Hotel: zéér goed ! mits we omgeboekt waren zijn we in een prachtig hotel beland, mits genoeg opleg door ons !
Touroperator: slecht ! Heeft ons niet goed behandeld terwijl zij in de fout waren ! Volgende keer niet meer met hen !
Omgang: van de Turken ? Fantastisch !
Prijzen: volgens mij ieder jaar wat duurder… Maar prijs/kwaliteit nog steeds prima !
Transfers: Wat ik niet versta, dat men echt moeite heeft om door de sollicitatiegesprekken als hostess toegelaten te worden en dat er niet eens meer een hostess mee is op de transfers, zoek het zelf maar uit ! Maar voor mensen die de eerste keer naar Turkije gaan, komt dit zéér verwarrend over…
Vluchten: Prima !
Ik hoop dat dit het wat was wat je bedoelde Hans … Ik heb weer een prima vakantie gehad, onvergetelijk net zoals de andere keren Turkije !
Hotel viel erg tegen !! Personeel arrogant en deden net of ze je niet zagen staan, als je iets wilde bestellen. Animatie overdag was ook niet echt leuk. 2 russische meiden die meer met zichzelf stonden te showen dan de gasten te animeren… De shows s’avonds waren wel prachtig.
De plaats zelf ( Kiris ) viel ook tegen. De turken daar in de winkels waren nog arroganter dan de vorige jaren toen we in Side waren !! in ieder geval, ik kom hier nooit meer terug. Gelukkig kom ik er al 5 jaar en hebben we het nog nooit zo slecht gehad. ( terwijl dit een 5* hotel was, en we altijd een 4* hotel namen. )
Gelukkig ga ik in de Herfstvakantie nog een weekje naar Side, want daar vind ik het helemaal geweldig !! :hihi:
Heb in mei In Altinkum bungalows in Side gezeten.
De bungalows op zich waren klein en sober, maar ja meest van de tijd zit je toch ergens anders.
Er is airco, een koelkastje en tv in de bungalows.
De tuinen er omheen waren erg mooi en goed onderhouden.
Er was een klein zwembad, met apart peuter gedeelte, en ligstoelen er omheen.
Bij aankomst krijg je een consumptie armband, zodat je niet steeds met geld hoeft te zwaaien en aan het eind krijg je de afrekening. Een armband is €50. Wat je over hebt krijg je terug.
Altinkum ligt direct aan het strand en je loopt zo naar het oude centrum toe in ongeveer 10 minuten
Het eten was niet echt slecht, maar het was niet zo uitgebreid zoals ik in andere hotels gewend was.
Ging vaak 's avonds na tienen nog even uit eten buiten de deur.
Het personeel was er erg aardig en heb daar medewerking gehad toen er bepaalde problemen waren. Ze deden alles voor me om me gerust te stellen.
Best een leuke plek om te zitten als je niet echt om luxe geeft.
Ook ik wilhier wel ff wat kwijt over mijn vakantie van dit jaar.
Ik ben wederom weer naar Marmaris geweest en we zijn in Otel Balim verbleven. Het hotel had een enorme verbouwing achter de rug en het waren hele mooi kamer geworden. Zeker gezien qua prijs. Heeft ook een goede ligging dus daar is helemaal niks op aan te merken. Vlucht was ook goed (Martinair), wij waren omgeboekt dus dat was wel balen. De turkse mensen blijven heel hartelijk en gastvrij. Qau prijzen gaat alles wel mondjesmaat omhoog. Wij betaalden €2 voor een glaasje cola maar dat mocht de pret niet drukken. Kortom volgend jaar weer naar Turkijke.
Hoewel het seizoen hier nog niet voorbij is en de herfst vakantie nog in zicht is kun je toch wel spreken van een belabberd seizoen!
We hebben een aantal oplevingen gehad, eind Augustus was druk maar dat duurde helaas maar een paar weken. Het was echt triest dit jaar! Hoewel de omzet redelijk was was het voorgaande jaren toch echt een stuk beter!
Als je alleen al kijkt naar het aantal inkomende vluchten (is bijna gehalveerd in vergelijking met vorig jaar) en het aantal hotels dat gesloten is gebleven geduurdende het seizoen, behoeft het geen verdere uitleg!
Al met al heb ik me wederom prime vermaakt, veel nieuwe onwijks gezellige mensen leren kennen…
we hebben een geweldige vakantie gehad,zaten 28 dagen in side in hotel kahraman,zijn op 19 september weer naar huis gegaan,ik was de eerste keer in side en dat is ons zo goed bevallen dat het volgend jaar weer side wordt.
dan ook weer een maand,het hotel was echt perfect met de nederlandse turkse eigenaar,spraken perfect nederlands,ik vind side en omgeving een beleving,we hebben ongeveer 175km gewandeld,geweldig gewoon,toppy
Wij zaten in Kusadasi. App was bij ons bekend, maar wel flink achteruit gegaan. Veel Turkse eigenaren(?) snappen niet dat wij meer hebben met een vriendelijk stel personeelsleden, en wat grappen en grollen met hen, en niets met een nieuwe waterkoker/tv of föhn in de badkamer!
Alles word duurder, elk jaar opnieuw, en het was einde seizoen(sept) en dan zijn de mensen moe en vaker minder vriendelijk
Wat ik wel kwijt wil is dat wij een FANTASTISCHE HOSTESS hadden daar. Wij waren met Sudtours, en zij hebben daar al jaren Thirza! Jonge meid die nog echt een gastvrouw is en voor je dingen doet die nodig zijn. Mijn vader had een arts nodig daar, zij heeft dat telefonisch geregeld(was onderweg naar een ontmoetingsochtend) maar stond 's middags wel in het app om te kijken of alles met paps goed gegaan was!!! LOF LOF LOF!!! Dit zie je niet veel meer!!
Oke hier zijn mijn ervaringen:
Hotel: FANTASTISCH, buitengewoon super verbleef in aegean dream resort turgutreis
Touroperator: Prima,zo er zoweer boeken
Omgang: De mensen daar zijn gewoon geweldig gastvrij.
Daar zouden menig een een puntje aan kunnen zuigen
Prijzen: Vond het niet duurder als verleden jaar. Waren allemaal nog dezelfde prijzen.
Transfer: Ja moet ik daar over zeggen. De chauffeur wist de weg niet in Bitez waar 2 gezinnen heen moest. Daar hebben we ongeveer in uur gereden.
Toen gingen we eindelijk naar het hotel. Was alleen met de chauffeur. En die scheurde regelrecht de berg af, toen we in Turgutreis waren aangekomen bijna een ongeluk. We stonden midden op de weg stil. De chauffeur was zelf ook geschrokken. Nou en toen wist hij de weg ook niet meer.
Heb ik zelf alles moeten vertellen links rechtdoor rechts enz.
Het is dat ik er verleden jaar ook geweest ben, want anders wist ik het ook niet te vertellen.
Vluchten: vloog met inter airlines. En dat is me goed bevallen. Enkel de laatste dag 4 uur vertraging iets minder maar oke.
Hij moest van Antalya komen en daar was een stroomstoring. Dus eigenlijk niks aan te doen. Maarde vlucht was verders PRIMA!
Van 1 tot 8 oktober in Alanya geweest.
Hotel Elysee aan het Cleopatra strand, een all-in hotel.
Ik ga meestal eind september, begin oktober op vakantie naar Turkije maar het is nog nooit zo rustig geweest.
Het strand was zowat verlaten en het animatieteam had niets te doen.
Omdat er zo weinig toeristen waren was ik ‘bang’ dat de winkeliers je bij wijze van spreken hun winkel in zouden sleuren, maar dat viel reuze mee.
In het centrum was het 's avonds nog wel gezellig druk.
Gevlogen met Transavia, geluk gehad met aankomst- en vertrektijden want we vertrokken vroeg op de dag van Amsterdam en vertrokken laat op de dag van Antalya.
Prijzen van drankjes vond ik wel erg duur, ongeveer 4 euro voor een wijntje, 7,5 euro voor een cocktail. Bier is lokaal dus nog wel te betalen.
Al met al prima vakantie gehad, leuke mensen gesproken en heerlijk weer gehad!
Hallo, ik denk dat de ervaringen met de Hotels en transfers en hosstessen erg persoonlijk zijn.Voor ons was het, na 9 x in een all in hotel dit jaar de eerste x dat we 2 x in een (privé) appartement verbleven. Mij bevalt dat heel erg goed, je hebt daardoor veel meer contact met de plaatselijke bevolking, komt in gewone winkels om gewone boodschappen te doen, en hebt veel meer vrijheid.
Voor mij wordt met elke x Turkije duidelijker dat ik er, als het even kan, ooit wil gaan wonen!!!