Wij hebben er dit jaar over gedacht niet naar Turkije te gaan maar een ander land als vakantiebestemming te kiezen. Waar we onder andere aan gedacht hebben zijn Egypte en Tunesië. Uiteindelijk zijn we toch weer op Turkije terecht gekomen, ga dit jaar alweer voor de 8e en 9e keer naar dit heerlijke land. Waarom? We genieten er nog steeds van het eten, de cultuur, de mensen, vrienden die we er inmiddels hebben, het weer, de leuke plaatsen en het achterland, het nog redelijk betaalbare (zowel reissom als leven ter plekke) enz. Toch heb ik om me heen van meerdere mensen gehoord die voorheen ook naar Turkije gingen dit jaar iets anders te gaan doen, ook van mensen hier op het forum. Waarom hebben jullie ervoor gekomen dit jaar wel of juist niet naar Turkije te gaan?
Ook wij gaan dit jaar gewoon weer naar Turkije voor de 9e en 10e keer:yes:
Begin juni naar Alanya en eind augustus naar Kusadasi.
Ook voor de redenen: vriendelijke mensen, lekker eten, mooie natuur en natuurlijk het weer.
Ten eerste ga ik er heen voor m’n vriend die in Side woont.:love:
Daarbij komt dat het een heerlijk land is waar de sfeer goed is, het eten overheerlijk, er veel te bekijken valt (Voor als m’n vriend aan 't werk is), mensen zijn zeer gastvrij.
Ik ken inmiddels aardig wat mensen in Side.
Tevens heeft een vriendin van mij een eigen huis in de omgeving van Side.
Zo kunnen we altijd contacten als we allebei daar zijn.
Het weer is natuurlijk ook toppie.
Ik was er 2 weken geleden en het was de hele week zo’n 24 graden, dus dat was nog eens een verrassing.
ik ga in april weer voor de 11e keer…tja waarom?
het is gewoon een heerlijk land, mooi landschap, lieve gastvrije mensen, heerlijk weer, andere cultuur en idd voor het lekkere eten.
de prijs wat je voor turkije betaald is ook best te doen.
Ben ik beide landen geweest. Naar Egypte zou ik nog wel een keer terug willen, vond het een heel indrukwekkend land. Zijn nog wel meer landen die ik graag nog eens zou willen zien. Maar zit ik in de reisgidsen te snuffelen dan moet ik iedere keer weer naar Turkije. Er is nog zoveel wat ik nog niet gezien heb. Kusadasi, Fethiye, Alanya, Cappadocië, Istanbul en ook de Zwarte Zeekust lijkt me erg mooi. Dus ben er nog lang niet uitgekeken. Gingen de laatste jaren altijd met vrienden op vakantie en de mannen wilden een keer naar Griekenland dus zijn we een weekje naar Zakynthos geweest. Mooi eiland, valt niets van te zeggen. Toch heeft Turkije net iets meer, tenminste voor mij. Dus zo lang we nog niet alles gezien hebben gaan we nog lekker naar Turkije.
Tja ik heb mijn hart verloren aan Turkije, ik voel me daar thuis… Telkens weer wanneer ik uit het vliegtuig kom, de lucht ruik de bergtoppen zie en vooral de sfeer weer voel ben ik echt thuis… Dan nog de armen van mijn lief om me heen en ik voel me alsof ik in de hemel ben beland…
Verder vind ik de mensen zo vriendelijk en gastvrij, het eten zo lekker, de natuur zo prachtig en ook het weer helpt natuurlijk een handje mee!! Ook in de winter is Turkije prachtig heb nog nooit zoveel sneeuw gezien…
Voor mij is er maar 1 vakantie land en dat is Turkije.
Hoi,
Turkije, in mijn geval Marmaris, heeft 4 jaar geleden mijn hart gestolen. Toen was ik er voor het eerst. Had eigenlijk helemaal geen zin om daarheen te gaan, maar ik ging toch met de instelling van: ach, als ik het niks vind, dan ga ik gewoon nooit meer. Maar vanaf het eerste moment voelde het goed, geweldig zelfs. Ik voelde me direct thuis daar, een gevoel wat ik nog nooit in een eerdere vakantiebestemming had gehad. Na die eerste week zat ik bijna huilend in het vliegtuig terug naar huis! In de afgelopen 4 jaar ben ik dus 7x in Marmaris geweest en het is nu zelfs onze 2e woonplaats geworden. We hebben daar vorig jaar een appartement gekocht en als het kan dan willen we daar over een jaar of 5-6 beslist langer heengaan dan alleen de vakanties. Nu kan dat gewoon nog niet vanwege werk en kinderen die nog te jong zijn. Dus nu proberen we minstens 3-4x per seizoen erheen te gaan en elke keer weer is het alsof ik thuiskom…en dan komen we nu dus eigenlijk ook wel haha.De mensen, de hele sfeer, de geur en natuurlijk de heerlijke warmte…! Serieus, als er zoiets als een vorig leven bestaat, dan ben ik voor mezelf ervan overtuigd dat ik toen in Turkije gewoond moet hebben, waarom voel ik me daar anders zo goed en volkomen relaxed?Daar kan ik me volkomen overgeven aan het NIET jachten en jagen en haasten. Zodra ik weer in Nederland ben dan ben ik alleen maar de hele dag aan het haasten…Hebben jullie dat nou ook?
Ja Marjan, ik heb ook altijd het idee dat de tijd in Turkije veel langzamer gaat. En dan bedoel ik, dat alles veel relaxter gaat. Wat vandaag kan, kan morgen ook nog. En toch heb ik het idee dat de dingen die je echt wil doen die dag, makkelijker te doen zijn dan hier. Hier is het alleen maar haasten en haasten en alles op tijd. En iedereen is zo druk heen en weer aan het rennen, dat men soms gewoon vergeet eens te ontspannen.
Heerlijk in Turkije voel ik me thuis! Ga er ook zeker naartoe later om me er te vestigen
Ook wij gaan dit jaar voor de 10e x en hopelijk ook de 11e x naar Turkije. OEn wat Linda heeft hebben wij ook,ik weet niet wat het is, maar als we uit het vliegtuig stappen, maakt niet uit op welk vliegveld, halen we een keer diep adem, en voelen dan: we zijn weer thuis! In een vorig leven ook vast en zeker turk geweest! Maar ook wij hebben nog lang niet alles gezien, dus hebben we voorlopig nog genoeg vakantiedoelen!
De eerste keer in Mei zal hoogstwaarschijnlijk Marmaris worden, en in September zien we wel weer. Ik boek nooit zo lang van te voren, er is altijd wel een leuke aanbieding ergens. En een goede, turkse, vriend van ons gaat in de loop van dit jaar terug naar Turkije, ergens vlakbij de stad Isparta, en volgens hem is het daar ook vreselijk mooi, misschien gaan we wel bij hem op bezoek. Mogelijkheden genoeg. En ooit, wie weet, gaan we er misschien wel wonen???
we gaan dit jaar voor de achste maal naar turkije.
de eerste zes jaar hebben we in foca verbleven,is ontzettend mooi en rustig
maar wilden toch wat meer van het mooie land zien,vorig jaar kusadasi heel wat anders dan foca,veel herrie ondervonden in de nacht tot een uur of vier
barstreet zat onder ons aan de berg en met de verkeerde wind kon je echt niet slapen.
nu dit jaar naar side wat ik begreep licht dit hotel lekker ver van het centrum
dus ik hoop een betere nachtrust.
het eten is fantastisch voor als je net als wij alleen echt turks eten,en de mensen zijn zo vriendelijk dat is in mijn woonplaats wel anders,altijd maar haasten en geen tijd voor je.
geef mij maar het turkse volk klasse.
Heb precies hetzelfde, begint al bij het koffer inpakken voor de terugreis. De laatste dag loop je rond met een brok in je keel want de 8 dagen zitten er helaas weer op. En wanneer mag ik weer terug? Dit jaar was het dubbel slikken, 2 maal hetzelfde hotel, leuke mensen ontmoet die je steeds beter leert kennen en waar je het ontzettend goed mee kan vinden. Afscheid nemen is al niet mijn sterkste kant… . Dan nog een huilend zoontje (de appel valt dus niet ver van de boom) dat je de bus in moet trekken omdat hij geen afscheid kan nemen van zijn vriendjes. Grote kans dat moeder het ook niet droog houdt.
En ja, weer terug in Nederland! Het liefste sluit je je weer aan bij de vertrekkende vakantiegangers maar helaas… voor je het weet ren je al weer van het een naar het ander. Want de was moet gewassen, het huis moet gepoetst, boodschappen en op het werk ligt weer het nodige te wachten en zo kunnen we nog even doorgaan. Regelmatig kijk je verlangend je vakantiefoto’s door, en haalt bij het reisbureau maar vast wat reisgidsen voor de volgende vakantie!!
Ook ik kan niet meer zonder Turkije… Ga dit jaar voor de 15e en 16e keer heen… Om dezelfde redenen die de anderen ook noemen… Gastvrijheid, betaalbaar, het weer… Eigenlijk om alles… Mijn ouders wilde dit jaar naar Thailand… Maar ik moest gewoon naar Turkije… haha echt erg eigenlijk!!
in april mijn 7e keer turkije! Heb er echt zooooooooo’n zin in…wat veel mensen al zeggen, de mensen, de prijs, het relaxte leven, het uitgaan…etc etc…dat is gewoon wat turkije mij aantrekt:)
heerlijk:D:D:D:D
kusjes
Ik vind de terug reis ook altijd verschrikkelijk!! Afgelopen kerstvakantie ben ik er 2 dagen (echt) ziek van geweest dat ik alweer bijna weg moest en S en mijn beste vriend weer achter moest laten. Snif!
Ik hoop snel een stage plek te kunnen vinden in Istanbul en dan kan ik voor 5 maanden blijven!! Heerlijk!! En wie weet wat ik daarna ga doen!
Ik kan niet meer zonder Turkije… en mijn vrienden daar.
Leuk eigenlijk dat iedereen zo’n beetje dezelfde redenen geeft om telkens terug te keren naar Turkije. En dat er veel zijn die hetzelfde fijne Turkije gevoel ervaren! Het ergst vind ik het nog als je net weer bent geland in Nederland de volgende rij alweer klaarstaat om aan boord te gaan. Kan wel janken dat zij nog gaan en het er voor mij dan alweer op zit :sad:.
Ben ook wel benieuwd of er hier mensen zijn die ervoor hebben gekozen dit jaar niet naar Turkije te gaan maar naar een ander land.
Turkije is mijn thuis, elke keer voelt het echt als thuiskomen. Zou niet meer zonder kunnen. Moet volgend jaar half jaar stage lopen en zit te twijfelen tussen hong kong, dubai en kusadasi. De eerste twee wil ik graag ooit zien maar weet niet of ik wel een half jaar zonder turkije kan :s hoezo addicted…
Mn pa is vorig jaar voor zijn werk naar Dubai gemoeten en de foto’s zagen er echt prachtig uit ! Alleen, om een vakantie door te brengen denk ik dat het saai word, dan kan je er volgens mij beter werken, heb je het gelijk ook gezien…