Tussen alle kommer en -vogelgriep-kwel dit positief bericht. De twee grootste Belgische touroperators: Thomas Cook/Neckermann en Jetair (TUI) verhogen drastisch hun Turkijë-aanbod en gaan tijdens het volgend zomerseizoen hun vluchten met meer dan 25% verhogen. Er zullen deze zomer niet minder dat 60 vluchten per week vertrekken naar Izmir, Bodrum en Antalya. Daarmee wordt Turkijë de vakantiebestemming nr 1 in België, ten nadele van Spanje. Bij Corendon ziet men dit blijkbaar niet zitten, want zij vrezen uit de markt geconcurreerd te worden door deze grote - en kwalitatief veel betere- operators. Mij niet gelaten.
In ieder geval, zonder nieuw onheil wordt het een topseizoen. Laat ons hopen dat onze Turkse vrienden niet kiezen voor snel geldgewin, maar van de gelegenheid gebruik maken om aan klantenbinding te doen.
Ik hoop echt dat Turkije nummer 1 blijft als vakantieland.
Zo blijven onze vrienden en bekenden tenminste ook aan het werk. En het is natuurlijk goed voor de opbouw van het land.
Nou, wij ook, hoor, Turkije is nr. 1!!!
Ik weet nog niet wanneer, en waar naartoe, maar dit jaar als het even kan weer twee keer naar TURKIJE, in mei en in september.
Ik weet niet wat dat is met dat land, maar als we in turkije uit een vliegtuig stappen, maakt niet uit op welk vliegveld, dan hoef ik maar een keer in en uit te ademen, en dan voelt het alsof ik thuis kom.
Xx Mar:TURKEY:
Miere: zo denk ik er ook nog steeds over, turkije = thuis komen vooral als ik in mn geliefde stadje ben, samen met mn vriend, heb ik echt geen moeite om even öns landje te vergeten!
Ik hoop voor Turkije dat het zeker en vast een topjaar mag worden, ze staan steeds paraat met hun gastvrijheid, cultuur en andere dat ze zeker en vast ook eens wat succes mogen hebben dit jaar, zonder aanslagen, aardbevingen, vogelgriep…
Volgens vele hier in Marmaris gaat het slecht dit jaar met het toerisme! TUİ is iedere dag volop in vergadering, ze kunnen geen mensen aannemen en niks, er waren te weinig boekingen enz! Veel mensen hier hebben nog geen werk gevonden! Nu beginnen ze al wat positiver hier! Ik hoop dat het toch nog beter zal gaan en dat het weer een topseizoen zal worden!
**Heel veel groetjes vanuit İçmeler… **
heeft he took niet te maken dat sommige mensen wachten met boeken ivb met het Wk Voetbal. Of mensen gaan eerst de kat uit de boom kijken en dan boeken.
Dat verwacht ik iid ook, bovendien is er gezegd dat we een goede zomer gaan hebben dit jaar, dus ik denk dat het voor de mensen een kwestie is van wachten en afwachten! Niet alleen ivm het Wk maar ook gaat het een goede zomer worden of niet, ik verwacht een run op lastminutes!!!
Als ik de berichten moet geloven dan worden er ruim 50% minder boekingen gedaan naar Turkije. Maar als er mensen zijn die in de meivakantie toch nog graag een weekje naar Turkije willen, dan pissen ze naast de pot, want alles is volgeboekt??? Rara chocola…Ik geloof best dat er door alle vogelgriepberichten e.d. minder mensen daarheen gaan, maar over het algemeen denk ik dat het allemaal nog wel meevalt. Wedden dat het weer onwijs druk zal zijn komend seizoen, en dat hoop ik dan ook van harte. Zeker voor alle ondernemers daar. Wij gaan in elk geval 3x en misschien nog wel een 4e keer ook.
Wij (op mijn werk) denken dat het te maken heeft met de nieuwe zorgverzekeringspolis!! Die is natuurlijk flink omhoog gegaan… Het wk is niet echt een struikelblok… De meeste boekingen bij ons zijn voor die periode (afgezien van de meivakantie) Want die zit inderdaad tot ze nokkie vol! Wij hebben nog wel 1 touroperator die beschikbaarheid heeft in de meivakantie! Dus wil je nog weg in de meivakantie kom dan maar naar mij
Hoop natuurlijk voor turkije + inwoners dat het allemaal goed draait!
Hier in België beweren ze dat het nog altijd door de vogelgriep is… Beetje vreemd naar mijn mening want Turkije is heus het enige land niet meer met dit probleem en andere boekingen zijn er zelfs op vooruit gegaan heb ik vandaag in de krant gelezen…
Nou alles is hier goed geregeld met de vogelgriep, alle gevogelte, eieren enzo worden in een speciale fabriek nu gekweekt, alles heel netjes, de kip is er 1.5 lira duurder op geworden omdat het nu zoveel werk is en duur is! Wij eten gewoon kip en eten eitjes! Gewoon goed koken en bakken en er is niks aan de hand!
**Heel veel groetjes uit İçmeler… **
Een maand geleden zat ik ook in Turkije en heb ik er ook kip gegeten, naar mijn indruk zelfs niet zo héél goed doorbakken, maar had er zo een zin in, dat dit me zeker niet tegenhoud! Ik leef nog altijd! En volgens mij zit het hier ook in België maar doen we het hier weer op zijn Belgisch door gewoon te zwijgen en de mensen ‘dom’ te laten…
Ben je ook terug in Turkije. Ik heb ook veel negatieve reacties van Nederlanders die niet komen. Hopelijk veranderen ze nog van gedacht.
Gelukkig ben ik Belg, en die kwamen vroeger minder naar Turkije, ze leren het pas nu ontdekken, mischien voor jullie een nieuw klienteel.
We hopen allen dat het seizoen toch goed word, ook we wachten af.
Iedereen wacht met personeel aanwerven.Hier in Kusadasi komen ze elke dag de deur af gelopen om werk te zoeken. We zien wel hoe het paasverlof verloopt.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Hallo Franka, Ik ben alweer terug ja Ik hoop ook echt dat het toerisme wat toeneemt want wat ik zo hoor is er weinig geboekt, of het nou ligt aan de kip of aan het WK of aan de prijzen ik weet het niet! Inderdaad wacht iedereen met mensen aannemen terwijl wij hier op 15 April beginnen, nog 2 weekjes te gaan! We zullen het gauw zien want het seizoen begint er al aan te komen, al is het weer koud, het waait hier!
**Heel veel groetjes uit İçmeler… **
Ik ben van plan om een weekje te komen in augustus en we gaan tijdens het Novemberverlof zeker naar Antalya. Voor November heb ik al geboekt (Lara resort & Spa), maar voor augustus wacht ik af. Ik denk namelijk dat er nogal wat aantrekkelijke Last Minute aanbiedingen zullen zijn, nu de Nederlandse toeristen blijkbaar vrij massaal afhaken.
Geert
Er is altijd wel iets te krijgen hoor.
Vorig jaar heb ik voor het hoogseizoen pas 4 weken van te voren geboekt.
Nu ook nog even voor 30 april geboekt bij OFC.
Lang niet alles is vol hoor.
Hoor ik ook van m’n vriend die in het Hera hotel in Side werkt. :NETHERLAN