Beste lezers,
Zat eergisteren vakantie-foto’s te bekijken van Side,ze waren genomen 5 jaar terug toen ik er nog als toerist kwam.
Mijn vraag:wat is jullie moment dat het kwartje viel en je hopeloos voor Turkije ging?
Reageer.
Hans,
Beste lezers,
Zat eergisteren vakantie-foto’s te bekijken van Side,ze waren genomen 5 jaar terug toen ik er nog als toerist kwam.
Mijn vraag:wat is jullie moment dat het kwartje viel en je hopeloos voor Turkije ging?
Reageer.
Hans,
Eigenlijk viel ik meteen al zo hopeloos voor mijn vriend dat ik niet veel oog had voor Turkije ![]()
Maar het is vooral de vriendelijkheid van de mensen, het heerlijke eten en de prachtige omgeving waar ik steeds weer naar terugverlang.
Dit heb ik ook met Hongarije
De vriendelijkheid van de mensen ! Heb je bijna nergens meer… Daarom gingen we altijd terug. + reken er dan nog eens het prachtige hotel bij die bijna te mooi was voor woorden, de cultuur, landschap, … En dan ben je super verkocht aan Turkije ! En ja, dan kwam ook mn vriend er nog bij hehe en ben je hélemààl verloren !
Voor ons was dat meteen de eerste keer dat we in turkije kwamen. Het was anders dan we verwacht hadden, de mensen waren vriendelijk en gastvrij. De opdringerigheid waar iedereen het over had viel ook wel mee. Zijn tot nu toe alleen in Bodrum en omgeving geweest en tot nu toe bevalt het prima.
Het was bij ons pas eigenlijk duidelijk toen we de eerste vakantie van 15 dagen in Turkije gehad hadden
Ik heb meestal behoorlijk heimwee. Hier was dat een beetje anders Ik had mn ouders gebeld bij aankomst, de 2de dag om te vertellen dat het best tof was daar.
Ineens zei mn man tegen me, na een “paar” dagen: Moet jij niet eens je ouders bellen die maken zich vast ongerust…we gaan nl overmorgen al naar huis!!!
Nou mn ouders hadden het al begrepen, en wij waren verkocht:laugh:
![]()
Meteen de eerste keer toen ik op vakantie ging. Het voelde als thuiskomen, heel raar. Alsof ik er al een keer geweest was. Heb een heerlijke vakantie gehad en eenmaal thuis ben ik een week van slag geweest. Echt heimwee naar Turkije. Ik wilde alleen maar terug, hoe stom ook.
Een paar maanden later ging ik weer op vakantie en toen kreeg ik op het moment dat ik het vliegtuig uitstapte een warm gevoel, ik wist het gewoon: dit is het, dit is goed. Na die vakantie was ik twee weken van slag en dat is iedere keer alleen maar meer geworden ![]()
Toen ik er 3 maanden woonde wilde ik niet meer terug naar NL, maar ik moest wel. Toen ik er dit jaar voor 7 maanden heenging was ik enorm gelukkig. Helaas heeft het niet zo mogen zijn en heb ik ontslag genomen. Nu ben ik dus weer terug in NL. Maaaar 1 juli ga ik er weer heen voor minimaal 1 maand, dit keer om beter Turks te leren bij Tömer.
Het is heel stom, maar ik kan me geen leven zonder Turkije meer voorstellen! Ik ben altijd aan het aftellen, wanneer ik weer mag. En eenmaal daar dénk ik niet eens aan thuis. Ik moet echt in mn agenda schrijven dat ik naar huis moet bellen, anders vergeet ik dat!
**Tijdens onze eerste vakantie naar Turkije in juli 2001. We hadden geen idee wat we konden verwachten en voelden ons in eerste instatie ook een beetje onwennig. Maar na de eerste dag de boel verkennen voelde het eigenlijk al meteen goed. De sfeer -wat het nou eigenlijk precies is weet ik niet- die je in Turkije vindt heb ik tot nu toe nergens anders gevonden. Heerlijk gevoel als je weer uit het vliegtuig stapt en je vakantie nog voor de boeg hebt, voelt gewoon altijd heel vertrouwd -zelfs als het weer een nieuw te ontdekken plaats is-. **
Nog twee dagen en we mogen weer!!!
Mijn eerste keer naar turkije was in juni 2000.
Wist niet wat ik moest verwachten, vooral omdat mijn oom uit turkije kwam en die mij voor alles waarschuwde.
Ik dacht waar ben ik aan begonnen en waarom heb ik voor turkije gekozen.
Toen ik aan kwam bij het hotel voelde ik me gelijk thuis in turkije en vond de omgeving prachtig.
De mensen zijn gastvrij en behulpzaam alsjeergens heel anders dan mijn oom had gezegd.
Het voelde als een 2de thuis. En ik had net als beppie ik vergat mijn ouders te bellen.
Net een dag voor vertrek belde ik op voor de 2de keer. Mijn ouders hadden al gedacht dat ik het naar mijn zin had.
Dus sinds dien ga ik graag op vakantie naar turkije.
Groet jac
Ik was ook meteen mn eerste vakantie in Turkije verkocht! De mensen, de vriendelijkheid, alles was geweldig!
Ben toen de zomer erna 2 maanden gebleven en ik kan me nog herinneren dat ik toen met een Turkse vriend van mij bij de patiserie zaten te eten (zoals we bijna elke dag deden) en dat hij aan me vroeg of ik gelukkig was. Ik keek om me heen en ik besefte dat ik nog nooit zo gelukkig was geweest! Ik wilde niet meer weg uit dit land! Dit is het land waar ik wil wonen (niet in Alanya, maar in Turkije)
Ik werd helemaal verliefd op Turkije toen ik voor het eerst in Istanbul was, jaren geleden. De sfeer, de cultuur, de geschiedenis, de mensen, het eten, de muziek.
Ik was direct verkocht.
Mijn hart werd er naar toe getrokken. Daarna wilde ik er iedere keer naar terug.
De laaste tijd heeft mijn terugkeer natuurlijk een ander karakter gekregen vanwege E.
Maar ook zonder m’n relatie daar in Side, blijft m’n hart sneller koppen voor dit mooie land, dat ons zoveel te bieden heeft aan kunst, cultuur, natuur en vooral heel veel lieve mensen.
Liefs, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN
Ik had al heel lang afgesproken om samen met een vriend op vakantie te gaan. Hij wou graag naar Turkije, ik helemaaaaaal niet. Turkije trok mij gewoon niet, ik had er niet de behoefte aan. Uiteindelijk bleek het wel het goedkoopst te zijn, en aangezien we niet veel geld hadden gingen we erheen. Meteen de eerste dag wou ik niet meer weg! De samenloop van omstandigheden (het feit dat we een Nederlandse vrouw onmoetten die daar ook was en het heel gezellig hadden, de leuke mensen in het Hotel, de aardige Turken waar we iedere dag een bezoekje aan brachten) zorgden ervoor dat ik nooit meer ergens anders naartoe wilde. Dit was in de meivakantie van dit jaar. Nu hoop ik in de zomervakantie terug te gaan voor zes weken. Als het mag. Ik hoop het maar.
De reacties op dit topic zijn herkenbaar voor mij;zelf kwam ik 18 jaar geleden voor het eerst in Turkije,na eerst Griekenland-minded.
Het is een"thuis";zoals mensen Spanje of Frankrijk aantrekken.
Als je aan bvb.Franka of mij vraagt wat onze beweegredenen zijn om ons hier te vestigen dan wordt dat een heel lang verhaal met talloze achtergronden.
Na een rondreis vanaf Istanbul belandden we als strandvakantie in Side.
Vanaf toen minstens 1-2 keer;alleen Side,zodra ik weer naar mijn werk ging in Nederland sloeg ik de agenda op om de volgende vakantie te boeken.
Als je zover bent dan zit in een bepaalde fase;nl.als je het kunt,vertrekken definitief uit Nederland.
Nogmaals het is een traject waar je over gaat,en die kan kort of lang zijn;ligt puur aan je persoonlijke omstandigheden.
Groetjes,
Hans.
wij kwamen voor het eerst in turkije in 1998.
de plaats was foca we waren hier gelijk de eerste dag al helemaal verliefd op,na 8 jaar foca zijn we afgelopen jaar kusadasi geweest,dit was enorm leuk ,dit jaar nu naar side voor 1 maand,dit is voor ons het land waar wij zo verschrikkelijk naar ons zin hebben dat we nederland al na de landing hebben vergeten,onze kinderen wonen dan er,maar geef mij de turkse mentalitijd maar,dat is 10 klasse beter dan hier in nederland,over vier jaar is dit ons thuis land,
**groet carlos:yes:
**