Vies eten

Zonet Tros Radar gezien , over de kwaliteit van het voedsel in Turkse hotels. Slechts 1 van de 10 gecontroleerde hotels voldeed op hygiënisch vlak. Het voedsel in het slechtste hotel was zeer sterk besmet met darmbacteriën, volgens de onderzoeker zitten er enkel in poep meer.
Ik zelf heb ook al verschillende malen in Turkijë last gehad van buikloop, hetgeen in wijtte aan ijs of rauwe groenten. Blijkbaar niet dus. Indien de Turkse hotelsector niet snel ingrijpt dreigt dit verhaal hen bijzonder veel schade toe te brengen. Goedkoop op vakantie is één ding, maar daarbij de gezondheid van jezelf en je kinderen in gevaar brengen,iets heel anders.

Geert

Ja… ik heb het ook net gezien…!!
Echt zoo vies…
Hotel Ardisia was er WEER bij !! en was 1 van de slechtste…
( was toen ook al bij Radar )

Groetjes Yoella…

Ik heb vandaag ook in het laatste nieuws uit Belgie een artikel gelezen over de slechte voeding vol bacterien in heel gekende grote 5 sterren ressorts in Turkije. Ze hadden het vooral over de formules all included hotels.
Maar ik denk dat dit terug een aanval is op het turkse toerisme.
Denk je nu echt dat het in de all inclusief in andere landen niet hetzelde gesteld is of hier ???
Ik heb ook ziek geweest in Mexico, Gambia, Tunesie, Marokko, Canarische eilanden ,Griekenland en noem maar verder, ik heb de wereld afgereist in heel grote 5 sterren hotels en ook in die landen had ik soms last van mijn maag en buikloop.
Waarom nu weer alleen Turkije vernoemen, ik ben hier zoveel op hotel, maar ik kan ook thuis buikloop krijgen. Wat wil je met die warmte ?? gewoon opletten wat je eet. Ik vind dat zelfs de hygiene hier op een paar jaar er stukken op vooruit is gegaan. Met dit artikel is het nu precies of alle toeristen met een vergiftiging naar huis gaan. Ik vind dit overdreven.
Eerst die terroristsche aanslagen, dan de aardbevingen, nu het eten, wat gaan ze volgende maand uitvinden om Turkije af te breken.
Denk je dat alle horeca zaken in eigen land dan stukken beter zijn ??
Veranderen van voeding en voedingsgewoontes in vakantie, ijs, ijsblokjes, dit is hier de grootste oorzaak van buikloop, daarom de tabletten tegen buikloop die je uit europa meeneemt hebben een andere samenstelling dan deze die je hier koopt als je echt ziek word. Weet de apotheker onmiddelijk welke bacterien hier meer voorkomen.
Ik hoop dat de mensen er niet te diep op ingaan. Pers en Media kennen alleen maar kritiek,doet verkopen.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Sorry Franka, maar dat is niet de discussie. Het is niet omdat ik in Mexico rot eten krijg, dat ik in Turkijë bedorven voedsel voor lief moet nemen. Het gaat ook niet over oppassen met wat je eet. Neem even een kijkje op www.trosradar.nl , en dan weet je het wel.

Geert

Geert ik kijk op dat forum van Radar maar lees best wel positieve berichten.

Tuurlijk kan het in hotels voorkomen dat de hygiëne daar slecht is. Het toerisme in Turkije is nu heel erg in opkomst en er zijn heel veel mensen daar die daar een graantje van mee willen pikken en als ze het zich kunnen veroorloven daar een hotel opzetten. Daar is de hygiëne van ondergeschikt belang.

Maar ik ben het helemaal met Franka eens dat het niet meteen ontzettend opgeblazen moet worden. Er zijn in Turkije ook genoeg hotels waar de hygiëne wel heel goed is, maar daar wordt dan niet over gesproken. Het gaat om enkle gevallen waar het slecht is en dat wordt meteen zo verdraaid, en dat lees ik ook in jouw woorden (sorrie als ik het mis heb) dat het over alle hotels in alle plaatsen in Turkije zo is.

En dat is niet zo. En het is ook niet alleen Turkije maar er zijn zat landen in het middelandse zeegebied (en idd ook als je naar Thailand gaat, Mexico e.d. is dat echt precies hetzelfde hoor) waar het ook zo is. Het ene hotel is goed, het andere minder. En dat is zeker jammer en natuurlijk moet daar iets aan gedaan worden zodat de toerist er gewoon heen kan gaan zonder zich druk te maken over de hygiëne.

maar:

Indien de Turkse hotelsector niet snel ingrijpt dreigt dit verhaal hen bijzonder veel schade toe te brengen. Goedkoop op vakantie is één ding, maar daarbij de gezondheid van jezelf en je kinderen in gevaar brengen,iets heel anders.

dit vind ik weer een beetje overdreven reactie.

Ik kom al een aantal jaren in Turkije en gelukkig ben ik nog nooit ergens ziek van geworden.
Vele malen zat ik in het HERA hotel in Side en ik moet zeggen het eten is er prima.
Niemand gehoord die daar ziek is geworden.
Met m’n vriend en z’n broers gingen we ook vaak onderweg iets eten in van die kleine Turkse restaurantjes en ook daar heb ik altijd heerlijk gegeten.

Het is heel vervelend voor mensen die andere ervaringen hebben.
Hoop dat ze het in het vervolg beter treffen.

Groetjes, Fransijn:TUNISIA: :NETHERLAN

Hallo Geert ,
Ik heb dit bericht eens gelezen ,wel in Nederland beschrijven ze het echt nog erger dan in het belgische Laatste Nieuws. In Belgie is het dan nog discreet behandeld in tegenstelling wat radar schrijft. Ja, als je radar leest dan krijg je erg de schrik van je leven te pakken om hier nog iets te eten, vooral ik ken alle hotels die er beschreven staan. Gelukkig heb ik nog niet in één van deze gelogeerd.
Maar daarom moeten ze nu niet alle hotels over dezelfde kam scheren.
Ik ben vanaf morgen terug op hotel in Side, pas altijd op wat ik eet en zal morgenavond eens aan dit artikel denken maar laat er toch mijn slaap niet voor.

Nur , ik ben net als jj het volkomen met je eens het is in Nederland wel heel erg opgeblazen. Hoop alleen dat ze ook eens een controle gaan doen in Marokko en Tunesie , daar ben ik echt ziek geweest en dit ging daar niet om één dagje buikloop of darmklachten. Maar hier in Turkije is het mij iedere keer al goed meegevallen en ik kan je vertellen dat ik zeker meer dan de helft van het jaar hier in hotels over gans Turkije logeer.En ik leef nog altijd.Dus ik hoop dat iedereen die het artikel gelezen heeft niet meteen negatief gaat denken over de horeca in Turkije. Hoop dat getroffen hotels maatregelen treffen en er een les uit leren.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

ik vind dat het eten in turkije altijd wel lekker is…!! als ik eens een keertje zoiets heb van hmmzzz is dit wel al gaar of is dit wel ged blablabla nou dan pak ik het niet…genoeg andere dingen waar ik n keus uit kan maken…En zeker is het in het ene hotel beter dan in het andere en is het eten de ene dag lekkerder dan de andere…Maar dat nu een of andere grote paniek moet uitbreken…Echt onnodig!!

groetjes yvonne

Overdrijven is sowieso iets wat de media graag doet. Want hoe erger het gebracht wordt, hoe meer mensen er kijken en aandacht aan besteden.
En dat kan in sommige gevallen goed zijn, maar in de meeste gevallen vind ik het toch vooral overdreven…

Wij hebben ook nog nooit problemen gehad,we letten natuurlijk wel ook zelf een beetje op is alles goed gebakken enz.
Ik denk dat als ze bv in spanje eens de keukens gaan controleren dat ze ook nog wel eens het een en ander zouden vinden.

@Jill: zelfde gedachte! Ben ook wel benieuwd hoe het met het eten/hygiene in hotels in Spanje, Griekenland ed is gesteld…

Groetjes, Diamond

Volgens mij niet veel beter hoor ! Vroeger zijn we nog naar Mallorca geweest en de dag waarop we naar huis kwamen, werd mn pa vreselijk ziek. Toen we thuis waren, ging hij vlug naar de dokter omdat hij bijna niet meer kon rechtstaan van de pijn, zijn eten en drinken liepen direct door en de dokter vond niet wat het was. Toen stuurde hij hem direct naar het ziekenhuis omdat er een vermoeden was dat hij blindedarmontsteking had, bleek dit toen niet te zijn. Enkele onderzoeken later, wisten ze het zeker: Salmonella ! Moet van de vis gekomen zijn die de avond ervoor nog op het menu stond… Hiermee wil ik maar zeggen dat het evengoed in een ander land ook kan voorkomen. En mensen die het toevallig in Turkije hebben tegengekomen, hebben dan ook pech gehad.