Dringend:vogelgriep

Beste lezers.

Het zal jullie niet ontgaan zijn in de media,

Ook hier is vogelgriep geconstanteerd en wel in de vorm die overdraagbaar is op mensen.

Wat kan ik jullie aanraden:

1.Blijf uit de buurt van vogels,kippen,enz.
2.Voor de mensen die hierheen komen met de herfstvakantie;inenten tegen griep heeft geen zin;het is te kort dag;neem kontakt op met de huisarts,laat die jullie verder voorlichten.
3.Eet geen gevogelte,kip
4,Neem ook niets mee naar nederland(veren,produkten wat indirect te maken heeft met gevogelte)

Indien je klachten krijgt wat betreft griepverschijnselen na terugkomst uit Turkije;direct je huisarts inschakelen!

Hoop op een goede afloop,

Jullie forumbeheerder,

Hans

Hans, met dit bericht hier maak je me wel een beetje ongerust. Ik vertrek binnen 2 weken richting Kusadasi. Mn ma had me gisteren al gezegd dat ze me zal laten inenten voor griep hier (dat ik dat dan al niet heb). Nu zeg je, geen kip eten… Maar ander vlees eet ik niet in Turkije… Dus dan maar een weekje vegetarisch ? Daar gaat mn langverwachte echte Turkse pita/durum :frowning: .
Nou ja, nu vogelpest, vorige keer toen ik alleen ging oorlog in Irak en aardbevingen, Vorige zomer de aanslag in de dolmus… precies of het is me niet gegunt om naar Turkije te gaan !
Kan het zéér veel kwaad om nu naar Turkije te komen? Ben toch een heel klein beetje ongerust want ik wil niet dat het mn laatste reis word :stuck_out_tongue:

groetjes xxx

Probeer nou maar niet al te ongerust te zijn. Hans heeft goede tips aangedragen, dus daar kom je al aardig ver mee.
Verder is het even een beetje opletten met wat je eet en wat je doet.
Ik ga morgen al en ik laat me echt niet bang maken door wat dan ook.

Veel groetjes, Fransijn:) :slight_smile: :slight_smile:

Vogelpest is nog niet overdraagbaar op mensen, pas als iemand met het influenza/griep virus besmet wordt, vermengd het vogelpest virus zich met het menselijke griepvirus en zo ontstaat dan de menselijke variant!!

Maar toch wel uitkijken…:frowning:

ik ga trouwens ook over 10 dgn… :rolleyes: …en kijk anders even op

www.vogelgriep.pagina.nl

Groetjes Franka

Eten van besmet vlees en eieren kan gewoon, het virus wordt niet overgedragen door middel van consumtie/ het eten van besmet vlees…

…duss kip kan gewoon gegeten worden!

zit me alleen af te vragen hoe t in t hotel is met de vogelgriep…ze hebben dr nl papegaaien en ganzen :confused:

Dus die kipkebab kan geen kwaad?? Dat is heel mooi!!! kan namelijk echt niet zonder als ik in Turkije ben!!!

@Cynthia: join the club! Je moét gewoon eens kipkebab gegeten hebben daar! Smaakt nog stukken beter dan hier in België en de sfeer is er gewoon !

Hier in Alkmaar hebben ze of Lamsvlees of Kalfsvlees… Moet zeggen dat dat Kalfsvlees wel erg lekker is hoor! Die kipkebab ben ik nog niet tegen gekomen hier!!

Maar die gaat er volgende week zeker in bij mij!!

Hallo Allemaal…
Nou ik woon dus samen met mijn vriend hier in İçmeler en wij zijn er toch wel ongerust over!
Eerst aten we nog gewoon kip en eieren maar sinds deze week al niet meer!
Het is de hele dag op elke televiziezender!
Ze hebben zelfs nu al inentingen en zelfs ook al van die pilletjes voor de bevolking, was gisteren op het nieuws!
Ik vind het toch wel eng hoor!
Ik hoop dat je het niet van die vogels zelf kan krijgen en ik hoop dat het niet nog erger wordt!
Groetjes…:slight_smile:

Hallo çiçek,

Je woont hier net als ik, laat je nu echt niet te bang maken door al die tv zenders.
Hans heeft er goed aangedaan er over te praten en het te vermelden. Maar maak nu toch geen paniek.Ik werd ook al door belgen en nederlanders gebeld om te vragen doen we er goed aan om te komen.
Als je in Turkije woont dan weet je zo wie zo hoe de televesie en de kranten hier in mekaar steken. Hoe meer sensatie en hoe meer bloed en spectakel ze kunnen geven, hoe meer lijken bij een ongeval, dus nu hoe meer kippen er gedood worden of dood liggen hoe meer ze er naar kijken. Hier geld de regel sensatie en niet de mensen gerust stellen. Dat is gewoon Turks. Ik maak me helemaal niet bang. De regering zal wel ingrijpen als het erg ernstig word. Dus bederf jullie vakantie niet door al die televisie uitzendingen. En zoals Hans ook zegt, bij klachten ga naar je huisarts.Buiten kip zijn hier nog lekkere dingen te eten.
We hopen allen op een goede afloop,
groetjes uit Kusadasi,
Franka

Sorry Franka,je bericht stond er dubbel

Vandaag was op de Belgische tv te horen dat de touroperators zullen samenkomen om te zien wat ze zullen doen met deze situatie. Hopelijk laten ze de mensen toch vertrekken want ik wil echt gaan naar Turkije, met of zonder kip op het menu ! Volgende week ga ik trouwens om een griepvaccin. Kan tenslotte geen kwaad…

ik kan me op zich wel goed voorstellen dat sommige mensen zich ongerust maken. maar ik denk ook dat t gewoon niet echt kwaad kan hoor!
dus hans deed er goed aan om dit onderwerp aan te kaarten en franka doet er goed aan om ons gerust te stellen :slight_smile:

Ja tuurlijk, zo een dingen moeten ook gemeld worden natuurlijk! Maar ik was al ongerust van toen ik het op het nieuws hoorde en van mn omgeving die er mee afkwam en dan nog eens de bevestiging hier. Maar ik ga om me te amuseren en daar zal geen gebrek aan zijn !