Eten!

Ey kan iemand mij vertellen wat voor soort eten ze allemaal serveren in de hotels??Ik neem aan dat het in de meeste hotels btje zelfde idee is.
ik zit in Hotel kandelor.

Of wat is er erg lekker om na uitgaan nog ff te halen?? afgezien van Broodje Doner dat ze er ongetwijfeld wel zullen hebben?!

Grtz Mr S

toen ik vorige maand in turkije was (1e keer) had ik dezelfde vraag …
het eten viel me echt reuze mee …
bij mij in t hotel was echt veel keuze van aardappels / patat tot rijst en van broccoli tot typpisch turkse dingen …
ook hadden ze gewoon pasta’s pizza’s en heeeel veeel fruit …
en na t stappen at ik dus doner … of ijs … en er zit ook vaak wel een mac …

ve fun , bye bye

Hallo

Ben net 3 dagen terug vanuit gumbet. Het eten viel me heel erg mee. het is erg lekker en gevarieerd en heel erg veel fruit. Wat me wel heel erg opviel dat als je iets besteld je er altijd patat bij krijgt. Ook bij het ontbijt.

maar voor de rest was het heel erg lekker.

nee miss_eefje doe er ook niet moeilijk over, maar eten boeit me gewoon heel erg :smiley: dus ben benieuwd wat voor eten er is, heb niet echt behoefte om met een temperatuur van 40 graden zuurkool en stampot andijvie eten , vind ik zowiezo niet geweldig , maar dat ter zijde.
hou wel kaas en ham( zit er dik in dat dat er niet is) enzo dat soort dingen dus vroeg me af of dat btje goed vertegenwoordigd is
bedankt voor jullie reacties,

GRtz Mr. S

Originally posted by mister@09-07-2004, 22:51:47
** nee miss_eefje doe er ook niet moeilijk over, maar eten boeit me gewoon heel erg :smiley: dus ben benieuwd wat voor eten er is, heb niet echt behoefte om met een temperatuur van 40 graden zuurkool en stampot andijvie eten , vind ik zowiezo niet geweldig , maar dat ter zijde.
hou wel kaas en ham( zit er dik in dat dat er niet is) enzo dat soort dingen dus vroeg me af of dat btje goed vertegenwoordigd is
bedankt voor jullie reacties,

GRtz Mr. S **

Ik denk trouwens niet dat ze daar een kaasplankje hebben, Mister S. Misschien geitenkaas :o

Originally posted by miss_eefje@10-07-2004, 11:26:32
** ze hebben daar wel verschillende soorten kazen…maar ikpersoonlijk vind het niet te eten! Ze hebben ook gewoon plakjes kaas hoor…maar smaakt best vreemd…die fetta (of hoe je dat ook schrijft) is daar wel errug lekker. **

Oh Mr.S dus toch een kaasplankje en een fles wijn in Alanya :stuck_out_tongue:

Het eten in turkije is lekker… Ik hou het meest van Dolma = gevulde paprika / auberginen / wijnbladeren enz…

Maar toch mis ik de Belgische keuken en dan vooral wat vlees betreft want met dit warme weer raad ik iedereen aan om goed op te letten wat je eet van vlees!!!

Köfte (gehaktballetjes) vind je zeker terug in een hotel maar ik ben het enorm beu gegeten!

Wat kaas betreft, je hebt er zeker schijfjes kaas en in een grootwarenhuis vind je zelfs hollandse kaas!

De kaas van hier is erg gezouten (hou ik niet van) maar als je het vraagt, zal je ook wel ongezouten kaas vinden!
Trouwens de Turkse keuken is over het algemeen fel gezouten… hou ik niet van want krijg er de volgende dag altijd gezwollen ogen, voeten en vingers van :blink:

Wat wijn betreft, kwaliteitswijn is duur maar vind je zeker!

Maar geniet van de Turkse keuken en in een hotel is het eten vrij europees!

SELAM groetjes

Yo relaxed M geitenkaas nix mis mee hoor,fetta tog ook van geitenkaas?? en zoals miss_eefje zegt is dat daar goed te doen,

maar die wijnbladeren weleens gegeten bij de griek gevuld met gehakt, vond dat niet echt lekker!!

maar ongezoute kaas of andere producten zonder zout nergens voor nodig :D, als er iets wat ik lekker vind is het zout,( kom ik later wel achter bij dokter Maar Ok!!) maar snap als je het niet kunt verdragen dat je et zonder moet nemen, lijkt me nix btw maarja als het niet anders kan!!

Mr. S

echte turkse dingen maar bij de meeste hotels staat rbij wat het is. veel rijst ook en het is erg gekruid. je eet twee keer per dag warm. s’morgens broodjes.

En 's avonds van die héérlijk zoete toetjes! Vooral de baklava, mierzoet, het glazuur spat bijna van je tanden. Maar vindt het zó lekker! Jammer dat je er zo dik van wordt :angry:

Groetjes, Diamond

Ik vind dürüm ook zo ontzettend lekker!!! Eigenlijk heel simpel, maar super lekker!!! En ook nog eens ontzettend goedkoop, je kon er al een krijgen vanaf 1.500.000 lira. :o Ik heb er heerlijk van gesmuld!

Groetjes Rieneke

:lol: Hou toch op allemaal!!!

Als ik zo alles lees ga ik nog harder aftellen! Nog 38 dagen!!!
En dan eerst een döner, dürüm of schotel, dan een lachmahun, en dan zien we verder! Dan ontbijten met fetta, tomaat, komkommer en ei, en ik ben weer helemaal thuis.

Het meeste is tegenwoordig hier ook te krijgen maar de omgeving, de sfeer en de lucht doet daar alles nog lekkerder smaken(en dan weer klagen als we terug zijn dat het er niet meer afgaat :blink: )

Het duurt allemaal veels te lang nog, dus we blijven tellen
Annemiek

:blink: Ohw inderdaad die tomaten, komkommer, feta en ei!!! Als ontbijt, ohw jammie!!!
Bij ons hotel hadden ze ook gewone kaas, maar die smaakte ZO lekker, echt anders dan hier…
Toen we vroegen wat voor kaas het was, kregen we als antwoord: “Dat is Hollandse kaas” :huh: <_<
maar et smaakte zo anders!!! HAHAHHA
Ohw en de turkse appelthee!!! Mmm… jammie! Ik kan echt niet meer wachten!!! Maar al die dingen smaken toch het lekkerste in Turkije zelf :stuck_out_tongue:

Groetjes Rieneke

oh mij maakt t allemaal niet zoveel uit als t maar turks is!!!
ik kan al genieten van een heerlijk soepje met alles erbij in zo’n klein turkse lokanta!!!
ook heerlijk zijn die zoete broodjes die ze overal bij pastanisie’s verkopen. kleine broodjes met kaas erin of met vlees erin…jammie!

oh die heerlijke maiskolf die ze op straat verkopen!!! keiveel zout er op doen en dan… smullen maar!!! jammie!!

oh en weten jullie trouwens dat turks in de wereld top 3 staat wat betreft zijn voortreffelijke keuken???

andere landen zijn china en frankrijk!!!
haha echt leuk om te horen! :stuck_out_tongue:

idd…heerlijk eten die turkse keuken.
vooral lavac (of hoe je het ook schrijft) dat dun brood wat je bij het eten krijgt vind ik heerlijk.
jammer dat je in nederland niet precies dezelfde krijgt. maja…nog 34 daagjes en dan kan ik weer 11 dagen lang smullen :smiley: :smiley: :smiley:
can’t wait :smiley:

groetjes filiz

Ohw heerlijk!! Het water loopt me in mn mond!!
Nog 37 daagjes en ik ga me weer lekker vol proppen, hahaha…
Ik kan niet wachten!!

Groetjes Rieneke

Haha ik ben een keer een paar kilo afgevallen nadat ik op vakantie was geweest en dat was na een vakantie in Turkije. Bijna niet voor te stellen he…

Groetjes, Diamond

Ja raar genoeg val ik ook altijd af op vakantie, maar misschien komt dat wel omdat je ook zo veel weg zweet…
En ik zwem ook nog wel, lig ook vooral veel gewoon op het strand, maar goed…

Groetjes Rieneke

Meestal kom ik op vakantie juist aan. Maar het eten in het hotel vorig jaar viel zó tegen dat ik vaak maar een maaltijdreep at. En tussen de middag als we ergens gingen eten dan viel ik echt aan, ze zullen me daar wel een behoorlijke vreetzak hebben gevonden :lol:

Groetjes, Diamond