Vogelgriep Turkije.. Gaan we er nu nog heen?

We waren van plan om een reis te boeken naar Turkije voor de volgende zomer. Nu is de vogelgriep toegeslagen en horen van verschillende mensen om ons heen dat ze niet naar Turkije durven. Wij durven wel, maar zijn bang dat we straks de enige zijn, daarom de vraag:
Wie durft volgende zomer :wink: ?

Nou wij hadden al besloten naar Egypte te gaan, maar ik zou wel gewoon gaan. We zijn met Oud en Nieuw ook gewoon naar Istanbul gegaan en ik leef nog steeds! Als je afhankelijk bent van anderen die kip en eieren bereiden zou ik zeggen: eet geen kip en kipproducten etc. Kortom alles wat onder pluimvee valt. Maar er zijn nog genoeg andere dingen die je kunt eten in Turkije. Doodgaan van de honger is gewoon niet mogelijk in Turkije, want er zijn nog zo ontzettend veel lekker dingen te eten in dit mooie land. Maar de kans dat hier in Nederland ook de vogelgriep uitbreekt is ook ontzettend groot. Het is net wat Franka ergens al schreef: trekvogels kennen geen grenzen! Gewoon in alle landen momenteel alle pluimeeprodukten goed lang koken, bakken en braden!
En een hele fijne vakantie toegewenst!

niets of niemand hou mij tegen om naar turkije te gaan

Ik heb vandaag geboekt dus ik ga er heenā€¦
Twee weken kusadasi in Korumar
Mijn eerste keer naar turkye, hopelijk bevalt het mij.

Dikkembergs, ik twijfel er niet aan dat dat het jou zal bevallen !
Laat zeker nog eens iets weten hoe het was, maar je zal niet meer terug willen denk ik hihi

Ik heb totaal geen twijfels over het wel of niet gaan.
Ga eerst in februari, dan in mei met familie en in de zomervakantie weer alleen.

Alleen als er geen vliegtuigen gaan, dan heb ik een probleem, maar daar ga ik niet van uit.

Groetjes, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

Vandaag werden op de radio afgeroepen dat er 50% minder reizen worden geboekt naar turkye en de eerste reizen worden geannuleerd.
Ge weet nie wa ge er van moet denken vind ik.

Hoe zit het met de vogelgriep daar eigenlijk?
Je hoort er niet veel meer van op het nieuws of ook niet meer in de krantā€¦

aaahhh, de grootste paniek is over, nu terug naar het gewone leven volgens mijā€¦

Ik ga naar marmaris toe op 28 juniā€¦ maar ik ga gewoon ondanks de vogelgriepā€¦ ik ben er niet echt bang voor

Je kan gewoon gaan hoor, niets aan de hand,als het over turkije gaat is het al snel negatief

groetjes ary

Het is niet alleen turkye meer. Het is al in frankrijk, duitsland, griekenlandā€¦
Tegen dat het in belgie, nederland is is het mss zomer en isā€™t beter om na turkye te gaan :stuck_out_tongue:

Ondertussen is er overal al bijna vogelgriep (nog een paar dagen en het zit wss bij ons, hier hebben ze al een dode zwaan binnengebracht voor onderzoek die verdacht leek) en zo kan iedereen volop boeken voor turkije want tegen dan staat het overal gelijk !

Ook wij gaan gewoon naar Turkije op vakantie.
2 juni naar Alanya en 31 juli naar Kusadadi.:banana:

gr Jacqueline

@Jacquelientje: welk hotel?

Beste lezers,

Waarom nog bang voor de vogelgriep in Turkije. Hij is nu toch ook reeds in duitsland en Oostenrijk zowat overal als ik de televisiebeelden zie. Hier in Turkije word er niet meer over gepraat en hoor ook niet meer over nieuwe gevallen. Het gevaar schuld nu volgens mij terug meer dat toeristen de vogelgriep terug naar Turkije brengen. Hier is alles rustig. Ik woon hier en hoor en zie niets meer. Iedereen volgt zich aan de regels en volgens mij is echt geen gevaar om hier op verlof te komen.
Mischien is hij volgende week terug in Belgie en Nederland, waarom alleen schrik voor Turkije hebben. Het is nog lang voor het echte seizoen begint, waar zit de vogelgriep dan nog meer? Het is een wereldgebeuren en niet alleen Turkije. Daarom ā€¦waarom afboeken en niet op verlof naar Turkije komen. Kom gerustā€¦hou de regels in acht ,ga niet naar gebieden waar kippen zijn,eet goed gebakken kip en heb gewoon geen angst.Hier word er echt niets meer over de volgelgriep gesproken.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

En volgens mij is Belgiƫ er erger aan toe dan turkije want ze nemen gewoon geen voorzorgen nog momenteel, geen ophokplicht nog niets ! Dus denk ik dat het in Turkije beter zal zijn hoor !

Wij gaan naar hotel Batihan.
Daar zijn we vorig jaar ook geweest voor 1 weekje begin juni,
nu gaan we 2 weken daar weer naartoe

Waar ga jij heen?

gr Jacqueline

Wij gaan naar AtinƧ Hotel, normaal gezien altijd Grand Blue Sky maar wilden nu eens iets anders, op basis van kamer en ontbijt ā€¦

Joh het duurt niet lang meer of de vogelgriep slaat ook hier toeā€¦ Bovendien is vogelgriep alleen gevaarlijk voor mensen die intensief (slachten of plukken) contact met de vogels hebben. Dat zie ik ons als toeristen toch echt niet doen op het strand in de bar of het hotel!!!

Dus hoppa niet zeuren en gewoon gaan, de kans dat je morgen wordt overreden door een bus is groter dan dat je besmet wordt met vogelgriep tijdens je vakantie in Turkije of waar ook ter wereld!

Liefs Linda