Marktonderzoekje; wat missen jullie op vakantie ?

Hallo allemaal,
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie zoal missen als je op vakantie bent in Turkije :confused:
Ook zou ik graag willen weten wat jullie zoal kopen in Turkije, misschien bijvoorbeeld strandkleding, zonnebrillen, sieraden…ik noem maar wat.

Ik vraag dit omdat wij van plan zijn om wat op te starten daar en nog niet zo goed weten waar er veel vraag naar is.

Graag hoor ik van jullie
groetjes.:wave:

Bedoel je dingen die je mist van het thuisfront of dingen die eigenlijk best aanwezig mogen zijn in Turkije zelf ?

Allebei eigenlijk,

ik wil graag weten waar er vraag naar is daar in de Turkse badplaatsen.

Wat ik echt mis;

• Nederlandse melk!
  • Kroketten!

Sorry ik heb geen idee… Hoop dat er anderen met een serieus antwoord komen!! Succes!!

het geeft niet hoor, zeg maar gewoon wat er in je opkomt !!:wink:

:smiley: :smiley: Cyn, kroketten. De kroketten en frikandellen mis ik in ieder geval niet, vind turks eten veel lekkerder.

Moeilijk vraag. Kan niet zeggen dat ik ooit iets mis, doe het met de dingen die het land te bieden heeft. En vind eigenlijk dat dat ook zo moet blijven want juist dat maakt de vakantie bijzonder.

Nederlandse kaas mis ik ook!!!

En ik vind het altijd zo jammer dat die kussens zo beroerd liggen daar, ze zijn altijd zo dun!!! Dus dat zou van mij dus echt wel veranderd mogen worden!!

In het hotel mis ik vooral: echte turkse döner kebab zo in een broodje ! Meestal doen ze een keer in de week zo een döner maar dan hebben ze gen broodjes voor het vlees in te doen en zo en zelf maken is ook niet leuk, smaakt niet zo goed :stuck_out_tongue:

Echte Belgische dingen mis ik niet omdat ik héél graag de turkse keuken eet, zolang er geen schaap of geit(enkaas) is zit :smiley:

Verder mis ik: mijn hondje !!! en mijn kat !! als dat ook mag hieronder gerekend worden ? Voor de rest mis ik eigenlijk niets !!!

Alleen als ik terug in Belgie ben mis ik mijn vriend :smiley:

Inderdaad… Je krijgt van die Döner kebab die heel vaag is… Geen Kip-Döner maar schaap!!! Nee dat hoeft voor mij ook niet!! Dus ik ga wel weer opzoek naar een broodje kip-doner!! Weet precies waar deze zit, dus is niet ver zoeken1!

x

Ik vind geit/lam/schaap(ekaas) HEEEEERLIJK!!! Mag van mij elke dag dus!!!
Ik wel, dus, maar ga gerust mee naar je tavuk-Doner hoor!!
:sad:

Tamam kiz!! Cok iyi!!! :wink:

x

Wat ook héél leuk is, en heb ik maar 1 keer in een hotel gehad:
Zo een traditionele gekleede turk met een koperen (of iets dergelijks) tank (had iets mee van een grote kan) en daaraan twee leidingen :smiley: en die kwam de hele dag rond met ijsgekoelde citroendrank of kersendrank. Héél lekker en erg verfrissend. Vond ik wel erg origineel !

Ik mis mijn wasmachine, whahaha ik neem altijd genoeg mee hoor maar ik zou er best wel tien euro ofzo voor over hebben om even een was te draaien.
En voor de rest mis ik niets alles is toch wel te verkrijgen, nou alhoewel ik verlang toch altijd wel weer naar mijn broodje kaas. en nee ik zou het mee kunnen nemen maar dat zie ik niet zitten.

Die wasmachine, JA!!! Dat heb ik ook. Verder gaan wij meestal naar een app, dus ik neem rustig kaas mee, of dat soort dingen(1 pakje ontbijtspek voor bij een gebakken eitje bv! hihi)

Nee ik mis eigenlijk niets. Alles is er te koop, maar die wasmachine ja, gewoon makkelijk een wasje kunnen doen, das wel een idee,
Een wasserette dus!!!
:sad: :wave:

Vind hotelbedden veel te hard, mis dus altijd mijn waterbed. Het zou ook fijn zijn als ik drop zou kunnen kopen, ben daar verslaafd aan!

Wat leuk was in ons laatste hotel waar mn vriend en ik verbleven:
We hadden kleenexdoekjes op de badkamer staan, dovezeep in de douche enz enz… Vind ik wel leuk om herkenbare zeep te hebben in het hotel, neem ik er geen meer mee van thuis :smiley:

Wat ik hier echt mis is witloof, verse asperges, schorseneren in blik, varkensvlees…vooral dan varkensgehakt,varkenskotteletje,een goed vleespastei ook gemaakt met wild of varkensvlees. Hier hebben ze geen varkensvlees ,ze bereiden alles met rund, kip of schaap.
Een goed paardebiefsteack, al onze wildgerechten in de winter, een lekker tam konijn,grijze noordzeegarnalen, onze mosselen… klaargemaakt zoals in Belgie of Nederland, oesters,opgelegde haring, verse maatjes, foie gras (eendeleverpastei)meestal in de voeding mis ik na zoveel jaren wel onze eigen gastronomische keuken.Ik ben echter een lekkerbek en hou van gastronomisch eten. Maar ik heb nu eenmaal voor Turkije gekozen,maar toch…de turkse keuken is niet slecht, voor velen heel lekker maar ik geef toch de voorkeur ook eens zuurkool met worst of hutsepot met een varkenspoot te eten. En dit is lang geleden.
Als toerist is het anders, maar als je hier woont weet je niet hoe gelukkig ik ben als vrienden me een bundel verse asperges meebrengen, of 1 kilo witloof is voor mij een echt geschenk.Gelukkig heb ik veel vrienden en die vergeten me niet.
En dan echte franse champagne ,hier veel te duur, ik drink normaal nooit alcohool maar een glasje echte champagne met een schijfje foie gras, laat maar komen.
En dan onze lekkere belgische pralienen van Leonidas, vooral die met witte chocolade.
Ik mag er niet aan denken. Moet dringend eens een bezoek gaan brengen in mijn geboorteland.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Eindelijk een Belg gevonden hier op het forum !!! Heyyy Franka !!!
Nou, ik moet je zeggen: gisteren asperges gegeten, héérlijk ! En de pralines al even goed ! Hebben hier een Leonidas om de hoek :wink:
Nou, breng ik altijd voor mn vriend pralines mee, als ik je tegenkom mag je er gerust mee van genieten, moet mn vriend maar delen dan :wink: :smiley:

Zal idd anders worden als je in Turkije woont Franka. Denk dat ik dan ook wel bepaalde dingen uit Holland zal gaan missen.

Ja,Franka,

Inderdaad,witlof met ham en kaas…
Als ik naar nederland ga dan neem ik zo min mogelijk bagage mee en terug zo’n 15 kg overbagage!Ik ga naar de aldi in rotterdam en sla in een keer in:tandpasta,tandenborstels,salamiworsten,rookworsten,blikken ham,senseo,kaas,maggi,ketjap manis,mix voor macaroni,nog meer senseo.
De hele transportband staat dan vol,je moet die mensen achter mij zien kijken.Denken op z’n minst dat ik me terugtrek in een schuilkelder…
Alles gaat de koffer in,die amper meer dicht kan,het laatste obstakel is dan de incheckbalie op rotterdam airport terug naar turkije.Altijd de zelfde meededeling:u heeft overgewicht.Leg dan uit dat ik maar eens(!)per jaar in nederland kom en dat volstaat,krijg altijd wel na dat ik het de volgende keer niet meer mag doen…

Resume : Senseo en rookworsten,maar vrienden die hierheen komen krijgen steevast de vraag ofze…he,fransijn?

Groetjes,

Hans.