Wat nemen we mee aan medicijnen?

Wat is raadzaam mee te nemen?

Handig compact verbandtasje,verkrijgbaar bij apotheek/drogist.

Medicijnen:

Loperamide 2mg(diarree)
Metoclopramide 10mg(braken)
Dioralyte/ORS(tegen uitdroging)
Paracetamol 500mg(pijn,koorts)
Fenistil creme(zonne-allergie)

Dit kun je beter daar kopen;is goedkoper dan in nederland…

Meer tips?

Hans.

heet die creme in turkije ook fenistil? Of is het in turks een andere naam?

Misschien weet iemand dit

Ik heb altijd heel erg last van zonne allergie hier in nderland kan ik niet echt iets krijgen wat bij mij helpt weet iemand een wondermiddeltje watik in Turkije kan kopen ?

Liefs Hellentje

Hier in nederland is ook iets te krijgen hoor,vraag maar aan je huisarts, een pilletje met antihistamine…is tegen zonneallegie, galbulten, en ook hooikoorts, mijn dochter is altijd net een framboos, en ze hoeft niet eens in de zon te zitten om het te krijgen, met die antihistamine heeft ze nergens last van, oke, soms komen de bultjes wel op maar dan smeert ze ook nog een zalfje erop (in turkije kun je dermovate kreme kopen, maar daar moet je mee oppassen daar zit namelijk cortizonesteroide in en als je daar gevoelig voor bent wordt je hartstikke ziek) gewoon 1 pilletje per dag en je hebt nergens last van…

Trouwens ook handig in turkije te koop, doline spray, bij de apotheek tegen zonnebrand… het verdoofd de huid, is een soort olieachtige spray, de brand gaat er onmiddelijk van wel, de kwaal niet hoor, dus het is geen wondermiddel maar je hebt er geen last meer van vervolgens 3 dagen uit de felle zon blijven en je kunt gewoon weer gaan zonnebaden…

Zonne-allergie wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door de wisselwerking zonintensietijd en het conserveermiddel in de creme/olie;nl.methylparabeen en propylparabeen,dus de simpele oplossing:koop een creme waar dat niet in zit.

Welke?makkelijke vraag;
Garnier Ambre solaire kids factor 30 bij het Kruidvat,maar er zijn er meer;gewoon even op de achterkant kijken bij ingredienten;staan een of beide erop,gewoon terugzetten.

Je voorkomt dus een hoop ellende als je je hiermee insmeert.

-Fenistil is trouwens onder die naam te verkrijgen in de apotheken in Turkije.

-Antihistaminica tabletten slikken is dus dweilen met de kraan open als je toch doorgaat met smeren met creme waar die conserveermiddelen inzitten.

-Corticosteroide creme is natuurlijk helemaal uit den boze,het helpt bij onstekingen,niet tegen allergie.

Groetjes,

Hans.

Hans even op je bovenstaande bericht, mijn dochter krijgt al zonneallergie als ze zich niet eens insmeert, niet in de zon zit, maar gewoon alleen al van de warmte…dus wat jij zegt over de ingredienten van de zonnebrandcreme dat geloof ik heus wel, maar als je het zo erg krijgt als mijn dochter zonder ook maar een creme te hebben aangeraakt, moet je gewoon antihistamine tabletten slikken.

Viva,

De zon is daar zo krachtig,dus is het voor de hand liggend dat als je je niet insmeert zonne-allergie begint,ik smeerde me gedurende de wintermaanden en voorjaar nooit in,en ja hoor,in april begon de ellende,uitslag,na 1-2 dagen smeren met creme zonder methyl-propylparabeen;weg allergie.

Het ligt ook aan je huidtype,de ene kan er tegen,de andere niet.

Groetjes,

Hans.

Wat ook erg handig is is om voor deze middelen zoals bij uitdroging en diaree bij de kruitvat te kijken, is vaak goedkoper als bij de apotheek.
Verder zou ik aanraden mensen die snel last van de maag krijgen pepermuntjes of rennie meenemen.

Kim, dat raad ik dus af,zie bovengenoemde medicatie;ter plaatse kopen,is voordeliger;in euro’s?let ff wat je afrekend

oeps dat is idd zo Hans,stom van mij

Nou Kim, ik vind het helemaal niet zo n slecht advies van je.

De huismerken zijn echt niet al te duur hier en je kan het alvast maar bij je hebben.
Al rennend (vanwege de "rees"bv ;)) een apotheek op moeten zoeken en dan ook nog opletten of je niet te veel afrekend???:paranoid:

Ik heb al jaren last van enorme zonne-allergie. Niets hielp.
Nu ga ik sedert een 12-tal jaren bij de dermatologe. 3 maand voor we vertrekken volg ik 3 maal in de week een PUVA-therapie. 2 uur voor ik moet gaan neem ik pilletjes (mopsoralen) en dan moet ik telkens enkele seconden onder soort van lampen staan. Zie het als een rechtopstaande zonnebank. De tijd wordt geleidelijk opgedreven tot een aantal minuten.

Sindsdien heb ik nergens last meer van en vertrek dan ook nog eens mooi bruin op vakantie. Zeg er wel bij dat ik ook NOOIT in de volle zon ga zitten (enkel na 17 u een halfuurtje of zo). En een goeie crème gebruiken natuurlijk !

Ik heb jaren letterlijk alles geprobeerd, en dit is het enige wat helpt ! Misschien een tip ?

Dank je wel! is idd ook een goed argument van je, wat ook het voordeel is is als je je medicatie vanuit Nederland meeneemt is dat je weet wat er in de bijsluiter staat, bij medicatie die je in Turkije koopt is meestal alleen een turkse bijsluiter bijgesloten.

Het is altijd raadzaam daar te kijken naar medicijnen die hier niet in het ziekenfonds zitten en die daar vandaan mee te nemen MAAR…

Geld is niet het belangrijkste bij gezondheid, dus:

Zorg dat je de dingen die Hans opnoemt(en heel goed zijn te hebben/mee te nemen als je daar bent) al als beginvoorraad bij je hebt. Zoals al eerder genoemt, als je net de pot vol gesch:retard:en hebt… is het prettig eerst te slikken voor je onderweg het ook nog in de broek overdoet…
Of als je ('s nachts) last hebt van de maag, je eerst kan zorgen dat je slaapt, en dan de volgende ochtend de eczane kan leegkopen!!

Nogmaals, ik houd er zeker van de knip vol te houden, en koop elke keer dat ik in Turkije ben mn medicijnkastje weer vol. Maar ik zorg er zeker voor een mondvoorraad over te houden(of dan maar hier te kopen) voor de 1ste dagen!

Een tip voor diarree en misselijkheid, Okugest van Vsm. Ik heb het vorig jaar meegenomen en het helpt goed.

Ik neem voor de diarree altijd immodium mee… erg handig als je er meteen vanaf moet! en ibuprofen kan natuurlijk ookn iet missen.

Even rectificatie qua hierboven,is immiddels achterhaald…

Het Kruidvat is inderdaad goedkoper qua medicatie vrije middelen;geldt dus niet voor middelen op recept;daar is Turkije weer goedkoper in en daar vrij verkrijgbaar.

Mocht je om de een of ander reden de huismiddeltjes niet bij je hebben dan hier doseringen:

Imodium–Loperamid(turkije)

1e uur 2,daarna elk uur 1,totdat de diarree stopt;maximaal 8 per 24 uur,dit altijd in combinatie met
ORS,(zouten),1 zakje oplossen in een liter flessenwater en dit over de dag opdrinken.

Primperan 20 mg–Metoclopramid(turkije)

3 maal daags 1,geen alcohol!

De helpdesk staat het hele seizoen voor jullie open,je kunt me hierop bereiken,hetzij via pb,binnen 12 uur geef ik informatie.

Groetjes,

Hans.

Wij nemen ook altijd wel aardig iets mee,

Diaree remmers
laxeermiddelen ( aangezien ik de eerste week niet ga :p)
Paracetamol
Naproxen
oordruppels ( vanwege oorpijn na het vliegen )
strepsils
daro hoest tabletten
pilletje tegen misselijkheid ( weet niet hoe ze heten)
gaviscon ( tegen maagpijn )