Zoals eerder vermeld op het topic online boeken,hou ik nauwkeurig de hotels in de gaten die wij in ons assortiment hebben op bijv.vakantiereiswijzer,klachten over touroperators/hotels op trosradar en natuurlijk het “vrijheid van meningsuitingen”"forum www.klotevakantie.nl waarbij die laatste de schrijvers het vaak op elkaar afreageren!
Hoe objectief zijn die forums?
Voorbeeld;hotel X en hotel Y te Side heb ik het gehele seizoen regelmatig gevolgd;bij hotel X ging het in het voorseizoen al mis,eten niet goed,maag-darmproblemen,ziekenhuisopnames,personeel niet capabel enz.
Hoog-en naseizoen idem,de zelfde problemen.
Hotel Y is na een desastreus verlopen vorig seizoen vol met steeds terugkerende klachten dit seizoen om te laten zien of er structureel het een en ander verbeterd is,nee dus.
Je kunt conclusies hieruit trekken:
1.De gasten verwachten voor een lage prijs het beste van het beste.
2.Het zijn inderdaad erbarmelijke hotels.
3.Hoe gaan de gasten met hun gezondheid om tijdens de vakantie?
4.Ziet men na een tegenvaller alles negatief?
Graag hoor ik van jullie of je de ervaringen van anderen laat meewegen bij de keuze van de accommodatie.
Bij elke vakantie die ik boek kijk ik eerst even op vakantiereiswijzer maar ikga er ook niet volledig op af.
Als er bv een iemand schrijft dat ze darmproblemen kreeg door het eten in het hotel dan heb ik daar toch mijn twijfels over of het inderdaad door het eten in het hotel komt.
Sommige verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en daar gaan er veel de fout in.
Ik ga meer af op wat bv mensen hier op het forum zeggen,of ervaringen van vrienden of kennissen.
Wij hebben nog nooit een slecht hotel gehad in Turkije,maar ik ben wel nuchter genoeg om te weten dat ik voor 200 euro geen 5 sterren hotel vind in het hoogseizoen.
Zelf schrijf ik ook altijd een reactie en ik hoop altijd zo objectief mogelijk te blijven.
Meestal gaan wij af op de reactie van het reisbureau. Wij gaan al jaren naar hetzelfde reisbureau en zij weet ondertussen wel al onze wensen.
Zelf kijk ik ook regelmatig op vakantiereiswijzer naar de hotels waar ik zelf al ben geweest (en dezelfde periode als ik er was want kwaliteit kan soms anders zijn in hoogseizoen bij laagseizoen) en veelal stel ik vast dat sommige reacties totaal onterecht zijn ! Waarom ? Mss een slechte ervaring met personeel omdat je mss zelf onbeleefd ben geweest of weinig respect toont enz…
Mn vader heeft zelf 2 zomers terug in het ziekenhuis van Kusadasi gelegen… Dit hebben wij niet op het hotel afgeschoven. Ok, hij had wel véél ijsjes gegeten maar dat was dan zijn fout
Maar soms lijkt het alsof mensen gewoon wraak willen nemen op een hotel omdat zij mss een minder goede ervaring hebben gehad…
Ik verwacht ook niet dat als ik niet veel voor een hotel betaal, het perfect zal zijn. Alhoewel ik eens een zeer goedkoop hotel heb geboekt en we hebben echt alles maar dan ook alles gehad, en daarbij waren wij (mn vriend en ik) de laatste gasten vooraleer ze het hotel zouden afbreken. Topvakantie was het !
Ik zet ook ieder jaar mijn ervaring op vakantiereiswijzer van het hotel waar ik verblijf. Wat voor de een een superhotelis kan voor een ander een behoorlijke afknapper zijn. Ik let zowiezo niet op het eten want ik ben een slechte eter wanneer ik in het buitenland ben. Ik persoonlijk let meer op de ligging van het hotel. Dat de mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is typisch Nederlands denk ik, maar ben het wel met deze stelling eens. Ik ga komend jaar voor de vierde keer terug naar Otel Balim in Marmaris. Ik vind het een superhotel met vriendelijke mensen, goede service en een supergoede ligging. Dit Otel kan ik dan ook iedereen aanraden, maar goed dat is natuurlijk mijn ervaring.
Hallo,
Ik kijk ook regelmatig op vakantiereiswijzer.nl, maar ik laat mijn keuze daar niet vanaf hangen.
Net als Sev gaan wij al jaren naar hetzelfde reisbureau en die hebben ons altijd nog naar een goed hotel gestuurd.
Een ik maar dat was voor marokko, toen hadden ze het bij het verkeerde eind.
Maar tot nu toe kijk ik zelf in brochures of op internet en als het mij aanstaat ga ik er naar toe.
Het hotel waar ik nu voor de derde keer naar toe gaat, het de laatste tijd ook slechte recenties, maar voor mij is het nog steeds een super hotel.
Maar ja iedereen steld weer andere kwaliteiten aan een vakantie.
ik kijk in het begin wel naar een site als zoover e.d. maar laat mijn keuze naar niet vanaf hangen! Ik ga al jaren naar appartement karatas in marmaris, en dat heeft hele slechte recenties op sommige sites maar ik vind het daar fantastisch, ideale ligging, goed restaurant en iedere dag schoonmaak. En het is typisch nederlands om voor weinig geld ontzettend veel te willen.! En als het dan eenmaal mis gaat dan is ook niets meer goed. Zelf schrijf ik altijd reacties op hotels, vind dat dat andere weer helpt! En ach je moet het toch zelf ervaren…
Als ik een eerste selectie heb gemaakt van hotels (uit de reisboeken) ga ik vervolgens altijd even op vakantiereiswijzer kijken wat er geschreven wordt over die hotels.
Als er nou bijna alleen maar negatief wordt geschreven over een hotel weegt dat toch wel zwaar mee in mijn definitieve keuze.
Na mijn vakantie plaats ik ook altijd een reactie op vakantiereiswijzer. Ik probeer dan zo objectief mogelijk een locatie te beoordelen / beschrijven. Dus niet ‘ik vond het eten niet lekker’ of ‘het zeewater is koud’ want daar heeft niemand iets aan.
Natuurlijk kun je op safe spelen en terug blijven gaan naar hetzelfde hotel waar je eerder een fantastische vakantie hebt gehad, maar ik vind het altijd wel leuk om iets nieuws te proberen.
Nou, ik ben anders al regelmatig voor dat bekende 'dubbeltje" op vakantie geweest in zowel Spanje als Turkije en als je niet teveel voor dat geld verwacht, kun je toch best wel een hele leuke vakantie hebben. (Of niet natuurlijk) :biggrin:
Wij waren vorig voor € 150 een week naar Alanya geweest naar hotel/app Horizon- LO met Transavia en wij hebben het daar heerlijk gehad. Ik had toen ook eerst op reiswijzer gekeken en de reacties waren over het algemeen positief. Dit jaar wat minder, maar wij hebben ons prima vermaakt met Ali en Ramazan. Alles was keurig verzorgd, alleen erg simpel ontbijtje, maar precies genoeg. Zouden zo weer gaan!
Wij hebben ook weleens in duurdere accomodatie’s gezeten, waarvan ik dan dacht, ik ben blij dat ik hier maar een week hoef te blijven.
Het ligt er denk ik, ook wel aan hoe men zich opstelt.
Dit jaar ook een reisje voor een week gehad, à €250 naar Portugal. Was ook super!
ben naar turkije geweest jammer genoeg slecht weer maar fantastich hotel in alanya orient-palace en heb dit ook op de site van vakantiereiswijzer gezet,voor de rest laat ik mij ook begeleiden door het reisbureau en ondat er zoveel te zien is op onze aarde ga ik nooit tweemaal naar dezelfde plaats al is het hotel nog zo goed.maar ieder mens heeft zijn eigen wensen van een vakantie en daarom laat ik mijn keuze niet afhangen van site’s als vakantiereiswijzer en andere
Ik heb ook regematig reactie’s op die site gezet en in ons geval altijd positief, maar ook informatief voor anderen eventueel.
Ik zelf kijk altijd eerst op die site, maar laat mijn keus daar niet van afhangen, of het moeten alleen maar negatieve reactie’s zijn.
Het hotel waar iwij nu binnenkort naar toe gaan, heeft bij de laatste reacties ook niet zulke goede cijfers. Maar gemiddeld genomen, moet het er wel goed zijn en dan denk ik, ik zie het wel. Je moet er zelf ook maar wat maken, als iets tegenvalt, is mijn mening.
Ik ga zeer vaak op reis, meestal om beroepsredenen en ongeveer 3 maal per jaar op vakantie.
Voor ik een hotel kies, ga ik altijd zeer uitgebreid na welke de kritieken en commentaren zijn.¨Professioneel is natuurlijk iets anders dan vakantie. Voorbeeld ? ik ben net terug van Coventry en daar heb ik verbleven in het Britannia hotel, waarvan de commentaren op Bookings vrij negatief zijn. Maar, ik kon het boeken aan een zeer lage prijs en het is voor mij ideaal gelegen. Dus ik neem de negatieve kanten voor lief, en geloof me, de kritieken waren juist. Toch vind ik deze commentaren interessant omdat ik een bewuste keuze heb kunnen maken. Een minder hotel, aan een lage prijs en ideaal gelegen.
Vakantie is natuurlijk iets anders. Dan wil ik een goed hotel en een prima verzorgen. Ook daarvoor zijn de sites bijzonder interessant, niet alleen de vakantiereiswijzer maar ook tripadivisor en enkele Duitse sites. Ik kies dan wel degelijk op basis van die kritieken. Vorig jaar ben ik op die manier in Arum
Ik ga zeer vaak op reis, meestal om beroepsredenen en ongeveer 3 maal per jaar op vakantie.
Voor ik een hotel kies, ga ik altijd zeer uitgebreid na welke de kritieken en commentaren zijn.¨Professioneel is natuurlijk iets anders dan vakantie. Voorbeeld ? ik ben net terug van Coventry en daar heb ik verbleven in het Britannia hotel, waarvan de commentaren op Bookings vrij negatief zijn. Maar, ik kon het boeken aan een zeer lage prijs en het is voor mij ideaal gelegen. Dus ik neem de negatieve kanten voor lief, en geloof me, de kritieken waren juist. Toch vind ik deze commentaren interessant omdat ik een bewuste keuze heb kunnen maken. Een minder hotel, aan een lage prijs en ideaal gelegen.
Vakantie is natuurlijk iets anders. Dan wil ik een goed hotel en een prima verzorgen. Ook daarvoor zijn de sites bijzonder interessant, niet alleen de vakantiereiswijzer maar ook tripadivisor en enkele Duitse sites. Ik kies dan wel degelijk op basis van die kritieken. Vorig jaar ben ik op die manier in Arum beland, in side en dit jaar Lara resort in Antalya. Twee schitterende voltreffers.
Dus ja, die sites zijn belangrijk omdat ze betrouwbaar en onafhankelijk zijn.
Geert