook erg verzot op spulletjes voor in de keuken bijvoorbeeld een kruimeldief of potjes om kruiden in te doen enzo veel meer…

ben je bang om een blunder te begaan, hou het dan bij gewone spulletjes of een lekker geurtje of badparels…

ik ken mijn schoomfamilie nu al goed en ze vragen nu zelf wel breng je dit of dat mee…

hete (36 graden) groetjes vanuit Izmir XXX

Waar slaat DAT nou weer op…?

:angry: :wink:

:angry:

geef ons maar liever een biertje dan een lapje varkensvlees!!!

mag ik vragen wat je band is met Turkije?

Misschien kom je meer in een köy (dorp) waar ze geen bier kennen! Maar in de stad (Izmir) is bier populair en vooral bij jongeren…

Maar RAKI blijft wel DE drank van Turkije!!

en ik kan het toch wel weten want ik ben getrouwd met een Turk en woon zelf in Turkije!!!

Oké Eefje, als je het in dit opzicht bekijkt, heb je ZEKER gelijk!!
Maar roken mag ook niet en er zijn zoveel dingen die niet mogen volgens de Islam… lees de KORAN maar eens!!

Het ligt van familie tot familie hoe zij hun geloof opvatten…

mijn schoonfamilie is natuurlijk moslim maar met hun eigen opvattingen: er wordt niet gebeden, naar de moskee gegaan, niet gevast en dus bij ons mag alchohol drinken dus wel :stuck_out_tongue:

Echte fanatieke moslims zullen zich zeker aan die regels van hun Heilig Boek houden maar eerlijk gezegd, ik ben hier nog niemand tegen gekomen die het zo doet???!!!