Voorkomen...

Beste allemaal,
na op dit forum een hoop te hebben gelezen, kom ik er achter dat de meesten van jullie wel heel veel medicijnen bij zich hebben.

Zou dit niet anders kunnen, anders gezegd hoe voorkomen we klachten als diarree, overgeven, obstipatie etc.

Zonne-allergie, heb ik niet gehad deze vakantie want ik heb alleen maar in de schaduw onder de parasol gelegen.

de rest van het maag darm gamma wel in combi met leverontsteking.

Wat kan ik het beste eten en niet eten in een hotel met all in?
ok, water uit flessen drinken, geen ijsblokjes, geen ijsjes buiten op straat.
maar dan…

ik hoorde van alles in alanya, geen combi van kaas en tomaten eten, geen brood met kaas, geen rauwkost.

vertel me meer, ik ga heel graag naar turkije op vakantie maar ben nu twee hele vakanties ziek geweest dus weet het even niet meer.

tips zijn zeer welkom!!!
gr
buufje
francis

Beste Francis,

Leveronsteking is geen beste zaak,laat je huisarts adviseren wat je wel en niet kunt nemen;en vraag bij de apotheek een geneesmiddelpas aan

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, en dan moet je even in gedachten houden dat ik een chronische darmziekte heb en in NL altijd al problemen heb.

toch weerhoudt me dat er niet van om naar Turkije en andere landen (mongolie, china, tibet, nepal) te gaan.

Je moet goed beseffen dat het niet alleen het eten hoeft te zijn dat je ziek of gevoelig maakt.Ik merk, dat als het ineens heel erg warm wordt, boven de 35 graden, dat ik geheid problemen krijg met mijn buik. In een land als Turkije is dat ook niets vreemds dus.

Ik eet nooit fruit op straat, ik vermijd ijs, ik poets mijn tanden met flessenwater, ookal kunnen ‘normale’ mensen dit heel goed met kraanwater doen.

Maar toch, salade, ijsblokjes, en gewoon de gekruide kebabs en wat niet meer… het heeft allemaal invloed en ik word er geheid ziek van… ik weet dat, ik ben er niet meer verbaasd over en het is iets wat ik (probeer te) accepteren. Altijd medicijnen en een rol pleepapier meenemen dus!!

Wil alleen maar zeggen, het hoeft niet altijd het eten of drinken te zijn. Warmte, andere luchvochtigheid, zwemmen in chloride zwembad of zee en minislokje water binnen krijgen, of gewoon de tijd om te ontspannen, zorgen ervoor dat je lichaam anders reageert dan anders…

succes

Wat ik nu even mis is: Heb je nu een leverontsteking gehad in Turkije, of heb je dit chronisch of was je gewoon ziek??

Ik voorkom, als verder gezond mens, alle ellende door gewoon te eten. Alles wat ik altijd eet, dus gewoon brood, kaas, tomaten, sla/salade etc. Ook thuis kook ik veel met olie, dus dat is ook al niet anders.
Verder voorkom ik TE koud drinken(ook dat kan maag en darmklachten geven) en eet ik bij alles brood(om vetten op te nemen) of sluit de maaltijd hiermee af.
Vaak yoghurt eten doet ook veel wonderen.

Mocht alles niet helpen dan neem ik 1 of 2 dagen loperamide(meer echt niet)

Nog nooit ben ik daar ziek geweest: eet zoals de bevolking doet als je gezond bent

Mischien wat laat maar omdat ik dus ook zwakke darmen heb neem ik altijd op aanraden van de dokter enterol mee.Wat is dit?enterol bevat de goede microben die in je darm leven en alles gezond houden.Omdat je deze microben verliest bij hevig diaree is het goed om vanaf dag 1 iedere dag 1 tot2 pillen te nemem
.En meestal helpt dat.:zon02: