Ik ben blij dat je zelf dit onderwerp start . Ik dacht dat het hier alleen in Kusadasi was dat er zo weinig toeristen waren.
Ik zit hier ook net als jij en denk wat is er met Turkije aan de hand ??
Alle winkels gaan hier s’avonds reeds om 8 uur dicht, geen toerist meer op straat. Overdag gelukkig nog wat toeristen van de luxe passagiersboten die een dagje aanleggen om Ephesus te bezoeken en daarna de toerist een paar uurtjes de stad in laten komen ,maar de Nederlander en de Belg uit de hotels ?.. die zijn niet te zien.
Alle winkeliers klagen en terrasjes liggen er verlaten bij. Een sombere blik dit aan de start van het seizoen.
Vluchten worden omgeleid, bestemmingen worden samen in één vliegtuig gestuurd, terug niet goed want toeristen houden niet van lange vluchturen en tussenstops. Zeker niet van lange transfers, zoals van Bodrum naar Kusadasi.
Beste lezers,
Ik denk net als Hans ,gaan we een rampzalg seizoen tegemoet ?
hallo hans+franka
ik heb hier in nederland in de kranten vernomen dat de mensen er momenteel een beetje angstig zijn met de berichten dat er zoveel russen in turkije zijn.
de berichten zijn niet rooskleurig volgens de krant,ook op de tv hebben ze het er over.
mijn buurmeisje zei dat er dit jaar erg laat geboekt word naar turkije,zij kan het weten want zij is kantoor manager van een reisbureau.
ik hoop dat het er een beetje gunstig uit gaat zien voor turkije met de toeristen,het is zo mooi land,wij komen in iedergeval voor vier weken naar side op 22augustus,dus hans wel weet zien we elkaar daar eens.
Ik ga in ieder geval weer naar Turkije!! Ik kan niet meer zonder!
Ik hoop een vriendin van me mee te nemen, ze is nog nooit in Turkije geweest, maar wilde dit jaar heel graag eens naar Turkije.
Ik hoop dat er nog heel veel mensen besluiten toch naar Turkije te gaan.
ERG jammer dat het seizoen nu al weer enorm dreigt tegen te vallen!! Ik ga iig proberen zo vaak mogelijk te komen
Ik hoop dat het uiteindelijk toch nog zal meevallen…
In ieder geval heel erg veel succes!!!
Hans en Franka
Lees net in de krant dat er iig 8% minder interesse is in het gehele vakantie-zomerseizoen. En idd dat er 50% minder jullie richting op geboekt word!
Ik hoop dat men veel last-minute gaat boeken, want elk jaar, de laatste tijd is er iets waardoor Turkije in het negatieve nieuws komt!
Veel plezier, en drukte voor het komend seizoen!
Mn vriend is sinds gisteren ook terug in Kusadasi en ook hij is laat aan om nog een job te vinden. Hotels bellen hem niet terug wegens te weinig werk. Nu is hij er en gaat hij zelf gaan praten met de bazen om toch nog aan een job te komen want die begint hij hard nodig te hebben !
De reden ook waarom hij geen job vind: té weinig boekingen !
Ik hoop dat er snel verandering in zal komen maar ik betwijfel het. Vanmorgen hier in de krant gelezen in koeien van letters: Turkije verwacht nog méér aanslagen op toeristen deze zomer !
Ah, mij houd dit niet tegen, kunnen evengoed hier ook doodgestoken worden of zo (zoals die mp3-moord). Voortaan ben je volgens mij nergens meer veilig !
Volgens mij zijn er ook steeds meer mensen die een lastminute boeken, juist omdat de berichtgevingen zo negatief zijn hoor ik heel veel geluiden om mij heen we wachten wel even af dan worden de reizen wel goedkoper.
Zelf heb ik van dat hele goedkope nog niets gemerkt en volgens mij zit de meivakantie ook al aardig volgeboekt. De meeste lastminutes zijn nog gewoon aardig aan de prijs, vanuit mijn vriendenkring ken ik ook veel mensen die uit gaan wijken naar Egypte, omdat het in de zomermaanden nogal voordelig is.
Nou hun liever als ik ben vorig jaar geweest welleswaar in februari, de resorts zijn prachtig maar daarom heen is werkelijk helemaal niets, ik vind het er erg vrouw onvriendelijk maar dat is mijn persoonlijke mening. Nee hoor voor mij geen egypte meer en zeker niet hoog zomer.
De paasvakantie zal volledig vol vanuit België en ook voor mei zijn de meeste charters volgeboekt. Bovendien hebben een aantal grote touroperators hun vluchten uitgebreid. Normaal gesproken moet er dus veel volk zijn. Indien dat in het straatbeeld niet te merken is, dan zijn er dus andere oorzaken.
Waarschijnlijk zitten een goed deel van de toeristen in de grote AI resorts en komen ze nauwelijks nog buiten het hotel. Maar het is ook mogelijk dat sommigen afgeschrikt worden door de hoge prijzen van de drankjes, taxi e.d.m.
Het is al een paar jaar geweten dat de All In resorts geen goed doen aan de plaatselijke economie. En ook, waarom ga je naar Turkije als je toch maar in je hotel blijft ? Heb je niets gezien van het land en de cultuur… Jammer maar ja, iedereen is anders…
Ik ben heeel benieuwd hoe het All-Inn me/ons gaat bevallen(wij zijn echt van de app en lekker struinen door de stadjes en eten in de locanta’s!!)
Jullie gaan het allemaal zien en horen hoe het het komende seizoen
Nou, mn vriendje zojuist op internet gehad ! Is al 2 dagen aan het zoeken naar een job in kusadasi en gaat morgen of overmorgen terug naar zijn thuis omdat hij er gewoon geen vind ! En het humeur laat de laatste dagen ook te wensen over :bored:
Ook hier in Nederland zit de gehele meivakantie vol richting Turkije… Ook de herfstvakantie is al een drama om daar nog een vakantie in te vinden! Maar de periode wat daar tussen zit, is nog volop te krijgen. Een aantal vluchten zitten vol, maar we kunnen goed merken dat het niet super loopt met Turkije… Misschien dat Turkije weer iets populairder wordt door de recente aanslagen in Dahab/Egypte… En anders inderdaad de last-minutes!!
Ja ik hoorde ook dat alles niet zo wil vlotten daar.
ik sprak met de iemand die op de klantenservice werkt van het hotel waar ik naar toe ga.
En die zei dat hun al bijna vol zaten voor het seizoen.
Maar de hotels in bodrum kun je nog volop boeken.
Jammer hoor, mensen weten niet wat ze missen aan turkije.
Maar de aanslagen en de vogelgriep houden mensen nog een beetje af.
Ja , je hoort het overal dat het enorm terug loopt. Er zijn al organisaties failliet gegaan. Heb dat zelf ook ondervonden.
Toch was het niet eenvoudig om even snel iets te vinden om op korte termijn naar Turkije te gaan. De hotels zitten wel niet vol, maar de vluchten wel.
De mensen die ik ken in Turkije hebben gelukkig allemaal wel werk gevonden, maar ze hebben minder te doen dan andere jaren, omdat er veel minder gasten zijn.
Jammer Hans, dat je je werk op moest geven, maar in ieder geval veel succes in je andere baan
Ook voor Franka hoop ik dat het weer wat aantrekt. Normaal gesproken is Kusadasi een heel gezellig plaatsje.
tis een ramp hiero. ook ik kan geen werk vinden, ze hebben niemand nodig en loop al een paar dagen met mn ziel onder mn arm rond…wat te doen?? verder kijken of hier blijven…*??
ik zag al wel enkele nieuwe bussen aankomen emt toeristen, maar als die zich verspreiden,dan blijft er bar weinig over…
hopelijk trekt het aan en komt het snel allemaal goed.
laten we het hopen!!
Hebben zelf de laatste jaren altijd All-Inclusive geboekt. Vinden het gewoon gemakkelijk. Uit eten met de kleine is gewoon een ramp, moet altijd lang wachten, nu schuif je gewoon aan en hij kiest zelf wat hij lekker vindt.
Maar dat wil niet zeggen dat we altijd in het hotel blijven. De helft van de vakantie zijn we op pad. Want geen vakantie zonder ook wat van het land gezien te hebben.
Ligt er denk ik gewoon aan hoe je je vakantie wil doorbrengen. Want ook in de appartementencomplexen zijn er mensen bij die de hele vakantie niet van hun ligbed afkomen.
Hey Marion, met kinderen is het idd wel beter ! Snap ik ook wel maar juist sommige ouders laten hun kinderen begaan met dat eten en word er meer gemorst dan anders… Nu zeg ik niet dat iedereen zo is hoor ! Maar vooral de engelse en de duitsers! Vorig jaar hebben we ons ook eens aan All In gewaagd en toen heeft mn pa een volledige week in het privéziekenhuis in Kusadasi gelegen… Door de ijsjes die hij had gegeten in die warmte heeft hij een infectie gekregen en daardoor kon hij niet meer ademen en moest hij direct het ziekenhuis in ! En iedere keer we iets zaten te eten mn ma en ik in het hotel belden ze ons altijd op van het ziekenhuis of we niet konden komen enz… Dit jaar hebben we kamer en ontbijt geboekt en hopen we eens wat meer ook van de Turkse keuken te proeven, moet je niet persé om dat uur in het hotel zijn voor het eten en kunnen we lekker doen wat we willen !
Ik hoop dat het ook zal meevallen hihi